Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

wat doet de slipketting nou

Hier kan gesproken worden over de africhting van honden, pakwerk of politiehonden.

Moderator: moderatorteam

Ennath
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising BC x Friese Stijfkop: Iara
Newfounlander met klein beetje Lab: Komo
Hoogbejaarde teckel: Sjoske
En binnenkort: Digna!
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door Ennath »

Terug naar de slipketting vraag:
voor mij is het gebruik van een slipketting een heel prettig hulpmiddel voor de Hogeschool Training van een hond.
Een beetje te vergelijken met het rijden op een stang in de dressuur.
De de slipketting (en de stang ) is een hulpmiddel dat -indien met geweld gebruikt- je dierlijke partner ongelooflijk veel pijn kan bezorgen; maar correct en met "zachte hand" gebruikt levert het je juist de mogelijkheid om met minieme wijzigingen een boodschap door te geven.
Zelf gebruik ik altijd een redelijk dunne, soepele en vrij lange slipketting, die mooi met een boogje door moet hangen. Beschadigingen van het strottenhoofd komen volgens mij alleen voor indien je de slipketting "achter de oortjes" legt (omdat dat zo lekker corrigeert). Achter de oortjes gebruik ik hem nooit. :19:
En van 10 minuutjes slipketting op een trainingssessie beschadigen de haren echt niet.

Correct slipketting gebruik vergt heel veel inspanning van de baas, het is intensief werk omdat je goed moet opletten dat je wel de goede, maar niet de verkeerde (corrigerende) signalen doorgeeft. Ik train dus wel eens met slipketting maar zeker niet op een vol trainingsterrein (te veel afleiding).

In het verleden zag je op trainingsgroepen iedereen met slipkettingen rondlopen en het misbruik hiervan kon je over het algemeen in twee groepen verdelen:
- groep 1 had geen slipketting maar een sleurketting, waarbij de hond steeds harder aan de ketting trok, en zichzelf steeds meer wurgde (ik heb er wel eens eentje onderuit zien gaan).
- groep 2 had geen slipketting maar een pomp en gaf correcties met een frequentie van soms wel 1 per 5 seconden.

Beide groepen hadden honden die de baas (en dat lastige ding) straal negeerde en steeds obsessiever hun eigen plan trokken.
De bazen ondertussen werden steeds wanhopiger omdat hun hond "niet normaal te trainen waren, en nooit op dat ding reageerde". Ook waren de bazen ervan overtuigd dat: "als je maar op de juiste wijze aan dat ding trok, de hond vanzelf gehoorzaam zou worden." Hierin gesteund door een aantal bekende africhters.
Het nekbeet/moederhond imitatie verhaal is óók uit deze contreien afkomstig. Er is zelfs een opvoedcursus op TV geweest waar ene heer MG uit de doeken deed hoe je met een slipketting je hond "op een natuurlijke manier" af kon richten door de nekbeet te imiteren.

Gebruik je een slipketting dan nooit om te corrigeren: jawel, soms.
Twee jaar geleden heeft Collin met de hulp van een slipketting geleerd dat het geen goed idee was om om skaters aan te vallen.
Hij heeft er maar twee (snoeiharde) correcties voor nodig gehad.
Maar dit viel wel onder het hoofdstuk: van dik hout zaagt men in hoge nood planken. :19:
Het opvreten van skaters moest gewoon acuut stoppen.
Dat had niets met een leuke training te maken.
frank1985
Zeer actief

Ongelezen bericht door frank1985 »

Ennath schreef:Terug naar de slipketting vraag:
voor mij is het gebruik van een slipketting een heel prettig hulpmiddel voor de Hogeschool Training van een hond.
Een beetje te vergelijken met het rijden op een stang in de dressuur.
De de slipketting (en de stang ) is een hulpmiddel dat -indien met geweld gebruikt- je dierlijke partner ongelooflijk veel pijn kan bezorgen; maar correct en met "zachte hand" gebruikt levert het je juist de mogelijkheid om met minieme wijzigingen een boodschap door te geven.
Zelf gebruik ik altijd een redelijk dunne, soepele en vrij lange slipketting, die mooi met een boogje door moet hangen. Beschadigingen van het strottenhoofd komen volgens mij alleen voor indien je de slipketting "achter de oortjes" legt (omdat dat zo lekker corrigeert). Achter de oortjes gebruik ik hem nooit. :19:
En van 10 minuutjes slipketting op een trainingssessie beschadigen de haren echt niet.

