Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

chippen en de chip

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

Asterix
Zeer actief
Mijn ras(sen): Een Spaanse kleine mix en een Poolse ex-zwerver
Aantal honden: 2

chippen en de chip

Ongelezen bericht door Asterix »

Vanochtend is hummer gechipt en er werd erbij gezegd dat ik de komende 3 dagen heel voorzichtig moet doen met zijn halsband ivm het zwerven van de chip.
Nu durf ik hem niet eens uit te laten want hij wil nog wel eens trekken :19:
Behoefte heeft hij vandaag in de tuin gedaan.
Ik was eigenlijk niet van plan om dat 3 dagen te doen, arme hummer.
Hoe groot is de kans dat een chip gaat zwerven?
Afbeelding Afbeelding

Pootjes van Ella en Joost (Josie)
Dag lieve Maatje 06-01-2008 - 15-12-2014
Podenji
Zeer actief
Mijn ras(sen): Podenco Ibicenco, Basenji
Aantal honden: 8
Contacteer:

Ongelezen bericht door Podenji »

die kans heb je altijd, al mijn honden zijn gechipped als klein puppy in het nest en ze hoefden toen dus nog geen halsbanden te dragen en werden ook nog niet uitgelaten aan een riem.
Bij 3 van mijn honden is de chip behoorlijk gaan zwerven en zit ipv zo een beetje tussen de schouderbladen ergens voor op de borst :19:

edit: is het niet zo dat je voorzichtig moet doen met de halsband e.d. omdat de chip er anders weer uit kan schieten?
dat is mij namelijk altijd verteld door de chipper.
My dogs are very distinguished and sophisticated, they dont play with balls they play with edgeless cubes.
Asterix
Zeer actief

Oh, dat laatste zou idd ook nog kunnen :idea: Dan vind ik het helemaal eng :roll:
Afbeelding Afbeelding

sky
Zeer actief
Mijn ras(sen): Border collies en mechelse herders.
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door sky »

en met een tuig om?
Podenji
Zeer actief
Contacteer:

Cleo schreef:Oh, dat laatste zou idd ook nog kunnen :idea: Dan vind ik het helemaal eng :roll:
de chip is geplaatst tussen de schouderbladen neem ik aan?

je hond is best groot ( :mrgreen: ) dus de afstand tussen halsband en de plek van de chip is best ruim lijkt mij, ik zal me er dan niet te druk om maken als ik jou was, kleine puppies die ruig spelen en mekaar aan het nekvel meetrekken en door de baas gecorrigeerd worden in het nekvel hebben meer risico dat de chip er uit floept omdat ze dat soort dingen doen.

dus vermijd wel de plek van de chip, maar helemaal niet uitlaten lijkt me ook zo wat, of trekt ie echt zo retehard ? :denken:
My dogs are very distinguished and sophisticated, they dont play with balls they play with edgeless cubes.
Asterix
Zeer actief

Ik heb geen tuig en de chip is links geplaatst bij zijn schouder. Heb hem vandaag ook niet met Queen laten spelen want dat gaat er ook nogal ruig aan toe :wink:

En nee, zo hard trekt hij niet. Af en toe als hij b.v. dichtbij een eend ziet zitten.

edit: Als ik hem maandag bij een da(assistent(e)) laat controleren of de chip er sowieso nog is, is de kans dan groot dat de chip ook daar blijft zitten?
Afbeelding Afbeelding

Ragyo
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Ragyo »

ach jee.. mijn hond is vorige week gechipt en daar heb ik helemaal niks over gehoord, wist ook niet dat chips kunnen gaan zwerven. gelukkig heeft ie ene tuig om.
maar is het erg als die chip gaat zwerven? heeft de hond daar last van of is ie dan bijv moeilijker uit te lezen?
Asterix
Zeer actief

Moeilijker te lezen wel als je hond weg raakt. Denk daarbij aan een dierenambulance die op chip controleert maar zo'n vaart loopt het vaak niet :wink:
De hond zelf heeft er geen last van.
Afbeelding Afbeelding

Ennath
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising BC x Friese Stijfkop: Iara
Newfounlander met klein beetje Lab: Komo
Hoogbejaarde teckel: Sjoske
En binnenkort: Digna!
Aantal honden: 4

Re: chippen en de chip

Ongelezen bericht door Ennath »

Cleo schreef: Hoe groot is de kans dat een chip gaat zwerven?
Volgens mij 100%.
Ik heb drie gechipte honden en elf gechipte katten.
Ze zijn allemaal gechipt tussen de schouderbladen, en geen één heeft de chip daar nog zitten.
Ik kan een chip voelen onderaan een linkervoorpoot, achter op een schedel en tegen een ribbenkast aan.
En bij de andere dieren kan ik ze zelf niet meer voelen maar ze piepen wel braaf als ze gecontroleerd worden. :wink:
Ik heb nooit voorzichtig gedaan met halsbanden of spelen na het chippen -ik heb daar zelfs nog nooit over nagedacht- en ik ben nog nooit een chip kwijtgeraakt. :19:
Ennath
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising BC x Friese Stijfkop: Iara
Newfounlander met klein beetje Lab: Komo
Hoogbejaarde teckel: Sjoske
En binnenkort: Digna!

