Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Kaninchen Teckel

Forum voor alle opmerkingen over hondenrassen, vragen of weetjes.

Moderator: moderatorteam

Takkie_Teckel
Zeer actief

Re: Net terug van Teckel wandeling - Wijk aan Zee

Ongelezen bericht door Takkie_Teckel »

valerie66 schreef:
Waren er toevallig ook mensen hier op dit topic naar Wijk aan Zee of Baarn geweest? ben benieuwd :-)
Wij waren vandaag in Baarn mee wezen wandelen, supergrote groep, wel zon 60/70 teckels, echt heel leuk!
Ieder formaat/kleur/hoogte was vertegenwoordigd, erg leuk om zoveel verschillen tussen de hondjes te zien
Het huiveringwekkende Nina monster
Afbeelding
bekkie
Zeer actief

Ongelezen bericht door bekkie »

Takkie_Teckel schreef:
valerie66 schreef:
Waren er toevallig ook mensen hier op dit topic naar Wijk aan Zee of Baarn geweest? ben benieuwd :-)
Wij waren vandaag in Baarn mee wezen wandelen, supergrote groep, wel zon 60/70 teckels, echt heel leuk!
Ieder formaat/kleur/hoogte was vertegenwoordigd, erg leuk om zoveel verschillen tussen de hondjes te zien
heb je toevallig die chocoladebruine langhaar ook nog gezien?

en die gekke nina die zo de gracht in springt, malle teckel :wink:
Afbeelding
*kelly*
Zeer actief

Ongelezen bericht door *kelly* »

wij hebben een rode teckeldame. Een te grote dwerg met lang haar.
Ook wij waren vandaag in Baarn, super!!
@tackie_teckel: heb volgens mij ook nog wel een paar foto's van nina, zal ze je wel even sturen ;)
"Mensen kunnen fouten maken, honden kunnen vergeven."

Afbeelding

"De enige fout van een hond is dat hij geen honderd jaar kan worden."
*kelly*
Zeer actief

Nanna schreef:
bekkie schreef:
Ik was er niet bij, maar als je die kleine pup bedoelt, dat was Fudge ;-)
ben niet nieuwsgierig, maar als je dr niet bij was hoe weet je dat dan :pffff:

Afbeelding

bekkie
Zeer actief

Ongelezen bericht door bekkie »

Nanna schreef:
bekkie schreef:
Ik was er niet bij, maar als je die kleine pup bedoelt, dat was Fudge ;-)
ja klopt, hij/zij had idd de naam Fudge.
en dan was er ook nog iemand met een black & tan ruwhaar pup, die vond ik ook echt helemaal geweldig

waarom ben jij niet meegegaan eigenlijk??
Afbeelding
hercujess

Ongelezen bericht door hercujess »

Ik zou eens verder kijken dan je eigen provincie. In mei bijvoorbeeld naar Kampioensclubmatch in Wijchen gaan en bij de kortharen en ruwharen kijken welke honden je aanspreken. Eventueel fokkers aanspreken. Voor mijn beide honden heb ik twee uur héén en twee uur terug moeten rijden om ze te halen (om nog maar te zwijgen van de bezoekjes vooraf).
Biene
Zeer actief

Ongelezen bericht door Biene »

Moet een toffe dag geweest zijn! Leuk heb je je toekomstige droomteckel live gezien! Heb je nog foto,s gemaakt?

Afbeelding
Afbeelding
*kelly*
Zeer actief

dan zou dit Fudge moeten zijn ;)

Afbeelding

Afbeelding

Takkie_Teckel
Zeer actief

bekkie schreef:
Takkie_Teckel schreef:
valerie66 schreef:

en die gekke nina die zo de gracht in springt, malle teckel :wink:

Hahaha dat was Nina niet! We liepen er wel bij, die teckel was een kleine standaard reu en had zo een broer/familie van Nina kunnen zijn, zelfde koppie en tan tekening. Die mevrouw had die hond v mensen die een nestje thuis hadden.
Dus zeer ws geen familie helaas
Afbeelding
Takkie_Teckel
Zeer actief

Mijn te ver. Bovendien, zie je me al aankomen met een Deerhound van 70 kilo ;-) Die teckels krijsen zich de longen uit hun lijf :mrgreen:
Alles wat voorbij kwam tijdens zowel wandeling als op terras wat niet-teckelig was, werd heel hard weggeblaft, begon er eentje, volgde de rest :smile:
Afbeelding
MissXannie
geregistreerd lid

Ongelezen bericht door MissXannie »

valerie66 schreef:
@missXanie, waar komt jouw kaninchen vandaan?
van de Gorsselse Heide :wink:

