had ik al door maar we hebben vlak achter elkaar geplaatst toen ik typte op het bericht boven jou (wat een reactie op mijn bericht was eerder) heb jij inmiddels een reactie geplaatst.frank1985 schreef:ik reageerde ook niet op jou stukje hoor maar op dat van miss_liz.Sonnie1983 schreef:zoals ik al zei ieder doet het op zijn manier. en dit werkt voor ons. En Diego is graag aan het werk met mij. vind het niks als hij merkt dat hij weer even aan de paal moet tot we weer mogen. Of in de auto in de bench tot we weer mogen. en als ik hem haal wil hij zo snel mogelijk weer richting het veld om met mij te trainen. Staart is hoog en kwispeld. Heel zijn houding geeft mij aan dat hij met plezier voor mij werkt. en dat hou ik altijd in de gaten want wil een hond die met plezier voor mij werkt en niet een die gedrukt langs me staat.
een eigen correctie krijgt hij niet omdat hij overal tussen en tijdens oefeningen moet volgen.
Oefeningen zoals het aanblaffen op een persoon (zoals je dat in het begin leert met de hond aan een lange lijn) zit hij gewoon aan een halsband.
Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
wat doet de slipketting nou
Moderator: moderatorteam
- Sonnie1983
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse herder, xMH
- Aantal honden: 3
-
- Zeer actief
Ik zeg ook soms.Sonnie1983 schreef:diego is helemaal niet bang om naar de training te gaan, die wil niets liever als met mij samen werken. zijn staart is de hele training omhoog en kwispelend. en ja ik train bij een vereniging.christo schreef:Soms is dat een teken dat ze bang zijn of nerveus en van het veld afwillen. En dan zijn er andere manieren om ze daar overheen te helpen. Op een vereniging althans.Sonnie1983 schreef:Ik heb ook altijd gehoord dat je beter een prikband dan een slipketting kunt gebruiken omdat een slipketting schade kan toe brengen aan het strottehoofd.
Bij Diego gebruik ik met training nu een prikband omdat hij alles interessanter vond dan opletten en een rukje aan de halsband geen effect had en hem roepen ook niet. Dan kan ik wel zo door gaan maar gebruik dan liever tijdelijk een hulp middel zodat hij snel door heeft wat ik wil en daarna kunnen afbouwen als maanden lang nog constant mopperen etc. dat is voor beide niet leuk.
Ik gebruikte hem dus ookalleen voor correcties. Hoef nu zelden een rukje te geven.
Rukje met de prikband knijpt het niet echt dicht. Het is meer zoiets als een keer knijpen in je arm vind ik.
Nu hij weet wat ik wil kunnen we weer langzaam terug naar de halsband.Christo was ook zo, wilde dolgraag het veld af, de enige oplossing voor mij was om 168 euro aan MG cursus gedag te kussen en lekker met mijn hondje naar huis te gaan.

- Sonnie1983
- Zeer actief
ok, maar ik ben zelf al heel erg dat ik wil dat Diego met plezier traint en hou zijn houding en gedrag dan ook altijd in de gaten. Hij moet graag het werk voor mij doen al wil dat niet zeggen dat ik niet ooit op hem moet mopperenchristo schreef:Ik zeg ook soms.Sonnie1983 schreef:diego is helemaal niet bang om naar de training te gaan, die wil niets liever als met mij samen werken. zijn staart is de hele training omhoog en kwispelend. en ja ik train bij een vereniging.christo schreef:Soms is dat een teken dat ze bang zijn of nerveus en van het veld afwillen. En dan zijn er andere manieren om ze daar overheen te helpen. Op een vereniging althans.Sonnie1983 schreef:Ik heb ook altijd gehoord dat je beter een prikband dan een slipketting kunt gebruiken omdat een slipketting schade kan toe brengen aan het strottehoofd.
Bij Diego gebruik ik met training nu een prikband omdat hij alles interessanter vond dan opletten en een rukje aan de halsband geen effect had en hem roepen ook niet. Dan kan ik wel zo door gaan maar gebruik dan liever tijdelijk een hulp middel zodat hij snel door heeft wat ik wil en daarna kunnen afbouwen als maanden lang nog constant mopperen etc. dat is voor beide niet leuk.
Ik gebruikte hem dus ookalleen voor correcties. Hoef nu zelden een rukje te geven.
Rukje met de prikband knijpt het niet echt dicht. Het is meer zoiets als een keer knijpen in je arm vind ik.
Nu hij weet wat ik wil kunnen we weer langzaam terug naar de halsband.Christo was ook zo, wilde dolgraag het veld af, de enige oplossing voor mij was om 168 euro aan MG cursus gedag te kussen en lekker met mijn hondje naar huis te gaan.
Maar het is wel iets waar je bij een jonge hond alert op moet zijn.

