Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Binnenkort examen

Hier kan gesproken worden over de africhting van honden, pakwerk of politiehonden.

Moderator: moderatorteam

blondie
Zeer actief
Aantal honden: 2

Binnenkort examen

Ongelezen bericht door blondie »

Binnenkort examen VZH .. we lopen lekker... maar die zit! Wordt er gek van... ze gaat telkens af of als ik een zachter commando geef loopt ze schielijk achter me aan... als ik ervoor draai blijft ze wel zitten.. maar dat mag niet op het examen natuurlijk... ik wordt er moedeloos van :jank:
Heb nog maar een paar dagen.. en ik weet niet hoe ik haar de zit leuk kan maken.. weet ook de achterliggende gedachte van haar niet waarom ze af wil gaan eerlijk gezegd...zit bij stilstaan doet ze wel goed.. aan de voet gaan ook goed.. maar zit vanuit beweging en dat ik doorloop dat doet ze niet.. :19:
Elly*
Zeer actief
Mijn ras(sen): Welsh Corgi Cardigan
Contacteer:

Ongelezen bericht door Elly* »

En wat doet ze als je het commando niet zacht, maar op een hogere toonhoogte geeft?
Ik zag laatst op een wedstrijd dat ook daar veel honden af gingen na het commando zit. dit werd dan ook nogal "streng" gegeven, zodat het qua druk erg veel op "af" lijkt.
In ieder geval veel succes.
blondie
Zeer actief

Met hoger liep ze dus mee... een neutrale zit, ik weet het effe niet meer.. ze heeft het een tijdje netjes gedaan en inene gaat ze weer af ..
Misschien toch nog een paar keer met het lijntje eraan een tikkie omhoog geven dat ze blijft zitten en dan na twee pas terug met beloning.. het zou zo zonde zijn als we daar punten op gaan verliezen terwijl ze voor de rest echt leuk en vrolijk loopt
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

zit wat vrolijker zeggen maar wel duidelijk... niet snauwen. Eerst ff inwerken door bijna stil te staan en dan langzaam uitbouwen en daar hoef je geen weken over te doen :wink:
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
blondie
Zeer actief

malinois schreef:zit wat vrolijker zeggen maar wel duidelijk... niet snauwen. Eerst ff inwerken door bijna stil te staan en dan langzaam uitbouwen en daar hoef je geen weken over te doen :wink:
ook langzamer lopen voor de zit?
dus langzaam aan de pastempo minderen voor de zit komt?
ik heb de meest mogelijke zit manieren van zeggnen gebruikt... teveel misschien waardoor inconstiteit is gekomen..
ik ga het morgen nogmaals proberen wat haar motivatie is om ook de zit te doen.. bovenal moet ik tot duizend leren tellen eerlijk gezegd.. :roll:
ik heb overigens nog maar tot zaterdag :mrgreen:
malinois
Zeer actief
Contacteer:

blondie schreef:
malinois schreef:zit wat vrolijker zeggen maar wel duidelijk... niet snauwen. Eerst ff inwerken door bijna stil te staan en dan langzaam uitbouwen en daar hoef je geen weken over te doen :wink:
ik heb de meest mogelijke zit manieren van zeggnen gebruikt... teveel misschien waardoor inconstiteit is gekomen..
ik ga het morgen nogmaals proberen wat haar motivatie is om ook de zit te doen.. bovenal moet ik tot duizend leren tellen eerlijk gezegd.. :roll:
die tijd moet geen probleem zijn... dat kun je misschien in 1 training al redelijk rechtzetten... nee ik zou niet vantevoren langzamer gaan lopen maar op het moment van het commando of je moet zeker weten dat ze dan wel gaat zitten, dan zou ik gewoon (zwaar) inwerken, het is maar vzh dus het kost geen drol. Het kost veel meer door een hele oefening kwijt te zijn. En ja het moet idd. altijd hetzelfde commando zijn... ik heb er zelf ook best moeite meer dus ik ken het probleem... maar ik ben er sinds het IPO II examen redelijk vanaf...
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
blondie
Zeer actief

malinois schreef:
blondie schreef:
die tijd moet geen probleem zijn... dat kun je misschien in 1 training al redelijk rechtzetten... nee ik zou niet vantevoren langzamer gaan lopen maar op het moment van het commando of je moet zeker weten dat ze dan wel gaat zitten, dan zou ik gewoon (zwaar) inwerken, het is maar vzh dus het kost geen drol. Het kost veel meer door een hele oefening kwijt te zijn. En ja het moet idd. altijd hetzelfde commando zijn... ik heb er zelf ook best moeite meer dus ik ken het probleem... maar ik ben er sinds het IPO II examen redelijk vanaf...
Tsja idd... ik oefen morgen en overmorgen nog wat
en dan maar wat inwerking middels half draaien denk als het niet anders is
baal er gewoon van... is de enige oefening waar ze moeilijk mee is..
TitaTascha
geregistreerd lid

Ongelezen bericht door TitaTascha »

Bij mij is juist de af oefening een probleem, maar met zit had ik dat ook een tijd geleden en nu doe ik op het moment dat ze moet zeggen, commando geven en mijn benen bewegen, stampen zeg maar, totdat ze zit en dan loop ik door, en zit idd op een hoge toon :wink:
Groetjes Danielle
blondie
Zeer actief

net even tijdens uitlaten op het veldje geoefend.. met een klein wijsvingertje erbij...en de bal natuurlijk :wink: zowaar... morgen zonder wijsneus Finn erbij wat die ging ook weer netjes de oefeningen meedoen :mrgreen: :smile:
De af heb ik aangeleerd met zelf snel naar beneden duiken en de voerbeloning er direct achteraan, en dat uitgebreid naar minder voerbeloning maar belonen als ik wat terug liep en dat vervolgens weer uitgebreid met de beloning bij voorroepen nu is een stevig kort af commando voldoende en voorrepen is leuk en stap drie was aan de voet.. wat ook weer apart aangeleerd is elke keer als losse oefeningen aangepakt
blondie
Zeer actief