Ze is niet helemaal black and tan ze heeft wat witte haren in haar nekje :denken: het is zo'n schatje :mrgreen:
Afbeelding
Afbeelding
valerie66
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door valerie66 »

MissXannie schreef:
valerie66 schreef:
@missXanie, waar komt jouw kaninchen vandaan?
van de Gorsselse Heide :wink:

Ze is niet helemaal black and tan ze heeft wat witte haren in haar nekje :denken: het is zo'n schatje :mrgreen:
Ze is super! Had je het witte al gezien toen je haar bij de fokker koos? Ik zag idd dat van de Gorsselse Heide hele mooie teckels hebben, ik zal dat zeker in gedachte houden.

Trouwens, nog even een vraag: verharen de kortharige teckels veel? ik word al helemaal gek van mijn kat (Karthuizer/Chartreux) ze is super mooi grijs maar oh zoveel haar dat ze elke dag verliest het hele jaar door, vreselijk! Is dat ook zo erg met een kortharige teckel? en ruwhaar is zeker minder omdat je het laat plukken?
MissXannie
geregistreerd lid

Ongelezen bericht door MissXannie »

Hadden we toen niet gezien. D'r moeder heeft ook iets van vlekken. Maar wij doen niet fokken ofzo dus die paar witte haartjes :wink:.

Verharen valt hier erg mee. Alleen als ik haar borstel vind ik veel haartjes.
Mijn ouders hebben een Jack Russel die verhaart altijd dus dit is heerlijk :cheer:
Afbeelding
Afbeelding
hercujess

valerie66 schreef:Trouwens, nog even een vraag: verharen de kortharige teckels veel? ik word al helemaal gek van mijn kat (Karthuizer/Chartreux) ze is super mooi grijs maar oh zoveel haar dat ze elke dag verliest het hele jaar door, vreselijk! Is dat ook zo erg met een kortharige teckel? en ruwhaar is zeker minder omdat je het laat plukken?
Kortharen verharen het ergst van allemaal! En je kat kan daar ook voor naar de trimsalon, dan ben je er weer een poosje vanaf! Een goede kattentrimmer doet ook kortharigen ;-)
valerie66
Vaste gebruiker

Hoi allemaal,

Ik heb gisteravond weer uuuuren ziten gluren naar alle foto's op dit forum..heb ook het hele teckelforum gelezen :smile: maar ik ben er nog niet uit of ik gladharig leuker vind of ruwharig.. weetje wat ik opgemerkt hebt (correct me if i'm wrong) de ruwharige vind ik erg mooi als ze heeel donker zijn (dus bijna zwart van kleur met tan) maar zodra ze geplukt zijn, of ouder worden, worden ze lichter..ik heb dat bij 4 verschillende ruwhaar teckels gezien..klopt dat? vind ik namelijk zo jammer!

Maar goed, misschien moet ik idd naar NTC event in mei gaan, alleen ben ik geen lid van ze..kan je dan wel naar de kampioenschap gaan om te kijken? of moet je daar ook lid voor zijn?

Verder: weet iemand waar de NTC wandeling foto's gepost worden? ik kon ze hier of bij teckelforum niet vinden..vond het wel jammer, want wilde hier een paar foto's laten zien van de teckels die ik super mooi vind..zodat jullie een idee krijgen ;-)

Trouwens, mijn vriend begint het ook steeds intersesanter te vinden... ik praat de hele dag over teckels..en in het begin zei hij alleen " daar gaat onze vrijheid" maar nu ziet ie wel een beetje in dat het delen van je vrijheid met een teckel OOK leuk kan zijn ;-) hihi..nouja.. ik heb nog wel wat maanden om hem volledig te overtuigen..haha. komt dus goed :-) uiteindelijk is dat ook heel goed gelukt met onze Karthuizer.. hij is namelijk helemaal verliefd op haar! :ok:
Biene
Zeer actief

Zomaar een plaatje van mijn Lola....

Afbeelding
Afbeelding
Ariane
Erelid
Mijn ras(sen): Teckel
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Ariane »

Die fesche Lola :mrgreen:
Ze is prachtig!!

@Valerie: waarom wordt je geen lid van de NTC?
Kost, meen ik, € 25 per jaar.
Ariane, Bibi, Nikita*, Barney* en Prins*.

