Mijn hond is middelgroot, weegt 16 kilo.
Ik heb geen auto, maar ik wil hem wel graag wat makkelijker mee kunnen nemen naar bijvoorbeeld de dierenarts of hondensport. Dat doe ik nu allebei met openbaar vervoer, en naast de kosten die zo flink oplopen, is het ook nog eens tijdrovend en vervelend.
Ik heb eerst een fietsbench voor achter aan de fiets geprobeerd: maar daar kreeg hij bijna een hartverzakking van. Het maakte ook een pokkeherrie, wiebelde en ik had het er eerlijk gezegd zelf ook niet in gewild. Dus daarna de zogn. doggyride besteld en eerst binnen laten wennen. Daarna rustig laten wennen door hem erin te doen en met de fiets lopen. Hij ging gillen en janken. Echt wekenlang geprobeerd, ook sneller met fietsen, maar hij bleef het verschrikkelijk vinden en hij zat zich zo op te winden dat hij helemaal uitgeput zat te hijgen toen hij er uit mocht. We trokken hiermee ook nogal de aandacht omdat hij zo hard jankte dat mensen vast dachten dat ik spijkers erin had geslagen ofzo.
Het enige wat hij daar nog van gebruikt is de doggyridemat
Ik heb -serieus- speciaal hiervoor mijn AM rijbewijs gehaald, dus ik mag nu ook een scooter, brommer of brommobiel besturen. Een brommobiel vind ik nog wat prijzig, maar die andere 2 dingen zouden wel kunnen. Het liefst een electrische, die maken ook weinig tot geen geluid. Misschien heeft iemand tips hoe ik hem het beste kan vervoeren, of hoe zij het doen, of welk merk zich er het beste voor leent enz. enz.
PS: sorry als het onderwerp in een verkeerd topic staat!!