Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Bestaat dit soort hondje? Zo ja, welk ras?

Forum voor alle opmerkingen over hondenrassen, vragen of weetjes.

Moderator: moderatorteam

-Gaby-
Zeer actief
Mijn ras(sen): Louisiana Catahoula Leopard Dog, Tamaskan
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door -Gaby- »

Nanna schreef:
-Gaby- schreef:
Mijn vriend kwam trouwens ook nog met de Irish Glen of Imaalterrier.
Als je een makkelijke gezellige hond zoekt zou ik sowieso niet gaan zoeken in de terriërgroep ;-)
Terriërs zijn overal het algemeen best lief maar toch ook erg fel. En een potje gezellig knokken kan gerust een hobby van ze zijn. :mrgreen:
Ja, ze kunnen erg fel zijn, maar geldt dat ook voor de meeste teefjes? We zullen dan voor de meest onderdanige in het nest gaan als het even kan. Dat het verder een pittig ding is qua spelen met andere honden o.i.d., is niet erg. Zolang ze maar lief is voor ons, relatief makkelijk op te voeden is en niet wantrouwend is naar vreemden.

Enne... wat voor hondje zou je dan wel aanraden? Nu je ongeveer de uiterlijke én karakteromschrijvingen zo'n beetje wel hebt gehoord... :mrgreen: :wink:
miko
Zeer actief

Ongelezen bericht door miko »

-Gaby- schreef: Mijn vriend kwam trouwens ook nog met de Irish Glen of Imaalterrier. Ik vind de teckel-vergelijking wel wat ver te zoeken, maar ze hebben wel dat ruwharige snoetje. Hij vond ze erg schattig. Kent iemand zo'n hond?
De eigenaar van de hondenschool waar we bij zitten heeft er o.a. 2.
"Schattig" is nou niet bepaald het woord voor dit soort hond, het zijn zeer forse honden, zeer sterk en zijn veel groter dan je zou denken. Ze hebben wel korte pootjes maar een reu kan wel een kilo of 17 worden, dan heb je dus echt een compacte bonk hond.
Echte katten en ongedierte killers, je zal er verdomd veel controle over moeten hebben wil je hun jachtinstinct onder controle willen houden, zal je zwaar tegenvallen waarschijnlijk.
Overigens is het vaak bij dit ras zo dat een Irish Glen teefje met een andere teef samen vragen is om bloed, daarnaast gaat ook een Glen (zoals vele terriers) een vechtpartij liever niet dan wel uit de weg.
yamie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers
Contacteer:

Ongelezen bericht door yamie »

-Gaby- schreef:
Budkes schreef:Ik dacht ook meteen aan een duitse jachtterrier draadhaar, maar dat moet je niet willen volgens mij, behalve als je een serieuze duitse jachtterrier liefhebber bent. Moeilijk zindelijk te maken, moeilijk met ander honden en echte ontsnappingskunstenaars ook nog.
Kortom bezint eer ge begint.
Ja, ik vind ze qua uiterlijk dus wel leuk, maar dat wordt zeker geen goede combi met onze Catahoula. Daar willen we een lieve makkelijke hond bij zetten, die niet wantrouwend is naar vreemden. Ook ben ik niet van plan te gaan jagen en ik heb ook ratten als huisdier... DJT valt dus af! :mrgreen:

Mijn vriend kwam trouwens ook nog met de Irish Glen of Imaalterrier. Ik vind de teckel-vergelijking wel wat ver te zoeken, maar ze hebben wel dat ruwharige snoetje. Hij vond ze erg schattig. Kent iemand zo'n hond? Ik heb ze geloof ik nog nooit gezien zo ver ik me kan herinneren, ze worden bijna alleen als huishond gehouden en lijken me makkelijke honden alleen het zijn geen allemansvrienden. Reuen zijn dominant, maar onze voorkeur zou zo wie zo uit gaan naar een teef.