Ongelezen bericht door Ennath »

Cleo schreef:Moeilijker te lezen wel als je hond weg raakt. Denk daarbij aan een dierenambulance die op chip controleert maar zo'n vaart loopt het vaak niet :wink:
De hond zelf heeft er geen last van.
Niks moeilijker aan...
Maar je moet natuurlijk wel meer dan alleen de schouderpartij controleren. :mrgreen:
Gollum
Zeer actief
Mijn ras(sen): Roemeense schone
Aantal honden: 1

Re: chippen en de chip

Ongelezen bericht door Gollum »

Ennath schreef:
Cleo schreef: Hoe groot is de kans dat een chip gaat zwerven?
Volgens mij 100%.
Ik heb drie gechipte honden en elf gechipte katten.
Ze zijn allemaal gechipt tussen de schouderbladen, en geen één heeft de chip daar nog zitten.
Ik kan een chip voelen onderaan een linkervoorpoot, achter op een schedel en tegen een ribbenkast aan.
En bij de andere dieren kan ik ze zelf niet meer voelen maar ze piepen wel braaf als ze gecontroleerd worden. :wink:
Ik heb nooit voorzichtig gedaan met halsbanden of spelen na het chippen -ik heb daar zelfs nog nooit over nagedacht- en ik ben nog nooit een chip kwijtgeraakt. :19:
Hier idem, ik heb Gol eens laten controleren met zo'n chipapparaat. De chip zou links in de hals zitten maar het apparaat bliebte ergens voor in haar borst.
Cantus
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Herder

Ongelezen bericht door Cantus »

ik heb vanna opgehaald een dag nadat ze gechipt was, maar niet voorzichtig gedaan betreft de chip...ik weet niet waar ze de chip gezet hebben bij haar, maar bij DA bliebte ze ongeveer bij haar linker schouder
lauraV
Zeer actief

Ongelezen bericht door lauraV »

hier zijn noa en loeka gechipt toen ze 2,5 en 3 jaar waren , en hebben er geen last van gehad .
ze zitten nog steeds tussen de schouderbladen :ok:
Bea.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Border Collies.
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door Bea. »

Bowie en Mickey zijn op oudere leeftijd gechipt,die zijn goed blijven zitten,Kayleigh is al pup van 9 weken gechipt en bij haar zit ie boven de voorpoot nu,die is dus gaan zwerven.Mij is nooit gezegd dat ik geen riem enzo om mocht.
Afbeelding
gyanty
Zeer actief
Mijn ras(sen): Border Collie

Ongelezen bericht door gyanty »

Bij mijn vorige honden die allebij op oudere leeftijd gechipt zijn (na vervagen tatouages) zijn ze keuring tussen de schouderbladen blijven zitten. Hierbij nooit voorzichtig gedaan met halsband of iets dergelijks. Bij Kay zit hij rekelijk hoog in de nek. Hij is als pup in het nest gechipt. Query de kat is ook in het nest gechipt en die zit heel netjes precies tussen de schouderbladen in.
Afbeelding
Cato
Zeer actief
Mijn ras(sen): zwiterse witte herder

Ongelezen bericht door Cato »

Cato is met 6 wkn gechipt ( toen was hij nog niet bij ons ) , maar de chip zit voor op zijn borst , heeft ook even tegen zijn schoudergewricht gezeten, heb het toen bij de Da nagevraagt toen we toch daar waren voor een enting , maar het kan geen kwaad
Groetjes saskia en een poot van cato
Afbeelding
Podenji
Zeer actief
Contacteer:

Cleo schreef: edit: Als ik hem maandag bij een da(assistent(e)) laat controleren of de chip er sowieso nog is, is de kans dan groot dat de chip ook daar blijft zitten?
nee dat zwerven van een chip gebeurt door de tijd heen , het lichaam transporteert hem als het ware gewoon ergens anders heen :wink: daarom denk ik ook dat ze bedoelde dat je voorzichtig moet doen een paar dagen, omdat de chip er anders weer uit kan schieten.
Podenji
Zeer actief
Contacteer:

Ragyo schreef:ach jee.. mijn hond is vorige week gechipt en daar heb ik helemaal niks over gehoord, wist ook niet dat chips kunnen gaan zwerven. gelukkig heeft ie ene tuig om.
maar is het erg als die chip gaat zwerven? heeft de hond daar last van of is ie dan bijv moeilijker uit te lezen?
het heeft er dus niets mee te maken of je hond een tuig draagt of gewoon een halsband :wink:

en het is niet erg als de chip gaat zwerven , maar als je hond wegraakt en iemand vind hem en wil de chip controleren en ze kijken niet verder dan tussen de schouderbladen, dan kunnen ze niets aflezen he? :wink: kwestie van dat de mensen die hem controleren wat verder kijken dan hun neus lang is ipv enkel de plek waar de chip van origine behoort te zitten.
goud
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door goud »

