Ik vind het echt ongelooflijk dat ze niet in staat zijn om deze veelal statische data op een website te krijgen.
Ben ik de enige die echt niet begrijpt waarom het zo moeilijk is? (en ik werk ook nog in de IT
Moderator: moderatorteam

Kan ik me wel voorstellen; waarom zou je anders nog lid zijn van de RV als alles al op de website openbaar toegankelijk is.Mizzsylver schreef:Ik erger me er ook aan dat het nog steeds niet fatsoenlijk werkt. ik heb nu de cd van de Raad maar daar staan alleen de honden van de laatste tien jaar op. Soms wil ik verder terug maar dat gaat dus niet.
dat heb ik gezien, heel mooi, snap alleen niet dat showuitslagen ineens alleen maar voor leden toegankelijk zijn.Nanna schreef:De site van de teckelclub is pas verneiuwd en ik moet zeggen dat dat er heel leuk uitziet.Martijn schreef:Heb je de site van veel rasverenigingen al bekeken?
Echt treurig.
Ik vind dat ook echt raar. Honden zijn big business en dan dergelijke sites?
Sneu.
Mede door mijn foto's, natuurlijk

Weet je misschien ook of de gegevens van de CD te exporteren zijn naar een andere database?Mizzsylver schreef:Ik erger me er ook aan dat het nog steeds niet fatsoenlijk werkt. ik heb nu de cd van de Raad maar daar staan alleen de honden van de laatste tien jaar op. Soms wil ik verder terug maar dat gaat dus niet.

bedoel je bij de RV?daan! schreef:niet alleen is de vraag wie die gegevens mogen zien, maar ook wie ze mag aanleveren.
Mogen dat alleen hondjes zijn die voor de fok worden ingezet, en de hondjes die uit een nest niet als 'show', maar als 'huishond' verkocht worden daarvan uitgesloten?
Ik ben van mening dat welk ras dan ook, gebaat is bij zoveel mogelijk openheid.
En ik ben er inmiddels achter dat het in de fokkerswereld niet zo geldt.
goede honden ( in wat voor opzicht dan ook ) worden in de etalage gezet, en de rest wordt verzwegen.
Dus zo'n database online vind ik wenselijk, en van deze tijd, maar ik heb er wel mijn vraagtekens bij.

ik heb destijds toestemming gehad van de RvB om de gegevens van de stamboomcd te gebruiken en heb aan de hand daarvan toen een database gemaakt voor de franse bulldogmon doesie schreef:onze vereniging mocht de stambomen ook niet meer online hebben.
jammer want ik maakte er toch wel vaak gebruik van.