Nu durf ik hem niet eens uit te laten want hij wil nog wel eens trekken
Behoefte heeft hij vandaag in de tuin gedaan.
Ik was eigenlijk niet van plan om dat 3 dagen te doen, arme hummer.
Hoe groot is de kans dat een chip gaat zwerven?
Moderator: moderatorteam
de chip is geplaatst tussen de schouderbladen neem ik aan?Cleo schreef:Oh, dat laatste zou idd ook nog kunnenDan vind ik het helemaal eng
Volgens mij 100%.Cleo schreef: Hoe groot is de kans dat een chip gaat zwerven?
Hier idem, ik heb Gol eens laten controleren met zo'n chipapparaat. De chip zou links in de hals zitten maar het apparaat bliebte ergens voor in haar borst.Ennath schreef:Volgens mij 100%.Cleo schreef: Hoe groot is de kans dat een chip gaat zwerven?
Ik heb drie gechipte honden en elf gechipte katten.
Ze zijn allemaal gechipt tussen de schouderbladen, en geen één heeft de chip daar nog zitten.
Ik kan een chip voelen onderaan een linkervoorpoot, achter op een schedel en tegen een ribbenkast aan.
En bij de andere dieren kan ik ze zelf niet meer voelen maar ze piepen wel braaf als ze gecontroleerd worden.![]()
Ik heb nooit voorzichtig gedaan met halsbanden of spelen na het chippen -ik heb daar zelfs nog nooit over nagedacht- en ik ben nog nooit een chip kwijtgeraakt.

nee dat zwerven van een chip gebeurt door de tijd heen , het lichaam transporteert hem als het ware gewoon ergens anders heenCleo schreef: edit: Als ik hem maandag bij een da(assistent(e)) laat controleren of de chip er sowieso nog is, is de kans dan groot dat de chip ook daar blijft zitten?
het heeft er dus niets mee te maken of je hond een tuig draagt of gewoon een halsbandRagyo schreef:ach jee.. mijn hond is vorige week gechipt en daar heb ik helemaal niks over gehoord, wist ook niet dat chips kunnen gaan zwerven. gelukkig heeft ie ene tuig om.
maar is het erg als die chip gaat zwerven? heeft de hond daar last van of is ie dan bijv moeilijker uit te lezen?
Bij ons is er ook 1 gaan zwerven. We hebben ze altijd gewoon aan de riem uitgelaten,ook de oudere honden die door import nog gechipt moesten worden. Tegen ons is ook nooit zoiets gezegd. We controleren wel regelmatig zelf waar ze zitten. Kom je niet voor verrassingen bij de boot naar b.v GB of Scandinavié of da.Ragyo schreef:ach jee.. mijn hond is vorige week gechipt en daar heb ik helemaal niks over gehoord, wist ook niet dat chips kunnen gaan zwerven. gelukkig heeft ie ene tuig om.
maar is het erg als die chip gaat zwerven? heeft de hond daar last van of is ie dan bijv moeilijker uit te lezen?
Thx! dit vond ik o.a. over het chippen:Podenji schreef:nee dat zwerven van een chip gebeurt door de tijd heen , het lichaam transporteert hem als het ware gewoon ergens anders heenCleo schreef: edit: Als ik hem maandag bij een da(assistent(e)) laat controleren of de chip er sowieso nog is, is de kans dan groot dat de chip ook daar blijft zitten?daarom denk ik ook dat ze bedoelde dat je voorzichtig moet doen een paar dagen, omdat de chip er anders weer uit kan schieten.