Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Sicilie maakt jacht op moordlustige honden

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

marian*
Erelid
Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
Aantal honden: 1
Contacteer:

Sicilie maakt jacht op moordlustige honden

Ongelezen bericht door marian* »

Siciliaanse honden
Het lijkt mij dat een groot deel van het probleem opgelost zou zijn als ze daar eens anders met honden omgingen zodat dit soort roedels zich niet kunnen vormen.
Afbeelding
Uit het oog maar nooit uit het hart
Max 24/8/'94-11-4-'11,Bente 27/4/'99-23/11/'10
Eva-Joy
Zeer actief

Ongelezen bericht door Eva-Joy »

in sommige landen steriliseren ze alle vrouwtjes zodat ze zich in elk geval niet kunnen voortplanten.. dat lijkt me een stuk preventiever dan ze maar af te slachten..
*Jolanda*

Ongelezen bericht door *Jolanda* »

volgens mij ligt er ook een groot probleem bij de eigenaar van die honden hoor... Die man ik ook gearresteerd wegens doodslag...
Natuurlijk had het voorkomen kunnen worden door die man beter te controleren maar als honden in nederland een agent aanvallen dan zullen ze ook dood geschoten worden... Dus van afslachten is geen sprake in dat geval...
Brindlecardi
Zeer actief
Mijn ras(sen): Welsh Corgi Cardigan

Ongelezen bericht door Brindlecardi »

Het zijn zwerfhonden eigenlijk, als ze overal maar zo rondlopen etc. lijkt me niet dat er dan bij een eigenaar de verantwoordelijkheid ligt. Als ze nou eens wat beter met de honden om zouden gaan, en de zwerfhonden die niet meer te redden zijn laten inslapen, en de anderen opvangen en castreren.
*Jolanda*

Ongelezen bericht door *Jolanda* »

Aimee schreef:Het zijn zwerfhonden eigenlijk, als ze overal maar zo rondlopen etc. lijkt me niet dat er dan bij een eigenaar de verantwoordelijkheid ligt. Als ze nou eens wat beter met de honden om zouden gaan, en de zwerfhonden die niet meer te redden zijn laten inslapen, en de anderen opvangen en castreren.
Elsevier schreef:De honden behoren volgens de autoriteiten aan een inwoner van Scicli die tientallen honden van allerlei soort in huis heeft. Hij zou slecht voor de dieren zorgen en ze weinig te eten geven.
als ze niet genoeg te eten krijgen gaan ze zwerven maar ook in Itali"e ben je dan nog verantwoordelijk voor je honden...
jacq1970
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door jacq1970 »

Oorzaak en schuldige in deze is de mens en de mens alleen.
Als mensne hun honden nu eens casteren en niet zomaar op de straat donderen, dus gewoon hun verantwoording nemen krijg je niet van deze groepen honden...
ik vind het diep triest voor de slachtoffers die zijn gevallen, maar de mensen ter plekke moeten hun verantwoording nemen.
Dit soort incidenten gebeuren trouwens veel vaker.. in Spanje, Portugal, Roemenie, Griekenland en Italie .. overal waar mensen als oud vuil met dieren omgaan heb je dit soort dingen.
Afbeelding
Liesbeth
Zeer actief

Ongelezen bericht door Liesbeth »

*Jolanda* schreef:
Aimee schreef:Het zijn zwerfhonden eigenlijk, als ze overal maar zo rondlopen etc. lijkt me niet dat er dan bij een eigenaar de verantwoordelijkheid ligt. Als ze nou eens wat beter met de honden om zouden gaan, en de zwerfhonden die niet meer te redden zijn laten inslapen, en de anderen opvangen en castreren.
Elsevier schreef:De honden behoren volgens de autoriteiten aan een inwoner van Scicli die tientallen honden van allerlei soort in huis heeft. Hij zou slecht voor de dieren zorgen en ze weinig te eten geven.
als ze niet genoeg te eten krijgen gaan ze zwerven maar ook in Itali"e ben je dan nog verantwoordelijk voor je honden...
Veel zwerfhonden hebben nooit een eigenaar gehad :19: .
Groetjes Liesbeth en een lebber van Luuk.

Tessa 07-03-2007 --- 15-03-2018
marian*
Erelid
Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
Contacteer:

Ongelezen bericht door marian* »

Liesbeth schreef:
*Jolanda* schreef:
Veel zwerfhonden hebben nooit een eigenaar gehad :19: .
En de politie bracht ze ook onder bij deze man.
Afbeelding
Uit het oog maar nooit uit het hart
Max 24/8/'94-11-4-'11,Bente 27/4/'99-23/11/'10
mon
Zeer actief

Ongelezen bericht door mon »

vanmorgen op het rtl 4 nieuws vanmorgen zeide dat de honden zwaar verwaarlost waren en mishandelt en geen eten door die man en de rest staat hier boven .
groetjes monique en een lik van samra en lahloub

in mijn gedachten en in mijn hart wimpie 15-8-93 - 19-6-06 layka 6-92 - 3-10-05
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”