Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

alweer hond van bekende in asiel..

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

Mojuan
Zeer actief

alweer hond van bekende in asiel..

Ongelezen bericht door Mojuan »

Ik zie de laatste tijd steeds vaker honden van kennisen of buurtgenoten in het asiel zitten in Dordrecht...
Nu weer een hondje waar Romeo en Julia dikke vriendjes mee zijn.
Ik heb om eerlijk te zijn best een band met dat hondje, en nu zit het heel de dag in mijn hoofd.
Ik weet gewoon dat er geen derde hond bij kan hier, maar anders zou ik haar direct ophalen.
Het is zo'n lief hondje.... en ze heeft al meerdere baasjes gehad.

Haar eigenaresse kampt al een tijdje met gezondheidsproblemen en ze heeft het niet zo breed, ik denk dat dat de redenen zijn.
Want ze zou Rakker nooit zomaar wegdoen, ze houdt zoveel van dat hondje.
Ik vind het zo erg om dit soort dingen te zien, als ik het had geweten dan zou ik haar misschien kunnen helpen door voer te kopen ofzo.
Dan had ik ook wel elke middag Rakker mee uit willen nemen voor een wandeling, want dat is totaal geen probleem met mijn honden samen.

Soms is het leven zo hard.... wat zal die vrouw een verdriet hebben dat ze afscheid heeft moeten nemen van haar hondje. :jank:

Het raakt me zo, ik zie het steeds meer om me heen dat mensen hun honden weg moeten doen.
Ik zou zo graag al die mensen hulp kunnen bieden...
Maar vooral dit geval, Rakkertje... ik heb echt heel erg met haar eigenaresse te doen.
Ze heeft best een zwaar leven achter de rug, en het wordt er niet beter op. En het is zo'n ontzettend lief mens, staat altijd klaar voor anderen.
Oh had ik het maar geweten.

Rakker had van mij best een aantal dagen in de week hier mogen logeren, ik had best voer willen betalen, ik had haar ook wel uit willen laten enz.
Maar nu is het te laat daarvoor.
Ik hoop maar dat ze een geweldig baasje treft die net zo gek op haar zal zijn.
nathalie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kelpie en Weimaraner
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door nathalie »

Bah, ik heb dat ook regelmatig. Zo zie ik ze nog in het park lopen en vertellen de baasjes hoe goed het gaat en hoe blij ze met het hondje zijn en zo zitten ze in het asiel hier in de buurt. Verschrikkelijk vind ik dat :jank:
Afbeelding
Tot ooit lieffie.. Ushi *01-04-10 †07-12-15
True love lives forever... Bowie, *15-12-94 † 26-07-10
Candy, voor altijd in mijn gedachten
http://www.greyblessings.nl
marian*
Erelid
Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door marian* »

Naar is dat.
Ik heb eens een hondje in het asiel gezien dat van een oude mevrouw hier was geweest.Ze had haar man verloren en had alleen de hond nog waar ze stapelgek op was.
En toen viel ze,moest naar een verpleeghuis en ook nog haar hond weg doen.Wat een verdriet moet ze daar van gehad hebben,want de hond was dé link met haar overleden man die ze dus ook nog eens kwijt raakte.
Ik heb gehoord dat ze kort daarna overleden is.
Volgens mij gewoon van ellende.
Afbeelding
Uit het oog maar nooit uit het hart
Max 24/8/'94-11-4-'11,Bente 27/4/'99-23/11/'10
_Leonie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Golden Retriever

Ongelezen bericht door _Leonie »

Wel heel jammer.. Hopelijk krijgt de hond een enorm leuke baas. :ok:
Neeltje

Re: alweer hond van bekende in asiel..

