Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

stambomen online...

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

pooh
Zeer actief
Mijn ras(sen): zwiterse witte herder

stambomen online...

Ongelezen bericht door pooh »

op de website van de raad van beheer is nog steeds niet beschikbaar.
Ik vind het echt ongelooflijk dat ze niet in staat zijn om deze veelal statische data op een website te krijgen.

Ben ik de enige die echt niet begrijpt waarom het zo moeilijk is? (en ik werk ook nog in de IT :wink: )
:pop:
Angelique.

Ongelezen bericht door Angelique. »

Kan me alleen maar bij jullie aansluiten idd...
Es
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jack russell terriers, wat anders?
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door Es »

Het heeft met privacy te maken, er wordt aan gewerkt naar ik begrijp.

Ik vind een Rv wel iets heel anders hoor, dat zijn vrijwilligers.
Op elke wandeling is
Er eentje die ik mis.....
Shita
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelaar
Aantal honden: 4
Contacteer:

Ongelezen bericht door Shita »

Ja er wordt al een eeuwigheid aan gewerkt. :roll: Ik wilde destijds nestgenoten opzoeken van een hond die inmiddels al een paar jaar overleden is, kan je nagaan hoelang ze er al mee bezig zijn..
Dag lieve Schorpo, Jessie, Vito, Shita en Zorcan.....

Afbeelding
+ LINK du Clos d'Alsan
It's Me!
Zeer actief
Mijn ras(sen): Parson Russell Terrier
Contacteer:

Ongelezen bericht door It's Me! »

Nuyvilaq schreef:Kan me alleen maar bij jullie aansluiten idd...
Ik sluit me er ook bij aan.

En wat die vrijwilligers van rasverenigingen betreft, dat zijn veel te vaak, onkundige, op macht beluste, achter 1 bepaalde fokker aanhobbelende sukkels.

Grtz. Jo
Grtz. Jo
Es
Zeer actief
Contacteer:

Ik bedoel met vrijwillgers bij een rv, dat de RVB een professioneel bedrijf is, met betaalde krachten en veel geld, en dat een RV uit goed bedoelende vrijwilligers bestaat. Een database voor stambomen en verwante gegevens is echter niet statisch maar dynamisch. Ik ben het met jullie eens dat zo een dbase er al lang voor ons land had moeten zijn, georganiseerd door de RVB.
Op elke wandeling is
Es
Zeer actief
Contacteer:

Mizzsylver schreef:Ik erger me er ook aan dat het nog steeds niet fatsoenlijk werkt. ik heb nu de cd van de Raad maar daar staan alleen de honden van de laatste tien jaar op. Soms wil ik verder terug maar dat gaat dus niet.

Nanna schreef:
Martijn schreef:Heb je de site van veel rasverenigingen al bekeken?
Echt treurig.

Ik vind dat ook echt raar. Honden zijn big business en dan dergelijke sites?

Sneu.
De site van de teckelclub is pas verneiuwd en ik moet zeggen dat dat er heel leuk uitziet.
Mede door mijn foto's, natuurlijk ;-)
dat heb ik gezien, heel mooi, snap alleen niet dat showuitslagen ineens alleen maar voor leden toegankelijk zijn.
Kan ik me wel voorstellen; waarom zou je anders nog lid zijn van de RV als alles al op de website openbaar toegankelijk is.

Vraag: Waar laat de Teckelclub nu de gezondheidsuitslagen, hoe en waar publiceren jullie deze?
Op elke wandeling is
Es
Zeer actief
Contacteer:

Ach over nivo's kan je twisten; wat is een goede website, gaat het om de lay-out, de navigatie of de kwaliteit v.d fotó's.

En niet bij ieder ras stikt het van de (in bep. opzicht deskundige)vrijwillgers die graag aan de slag willen helaas.

Dus dat de RVB nog steeds geen stambomedatabase online heeft vindt ik nog wat anders dan dat rv's dat al zouden moeten doen (als de RVB het nog niet eens voor elkaar heeft).
Op elke wandeling is
Eva-Joy
Zeer actief

Ongelezen bericht door Eva-Joy »

een echt goeie website kost wel degelijk wat hoor! een simpele site maken is in een avondje gedaan.. maar wil je echt wat moois en goeds, kan dat flink wat aantal weken kosten!! want mooi is de kunst niet :wink: maar of het goed werkt en blijft werken..het gaat er maar net om of de RVB daar tijd en geld in wil steken :wink:
Marjoleine
Zeer actief
Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
Contacteer:

Ongelezen bericht door Marjoleine »

Mizzsylver schreef:de labrador vereniging doet dat ook, erg goede zaak!
Overigens zijn die uitslagen voor iedereen opvraagbaar bij de rasvereniging, lid of geen lid :ok:
En dat mag?
Ivm privacy, bedoel ik?
En de groeten van de meisjes!

Afbeelding

Niets kalmeert zo zeer als een genomen besluit.
Es
Zeer actief
Contacteer:

De Jack Russell ver. publiceert ook in haar boekje de gezondheidsresultaten en verschaft informatie, maar er zijn ook RV's die de oog uitslagen on-line zetten, ik had begrepen dat de teckels dat ook doen? Moest je wel inloggen met een code of zo?
Op elke wandeling is
Maeve
Zeer actief
Mijn ras(sen): Nova Scotia Duck Tolling Retriever
Contacteer:

Ongelezen bericht door Maeve »

Ik vind het niet meer dan normaal dat de gezondheidsuitslagen online staan. Was dat ook niet zo geregeld met de RvB? Bij Tollers staan de HD, ED, PRA, CEA en jaarlijks ooguitslagen op de site.
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

bij de MH staan de HD/ED uitslagen etc. ook online.
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
daan!
Zeer actief

Ongelezen bericht door daan! »

niet alleen is de vraag wie die gegevens mogen zien, maar ook wie ze mag aanleveren.
Mogen dat alleen hondjes zijn die voor de fok worden ingezet, en de hondjes die uit een nest niet als 'show', maar als 'huishond' verkocht worden daarvan uitgesloten?