Ragyo schreef:ach jee.. mijn hond is vorige week gechipt en daar heb ik helemaal niks over gehoord, wist ook niet dat chips kunnen gaan zwerven. gelukkig heeft ie ene tuig om.
Bij ons is er ook 1 gaan zwerven. We hebben ze altijd gewoon aan de riem uitgelaten,ook de oudere honden die door import nog gechipt moesten worden. Tegen ons is ook nooit zoiets gezegd. We controleren wel regelmatig zelf waar ze zitten. Kom je niet voor verrassingen bij de boot naar b.v GB of Scandinavié of da.
Maggie.
Maggie
Tring
Zeer actief
Mijn ras(sen): Chihuahua
Contacteer:

Ongelezen bericht door Tring »

Bij geen van onze dieren is de chip ooit gaan zwerven. Gelukkig. :mrgreen: Ze zitten allemaal nog netjes bij de schouder. Ik ken wel een hondje van iemand, daar is de chip gaan zwervan. Dat ding zit nu midden op de ruggengraat. :N:
xx Marr en Keeff
Afbeelding
Asterix
Zeer actief

Podenji schreef:
Cleo schreef: edit: Als ik hem maandag bij een da(assistent(e)) laat controleren of de chip er sowieso nog is, is de kans dan groot dat de chip ook daar blijft zitten?
nee dat zwerven van een chip gebeurt door de tijd heen , het lichaam transporteert hem als het ware gewoon ergens anders heen :wink: daarom denk ik ook dat ze bedoelde dat je voorzichtig moet doen een paar dagen, omdat de chip er anders weer uit kan schieten.
Thx! dit vond ik o.a. over het chippen:

Alles is jarenlang getest en verbeterd. Een voorbeeld hiervan is het aanbrengen van een speciale coating over het bioglas. Deze zorgt ervoor dat de chip binnen enkele uren "verkleeft" met de omgeving en dus niet door het lichaam gaat "zwerven". (Een chip die bij grote uitzondering wat 'wandelt' richt geen schade aan doordat deze altijd in de onderhuidse laag blijft en maximaal een paar centimeter opschuift.)

http://www.hondenpage.com/honden-encycl ... hippen.php
Afbeelding Afbeelding

pammetje
Zeer actief

Ongelezen bericht door pammetje »

baukjes chip zit nu bovenaan dr linker voorpoot
volgens mij is die ook een beetje uit de richting
Afbeelding
ik geniet van het leven
ik geniet van de zon
ik doe de deur open
en pleur van het balkon
The Alpha Bitch
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door The Alpha Bitch »

De chip moet zich de eerste tijd kunnen vastzetten(groeien). Daarom ook pas op met eventueel vastpakken in het nekvel ed en wees voorzichtig met t gechipte gebied de eerste tijd.( de raad van beheer chipt hier altijd linkerkant schouder, nek).Anders kan de chip zich niet vastzetten en kan hij dus gaan zweven. En ja dat kan van kop tot kont :mrgreen: Maar een chip zit onderhuids dus tussen een gewricht komen kan zelden of niet. Wel heb je soms verbaasde dierenartsen van wat in godsnaam zit daar?? op een röntgenfoto. :mrgreen: Dit heb ik gehad bij mijn reu, en was de chip op de foto zichtbaar ter hoogte van zn elleboog..... :denken:
If i trow a stick...... will you leave????
Chiki
Zeer actief
Mijn ras(sen): duitse herder, working Kelpie

Ongelezen bericht door Chiki »

Ik heb laatst ook gehoord dat de huidige chips minder makkelijk aan de wandel gaan, maar geen idee of dat ook werkelijk zo is. Bij onze jongste zit hij hij heel hoog in de hals. Bij 1 van de andere honden is hij helemaal ingekapseld, als je niet zou weten dat dat kan gebeuren schrik je je rot, hij heeft links in zijn hals een hele grote "knikker" zitten. Ik dacht in de 1e instantie aan een soort van tumor maar omdat het helemaal los zat ging er een lichtje branden en de chipreader van de club bevestigde mijn vermoeden :wink: .
Sylvia 1980
Actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Sylvia 1980 »

Hier zijn ze bij alle3 gaan zwerven. Je voelt ze ook zitten. Bij yaro en Luca op hun voorpoot. Bij Fahim bij zijn borst.
En ze zijn alle3 in het nest gechipt liepen toen nog niet aan een riempje.
Afbeelding
Groetjes Sylvia
Poot Yaro, Luca en Fahim
A ridgeback isn't just another dog it's a lifestile
JML
Zeer actief

Ongelezen bericht door JML »

Die van Cheeky kun je voelen, die zit heel dicht onder haar huid achter op haar kop.

Ook niet helemaal goed gegaan, maar ze heeft er geen last van en dat ding valt er niet zomaar uit. DA zei dat het zelden gebeurd dat een chip zo dicht aan de oppervlakte komt.

Volgens mij hoefde ik nergens bijzonder rekening mee te houden hoor.
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”