Als we geen dagen toe kunnen voegen aan het leven moeten we leven toevoegen aan de dagen. Heaven can wait.
tekkel
Erelid
Mijn ras(sen): Standaard ruwhaar tekkel
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door tekkel »

valerie66 schreef:weetje wat ik opgemerkt hebt (correct me if i'm wrong) de ruwharige vind ik erg mooi als ze heeel donker zijn (dus bijna zwart van kleur met tan) maar zodra ze geplukt zijn, of ouder worden, worden ze lichter..ik heb dat bij 4 verschillende ruwhaar teckels gezien..klopt dat? vind ik namelijk zo jammer!
Mijn vorige tekkeltje had dat (fotootje in m'n avatar): dat was net een toverbal :mrgreen: Ze was heel donker als pup (wildkleur), maar na elke trimbeurt was het weer een verrassing wat eronder vandaan kwam. Hoe ouder ze werd, hoe meer beige er verscheen. Alleen haar kop en poten bleven zwart. Het maakte mij niet uit hoor, want liefde maakt blind :I:

De tekkel die ik nu heb (foto hieronder) blijft donker(wildkleur).
"No matter how little money and how few possessions you own, having a dog makes you rich."
valerie66
Vaste gebruiker

:mrgreen: vanavond weer lang gesproken over het aanschaffen van een teckel tijdens een heerlijk dinner bij een leuk restaurantje - mijn vriend zei opeens, ik vind het ook erg leuk, alleen ben ik bang dat we dan nooit meer kunnen uitslapen in het weekend.. en toen vroeg ik mij het volgende af, misschien heeft hij wle gelijk: als je je teckel rond een uur of 10/11uur savonds voor het laatst uitlaat, kan je dan nog wel tot 10/11 uur sochtends "uitslapen" ? Lijkt me zo vreselijk lang voor een hond, maar goed.. hoe dan jullie dat dan?! slapen jullie nooit meer uit?! :mrgreen: miss. wel een stomme vraag, maar vroeg ik me af hoe jullie dat doen..

vriendlief praat de laatste tijd ook meer en meer over teckels en over hoe we bepaalde situaties gaan regelen, als we bv. onverhoopt een hele dag en avond niet thuis kunnen zijn -hoe we dat gaan regelen - dus hij neemt het ook steeds serieuzer, erg leuk om te zien :mrgreen: hiihi ;-)
TvanEmst
Zeer actief
Mijn ras(sen): Border Collie x Dobermann

Ongelezen bericht door TvanEmst »

valerie66 schreef::mrgreen: vanavond weer lang gesproken over het aanschaffen van een teckel tijdens een heerlijk dinner bij een leuk restaurantje - mijn vriend zei opeens, ik vind het ook erg leuk, alleen ben ik bang dat we dan nooit meer kunnen uitslapen in het weekend.. en toen vroeg ik mij het volgende af, misschien heeft hij wle gelijk: als je je teckel rond een uur of 10/11uur savonds voor het laatst uitlaat, kan je dan nog wel tot 10/11 uur sochtends "uitslapen" ? Lijkt me zo vreselijk lang voor een hond, maar goed.. hoe dan jullie dat dan?! slapen jullie nooit meer uit?! :mrgreen: miss. wel een stomme vraag, maar vroeg ik me af hoe jullie dat doen..

vriendlief praat de laatste tijd ook meer en meer over teckels en over hoe we bepaalde situaties gaan regelen, als we bv. onverhoopt een hele dag en avond niet thuis kunnen zijn -hoe we dat gaan regelen - dus hij neemt het ook steeds serieuzer, erg leuk om te zien :mrgreen: hiihi ;-)
Mijn BC x Dobermann laten we uit rond half 11. Hij is gewend aan ons schema en wacht tot een uur of 10 in de weekenden.
Geen idee hoe het is bij teckels :wink:
Afbeelding
Groetjes van Tess en een poot(je!) van Moos!
Biene
Zeer actief

Nou, mijn teckels zijn echte langslapers hoor; een luie zondagmorgen in bed vinden ze héérlijk!
Natuurlijk kan een pup het niet zo lang ophouden; gewoon s,morgens even snel naar buiten en daarna hup, weer terug in je nog warme bed!

Afbeelding
Afbeelding
tekkel
Erelid
Mijn ras(sen): Standaard ruwhaar tekkel

Ongelezen bericht door tekkel »

Mijn tekkel is bijna beledigd als ze voor een uur of 10, half 11 uit bed moet komen. En dan heeft ze 's avonds om een uur of 8 het laatste rondje gelopen :N:
Ouder teefje, ze kan het eindeloos ophouden. Ze eet vers/kvv, dat scheelt wel.
Mijn vorige tekkel, die voornamelijk brokjes at, dronk veel meer en moest dus ook vaker naar buiten.
"No matter how little money and how few possessions you own, having a dog makes you rich."
hercujess

Als je van donkere teckels houdt, moet je inderdaad zoals Nanna zegt, voor een black and tan gaan.