Edit: Dit is een plaatje van ze:

http://2.bp.blogspot.com/_LYxGQn08RU4/S ... IRISH+GLEN
schattig :) ik denk dat als je ze in het echt ziet, je dat woord iets intrekt, het zijn echt forse honden hoor, ze zijn laag, maar met veel massa, groter dan de meeste plaatjes doen vermoeden, ook hun karakter is niet altijd even simpel, eigenzinnig en fel kunnen ze zeer zeker zijn ;) en sterk heeeeel sterk :wink:
-Gaby-
Zeer actief

Boutje schreef:Als ik het zo lees dan zou ik de dierenasiels afzoeken op kruising teckeltjes :19: .
Haha, ja, we willen nu nog geen extra hond erbij, maar waarschijnlijk gaan we dat uiteindelijk doen denk ik. :wink:

Die Glen of Imaalterriers vond ik ook niet zo, mijn vriend vond ze erg leuk en schattig dus. Ik zal hem ff doorgeven dat 'schattig' misschien niet de beste omschrijving is voor deze hond! :mrgreen:
Podenji
Zeer actief
Mijn ras(sen): Podenco Ibicenco, Basenji
Aantal honden: 8
Contacteer:

Ongelezen bericht door Podenji »

-Gaby- schreef:Je hebt ook nog een Podenco Pequeno, die vind ook erg leuk, maar m'n vriend weer niet. :( Is ook lastig aan te komen, kon geen fokkers vinden van dit hondje in NL. Dus dat zou dan via een buitenlandse herplaatsingssite moeten o.i.d., mochten we hem ooit willen.
nee hoor, als je echt een raszuivere wilt is daar prima aan te komen, in Duitsland zit een goede fokker van de pequeno en ook in Noorwegen en Zweden zitten een paar goede fokkers van dit ras :ok:

edit: bedoel je misschien de dandie dinmont terrier?

Afbeelding
My dogs are very distinguished and sophisticated, they dont play with balls they play with edgeless cubes.
Marjoleine
Zeer actief
Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
Contacteer:

Ongelezen bericht door Marjoleine »

-Gaby- schreef:Haha, ja, we willen nu nog geen extra hond erbij
Dan kun je net zo goed nu al op die lijst voor een smous gaan staan.

Je kunt altijd nee zeggen als je tegen die tijd bedenkt dat je het toch niet wilt ;)
En de groeten van de meisjes!

Afbeelding

Niets kalmeert zo zeer als een genomen besluit.
Pablo
Zeer actief
Mijn ras(sen): Chihuahua & Bull Terrier

Ongelezen bericht door Pablo »

Ik heb een Alpenländisch-Erzgebirgler Dachsbracke gevonden, kan er wel wat teckeligs in zien :mrgreen:

Afbeelding
Ennath
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising BC x Friese Stijfkop: Iara
Newfounlander met klein beetje Lab: Komo
Hoogbejaarde teckel: Sjoske
En binnenkort: Digna!
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door Ennath »

yamie schreef:
-Gaby- schreef:Ik lees net op internet dat het moeilijk is om aan een Duitse jachtterriër te komen, helemaal als je geen jachtakte hebt. En aangezien wij die ook nooit zullen gaan krijgen, zit het er voor ons waarschijnlijk niet in. Neemt niet weg dat ik het wel leuke hondjes vind trouwens.
nee en een echte DJT, is ook geen simpel hondje, die moet je ook niet willen voor gewoon "de leuk" zeg maar, daar moet je echt mee werken ;)
Waarom is die moeilijk te krijgen?
Mijn vriendin had er één gewoon als huishond.
Wel een pittig hondje, maar zeker niet moeilijk te noemen.
Had ze meegenomen uit Duitsland van een nestje van de overburen van haar ouders (die hadden daar een vakantiehuis).
Met de moeder werd gejaagd, Otje jaagde niet. :wink:
yamie
Zeer actief
Contacteer:

Ennath schreef:
yamie schreef:
-Gaby- schreef:Ik lees net op internet dat het moeilijk is om aan een Duitse jachtterriër te komen, helemaal als je geen jachtakte hebt. En aangezien wij die ook nooit zullen gaan krijgen, zit het er voor ons waarschijnlijk niet in. Neemt niet weg dat ik het wel leuke hondjes vind trouwens.
nee en een echte DJT, is ook geen simpel hondje, die moet je ook niet willen voor gewoon "de leuk" zeg maar, daar moet je echt mee werken ;)
Had ze meegenomen uit Duitsland van een nestje van de overburen van haar ouders (die hadden daar een vakantiehuis).
ik weet niet of ze een echte heeft, dus met papier, maar de meeste ( de betere ook) fokkers van de DJT verkopen en fokken ze niet als huishond, ze willen dat het een werk/jacht hondje pur sang blijft en verkopen dus in principe alleen aan mensen die er ook mee gaan werken.

dat jou vriendin er toevallig een had, tja alles kan natuurlijk, maar dat maakt nog niet dat ze makkelijk te krijgen zijn, en ik heb het dus echt over een echte he, een B&T hondje gelijkend op een DJT? jaa die kun je ook nog wel van MP plukken.
Ennath
Zeer actief

yamie schreef:
Ennath schreef:
yamie schreef:
ik weet niet of ze een echte heeft, dus met papier, maar de meeste ( de betere ook) fokkers van de DJT verkopen en fokken ze niet als huishond, ze willen dat het een werk/jacht hondje pur sang blijft en verkopen dus in principe alleen aan mensen die er ook mee gaan werken.

dat jou vriendin er toevallig een had, tja alles kan natuurlijk, maar dat maakt nog niet dat ze makkelijk te krijgen zijn, en ik heb het dus echt over een echte he, een B&T hondje gelijkend op een DJT? jaa die kun je ook nog wel van MP plukken.
Nou ja, het was van een jager er werd mee gejaagd, dus veel echter kunnen ze volgens mij niet.
Of er een stamboom bij zat????
Geen idee, ik ken ook vele, vele werkende BC zonder stamboom.
Vaak bij werkende (Britse) BC houders vandaan die geen cent geven voor een stamboom.
Wat héét: die het slechtste wat de BC kon overkomen de belangstelling van de Kennelclub vinden.

Otje was dus een duitse jacht terriër, kwam bij een (Duitse) jager vandaan, niet van Marktplaats (heel Internet bestond nog niet, laat staan Marktplaats), maar gewoon van de buurman.
De buurman had gevraagd of de buurvrouw óók een hondje wou: "goed tegen het ongedierte".
De buurvrouw wou niet, haar dochter wel. :19:
En niemand heeft ook maar een seconde nagedacht over "of je een jachtterriër wel in een gezinssituatie kan houden"
Otje woonde en leefde gewoon in huis.
En dat ging echt niet veel beter of slechter dan een andere pittige hond.
yamie
Zeer actief
Contacteer:

Ennath schreef:
yamie schreef:
Ennath schreef:
yamie schreef: nee en een echte DJT, is ook geen simpel hondje, die moet je ook niet willen voor gewoon "de leuk" zeg maar, daar moet je echt mee werken ;)

Nou ja, het was van een jager er werd mee gejaagd, dus veel echter kunnen ze volgens mij niet.
Of er een stamboom bij zat????
Geen idee, ik ken ook vele, vele werkende BC zonder stamboom.
Vaak bij werkende (Britse) BC houders vandaan die geen cent geven voor een stamboom.
Wat héét: die het slechtste wat de BC kon overkomen de belangstelling van de Kennelclub vinden.

Otje was dus een duitse jacht terriër, kwam bij een (Duitse) jager vandaan, niet van Marktplaats (heel Internet bestond nog niet, laat staan Marktplaats), maar gewoon van de buurman.
De buurman had gevraagd of de buurvrouw óók een hondje wou: "goed tegen het ongedierte".
De buurvrouw wou niet, haar dochter wel. :19:
En niemand heeft ook maar een seconde nagedacht over "of je een jachtterriër wel in een gezinssituatie kan houden"
Otje woonde en leefde gewoon in huis.
En dat ging echt niet veel beter of slechter dan een andere pittige hond.
ja dus? :denken: omdat vriendin er dus 1 had, wil dat toch niet zeggen dat mijn verhaal verder niet klopt? of wil je hier nou mee zeggen, dat een DJT gewoon gezellig als huishond kan dienen, maakt allemaal niks uit, kan altijd, want Otje kon het dus.... :19:
daarbij, zeg ik niet, dat het NIET kan, maar dat verreweg de meeste fokkers ze niet op die manier verkopen, dus is er moeilijk aan te komen als niet "jager"
en het is natuurlijk onzin om te zeggen, er werd mee gewerkt dus veel echter kunnen ze niet.. een kruising teckel of pincher kan ook werken ja.
Ennath
Zeer actief