- Miss_Liz
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Old English Bulldogs
- Aantal honden: 2
En een prikketting vind je niet gemeen bij een pup???????????frank1985 schreef:en wat zijn de alternatieven van een slipketting dan ? ja ik vraag maar hoor.Miss_Liz schreef:Tuurlijk is haar vacht belangrijk, vandaar dat ik nu dus ook een andere heb gekocht en als dit dus ook niet werkt dan en dat zie je natuurlijk niet na 1dag.. Dan zal ik dus verder kijken naar alternatieven.frank1985 schreef:maar vind je de vacht van je hond niet belangerijker dan ? ik bedoel als je de vacht naar de klote helpt dan gooi je dat ding toch direct weg. of is dat mijn simpele gedachten gangMiss_Liz schreef: Met een gewone halsband reageerd ze niet op correcte omdat je dr dan in feite alleen maar terug trekt.
Veel rukken is niet het geval alleen echt correctie wanneer nodig..
Vandaag dan ook een andere slip gehaald met van die rechthoekige schakels volgens een clubgenoot moest dat minder schadelijk zijn..
kijk het lijkt mij zo gemeen zon ketting ! je knijpt eingelijk gewoon de keel van een hond ff dicht. verder vind ik het gebruik van dit soort dingen vrij heftig voor een pup.
dit is wat ik vandaag heb gekocht

dit zijn een alternatieven

Friendship isn't about who you have known the longest... It's about who came and never left your side.
- Sonnie1983
- Zeer actief
een slipketting trekt de keel veel harder dicht hoor... een prikband als je daar juist mee om gaat geeft net zoiets als een kneep. Je moet dan ook niet de scherpe punten prikbanden gebruiken maar waarbij de punten afgerond zijn. Een prikband kan maar dicht om de hals tot het begin van de schakels ibj elkaar komen, slipketting kan nog strakker.
overigens wil ik niet zeggen dat je meteen bij een pup zoiets moet aanschaffen, heb met Diego ook in het begin gewoon alleen een halsband gebruikt.
overigens wil ik niet zeggen dat je meteen bij een pup zoiets moet aanschaffen, heb met Diego ook in het begin gewoon alleen een halsband gebruikt.
-
- Zeer actief
- frank1985
- Zeer actief
- Sonnie1983
- Zeer actief
- frank1985
- Zeer actief
- Maeve
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Nova Scotia Duck Tolling Retriever
- Contacteer:
Even een vraagje he: Hoe reageren Mechelaars en dergelijke op stemcorrecties? Niet om iemand aan te vallen ofzo, totaal niet maar het valt me op dat het ook per ras verschilt welke manier van corrigeren word gebruikt. Bij Nilo is het soms al teveel als ik hem corrigerend aanspreek en dat zal zeker anders zijn bij eem Mechelaar, maar zou een stemcorrectie totaal geen effect hebben? Ik vraag me wel eens af of iedereen die zo'n prik of slipketting gebruikt dat ook echt nodig vind vanwege hun hond of vanwege het feit dat de vereniging het doet. En nogmaals, dit is niet naar één van jullie bedoelt, maar meer een vraag over Mechelaar eigenaren in het algemeen. Want zo'n beetje elke Mechelaar die ik ken heeft zo'n ding om.
- Miss_Liz
- Zeer actief
- Miss_Liz
- Zeer actief
Wat ik bij Cratos heb gemerkt was er niks aan de hand die reageerde er niet eens op die stond je echt aan te kijken,Maeve schreef:Even een vraagje he: Hoe reageren Mechelaars en dergelijke op stemcorrecties? Niet om iemand aan te vallen ofzo, totaal niet maar het valt me op dat het ook per ras verschilt welke manier van corrigeren word gebruikt. Bij Nilo is het soms al teveel als ik hem corrigerend aanspreek en dat zal zeker anders zijn bij eem Mechelaar, maar zou een stemcorrectie totaal geen effect hebben? Ik vraag me wel eens af of iedereen die zo'n prik of slipketting gebruikt dat ook echt nodig vind vanwege hun hond of vanwege het feit dat de vereniging het doet. En nogmaals, dit is niet naar één van jullie bedoelt, maar meer een vraag over Mechelaar eigenaren in het algemeen. Want zo'n beetje elke Mechelaar die ik ken heeft zo'n ding om.