Correct slipketting gebruik vergt heel veel inspanning van de baas, het is intensief werk omdat je goed moet opletten dat je wel de goede, maar niet de verkeerde (corrigerende) signalen doorgeeft. Ik train dus wel eens met slipketting maar zeker niet op een vol trainingsterrein (te veel afleiding).

In het verleden zag je op trainingsgroepen iedereen met slipkettingen rondlopen en het misbruik hiervan kon je over het algemeen in twee groepen verdelen:
- groep 1 had geen slipketting maar een sleurketting, waarbij de hond steeds harder aan de ketting trok, en zichzelf steeds meer wurgde (ik heb er wel eens eentje onderuit zien gaan).
- groep 2 had geen slipketting maar een pomp en gaf correcties met een frequentie van soms wel 1 per 5 seconden.

Beide groepen hadden honden die de baas (en dat lastige ding) straal negeerde en steeds obsessiever hun eigen plan trokken.
De bazen ondertussen werden steeds wanhopiger omdat hun hond "niet normaal te trainen waren, en nooit op dat ding reageerde". Ook waren de bazen ervan overtuigd dat: "als je maar op de juiste wijze aan dat ding trok, de hond vanzelf gehoorzaam zou worden." Hierin gesteund door een aantal bekende africhters.
Het nekbeet/moederhond imitatie verhaal is óók uit deze contreien afkomstig. Er is zelfs een opvoedcursus op TV geweest waar ene heer MG uit de doeken deed hoe je met een slipketting je hond "op een natuurlijke manier" af kon richten door de nekbeet te imiteren.

Gebruik je een slipketting dan nooit om te corrigeren: jawel, soms.
Twee jaar geleden heeft Collin met de hulp van een slipketting geleerd dat het geen goed idee was om om skaters aan te vallen.
Hij heeft er maar twee (snoeiharde) correcties voor nodig gehad.
Maar dit viel wel onder het hoofdstuk: van dik hout zaagt men in hoge nood planken. :19:
Het opvreten van skaters moest gewoon acuut stoppen.
Dat had niets met een leuke training te maken.
wat vinden we hier van ??
heel verhaal maar hoe gebruik jij hem dan in het alle daagse leven ?
en jij vind dat het dus wel de moeder beet na bootst ?
Ennath
Zeer actief

frank1985 schreef: wat vinden we hier van ??
heel verhaal maar hoe gebruik jij hem dan in het alle daagse leven ? Niet, alleen als ik train (en op dat niveau train ik al een hele tijd niet meer) Een slipketting is voor de hogeschool training, niet voor dagelijks gebruik.
Als je een beetje tussen de regels door leest: wat denk je dan dat ik bedoel? Dat moederbeet verhaal is onzin, erop geplakt om een theorie als verklaring voor de praktijk te krijgen
Buiten het trainingsveld zal ik een heel enkele keer naar een slipketting als correctiemiddel grijpen.
Maar dan alleen voor ernstige gevallen.
Scheef zitten, niet snel komen of wijd volgen horen daar niet bij.
En ik heb zeker niet het idee dat ik mijn leiderschap ten opzichte van de hond bewijs door hem in zijn nek te "bijten". :wink:
janinca2002
Zeer actief
Mijn ras(sen): Herder
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door janinca2002 »

Ennath schreef:
frank1985 schreef: wat vinden we hier van ??
heel verhaal maar hoe gebruik jij hem dan in het alle daagse leven ? Niet, alleen als ik train (en op dat niveau train ik al een hele tijd niet meer) Een slipketting is voor de hogeschool training, niet voor dagelijks gebruik.
Als je een beetje tussen de regels door leest: wat denk je dan dat ik bedoel? Dat moederbeet verhaal is onzin, erop geplakt om een theorie als verklaring voor de praktijk te krijgen
Buiten het trainingsveld zal ik een heel enkele keer naar een slipketting als correctiemiddel grijpen.
Maar dan alleen voor ernstige gevallen.
Scheef zitten, niet snel komen of wijd volgen horen daar niet bij.
En ik heb zeker niet het idee dat ik mijn leiderschap ten opzichte van de hond bewijs door hem in zijn nek te "bijten". :wink:
Het enigste nadeel is dat 99% van de mensen de juiste timing ontbreekt om op juiste moment de correcties te doen
Jan
Afbeelding
Mechelfan
Actief