Ongelezen bericht door Neeltje »

Inge O schreef:
Paulala schreef:Rakker had van mij best een aantal dagen in de week hier mogen logeren, ik had best voer willen betalen, ik had haar ook wel uit willen laten enz.
dat hoeft toch niet, die klok kan toch nog teruggedraaid worden als jouw hulp wel het verschil zou kunnen maken?
Dat dacht ik ook. Als je weet waar ze woont, zou je er misschien over kunnen praten en even het asiel bellen wat je gaat doen, zodat het hondje nog niet weggaat?
freskin
Zeer actief
Mijn ras(sen): schotse herder, SWH
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door freskin »

Neeltje schreef:
Inge O schreef:
Paulala schreef:Rakker had van mij best een aantal dagen in de week hier mogen logeren, ik had best voer willen betalen, ik had haar ook wel uit willen laten enz.
dat hoeft toch niet, die klok kan toch nog teruggedraaid worden als jouw hulp wel het verschil zou kunnen maken?
Dat dacht ik ook. Als je weet waar ze woont, zou je er misschien over kunnen praten en even het asiel bellen wat je gaat doen, zodat het hondje nog niet weggaat?
Idem hier........
groetjes, ingrid

Afbeelding AfbeeldingTARAK
vinkje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Golden Retriever
Boomertje

Ongelezen bericht door vinkje »

Ik hoorde het op tv dat de asiels overvol zitten, omdat heel veel mensen hun hond of kat weg doen. Echt ik snap dat niet, er is toch altijd wel een gaatje om je dier te eten te geven. Al moest ik droog brood eten, maar mijn hond zou ik nooit weg doen. IK ben ook alleen en mijn hond is mijn liefste maatje, ik moet er echt niet aan denken. IK ben niet meer de jongste, maar ik zou bij wijze van spreken krantjes of reclame folders rond gaan brengen.
Afbeelding

Als je de mensen leert kennen, ga je van dieren houden.
Ellen.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador en Heidewachtel

Ongelezen bericht door Ellen. »

vinkje schreef:Ik hoorde het op tv dat de asiels overvol zitten, omdat heel veel mensen hun hond of kat weg doen. Echt ik snap dat niet, er is toch altijd wel een gaatje om je dier te eten te geven. Al moest ik droog brood eten, maar mijn hond zou ik nooit weg doen. IK ben ook alleen en mijn hond is mijn liefste maatje, ik moet er echt niet aan denken. IK ben niet meer de jongste, maar ik zou bij wijze van spreken krantjes of reclame folders rond gaan brengen.
Het gaat niet altijd zoals je het wil, echt niet alle mensen hébben die kans om hun hond eventueel te houden.
Ik weet zeker dat sommige mensen er wel zeker veel aan doen, maar ook niet iedereen wéét dat er nog
andere behulpzame ideeën zijn. Ik vind dat je er behoorlijk egocentrisch over praat. IK, IK, ja JIJ misschien
wel, jou zou het misschien wel lukken. Maar er zijn zoveel mensen waarbij het niet zou lukken.
Nu praat je alsof die mevrouw niks voor haar hondje overheeft, alsof ze hem gewoon zonder enige moeite weg heeft gedaan.
:19:
Marian4
Actief
Mijn ras(sen): chow chowXcollie?

Ongelezen bericht door Marian4 »

Ik heb het idee dat de recessie soms ook wel gebruikt wordt om "legaal" je hond te dumpen.
iones
Zeer actief

Ongelezen bericht door iones »

Er is wel degelijk een voedselbank voor honden en katten. Dus mensen hoeven niet perse vanwege de recessie hun hond of kat er uit te doen.
'Het lot van de dieren is bezegeld door de onverschilligheid van velen, in combinatie met de daadwerkelijke haat van weinigen
marian*
Erelid
Contacteer:

iones schreef:Er is wel degelijk een voedselbank voor honden en katten. Dus mensen hoeven niet perse vanwege de recessie hun hond of kat er uit te doen.
Die zit volgens mij in Amsterdam en dat lijkt me moeilijk bereikbaar als je bijvoorbeeld in Limburg woont :wink:
Afbeelding
iones
Zeer actief