Ivo zal het ook een zalige zorg zijn je doet maar..
Maar door wat liz bij mijn ouders thuis heeft moeten meemaken is het bij haar dus op deze manier gaan uiten..
Friendship isn't about who you have known the longest... It's about who came and never left your side.
- frank1985
- Zeer actief
mijn mechelaar doet het(nog) prima alleen op stem. ik gebruik ook niets anders. Als ik een keer NEE zeg dan ishet ook klaar.Maeve schreef:Even een vraagje he: Hoe reageren Mechelaars en dergelijke op stemcorrecties? Niet om iemand aan te vallen ofzo, totaal niet maar het valt me op dat het ook per ras verschilt welke manier van corrigeren word gebruikt. Bij Nilo is het soms al teveel als ik hem corrigerend aanspreek en dat zal zeker anders zijn bij eem Mechelaar, maar zou een stemcorrectie totaal geen effect hebben? Ik vraag me wel eens af of iedereen die zo'n prik of slipketting gebruikt dat ook echt nodig vind vanwege hun hond of vanwege het feit dat de vereniging het doet. En nogmaals, dit is niet naar één van jullie bedoelt, maar meer een vraag over Mechelaar eigenaren in het algemeen. Want zo'n beetje elke Mechelaar die ik ken heeft zo'n ding om.
mischien is mijne een uitzondering, geen idee.
- frank1985
- Zeer actief
Ja ik merk van beide echte ervaren africhters hier dat die een prikker prefereren boven een slip. het gaat er dus om dat ik benieuwd ben waarom dat het geval is mede omdat bij de verenigingen waar ik ben geweest om te kijken honden bijna geen slips omhadden maar wel prikkers.Miss_Liz schreef:in je start post heb je het over dat er bij jullie prikkers worden gebruikt en dat grotedeels van de sporters tegen slip is..
Dus daarom vraag ik jou of je dat dan niet gemeen vind..
daar zal dus een duidelijke reden voor zijn denk ik.
of ik het zielig vind een prikker, hwah weet niet heb me er nog niet echt in verdiept. mischien is dat wel mijn volgende topic. ik ken het ding dwz ik weet hoe het er uit ziet maar hoe je er mee moet werken weet ik nog niet. dus kan me daar niet over uitlaten.
Een slip vind ik niet fijn nee en al helemaal niet bij een PUP
- Joyce
- Zeer actief
- Aantal honden: 4
- Sonnie1983
- Zeer actief
ik heb tot dat diego 9 mndn was gheoorzaamheid gedaan waar je dus met overdreven vrolijke stem de hond commando's moet geven. ik merkte duidelijk aan diego dat hij als hij het kon zijn middelvinger op zou steken zo van ja je roept maar hoor maar heb daar toch geen zin in.
Nu ben ik dus met duidelijke stem commando's gaan geven nu ik sinds zijn 8 mndn bij een knpv zoekhonden club train.
hij is nu 1 jaar en wat een verschil zeg! ik ben nu duidelijk tegen de hond met mijn commando's dus niet een zit maar een ZIT zeg maar. En de prikband als hulpmiddel. en dat gaat super! Nu kunnen we langzaam afbouwen naar halsband. niet te snel want dan kan hij weer de fout in gaan en dat willen we niet hebben. maar er zijn inderdaad tijden bij dat diego niks om een stemcorrectie geeft en soms wel.
Nu ben ik dus met duidelijke stem commando's gaan geven nu ik sinds zijn 8 mndn bij een knpv zoekhonden club train.
hij is nu 1 jaar en wat een verschil zeg! ik ben nu duidelijk tegen de hond met mijn commando's dus niet een zit maar een ZIT zeg maar. En de prikband als hulpmiddel. en dat gaat super! Nu kunnen we langzaam afbouwen naar halsband. niet te snel want dan kan hij weer de fout in gaan en dat willen we niet hebben. maar er zijn inderdaad tijden bij dat diego niks om een stemcorrectie geeft en soms wel.
- Moos
- Zeer actief
Maar is dat dan niet dus iets om aan te gaan werken, qua band en relatie onderling ook, dan om er maar een prikband om te hangen "want hij heeft geen aandacht voor me op het veld"?Sonnie1983 schreef: maar er zijn inderdaad tijden bij dat diego niks om een stemcorrectie geeft en soms wel.
Ik vind het zo'n enorm overdreven aanpak voor iets waar je volgens mij meer de 'fout' bij jezelf als baas moet zoeken dan bij de hond

