Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Ben ik nou zo'n aansteller?

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

Morgaine
Zeer actief
Mijn ras(sen): buitenlands mormeltje ;)

Ben ik nou zo'n aansteller?

Ongelezen bericht door Morgaine »

Net waren we op de hondenlosloop. Er waren niet veel mensen/honden. Er kwam een man met een franse bulldog en een staff aan. Bulletje was los en ging gezellig met Dina was crossen. Eenmaal dichterbij gekomen liet de man de staff los onder het mom: ze doet niks.
vervolgens klapte ze zo ongeveer meteen op Dina. Niet dat ze beet oid maar ze was iig flink intimiderend bezig. Veel grommen en proberen Dina op de rug te krijgen. Dina kan daar helemaal niet tegen en reageert hierop met van zich afsnauwen (oortjes naar achter, lage houding en hoge piepkef) en proberen weg te komen. Volgens de man moest ik het laten begaan want er zou niks gebeuren. Ondertussen werd Dina steeds banger en ik begon hem ook te knijpen want het keffen van Dina werkte een beetje als olie op het vuur. Ik probeerde de honden uit mekaar te krijgen maar Dina was bang en de staff luisterde echt voor geen meter. Het eindigde ermee dat we Dina hebben moeten optillen, iets waar ik zelf altijd een beetje een hekel aan heb maar ik zag geen andere manier om de situatie te onderbreken.
Mijn vriend vond dat ik me aanstelde en dat ik de honden maar gewoon moest laten begaan maar hoe leuk ik staffies enzo ook vind; ik laat ze zulke dingen liever niet zelf oplossen, zeker niet gezien het twee teefjes waren.
Ik vind het vreselijk als ik merk dat ik een beetje bevooroordeeld ben tegenover bepaalde hondenrassen want ik heb het zelf ook mee gemaakt met onze Saarloos en het is niet leuk als mensen bij voorbaat al hysterisch reageren op je hond terwijl hij niks doet, daarom gunde ik deze hond even het voordeel van de twijfel.
Ben ik nu echt zo'n aansteller? :19:
Laatst gewijzigd door Morgaine op 15 mar 2009 17:28, 1 keer totaal gewijzigd.
Moos
Zeer actief

Ongelezen bericht door Moos »

Ik zou dit met geen enkel ras laten gaan :19: :wink:

Ik heb een schurfthekel aan van die types die roepen "dat zoeken ze zelluf wel uit", ongeacht welk ras erbij hoort.
Afbeelding
Fin
Zeer actief

Ongelezen bericht door Fin »

Nee, als mijn hond een ontmoeting met een andere hond niet leuk vind, grijp ik in. Niet dat ik zo bang ben dat het op vechten uitdraait, maar omdat het leuk moet blijven. Durga ziet spelen met andere honden niet altijd zitten, vandaag had ze bijv te maken met een opdringere Kooiker-reu. En wat zij geleerd heeft is dat ze dan gewoon naar mij toe komt. Ik til haar dan op, en klaar.

Ze is stabiel en sociaal genoeg om het af en toe leuk te vinden om te spelen met een vreemde hond, dat vind ik genoeg. Die keren dat ze het even niet leuk vind, komt ze bij me en dan til ik haar op. Werkt voor ons prima. :ok:
Morgaine
Zeer actief
Mijn ras(sen): buitenlands mormeltje ;)

Ongelezen bericht door Morgaine »

durga is neem ik aan die Doberman (?) op je foto's? Krijg je dan zomaar opgetild? Ik heb al moeite met de keftekkel van 15kg hier :mrgreen:
Supermooie naam trouwens :ok:
_Leonie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Golden Retriever
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door _Leonie »

Als ik zou zien dat mijn hond bang werd voor de ander zou ik het ook onderbreken.
Fin
Zeer actief

Ongelezen bericht door Fin »

Nee, dat is mijn Shiba Inu van acht kilo. Die stop ik zonder problemen een minuut of tien onder mijn arm. Langer en het lijkt of ze lood ingeslikt heeft. :mrgreen:

Maar het gaat niet zozeer om het optillen, het gaat erom dat je voor je hond opkomt en haar in bescherming neemt. En ook dat je haar leert dat als ze een probleem heeft met een andere hond, dat ze naar je toekomt. Of je dat nu voor elkaar krijgt door haar op te tillen, of door haar tussen je benen te zetten en de andere hond wegsnauwt.