Ik ben van mening dat welk ras dan ook, gebaat is bij zoveel mogelijk openheid.
En ik ben er inmiddels achter dat het in de fokkerswereld niet zo geldt.

goede honden ( in wat voor opzicht dan ook ) worden in de etalage gezet, en de rest wordt verzwegen.

Dus zo'n database online vind ik wenselijk, en van deze tijd, maar ik heb er wel mijn vraagtekens bij.
MirandaH
Zeer actief
Mijn ras(sen): Cairns!!!
Contacteer:

Ongelezen bericht door MirandaH »

Mizzsylver schreef:Ik erger me er ook aan dat het nog steeds niet fatsoenlijk werkt. ik heb nu de cd van de Raad maar daar staan alleen de honden van de laatste tien jaar op. Soms wil ik verder terug maar dat gaat dus niet.
Weet je misschien ook of de gegevens van de CD te exporteren zijn naar een andere database?
Afbeelding

*Gediplomeerde trimsalon voor de regio Zoetermeer (lid ABHB)*
**Webshop voor verse diervoeding: Botten & Zo**
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

daan! schreef:niet alleen is de vraag wie die gegevens mogen zien, maar ook wie ze mag aanleveren.
Mogen dat alleen hondjes zijn die voor de fok worden ingezet, en de hondjes die uit een nest niet als 'show', maar als 'huishond' verkocht worden daarvan uitgesloten?

Ik ben van mening dat welk ras dan ook, gebaat is bij zoveel mogelijk openheid.
En ik ben er inmiddels achter dat het in de fokkerswereld niet zo geldt.

goede honden ( in wat voor opzicht dan ook ) worden in de etalage gezet, en de rest wordt verzwegen.

Dus zo'n database online vind ik wenselijk, en van deze tijd, maar ik heb er wel mijn vraagtekens bij.
bedoel je bij de RV?
Als ik mn hond officieel laat rontgenen dan komt die automatisch bij de RV van mn mechelaars... dus of het nu wel of niet goed is, het komt gewoon op de site te staan.
Ik heb nl nog nooit iets aan ze doorgegeven en toch staat het netjes op de site vermeld.
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
Maeve
Zeer actief
Mijn ras(sen): Nova Scotia Duck Tolling Retriever
Contacteer:

Ongelezen bericht door Maeve »

Ik meende ergens gehoord te hebben dat HD (en misschien ED?) uitslagen automatisch bekend worden gemaakt aan de desbetreffende RV die ze dan weer openbaar maakt.
Marieta
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Dog†. Boxer
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Marieta »

Wij konden 4 jaar geleden op de RvB site zien wie een eigenaar was. De stambomen stonden online en die kon je vinden door het chipnummer in te vullen. Je kon dan dus ook de de eigenaar vinden. Zo waren 4 jaar geleden, toen het ineens eruit lag, al bezig en zouden het zo snel mogelijk weer online hebben en opgelost. Maar ik begrijp nu wel waarom het nog niet zo ver is. Om ze te kunnen bereiken moet je 0900-rashond bellen en dat kost 0,45 cent per minuut. Dus ze verdienen er ook nog eens op.

Jammer we moeten nu elke keer bellen als er ene hond met boom binnenkomt. En daarbij, vrijdags vanaf half 4 zijn de mensen vrij en zijn ze het hele weekend niet meer bereikbaar. Dus komt er een boomhond binnen op vrijdag middag na half 4 kunnen wij geen eigenaar bereiken! En zit zon hond dus een weekend voor niks bij ons.

RvB zou dus echt wel moeten zorgen dat de site up to date is. Voor asiels wel zo makkelijk en ook voor mensen om nestgenootjes op te zoeken of wat dan ook.

Groetjes Marieta.
Afbeelding
mon doesie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Schapendoezen
Aantal honden: 6

Ongelezen bericht door mon doesie »

onze vereniging mocht de stambomen ook niet meer online hebben.
jammer want ik maakte er toch wel vaak gebruik van.
en de groetjes van:
Arena,Bali,Bonni,Chakira
Danique,Mila en Monique
http://www.roxroros.com

uit het oog maar niet uit ons hart...Aila.
fransoos
Zeer actief
Mijn ras(sen): franse bulldog
Aantal honden: 10
Contacteer:

Ongelezen bericht door fransoos »

mon doesie schreef:onze vereniging mocht de stambomen ook niet meer online hebben.
jammer want ik maakte er toch wel vaak gebruik van.
ik heb destijds toestemming gehad van de RvB om de gegevens van de stamboomcd te gebruiken en heb aan de hand daarvan toen een database gemaakt voor de franse bulldog
Er mochten alleen geen persoons en naams gegevens op staan, dus puur de gegevens van de hond

helaas ben ik tijdens een serververhuizing een hoop data verloren, en moet alles weer opnieuw ingetikt worden, het blijft er nu dus even bij

wat ik maar wil zeggen is dat iedereen zo'n database zelf op kan zetten, dus wat let jullie :wink:
groetjes Ida en de fransoosjes
Afbeelding

Ervaring is de optelsom van alle vergissingen
die je begaan hebt...
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”