Maar goed, ik heb geen Mechelaar :N:

-
- Zeer actief
Mechelaars reageren ook op stemcorrecties hoorMaeve schreef:Even een vraagje he: Hoe reageren Mechelaars en dergelijke op stemcorrecties? Niet om iemand aan te vallen ofzo, totaal niet maar het valt me op dat het ook per ras verschilt welke manier van corrigeren word gebruikt. Bij Nilo is het soms al teveel als ik hem corrigerend aanspreek en dat zal zeker anders zijn bij eem Mechelaar, maar zou een stemcorrectie totaal geen effect hebben? Ik vraag me wel eens af of iedereen die zo'n prik of slipketting gebruikt dat ook echt nodig vind vanwege hun hond of vanwege het feit dat de vereniging het doet. En nogmaals, dit is niet naar één van jullie bedoelt, maar meer een vraag over Mechelaar eigenaren in het algemeen. Want zo'n beetje elke Mechelaar die ik ken heeft zo'n ding om.

Veel van de honden die in dit topic langskomen, komen uit lijnen waarin juist op die sterke driften gefokt worden. En in dat type fok wordt nu eenmaal niet de voorkeur gegeven aan honden die van nature bij de minste stemcorrectie van slag raken. Daarbij zijn de meeste africhters in dit topic beginnende africhters, en dan kost het echt wel even wat tijd voordat je aan de ene kant leert hoe de balans in jouw hond zit qua drift/controle en aan de andere kant hoe jij je daar zelf zeker in kunt voelen. Het blijft balanceren, en het duurt natuurlijk wel even voordat je daar goed in wordt (ik ben er nog niet uit