Ongelezen bericht door Mechelfan »

En daarom is het voor 99% van de mensen beter hem niet te gebruiken.
ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door ranetje »

frank1985 schreef:
Dit is iets waar ik de ketting niet voor zou gebruiken :wink:
Het verhaal van Colin en de scaters komt veel meer in de richting, al moet je daar dan inderdaad ook nog heeeeeeel goed timen, anders veroorzaak je alleen maar nog meer ellende.
Ennath schreef:In het verleden zag je op trainingsgroepen iedereen met slipkettingen rondlopen en het misbruik hiervan kon je over het algemeen in twee groepen verdelen:
Dit is een prachtige beschrijving :ok:
De ketting was een "tovermiddel" en dat bleek het in de praktijk niet te zijn :mrgreen:
Het heeft wel even geduurd tot dat door drong.
En er zijn nog steeds groepen waar de ketting standaard wordt gebruikt.
En waar je nog steeds het beeld ziet dan Ennath zo treffend omschrijft.
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
Ennath
Zeer actief

ranetje schreef:
frank1985 schreef:
Ik wel, maar dat wij daar verschillend over denken wisten we al.
Maar ik zou het zéker niet als standaard hulpmiddel voor beginners gebruiken. En wat ik zeg: ik gebruik momenteel zelf ook geen ketting. Ik kan de concentratie en nauwkeurigheid in werken die ervoor nodig is momenteel niet opbrengen (en op dit moment ook geen enthousiasme voor een nauwkeurig werkende hond)

Het verhaal van Colin en de scaters komt veel meer in de richting, al moet je daar dan inderdaad ook nog heeeeeeel goed timen, anders veroorzaak je alleen maar nog meer ellende.
Dat moet je heel goed kunnen timen, maar dat heb ik in de loop der jaren wel geleerd :wink: Laten we het zo zeggen: "dit was een probleem waar ik ook wel een TT voor zou overwegen" maar die heb ik niet in huis en daar heb ik geen ervaring mee. Zó ging het ook. En nu moet ik gewoon nog verder werken aan aanvaardbaar stabiel gedrag.
Ik heb dus met de slipketting iets afgeleerd, ik moet daarna nog vervangend gedrag aanleren en dat doe ik niet met een slipketting. :wink:
Jaap*
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jachthonden

Ongelezen bericht door Jaap* »

Martijn schreef:Wat zegt dat eigenlijk over de baas?
Ik moet eigenlijk best vaak denken aan mijn vader tegenwoordig. Als het over honden gaat, en ik daar zoals immer graag over doordraaf :mrgreen: , doet hij wel z'n best om daar in mee te gaan. Maar op het eind zegt hij dan altijd "Ja, je moet eigenlijk gewoon een beetje normaal doen met zo'n hond"....
:mrgreen: "Euh, ja." Zeg ik dan maar.
Want nu begrijp ik eigenlijk pas goed wat hij daarmee bedoeld, en dat dat niks te maken heeft met gemakzucht. Integendeel, hij heeft het rondje nadenken ook al gehad :wink:
Twee honden, 't waren hele nette, hechtten zeer aan het fatsoen.
Ze gingen eerst een boom opzetten, om aldaar hun plas te doen.
ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals

Ongelezen bericht door ranetje »

Ennath schreef:
ranetje schreef:
frank1985 schreef:
Ik wel, maar dat wij daar verschillend over denken wisten we al.
Maar ik zou het zéker niet als standaard hulpmiddel voor beginners gebruiken. En wat ik zeg: ik gebruik momenteel zelf ook geen ketting. Ik kan de concentratie en nauwkeurigheid in werken die ervoor nodig is momenteel niet opbrengen (en op dit moment ook geen enthousiasme voor een nauwkeurig werkende hond)

Dat moet je heel goed kunnen timen, maar dat heb ik in de loop der jaren wel geleerd :wink: Laten we het zo zeggen: "dit was een probleem waar ik ook wel een TT voor zou overwegen" maar die heb ik niet in huis en daar heb ik geen ervaring mee. Zó ging het ook. En nu moet ik gewoon nog verder werken aan aanvaardbaar stabiel gedrag.
Ik heb dus met de slipketting iets afgeleerd,
ik moet daarna nog vervangend gedrag aanleren en dat doe ik niet met een slipketting. :wink:
Goede timing was meer bedoeld als algemene uitspraak.
Dat jij weet hoe je daarmee overweg moet weet ik :wink:

Dat rode is een goeie toevoeging :ok:
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
blondie
Zeer actief

Ongelezen bericht door blondie »

ranetje schreef:
frank1985 schreef:
Ennath schreef:In het verleden zag je op trainingsgroepen iedereen met slipkettingen rondlopen en het misbruik hiervan kon je over het algemeen in twee groepen verdelen:
Dit is een prachtige beschrijving :ok:
De ketting was een "tovermiddel" en dat bleek het in de praktijk niet te zijn :mrgreen:
Het heeft wel even geduurd tot dat door drong.
En er zijn nog steeds groepen waar de ketting standaard wordt gebruikt.
En waar je nog steeds het beeld ziet dan Ennath zo treffend omschrijft.
Oh wat erg...herkenbaar... ik was er 1 met de sleurketting vandaag... mijn reu zit niet meer in het manwerk programma en mag min of meer voor de lol bijten.. maar los gooien en maar laten gaan kan ook niet echt.. als hij dus mag is hij bijna niet meer te houden.. en hij heeft zo'n brede schakel ketting die nul komma nul kan corrigeren..dat in combi met een te kort lijntje en een zwepende pakwerker had vandaag toch echt het effect van op de sleurmanier de hond meekrijgen :roll: helemaal mea culpa maar zegt ook wel genoeg over het effect van een slipketting en correctie *en dat ik toch maar ietsjes meer appel in manwerk uit ga voeren ..ook al mag hij voor de lol.. hij mag bijten maar wel een beetje meer respect voor mij kan geen kwaad :wink: *
Edit:
En dat bijten moet hij dus weer leren dat dat zijn beloning is als netjes even heeft gevolgd en een paar verstekjes heeft genomen..vandaag na wat geworstel had hij het wel weer door.. nogmaals.. met manwerk zijn veel honden iets minder volgzaam als je ze een tijdje daarin teveel vrijheid hebt gegeven is mijn ervaring.. voordat er gedacht wordt dat ik alleen maar middels correcties met hem door het leven ga
Kyra-
Zeer actief

Ongelezen bericht door Kyra- »

laat jij hem altijd bijten met een helper op het veld? Geen idee of je dit ok wel eens gedaan heb hoor en of het mag maar je kan ook tijdens het bijten van andere met je eigen hond op afstand beetje gaan volgen gewoon apél oefening gaan doen. Maar nogmaals ik heb niet echt een idee hoe het gaat tijdens het trainen van IPO dus het is maar een idee :d

Ik denk dat we het over het algemeen wel eens zijn dat verkeerd gebruik (misbruik) van een platte band, slipketting, GL, pennenband, TT, AB en noem maar op niet juist zijn, mist op een correcte wijze gebruik wordt gemaakt van bovenstaande. :wink:
Si vis pacem, para bellum
blondie
Zeer actief

Ongelezen bericht door blondie »

Kyra- schreef:laat jij hem altijd bijten met een helper op het veld? Geen idee of je dit ok wel eens gedaan heb hoor en of het mag maar je kan ook tijdens het bijten van andere met je eigen hond op afstand beetje gaan volgen gewoon apél oefening gaan doen. Maar nogmaals ik heb niet echt een idee hoe het gaat tijdens het trainen van IPO dus het is maar een idee :d

Ik denk dat we het over het algemeen wel eens zijn dat verkeerd gebruik (misbruik) van een platte band, slipketting, GL, pennenband, TT, AB en noem maar op niet juist zijn, mist op een correcte wijze gebruik wordt gemaakt van bovenstaande. :wink:
Doe ik ook hoor.. met volgen terwijl een ander bijt etc. maar zoals ik zei hij traint niet meer het volle programma.. en manwerk is dus wat vrijblijvender geworden.. maar geef ze een vinger..... :roll:
En op de club zeiden ze al, of je laat hem gewoon lekker gaan en hij mag bijten lossen vluchtje ed.. of je zet hem gewoon weer terug onder appel.. ik kies voor het laatste..
Hij is overigens helemaal opgefokt omdat ik met het teefje eerst manwerk ga doen, met haar train ik voor de examens.. hij hoort mij en haar samen aan het werk en dan komt zij ook nog eens met de mouw terug bij de auto.. hij is gewoon wat gefrustreerd en als hij dan als allerlaatste mag ... tsja dan is ie wat `graag`
Maar zo gaat het ook in de IPO, onder appel al het veld op en ook wachten als een ander nog bezig is met je hond dus onder appel naast je of ter warm lopen volgen etc.. alleen als ze gaan opzwepen tsja... haha dan wordt ie gek.. kreeg hem wel nog twee verstekken rond.. dat dan weer wel.. maar meneer had wat energie over denk.. en dan helpt zo´n platte grove schakel slip niet om tot hem door te dringen :mrgreen:
Kyra-
Zeer actief