Durga is klein en wordt snel onder de voet gelopen door andere grotere honden. Dat vind ik niet nodig, klaar. Het risico dat iets op vechten uitdraait speelt bij mij veel minder mee, wel of ze het naar haar zin heeft. Een andere hond hoeft niet haar lol te bederven.
Mireillevdw
Zeer actief
Mijn ras(sen): Oudduitse herder
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door Mireillevdw »

Als ik aan de andere hond of aan Haakon merk dat er iets niet in de haak is, haal ik Haakon meteen weg bij de andere hond.
Hij heeft ooit eens bij een staff teefje gestaan en die nam ineens een hele stijve houding aan toen Haakon in de buurt kwam.
Dat is voor mij een teken dat ik Haakon weg moet halen.
In diezelfde week kwam ik weer iemand tegen met een stafford teefje, maar zij vond het geweldig om het Haakon te spelen, dus toen heb ik m lekker zijn gang laten gaan. :mrgreen:
Ik ben laatst wel weggegaan toen het niet zo lekker ging met Haakon en een boxer (waarvan ik eigenlijk niet zoveel verwacht).
Zo kun je vaak toch weinig zeggen van bepaalde rassen, maar als ik naar een houding of naar de blik van de andere hond kijk en het bevalt me niet, ben ik weg.... :wink:
Afbeelding
http://www.dertienburchten.com
Mijn doel in het leven is zo´n goed mens te worden, als dat mijn hond denkt dat ik ben.
samantha!
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador retriever
Aantal honden: 6

Ongelezen bericht door samantha! »

Ik laat het ze ook nooit zelf uitzoeken.

Macho is helaas een hond die bijna altijd bereden wordt.
De eigenaren zeggen dan altijd: laat maar gaan als de jouwe het zat is leert die van mij het ook een keer af.
In het begin loopt Macho dan gewoon verder, maar op een gegeven moment is hij het zat en snauwt hij.
Dat is voor de andere reu vaak HET moment om er bovenop te klappen om te vechten.
Mensen zeggen dan ook van: laat ze het maar even samen uitzoeken.
Maar ik wil dat niet.
Als hun hond zo doet horen ze hem gewoon bij te houden.
Mijn hond doet helemaal niks en wil niks met andere honden.
Hij is geen Supernanny die alle jonge puberreuen even zou opvoeden, want dat doet Wacho namelijk niet :mrgreen:
Afbeelding
In liefdevolle herinnering: Max 09-04-2000/07-11-2011 en Babs 20-12-2005/18-10-2012
Neeltje

Ongelezen bericht door Neeltje »

Als het niet leuk is stoppen en verder gaan. Ik blijf ook niet kletsen met iemand die ik niet mag
Ragyo
Zeer actief
Contacteer:

Re: Ben ik nou zo'n aansteller?

Ongelezen bericht door Ragyo »