- Sonnie1983
- Zeer actief
ik heb niet zomaar een prikband gebruikt al mag dat misschien n jullie ogen zo lijken. het is bij mij een hulpmiddel.Moos schreef:Maar is dat dan niet dus iets om aan te gaan werken, qua band en relatie onderling ook, dan om er maar een prikband om te hangen "want hij heeft geen aandacht voor me op het veld"?Sonnie1983 schreef: maar er zijn inderdaad tijden bij dat diego niks om een stemcorrectie geeft en soms wel.
Ik vind het zo'n enorm overdreven aanpak voor iets waar je volgens mij meer de 'fout' bij jezelf als baas moet zoeken dan bij de hond![]()
Maar goed, ik heb geen Mechelaar :N:
Als ik een halsband was blijven gebruiken was ik nu nog bezig met aan de hals band een rukje geven en mopperen etc.
Als ik tussen die 2 moet kiezen kies ik liever voor een hulpmiddel zodat snel duidelijk is wat ik van hem verlang (en een klein rukje er aan is echt niet dat de hond denkt van AAAUUWWWWWWW maar meer van oh ja opletten) en dat we met plezier samen verder trainen dan dat ik maanden of jaren lang blijf mopperen constant op elke training. aat de hond en ik niet meer met plezier er heen. je krijgt dan zoiets van pfffffff moeten weer trianen hoor kunnen we weer hele middag/avond mopperen. en Diego zal er dan ook geen zin in hebben om te gaan trainen.
Nu wel hij wil heel erg graag met mij aan het werk zijn.
En onze band is goed met elkaar. we zijn nu zover dat meestal een stemcorrectie voldoende is maar af en toe hebben we een correctie met de prikband nog nodig. Met bepaalde dingen kunnen we nu rustig af gaan bouwen weer naar de halsband.
Het is echt niet dat als je een prikband GOED gebruikt en een correctie (klein snel rukje) geeft dat het bij de hond super zeer doet het is meer als een knijpje in je arm zo van opletten. en ik zie aan mijn hond dat hij met plezier voor mij traint, aan heel zijn houding en gedrag.
- Moos
- Zeer actief
Ja, maar dit bedoel ik dus ook een beetje, de beste manier om de aandacht van je hond te krijgen is volgens mij toch echt niet rukken en mopperen. Dat dat niet werkt verbaasd me niks, maar het verbaasd me dan dus wel dat je dan naar 'zwaardere correcties' grijpt i.p.v te kijken of jij als baas misschien niet op de, voor de hond, niet juiste manier zijn aandacht vraagt, en het dus niet aan de hond zelf ligt.Sonnie1983 schreef:
ik heb niet zomaar een prikband gebruikt al mag dat misschien n jullie ogen zo lijken. het is bij mij een hulpmiddel.
Als ik een halsband was blijven gebruiken was ik nu nog bezig met aan de hals band een rukje geven en mopperen etc.

-
- Zeer actief
- Zoek stok!
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kooikerhondje en Australian Shepherd
Toch he, Miss_Liz. Ik zat te twijfelen of ik het zou noemen, maar ik doe het toch om iets duidelijk te maken.
Ik zie deze foto in een ander topic:

Volgens mij wil je de hond daar laten volgen, maar ik vind dit gewoon netjes aan de lijn mee laten lopen terwijl de hond naar een bal kijkt. Jij en je trainer willen veel te veel veel te snel en daardoor moet je gaan corrigeren.
Leren volgen doe je niet door direct over het veld te gaan denderen met een bal in je hand. Dat doe je in stappen waardoor de hond het direct goed aanleert. Als je zorgt dat je hond het goed leert, hoef je dus ook niet te gaan corrigeren met een slipketting. Het is gewoon een andere insteek qua training.
Ik vraag me echt af hoe je de hond nog netjes gaat laten volgen terwijl je haar nu aanleert een meter van je af te lopen. Het klopt toch niet dat je gaat rukken aan een slipketting terwijl je haar dit zelf geleerd hebt? Of mis ik iets?
Ik zie deze foto in een ander topic:

Volgens mij wil je de hond daar laten volgen, maar ik vind dit gewoon netjes aan de lijn mee laten lopen terwijl de hond naar een bal kijkt. Jij en je trainer willen veel te veel veel te snel en daardoor moet je gaan corrigeren.
Leren volgen doe je niet door direct over het veld te gaan denderen met een bal in je hand. Dat doe je in stappen waardoor de hond het direct goed aanleert. Als je zorgt dat je hond het goed leert, hoef je dus ook niet te gaan corrigeren met een slipketting. Het is gewoon een andere insteek qua training.
Ik vraag me echt af hoe je de hond nog netjes gaat laten volgen terwijl je haar nu aanleert een meter van je af te lopen. Het klopt toch niet dat je gaat rukken aan een slipketting terwijl je haar dit zelf geleerd hebt? Of mis ik iets?