hahaha ja ik snap wat je bedoel, Toen ik je stukje las had ik direct een beeld van jou achteraan de lijn vliegen over het veld,, je hond om een verstek heen en jij er achteraan hahaha.

Ik dacht al dat het bij de IPO zo ging hoor die hebben gewoon meer apél werk dan knpv (over het algemeen lol)
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

Martijn schreef:
En toen werd het ineens heeeeel stil. :wink:
ik weet niet wat je daar voor antwoord op wil, dat is jouw mening toch? Als jij vind dat ik dan een slechte baas ben, prima, ik vind van niet :wink:
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
LaRep
Zeer actief
Mijn ras(sen): Tokkel

Ongelezen bericht door LaRep »

Dat is toch niet nieuw? Natuurlijk is een ieder verantwoordelijk voor zijn/haar keuze.
malinois
Zeer actief
Contacteer:

Martijn schreef:
malinois schreef:
Martijn schreef:
ik weet niet wat je daar voor antwoord op wil, dat is jouw mening toch? Als jij vind dat ik dan een slechte baas ben, prima, ik vind van niet :wink:
Waar zeg ik dat?
nergens dat lees ik eruit... maar als dat anders is, dan heb ik dat dus verkeerd gelezen :wink: Ik zei in de eerste zin al wat je daar van antwoord op wil hebben omdat ik het als een mening lees....
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
Kyra-
Zeer actief

Martijn schreef:
Heb ik wat gemist? Voor wie was dit bedoeld? Ik denk dat ik jou het zelfde antwoord maar geef als ik al gaf in een ander topic... Je bent over alles negatief .. zoals je al zei is je hond nog jong .. we spreken elkaar als je wat verder bent.
malinois
Zeer actief
Contacteer:

Martijn schreef: Nog iemand die niet kan lezen.
ik zou nog steeds niet weten wat ik er op zou moeten antwoorden hoor, heb geen idee hoe ik het moet lezen nl idd. :19:
Afbeelding
Budkes
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herders, Jack Russell Terriërs en een Welsh Corgi Pembroke
Aantal honden: 6

Ongelezen bericht door Budkes »

Martijn schreef:
Het is mij zelf enorm duidelijk dat mensen uit het strafkamp een duidelijke hang naar corrigeren hebben. Dat blijkt wel uit de gretigheid waarmee bevestigingen van de zogenaamde noodzaak ertoe aangegrepen worden.

Wat zegt dat eigenlijk over de baas?
Een duidelijke hang naar corrigeren , zoals jij het zegt, zegt naar mijn idee over de baas dat die het welzijn van de hond niet als doel voorop heeft staan. Doch het welzijn van de baas. Het lijkt mij dat de baas iig van het eigenwijze soort is, van ik heb het altijd zo gedaan en het werkt. En dat is natuurlijk, helaas voor de meeste honden, ook zo; het werkt. Daarnaast is een zaak voor een dergelijke baas wel heel snel nood. Zijn nood dan wel te verstaan, het heeft mijns inziens namelijk niets met noodzaak te maken dat een hond sneller komt of netter zit. Daar verlies je of redt je geen levens mee, dus wat is de nood, tsja dat zal dan het welzijn van de baas zijn en dat is in, in mijn ogen althans, geen hoger doel. Daarnaast ziet dit soort baas zijn hond naar mijn idee niet als een eigen individu, maar als iets dat naar zijn eigen richtlijnen gevormd moet worden, op alle mogelijke manieren
Let wel, ik ben niet van de anti-corrigeer lobby, nooit geweest ook. Ik ben er van overtuigd dat een hond af en toe best gecorrigeerd mag en zelfs moet worden. Maar dan moet het doel uiteindelijk liggen in echte noodzaak. Bv om te voorkomen dat hij een mens of dier op vreet, Onder auto's rent of duidelijk op ander wijze echte overlast veroorzaakt, én al deze doelen kunnen niet op andere wijze bereikt worden.
Als je daarnaast je ook nog altijd blijft realiseren dát je aan het corrigeren bent en dat dat voor de hond niet prettig is, dus dat je dat niet nodeloos en zeker niet klakkeloos moet doen, dan ben ik geen tegenstander van een baas die op deze manier af en toe corrigeert.