Mijn teckels zijn ook echte langslapers. Ze gaan vanaf dag één 's ochtends mee onder het dekbed en je merkt vanzelf wel als ze er uit moeten. Terwijl ik dit zit te typen (bijna half negen 's ochtends), liggen Jip en Sterre nog onder het dekbed. Toen ik er net uitging, kreunde Sterre een keer, alsof ze wil zeggen: ik wil nog niet. Ze zouden het makkelijk tot 11-12 uur vol kunnen houden :pffff:
Knoeppie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Beagle

Ongelezen bericht door Knoeppie »

Wakker worden/plassen is een kwestie van gewenning.

Knoeppie maakt mij iedere morgen tussen 6.30 en 7.00 wakker om te eten, doet een plas in de tuin en wenst daarna niet gestoord te worden tot 13.00 :eek:
Dan gaan we lekker het bos in en is ze weer helemaal fit :mrgreen:
Groetjes Michaëla en Knoeppie

Afbeelding
Takkie_Teckel
Zeer actief

Hier ook een teckel die in bed slaapt, onder de dekens uitgestrekt langs mijn lichaam.
Wij hebben makkelijk de ochtenduitlaatronde weten op te bouwen naar een uur of 9.00 in de ochtend.
Sowieso ben ik er geloof ik maar 1 keer uitgeweest snachts in de week dat ze bij ons kwam, daarna sliep ze gewoon door.

En als ze dan om 9.00 uit is geweest, staat ze alweer voor de slaapkamerdeur omdat ze nog even verder wil slapen :mrgreen:
Afbeelding
Moos
Zeer actief

Ongelezen bericht door Moos »

Knoeppie schreef:Wakker worden/plassen is een kwestie van gewenning.
Deels, maar deels heb je ook honden die gewoon echt geen langslapers zijn. Nu zal dat bij een Teckel denk ik inderdaad wel loslopen :mrgreen: , maar ik kan sinds ik Moos heb gekregen niet meer uitslapen tot later dan een uurtje of 8:30. Moos was dan gewoon echt wakker, en Vera nu ook. Saar niet, maar ja, die doet dan weer mee met d'r grote broer of zus :N: :mrgreen:
Ze gaan dan bij elke beweging die ik maak rechtop zitten zo van "jajajaajaaa, we gaan opstaan :cheer: ". En nou ja, dan slaapt het niet lekker meer hoor :mrgreen: :wink:
Afbeelding
Joera
Zeer actief
Mijn ras(sen): Oudduitse herder & Rhodesian Ridgeback
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Joera »

Hier wel een uitslaper. Die slaapt makkelijk 12 uur achter elkaar. Houd ook makkelijk zijn plas op en hoeft helemaal niet zo nodig als we dan buiten zijn. Als ik dan tussendoor soms even naar de toilet gaat dan kijkt ie even maar blijft lekker liggen :mrgreen:
Als ik echt opsta dan staat hij ook met alle plezier op.
Hij is gewoon heel meegaand en past zich gewoon aan ons aan zonder problemen.
Afbeelding
Else
Actief
Mijn ras(sen): dwergteckeltje langhaar

Ongelezen bericht door Else »

Leuk, alle verhalen rondom teckels. Ik vind ze in elk geval geweldig!
Joy (mijn dwergje) en ik waren ook van de partij in Baarn.
Ik vond het weer erg leuk en we hadden gelukkig ook goed weer!
JOY
Afbeelding
valerie66
Vaste gebruiker

Ik heb een aantal teckel boeken gekocht de laatste tijd en ben flink gaan lezen..
Wat mij opviel is dat in elk boek erg veel focus ligt op hoe kwetsbaar de teckel eigenlijk is - vooral een Hernia komt voor bij 1 op 4 teckels. Ik wist dat dat hun "zwakte punt" was, maar ik wist niet dat het zo'n groot probleem is voor zoveel teckels!

Wat ik mij dan afvraag: hoe voorzichtig zijn jullie? hoe voorzichtig moet ik eigenlijk zijn met een dwerg of kaninchen? ik maak me eigenlijk zorgen dat ik niet volledig van de hond kan genieten doordat ik continu zorgen ga maken dat mijn hond geen hernia krijgt..
Of valt het toch allemaal wel mee hoe kwetsbaar ze zijn?
hercujess

Ik probeer gekke sprongen wel zo veel mogelijk te voorkomen, maar ze moeten ook vooral hond blijven...
Plaats reactie

Terug naar “Hondenrassen en kruisingen”