marian* schreef:
iones schreef:Er is wel degelijk een voedselbank voor honden en katten. Dus mensen hoeven niet perse vanwege de recessie hun hond of kat er uit te doen.
Die zit volgens mij in Amsterdam en dat lijkt me moeilijk bereikbaar als je bijvoorbeeld in Limburg woont :wink:
Maar wordt er dan niet gedistribueerd????? Want als dat niet gebeurt lijkt het me inderdaad niet erg zinvol nee! REizen kost namelijk ook veel geld, of het nu met de auto is of met de trein. En als dat financieel geen probleem is, heb je in feite de voedselbank ook niet nodig. :denken:
Marian4 schreef:Ik heb het idee dat de recessie soms ook wel gebruikt wordt om "legaal" je hond te dumpen.
INderdaad! Ik ga om de recessie mijn honden niet weg doen hoor! Dan maar bezuinigen op iets anders! De sportclub, dan maar niet op vakantie of weet ik veel. Ik kan me niet voorstellen dat je echt veel van je hond of kat houdt als je hem vanwege de recessie naar het asiel brengt.
'Het lot van de dieren is bezegeld door de onverschilligheid van velen, in combinatie met de daadwerkelijke haat van weinigen
crutz
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
Aantal honden: 7
Contacteer:

Ongelezen bericht door crutz »

iones schreef:
marian* schreef:
Maar wordt er dan niet gedistribueerd? Want als dat niet gebeurt lijkt het me inderdaad niet erg zinvol nee! REizen kost namelijk ook veel geld, of het nu met de auto is of met de trein. En als dat financieel geen probleem is, heb je in feite de voedselbank ook niet nodig. :denken:

nee, want dat is een amsterdams initiatief, vanuit de gemeente en dus niet landelijk....
zo is er een rotterdams initiatief om minima tegemoet te komen in de DA kosten, maar dat is ook alleen voor rotterdammers bij die specifieke (aan het asiel verbonden) DA

verder kan ik alleen maar met de rest mee gaan dat het evt nog teruggedraaid kan worden

en het is makkelijk gezegd dat iemand uit gemakzucht de honden weg doet, zou hier ook niet zo maar gebeuren, maar je kan niet bij iemand thuis kijken....kinderen gaan bv altijd nog voor lijkt mij (en ik heb niets met kinderen...)
iones
Zeer actief

Als kinderen op die manier voor gaan, moet je niet aan huisdieren beginnen. In de eerste instantie al niet.

En nee, we kunnen niet bij huishoudens binnen kijken. Maar we weten allemaal de flutredenen waarom dieren ineens weg moeten en hoe vaak dat gebeurt. Hoe onbezonnen mensen zijn in de aanschaf. HOe gemakszuchtig ze vaak zijn.

Het is dus wel iets om rekening mee te houden dat het zo gebeurt.
Ellen.
Zeer actief

crutz schreef: en het is makkelijk gezegd dat iemand uit gemakzucht de honden weg doet, zou hier ook niet zo maar gebeuren, maar je kan niet bij iemand thuis kijken....kinderen gaan bv altijd nog voor lijkt mij (en ik heb niets met kinderen...)
Precies. Dat is wat ik zeggen wil.
Ellen.
Zeer actief

iones schreef:Als kinderen op die manier voor gaan, moet je niet aan huisdieren beginnen. In de eerste instantie al niet.

En nee, we kunnen niet bij huishoudens binnen kijken. Maar we weten allemaal de flutredenen waarom dieren ineens weg moeten en hoe vaak dat gebeurt. Hoe onbezonnen mensen zijn in de aanschaf. HOe gemakszuchtig ze vaak zijn.

Het is dus wel iets om rekening mee te houden dat het zo gebeurt.
En als je nou ineens in een financieele diepe put terecht komt. Zou jij dan je kinderen herplaatsen, of je hond als het niet anders kan?
Liesbeth
Zeer actief

Ongelezen bericht door Liesbeth »

marian* schreef:

Zelfs dan krijg je het niet mee, want het is voor Amsterdammers. Niet dat die er nou zo warm voor lopen :19: .
De eerste maand zijn er welgeteld 4 gegadigden voor gekomen. De initiatiefnemer denkt er aan om te stoppen en de 2500 kilo voer aan asiels te schenken.
Groetjes Liesbeth en een lebber van Luuk.