Wat mij betreft kan je een leuke jachtterriër gewoon in huis hebben ja.
Of het voor TS de ideale hond zal zijn ..... denk het niet.
Maar als ze er werkelijk één zou willen hebben zou ik me niet door dat "moeilijk" etiket laten stoppen.

Persoonlijk -afgaande op mijn eigen ervaring- zou ik 10x liever een jachtterriër dan een Jack Russel aanschaffen.
Maar misschien ben ik wél een goede jachtterriër en vele verkeerde Jack's tegen gekomen. :mrgreen:
yamie
Zeer actief
Contacteer:

Ennath schreef:Wat mij betreft kan je een leuke jachtterriër gewoon in huis hebben ja.
Maar als ze er werkelijk één zou willen hebben zou ik me niet door dat "moeilijk" etiket laten stoppen.

Persoonlijk -afgaande op mijn eigen ervaring- zou ik 10x liever een jachtterriër dan een Jack Russel aanschaffen.
Maar misschien ben ik wél een goede jachtterriër en vele verkeerde Jack's tegen gekomen. :mrgreen:
ik denk dat jij niet veel DJT's kent idd, en dan ws ook niet veel echte JR's
maar prima hoor, promoot jij ze lekker als "prima gezins/huishond" :ok: :mrgreen:
-Gaby-
Zeer actief

Ennath schreef:Wat mij betreft kan je een leuke jachtterriër gewoon in huis hebben ja.

Een DJT zal voor mij zeker geen ideale hond zijn, ook al laat ik me niet door het etiket "moeilijk" stoppen. We hebben namelijk een Catahoula (etiketje: "zeer moeilijk"). :wink: Één moeilijke hond is voorlopig genoeg, daarom willen we in de toekomst een hondje met een "niet-moeilijk" etiket er bij.
-Gaby-
Zeer actief

Podenji schreef:
-Gaby- schreef:Je hebt ook nog een Podenco Pequeno, die vind ook erg leuk, maar m'n vriend weer niet. :( Is ook lastig aan te komen, kon geen fokkers vinden van dit hondje in NL. Dus dat zou dan via een buitenlandse herplaatsingssite moeten o.i.d., mochten we hem ooit willen.
nee hoor, als je echt een raszuivere wilt is daar prima aan te komen, in Duitsland zit een goede fokker van de pequeno en ook in Noorwegen en Zweden zitten een paar goede fokkers van dit ras :ok:

edit: bedoel je misschien de dandie dinmont terrier?

Afbeelding
Nee, die bedoel ik niet, ik vind die pluis met haar op de kop echt helmaal niet mooi. Misschien als je die afscheert dat het dan wel wat is trouwens...

Bedankt voor de adressen voor de Pequeno! Vind dat echt grappige hondjes. Had tot nu toe alleen in NL gezocht naar fokkers, maar kan ze in NL echt nergens vinden.
-Gaby-
Zeer actief

Pablo schreef:Ik heb een Alpenländisch-Erzgebirgler Dachsbracke gevonden, kan er wel wat teckeligs in zien :mrgreen:

Afbeelding
Ja, dat zie ik er ook wel in, is ie er ook in ruwhaar?
Budkes
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herders, Jack Russell Terriërs en een Welsh Corgi Pembroke
Aantal honden: 6

Ongelezen bericht door Budkes »

Och je kunt een jachtterrier ook best in huis houden, ik zou niet weten waarom niet, maarrrrr makkelijk zijn ze echt niet, qua zindelijkheid, gedrag naar andere honden, en nog zo een aantal dingen.
De Jack Russel is naar mijn idee een stuk makkelijker, alleen heel veel jack russells worden slecht opgevoed, maar echt moeilijk neuh, tenminste dat vind ik dan hè :wink:
Gr. Aniek

