het is geen plicht om je hond er los te laten... als jij je hond los wil laten moet je ook zorgen dat je hem onder controle hebt, dus terug kan roepen indien nodig.Dongo schreef:ja ik lees heel goed juist...dat aangelijnde gedeelte bevalt me niet...zoals ik al eerder aangaf, vind ik het totaal onnodig om met je aangelijnde hond naar een losloopgebied te gaan...zo veroorzaak je onnodig overlast voor andere hondeneigenaren...Joy C schreef:Ehm....lees jij wel?Dongo schreef:en dan vind ik dat je er dus niet thuis hoort...andere baasjes moeten dan weer onnodig hun hond bij zich roepen, wanneer jij langs loopt...Joy C schreef: En die helft hoort in mijn ogen dus niet los te lopen.![]()
Als je met die van mij naar een losloopgebied zou gaan, dan zit de kans er dik in dat het niet leuk gaat worden voor andere honden en dus ook niet voor de bazen. Die van mij zijn gewend dat ze een behoorlijke oppervlakte tot hun beschikking hebben die tevens door hen wordt bewaakt. Ik maak daarbij dus juist gebruik van die karaktereigenschappen en dan kan ik niet verwachten dat ze in een losloopgebied ineens gezellig gaan doen. Dus zie je mij daar ook niet, tenzij aangelijnd.![]()
Ik kom er dus nooit. De laatste keer dat ik in zo'n gebied was, is 2 jaar geleden. Maar als ik dus zou gaan, dan is de hond dus aangelijnd.
Dan is er dus ook niets aan de hand.