Tessa 07-03-2007 --- 15-03-2018
iones
Zeer actief

Liesbeth schreef:
marian* schreef:

Zelfs dan krijg je het niet mee, want het is voor Amsterdammers. Niet dat die er nou zo warm voor lopen :19: .
De eerste maand zijn er welgeteld 4 gegadigden voor gekomen. De initiatiefnemer denkt er aan om te stoppen en de 2500 kilo voer aan asiels te schenken.
Kan niemand de intitiatief nemer bereiken en vragen of de zakken gedistribueerd kunnen worden naar gebieden waar er behoefte aan is? Het is niet dat ik ze niet gun aan de asiels, maar het is zo sneu dat mensen die er op zitten te wachten, er niet aan kunnen komen.
marian*
Erelid
Contacteer:

Liesbeth schreef: Niet dat die er nou zo warm voor lopen :19: .
Las ik ook net na even Googlen.
Misschien weet een aantal mensen niet eens van het bestaan af(geen geld>geen internet/tv/krant ?)
Afbeelding
Minhie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Akita

Ongelezen bericht door Minhie »

Inge O schreef:
Precies wat ik dacht, ik zou zeggen ga er op kop koffie ;) :ok:
Afbeelding
Job
Zeer actief

Ongelezen bericht door Job »

iones schreef:
Liesbeth schreef:
marian* schreef:

Kan niemand de intitiatief nemer bereiken en vragen of de zakken gedistribueerd kunnen worden naar gebieden waar er behoefte aan is? Het is niet dat ik ze niet gun aan de asiels, maar het is zo sneu dat mensen die er op zitten te wachten, er niet aan kunnen komen.
Dit is een initiatief van Jack van pupinnood die werkt al veel met andere stichtingen samen, ook die van buitenlandse asiels.
Als er geen gegadigden zijn komt het voer vast heel goed terecht!
Job
Zeer actief

Ongelezen bericht door Job »

Heb Jack even gebeld,
klopt dat er geen behoeften aan is,
klopt niet dat hij voer over heeft
en ook niet dat hij allerlei giften af moet zeggen.
Er valt dus niks te verdelen.
Mojuan
Zeer actief

Ik ga van de week even bij haar langs.
Ik weet waar ze woont, want ik kwam wel eens op visite.
Maar ik ben bang dat het niet teruggedraaid gaat worden, want volgens mij is ze erg ziek.

Van een bekende hoorde ik dat ze bijna blind is, en dat ze doof aan het worden is.
Ook zit er iets helemaal niet goed in haar buik, en ze is kort geleden geopereerd voor zover ik weet, en daarna heeft ze elke dag heel veel pijn gehad, en nog steeds.

Maar alsnog ga ik donderdag bij haar langs, om even te kijken hoe het met haar gaat en te laten weten dat als ze iets nodig heeft ik er ben voor haar.
crutz
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
Aantal honden: 7
Contacteer:

Ongelezen bericht door crutz »

Paulala schreef:Ik ga van de week even bij haar langs.
Ik weet waar ze woont, want ik kwam wel eens op visite.
Maar ik ben bang dat het niet teruggedraaid gaat worden, want volgens mij is ze erg ziek.

Van een bekende hoorde ik dat ze bijna blind is, en dat ze doof aan het worden is.
Ook zit er iets helemaal niet goed in haar buik, en ze is kort geleden geopereerd voor zover ik weet, en daarna heeft ze elke dag heel veel pijn gehad, en nog steeds.

Maar alsnog ga ik donderdag bij haar langs, om even te kijken hoe het met haar gaat en te laten weten dat als ze iets nodig heeft ik er ben voor haar.
er is dus wel degelijk een hele goede reden waarom de hond er niet meer is
Mojuan
Zeer actief

Idd, als je zo ziek wordt is het overmacht.
En ik weet zeker dat ze er vreselijk veel verdriet om heeft.

Als ik bijna blind zou zijn zou ik ook niet meer voor mijn honden kunnen zorgen.
En als ik dan ook nog eens elke dag met vreselijke pijn in mijn buik rondloop, dan is het niet meer te doen.

En zelfs al zou ik dus haar hond uit kunnen laten, er zullen altijd dagen bij zijn dat ik het te druk heb bijvoorbeeld, en dan zit ze daar met haar hondje die niet naar buiten kan...
Ik zou zo graag willen dat het anders was.
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”