Ik woon samen met mijn vriendin en wij werken allebei onregelmatig, zij parttime en ik fulltime. Naast ons woont vriend en buurman. Buurman heeft een golden retriever van 11 jaar (en een beetje) Belle, Belle is een herplaatser en woont nu zo'n 2 jaar bij hem. Wij zijn ook nog in het rijke bezit van 3 katten.
Aangezien buurman ook onregelmatig werkt is Belle vaak bij ons. Onze roosters kunnen we vaak zo aanpassen dat Belle gemiddeld één keer in de 3 maanden 4 a 5 uurtjes alleen is verder zo ongeveer max 1 a 2 uurtjes. (en dat zo ongeveer 2 a 3 keer in de week). We hebben geen schutting tussen de tuinen (kan ook niet want daar ligt de vijver
De grote hobbies van Belle zijn eten en slapen (niet noodzakelijkerwijs in die volgorde
Nu willen wij graag een hond en na het debacel van Sam uit het asiel (kon toch niet echt door 1 deur met katten) zijn we een beetje huiverig geworden.
Onze katten zijn nml. hele stoere mannen (en 1 dame) die in de praktijk helemaal niets waard zijn, ze gaan er van door en boven in een hoekje zitten trillen. Belle negeert ze helemaal en dat is een wederzijds. Onze jongste kat wil nog wel eens bij Belle liggen maar meer niet.
Nu hebben we bedacht dat het misschien slimmer is om een pup te nemen zodat we die aan kunnen leren dat de katten ook recht van leven hebben. Is dit een logische gedachtengang? Ik bedoel een herplaatser is ook een optie maar één die net zoals Belle omgaat met de katten is met een lantaarntje te zoeken.
Verder is het voor ons ook de vraag of we de bejaarde dame Belle wel een pup moeten aandoen. Waarschijnlijk, in haar ogen, een drukte maker die stoort in d'r slaap. Aan de andere kant is het voor de pup misschien wel beter dat er een oudere stabiele dame in huis is? Wat denken jullie?
Als we dan een pup nemen willen we er één met een stamboom, niet omdat we willen gaan fokken o.i.d. maar omdat we dan zeker weten dat er op ziektes is onderzocht. O ja en natuurlijk regelen we dat er de eerste periode gewoon dag en nacht iemand is voor de pup. (lang leve de agenda's)
Verder denken we aan een Engelse cocker spaniel, vroeger als kind hadden mijn ouders er ook één en die was geweldig (was klonen maar mogelijk
Nu is er volgende week een show in Alkmaar waar we perfect honden konden bekijken maar helaas zijn we er dat weekend niet. Weet iemand of er iets/iemand in de buurt is met een cocker (fokker?) waarmee we eens mee kunnen praten?
Kortom, Belle is voor ons nu het belangrijkste maar we weten niet wat slim is.
Welke hond (cocker of niet, net als reu of teef) is eigenlijk nu van wat minder belang, is stap 2 in het nadenk plan
Alvast bedankt voor het meedenken