Linda, Izzie en Bram
- Inge
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse Herder
- Contacteer:
Een slip zacht aantrekken werkt niet, het idee van een slip is een korte felle ruk. Corrigeer je te zacht dan heeft het niet het effect wat je wil, je creëert een ongevoelige hond daarmee. Je moet wel de juiste techniek toepassen en persoonlijk vind ik dat het moeilijkste van een slip.Miss_Liz schreef: En ze heeft er een handje van naar andere honden te blaffen dat wil ik niet dus eerst zeg ik 2x nee werkt dat niet dan krijgt ze een lichte correctie(dus niet te hard trekken)
of wanneer ze ineens uitschiet naar een andere hond en ze dus niet reageerd op het (lizzy hier)krijgt ze net voordat de lijn strak staat corriceer ik haar.
Ik ben niet zo van het trekkerige en corricerende mijn instructeur vind me dan ook veel te lief en zacht voor haar terwijl een harde aanpak bij haar helemaal geen kwaad kan :N:
Groetjes Inge

Danco 16-02-1996 † 30-12-2006 Snoepie 03-07-1994 † 03-07-2008 Nika 07-07-1999 - † 10-08-2009 Marouck 24-08-2002 † 22-05-2012 Numa 11-05-2011 † 2017

Danco 16-02-1996 † 30-12-2006 Snoepie 03-07-1994 † 03-07-2008 Nika 07-07-1999 - † 10-08-2009 Marouck 24-08-2002 † 22-05-2012 Numa 11-05-2011 † 2017
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse herders
Ik gebruik geen slipketting, kan er niet correct mee werken. Ze hebben er wel altijd één aan. Als ik daar dan eens een riem aan vasthang, is het gewoon aan een schakel.
en de nekbeet van de moederhond... ik hoop dat onze honden toch wel slimmer zijn om het verschil te weten tussen een hondencorrectie en een metalen kettingske :N:
schone verkoopspraatjes, maar meer ook niet.
en de nekbeet van de moederhond... ik hoop dat onze honden toch wel slimmer zijn om het verschil te weten tussen een hondencorrectie en een metalen kettingske :N:

schone verkoopspraatjes, maar meer ook niet.
- Sonnie1983
- Zeer actief
tuurlijk zijn er wel andere dingen geprobeerd. je grijpt niet zomaar meteen naar een prikband natuurlijk.Moos schreef:Ja, maar dit bedoel ik dus ook een beetje, de beste manier om de aandacht van je hond te krijgen is volgens mij toch echt niet rukken en mopperen. Dat dat niet werkt verbaasd me niks, maar het verbaasd me dan dus wel dat je dan naar 'zwaardere correcties' grijpt i.p.v te kijken of jij als baas misschien niet op de, voor de hond, niet juiste manier zijn aandacht vraagt, en het dus niet aan de hond zelf ligt.Sonnie1983 schreef:
ik heb niet zomaar een prikband gebruikt al mag dat misschien n jullie ogen zo lijken. het is bij mij een hulpmiddel.
- Moos
- Zeer actief
Nou ja, November vorig jaar liep hij al 1.5 maand met de prikband omdat hij trok als hij vogeltjes zag ofzo.Sonnie1983 schreef:tuurlijk zijn er wel andere dingen geprobeerd. je grijpt niet zomaar meteen naar een prikband natuurlijk.Moos schreef:Ja, maar dit bedoel ik dus ook een beetje, de beste manier om de aandacht van je hond te krijgen is volgens mij toch echt niet rukken en mopperen. Dat dat niet werkt verbaasd me niks, maar het verbaasd me dan dus wel dat je dan naar 'zwaardere correcties' grijpt i.p.v te kijken of jij als baas misschien niet op de, voor de hond, niet juiste manier zijn aandacht vraagt, en het dus niet aan de hond zelf ligt.Sonnie1983 schreef:
Hoe oud was hij nou eenmaal toen je daarmee begon dus? Een maand of 6?
Ik vind dat dus wel vallen onder nogal snel naar een prikband grijpen