Morgaine schreef:Net waren we op de hondenlosloop. Er waren niet veel mensen/honden. Er kwam een man met een franse bulldog en een staff aan. Bulletje was los en ging gezellig met Dina was crossen. Eenmaal dichterbij gekomen liet de man de staff los onder het mom: ze doet niks.
vervolgens klapte ze zo ongeveer meteen op Dina. Niet dat ze beet oid maar ze was iig flink intimiderend bezig. Veel grommen en proberen Dina op de rug te krijgen. Dina kan daar helemaal niet tegen en reageert hierop met van zich afsnauwen (oortjes naar achter, lage houding en hoge piepkef) en proberen weg te komen. Volgens de man moest ik het laten begaan want er zou niks gebeuren. Ondertussen werd Dina steeds banger en ik begon hem ook te knijpen want het keffen van Dina werkte een beetje als olie op het vuur. Ik probeerde de honden uit mekaar te krijgen maar Dina was bang en de staff luisterde echt voor geen meter. Het eindigde ermee dat we Dina hebben moeten optillen, iets waar ik zelf altijd een beetje een hekel aan heb maar ik zag geen andere manier om de situatie te onderbreken.
Mijn vriend vond dat ik me aanstelde en dat ik de honden maar gewoon moest laten begaan maar hoe leuk ik staffies enzo ook vind; ik laat ze zulke dingen liever niet zelf oplossen, zeker niet gezien het twee teefjes waren.
Ik vind het vreselijk als ik merk dat ik een beetje bevooroordeeld ben tegenover bepaalde hondenrassen want ik heb het zelf ook mee gemaakt met onze Saarloos en het is niet leuk als mensen bij voorbaat al hysterisch reageren op je hond terwijl hij niks doet, daarom gunde ik deze hond even het voordeel van de twijfel.
Ben ik nu echt zo'n aansteller? :19:
ik denk dat je beter 1x te veel ingrijpt dan 1x te weinig. mijn vriend vind ook vaak dat ik te moeilijk doe met mijn hond. maar Ragyo is al eens gegrepen met 2 gaten in zijn buik daardoor. zoiets wil ik echt niet nog een keer laten gebeuren... dan maar een aansteller in andermans ogen, ik ken mijn hond het beste en weet wanneer hij het echt niet trekt. zo'n situatie zoals jij hier beschrijft gaat echt niet ineens alsnog gezellig worden.
Jess
Actief
Mijn ras(sen): x dogo argentino
x zwitserse witte herder
x amerikaanse bulldog

Ongelezen bericht door Jess »

Ik had gister ongeveer hetzelfde met mijn staff teef, ze springt bovenop pups om verschrikkelijk de baas erover te spelen. Ik heb niet ingegrepen omdat ik haar net heb en ik even wilde kijken of het daarna beter zou gaan. Arme pupje werd heel erg bang en rende gauw achter het baasje aan. Ik denk wel dat ik haar voortaan maar even aan de riem doe bij pups. Ik wil niet dat iemand anders een bange hond eraan overhoudt.
Afbeelding
iones
Zeer actief

Ongelezen bericht door iones »

Wat is de meerwaarde ervan om "de honden te laten begaan"?
Je komt daar speciaal naartoe om je hond los te kunnen laten zodat ze kan rennen, spelen en plezier kan hebben. En dat wordt door zo'n hond die er gelijk op klapt en alleen maar bezig met met intimideren grandioos vergald. Dan kun je net zo goed naar huis gaan.
En dan heeft een ander het maar weer mooi voor je bedorven. KAn iemand mij uitleggen wat daar het nut van is??????
Neeltje schreef:Als het niet leuk is stoppen en verder gaan. Ik blijf ook niet kletsen met iemand die ik niet mag
Heel goed argument.
'Het lot van de dieren is bezegeld door de onverschilligheid van velen, in combinatie met de daadwerkelijke haat van weinigen
kimmeke
Zeer actief
Mijn ras(sen): Alaskan Malamute

Re: Ben ik nou zo'n aansteller?

Ongelezen bericht door kimmeke »

Morgaine schreef: Eenmaal dichterbij gekomen liet de man de staff los onder het mom: ze doet niks.
Daar krijg ik het nu echt van op m'n heupen se! Het is niet omdat jouw hond niets doet dat de andere even vriendelijk terug is he! En dan is het jouw hond die gevaarlijk is en weet ik wat nog... Als ze met zo'n uitleg afkomen, dan ben ik al helemaal weg.
Ik vind helemaal niet dat je je aanstelt. Ik vind dat die ander eerst hoort te vragen hoe de andere honden reageren, wie weet loopt daar een loopse teef ofzo tussen (even ter vb he) ja, dan heb je wel prijs he als dat een reu is.
Als je een hond iets leert met geschreeuw, zal hij nooit naar je gefluister luisteren...

Afbeelding

Hotel voor alle knaagdieren en konijnen: http://www.everyoneweb.com/knagershotel/
jacq1970
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door jacq1970 »

Ik laat mijn honden niet zo bejagen door een andere hond en zou dus echt de andere kant oplopen...en anders idd weg met mijn hond.
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”