Afbeelding
-Gaby-
Zeer actief

Heb je eigenlijk ook Black and Tan Jack Russels in de ruwharige variant? Volgens mij zou dat behoorlijk lijken op een DJT. Ik kon ze zo snel niet vinden op internet, dus... JR kenners, laat uw horen! :mrgreen:
yamie
Zeer actief
Contacteer:

Budkes schreef:Och je kunt een jachtterrier ook best in huis houden, ik zou niet weten waarom niet, maarrrrr makkelijk zijn ze echt niet, qua zindelijkheid, gedrag naar andere honden, en nog zo een aantal dingen.
De Jack Russel is naar mijn idee een stuk makkelijker, alleen heel veel jack russells worden slecht opgevoed, maar echt moeilijk neuh, tenminste dat vind ik dan hè :wink:
hoho, ik zeg ook niet dat ze niet in huis kunnen, ook bij jagers leven honden wel in huis, maaar er word wel wat mee gedaan, meer dan uitlaten, spelen, behendigheid enz. en dát hebben ze ook nodig, dat zit ze nog enorm in het bloed, en de echte DJT liefhebbers willen ook zien dat ze aan het werk blijven.
yamie
Zeer actief
Contacteer:

-Gaby- schreef:Heb je eigenlijk ook Black and Tan Jack Russels in de ruwharige variant? Volgens mij zou dat behoorlijk lijken op een DJT. Ik kon ze zo snel niet vinden op internet, dus... JR kenners, laat uw horen! :mrgreen:
nee die bestaan niet, een JR is een JR en die zijn er niet in het B&T, de hondjes die zo aangeduid/gefokt/verkocht worden, zijn kruisingen die leuk meeliften op een rasnaam :wink:
TvanEmst
Zeer actief
Mijn ras(sen): Border Collie x Dobermann

Ongelezen bericht door TvanEmst »

-Gaby- schreef:
Pablo schreef:Ik heb een Alpenländisch-Erzgebirgler Dachsbracke gevonden, kan er wel wat teckeligs in zien :mrgreen:

Afbeelding
Beharing: Kort, grof en hard.
Afbeelding
Groetjes van Tess en een poot(je!) van Moos!
-Gaby-
Zeer actief

yamie schreef:
-Gaby- schreef:Heb je eigenlijk ook Black and Tan Jack Russels in de ruwharige variant? Volgens mij zou dat behoorlijk lijken op een DJT. Ik kon ze zo snel niet vinden op internet, dus... JR kenners, laat uw horen! :mrgreen:
nee die bestaan niet, een JR is een JR en die zijn er niet in het B&T, de hondjes die zo aangeduid/gefokt/verkocht worden, zijn kruisingen die leuk meeliften op een rasnaam :wink:
Joh, dat wist ik helemaal niet! Ik dacht echt dat er B&T Jack Russels waren. Oke, ben ik ook weer wat wijzer.
Pablo
Zeer actief

TvanEmst schreef:
-Gaby- schreef:

Afbeelding
Beharing: Kort, grof en hard.
Ja idd, kort grof en hard hahaha
klinkt wel een beetje als ruwharig toch :19:
Podenji
Zeer actief
Mijn ras(sen): Podenco Ibicenco, Basenji
Aantal honden: 8
Contacteer:

Ongelezen bericht door Podenji »

-Gaby- schreef: Bedankt voor de adressen voor de Pequeno! Vind dat echt grappige hondjes. Had tot nu toe alleen in NL gezocht naar fokkers, maar kan ze in NL echt nergens vinden.
graag gedaan hoor :wink:
in Nederland zit geen fokker van de pequeno dus dat zal idd lastig vinden worden dan :mrgreen:
mocht je er echt serieus intresse in hebben dan kan ik je wel adressen van goede fokkers geven, of meer informatie over het ras om mee te beginnen, laat me dat ( met de tijd ) maar weten :wink:
My dogs are very distinguished and sophisticated, they dont play with balls they play with edgeless cubes.
-Gaby-
Zeer actief