Zit zit zitterdezit... :pffff:
ikke :denken:
Afbeelding
zo dan...
Afbeelding
oh zo.... Finn doet vrolijk mee op de achtergrond :cheer:
Afbeelding
En ernaast....
Afbeelding
En spelen natuurlijk...
Afbeelding
We zullen zien of het kwartje echt is gevallen morgen :idea:
Aan hun mooie ogen zal het niet liggen...
Afbeelding
diana25
Zeer actief
Mijn ras(sen): duitseherder
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door diana25 »

hoe is het gegaan vandaag?
wij hadden ook examen op de club pff was een slagveld heel de nacht en ochtend heeft het gegoten . vooral de speurhonden hadden het erg zwaar.
blondie
Zeer actief

Goed zo Bluf!
Afbeelding
we zijn geslaagd met 52 punten, je wilt mijn grijns niet zien toen ik me na dertig pas omdraaide en haar keurig zag zitten zoals op de foto waar Finn op de achtergrond zat, perfekt recht en attent op mij... er wordt altijd geadviseert langs je hond te kijken als je terugloopt :wink: maar ik grijnsde haar breed toe, net als ik overigens altijd bij Finn deed.. ze mogen best zien dat het baasje blij is met ze :D
Wij moesten overigens als eerste afleggen.. en ik zag eend nr 1 landen.. eend nr twee fladderde met veel kabaal over.. erg interessant natuurlijk allemaal... :roll: maar correcte afliggen met afleiding..
opgehaald en ook correct in de zit.. lijntje er weer aan, en gaan met de banaan..correct attent volgen, kon wat vlotter zitten tijdens halt in de oefeningen en ook in de groep, in de hoeken iets dichter bij me houden zit was correct en de af had directer gekund maar dat lag aan mijn commando, normaliter geef ik die dwingerder.. ik had het al door toen ik hem gaf maar goed dat heeft ze ook goed gedaan voorroepen heeel snel naar me toe.. maar de laatste paar passen hield ze in en kwam wat scheef voor, ongetwijfeld iets in mijn houding geweest.. ze komt normaliter wel mooi voor zitten.. aan de voet ook snel en correct
Mooi voorgebracht was een commentaar en ook tijdens het praktijkgedeelte kreeg ik een complimentje voor het slalommen tussen de honden door in de groep mensen en insluiting deed ze het ook keurig maar ik had niet anders verwacht met het praktijk gedeelte eerlijk gezegd.. ben tevreden met de 52 pnt.. nu idd op naar IPO1

Er waren twee honden die speurden, ene voor ipo II en die kwam met 96 het veld af! ook regen ja... en ene voor speurhond II die had 93 met een laatste voorwerp dat was gepikt door de vogels... erg lullig.. hond verwees maar bleef doorzoeken omdat er geen voorwerp lag.. maar qua speuren petje af voor de mecheltjes!

Dat wordt mijn volgende doel :mrgreen: speuren appal en manwerk!
malinois
Zeer actief
Contacteer:

zie je wel :pffff: Voor niks druk gemaakt :mrgreen:
Gefeliciteerd hoor :ok: en met nette punten ook nog :ok:
Dat over de hond heenkijken is er voor dat ie niet naar je toe komt lopen... als je hond dat sowieso niet in zich heeft dan kun je hem gewoon aankijken. Ik kijk mn hond gewoon aan... :wink:
Op naar je IPO I :ok:
Afbeelding
ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals

Ongelezen bericht door ranetje »

Gefeliciteerd!! :ok:
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
blondie
Zeer actief

malinois schreef:zie je wel :pffff: Voor niks druk gemaakt :mrgreen:
Gefeliciteerd hoor :ok: en met nette punten ook nog :ok:
Dat over de hond heenkijken is er voor dat ie niet naar je toe komt lopen... als je hond dat sowieso niet in zich heeft dan kun je hem gewoon aankijken. Ik kijk mn hond gewoon aan... :wink:
Op naar je IPO I :ok:
Thanks :ok: en ik weet de achterliggende gedachte wel hoor over dat niet aankijken... maar ik weet hoe ik met mijn honden omga en dat oogcontact en mimiek veel goeddoet.. althans...zo heb ik altijd met Finn gecommuniceerd tijdens een training of examen en die ene wedstrijd die ik liep en dat doe ik met bluf ook..
niet alleen naar je toe komen.. sommige honden kunnen de directe blik van de baas niet aan en zien het als bedreigend.. is maar net op welke basis je traint met je hond denk ik dan :wink:
Wordt immers vaak gezegd niet een hond recht in de ogen te kijken... zij kijken mij recht aan en ik hun.. ik heb niets te verbergen en zij zijn ook eerlijk.. ik geniet van die bruine kijkers die vol vertrouwen mij aankijken.. zoals ik dus ook genoot van het moment dat ik me omdraaide en zij trots en recht in de zit stand zat :wink:
en het is dat ik er gister op geoefend heb hoor... zelfs vlak voor ik van start ging zei mijn geleider nog.. god con.. die zit he... ik hef me ogen wel naar de hemel :wink: lekker opbeurend haha
diana25
Zeer actief
Mijn ras(sen): duitseherder

Ongelezen bericht door diana25 »

gefeliciteerd mooie punten hoor :ok:
Gos
Zeer actief

Ongelezen bericht door Gos »

Gefeliciteerd! :ok:
Elly*
Zeer actief