- Sonnie1983
- Zeer actief
Niet als je al die tijd heel veel en heel consequent met vanalles bezig b ent geweest.Moos schreef:Nou ja, November vorig jaar liep hij al 1.5 maand met de prikband omdat hij trok als hij vogeltjes zag ofzo.Sonnie1983 schreef:tuurlijk zijn er wel andere dingen geprobeerd. je grijpt niet zomaar meteen naar een prikband natuurlijk.Moos schreef:Ja, maar dit bedoel ik dus ook een beetje, de beste manier om de aandacht van je hond te krijgen is volgens mij toch echt niet rukken en mopperen. Dat dat niet werkt verbaasd me niks, maar het verbaasd me dan dus wel dat je dan naar 'zwaardere correcties' grijpt i.p.v te kijken of jij als baas misschien niet op de, voor de hond, niet juiste manier zijn aandacht vraagt, en het dus niet aan de hond zelf ligt.Sonnie1983 schreef:
Hoe oud was hij toen eenmaal toen je daarmee begon dus? Een maand of 6?
Ik vind dat dus wel vallen onder nogal snel naar een prikband grijpen
- Moos
- Zeer actief
Al die tijd? We hebben het dan over een pup van 6 maanden, 4 maanden bij je in huis, waarvan je dan een nog kortere periode uberhaupt echt bezig kan zijn geweest met serieus trainen. En sowieso kan je van een pup van 6 maanden geen absolute gehoorzaamheid verwachten, en ook nog helemaal niet zo enorm veel qua aandacht voor jou (of niet trekken bij een vogeltje bijvoorbeeld).Sonnie1983 schreef:
Niet als je al die tijd heel veel en heel consequent met vanalles bezig b ent geweest.
Het is jouw hond natuurlijk, en schijnbaar vind jij dit de beste aanpak.
Ik snap het alleen niet zo goed dat je met 6 maanden al met een prikband begint en dat dan noemt "alles al geprobeerd, en echt niet zomaar naar een prikband grijpen"

- Moos
- Zeer actief
Ja haha, Vera had met 6 maanden ook al heel erg veel aandacht voor mijMartijn schreef:Tuurlijk welMoos schreef:Al die tijd? We hebben het dan over een pup van 6 maanden, 4 maanden bij je in huis, waarvan je dan een nog kortere periode uberhaupt echt bezig kan zijn geweest met serieus trainen. En sowieso kan je van een pup van 6 maanden geen absolute gehoorzaamheid verwachten, en ook nog helemaal niet zo enorm veel qua aandacht voor jou (of niet trekken bij een vogeltje bijvoorbeeld).Sonnie1983 schreef:
Niet als je al die tijd heel veel en heel consequent met vanalles bezig b ent geweest.![]()
http://s101.photobucket.com/albums/m69/ ... 12_NEW.flv

Ik bedoelde het meer even als benadrukken dat een hond van 6 maanden hoe dan ook nog wel een hele jonge hond is. En als je daar een prikband om gaat hangen krijg ik het idee dat je dus (veel) teveel al wil en verwacht van die hond

- Moos
- Zeer actief
Martijn schreef:Ook. Daarnaast werkt het niet.Moos schreef: Ik bedoelde het meer even als benadrukken dat een hond van 6 maanden hoe dan ook nog wel een hele jonge hond is. En als je daar een prikband om gaat hangen krijg ik het idee dat je dus (veel) teveel al wil en verwacht van die hond(ook in combinatie met jou als baas).
Het is gewoon verder op de verkeerde weg.
Aandacht krijgen je niet door afdwingen. Dat is afdwingen, niet krijgen.
Wat ga je doen als je je hond niet aan de lijn hebt en het niet af kunt dwingen? Oh ja, een TT natuurlijk. Want dat soort honden heeft dat nodig.![]()
![]()
Je moet je gewoon profileren als iets waar een hond positieve interesse in en contact mee heeft. Dat moet je cultiveren.