Podenji schreef:
-Gaby- schreef: Bedankt voor de adressen voor de Pequeno! Vind dat echt grappige hondjes. Had tot nu toe alleen in NL gezocht naar fokkers, maar kan ze in NL echt nergens vinden.
graag gedaan hoor :wink:
in Nederland zit geen fokker van de pequeno dus dat zal idd lastig vinden worden dan :mrgreen:
mocht je er echt serieus intresse in hebben dan kan ik je wel adressen van goede fokkers geven, of meer informatie over het ras om mee te beginnen, laat me dat ( met de tijd ) maar weten :wink:
Ik zal het met de tijd laten weten, mochten we echt voor een podenco willen gaan. Ik vind de medio eigenlijk mooier, dan zie je nog echt dat windhond-achtige. Heb ook nog even op jouw site gekeken, ik vind honden met zo'n postuur altijd zo indrukwekkend mooi! Je hebt echt honden om trots op te zijn. :wink:
Marjoleine
Zeer actief
Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
Contacteer:

Ongelezen bericht door Marjoleine »

Pablo schreef:Ja idd, kort grof en hard hahaha
Ruwharig betekent bearded.

En deze heeft geen baard ;)
Het is gewoon een stokharig hondje en dat haar is grof en hard blijkbaar ;)
En de groeten van de meisjes!

Afbeelding

Niets kalmeert zo zeer als een genomen besluit.
-Gaby-
Zeer actief

Marjoleine schreef:

Als ik die foto zie, dan denk ik dat ook inderdaad. :wink:
YvetteJ
Zeer actief
Mijn ras(sen): Peruaanse Naakthond, Toypoedel
Contacteer:

Ongelezen bericht door YvetteJ »

fenneke schreef:kijk eens bij YvetteJ in haar onderschrift :mrgreen:
Vind jij mijn hond op een teckel lijken??? :boos: Hij doet er in mijn onderschrift alleen maar eentje na :19: Haha :smile: :mrgreen:
Groetjes Yvette

Chupa (2007)
Tobias (2008-2021)
Freek (2020)
YvetteJ
Zeer actief
Mijn ras(sen): Peruaanse Naakthond, Toypoedel
Contacteer:

Ongelezen bericht door YvetteJ »

-Gaby- schreef:
fenneke schreef:volgens mij zit er en smous fokker in schipborg :wink:

hier lopen er 2 in de buurt :mrgreen:
Grappig, dat zijn de hondjes die ik ken, ook de enige smousjes die ik ken b.t.w. Ze zijn geen fokkers, ze hebben wel twee teefjes, Vera en Roosje. Echte schatjes, alleen geen allemansvrienden. Vera zou pups krijgen, dat is een vaste regel als je een Smous neemt geloof ik om het ras in stand te houden, maar ze kwam niet door de test heen omdat ze te angstig was. Roosje hopelijk wel en zal als ze ouder misschien een nestje krijgen. Maar je moet dan voor een Smous pup op een wachtlijst en dat kan zo 2 jaar duren. Bij onze hond zouden we, als we er ooit een bij nemen, het liefst een allemansvriendje doen, gezien onze hond dat helemaal niet is.

Edit: Ik wil met dit stukje trouwens niet zeggen dat alle Smousjes geen allemansvriendjes zijn. Ik ken er namelijk maar twee en Vera is het alleen niet en ik heb Roosje maar één keer gezien, vorig jaar, als pup.
Klopt ja, ik heb me er ooit ook eens in willen verdiepen maar vond twee jaar wachten én dan als je hond geschikt wordt bevonden verplicht fokken niet echt een fijn idee, ben toen dus weer verder gaan kijken... Vind het wel nog steeds leuke honden om te zien overigens!
Groetjes Yvette

Chupa (2007)
Tobias (2008-2021)
Freek (2020)
Pablo
Zeer actief

Marjoleine schreef:

Oke dan, dat wist ik niet!
Plaats reactie

Terug naar “Hondenrassen en kruisingen”