De beste baas vind ik de baas die zich aan het karakter van zijn hond aanpast en zich realiseert wat het met die specifieke hond doet als hij beloond cq. gecorrigeerd wordt. En zijn beloningen en/of correcties aanpast op een wijze waarin voor de hond en ook zijn baas het hoogst haalbare welzijn binnen onze maatschappij wordt gehaald.
Gr. Aniek

Afbeelding
frank1985
Zeer actief

Kyra- schreef: Je bent over alles negatief .. zoals je al zei is je hond nog jong .. we spreken elkaar als je wat verder bent.
gaat ove rmij denk ik ??? ik ben helemaal niet over alles negatief. jamemr dat je dat zo ziet. en verder in wat ???
:19:
hoeveel jaar ervaring moet ik hebben voordat ik wel een mening mag geven ???
wendy71
Zeer actief
Mijn ras(sen): Ridgebacks!
Locatie: Ik ben het baasje van Lola & Jakko en wij wonen in Gemert.
Contacteer:

Ongelezen bericht door wendy71 »

frank1985 schreef:
Kyra- schreef: Je bent over alles negatief .. zoals je al zei is je hond nog jong .. we spreken elkaar als je wat verder bent.
gaat ove rmij denk ik ??? ik ben helemaal niet over alles negatief. jamemr dat je dat zo ziet. en verder in wat ???
Het gaat niet over jou Frank.. :wink:
Kyra heeft het tegen Martijn.
Afbeelding
Vergeven is de hoop op een beter verleden loslaten.
Budkes
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herders, Jack Russell Terriërs en een Welsh Corgi Pembroke
Aantal honden: 6

Ongelezen bericht door Budkes »

wendy71 schreef:
frank1985 schreef:
Nou............Ik heb toch zomaar een vaag vermoeden dat ze Frank bedoeld ook al zegt ze het tegen Martijn :wink:
Gr. Aniek

Afbeelding
frank1985
Zeer actief

Budkes schreef:
wendy71 schreef:
frank1985 schreef:
Nou............Ik heb toch zomaar een vaag vermoeden dat ze Frank bedoeld ook al zegt ze het tegen Martijn :wink:
kyra zal het ons vast snel vertellen.........
maart
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse herders

Ongelezen bericht door maart »

Kyra- schreef:
Martijn schreef:
Heb ik wat gemist? Voor wie was dit bedoeld? Ik denk dat ik jou het zelfde antwoord maar geef als ik al gaf in een ander topic... Je bent over alles negatief .. zoals je al zei is je hond nog jong .. we spreken elkaar als je wat verder bent.
en Martijn moet verder zijn in wat??? :19:

(mss eerst eens lezen wie je quote :wink: dan kun je weer wat verder spreken... )
Kyra-
Zeer actief

lol Ja laat maar ik haal 2 dingen door elkaar was niet voor Martijn lol
frank1985
Zeer actief

Kyra- schreef:lol Ja laat maar ik haal 2 dingen door elkaar was niet voor Martijn lol
was dus toch voor mij ?
Kyra-
Zeer actief

Ja maar jij had niet gereageerd
frank1985
Zeer actief

Kyra- schreef:Ja maar jij had niet gereageerd

:wat:
Kyra-
Zeer actief

:denken: :slaap:
Dingo
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse herder

Ongelezen bericht door Dingo »

malinois schreef:
Martijn schreef: Nog iemand die niet kan lezen.
ik zou nog steeds niet weten wat ik er op zou moeten antwoorden hoor, heb geen idee hoe ik het moet lezen nl idd. :19:
Misschien omdat je je niet aangesproken voelt :wink:
AfbeeldingAfbeelding
Who finds a faithful friend, finds a treasure.
Plaats reactie

Terug naar “KNPV en IPO”