Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Super tevreden bekkie.

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

Moos
Zeer actief

Super tevreden bekkie.

Ongelezen bericht door Moos »

Het is vakantietijd en dus enorm druk hier in het centrum. Ik zat net even met de hondjes op een bankje met iemand te praten, en zowel Saar als Vera blijven dan heel rustig naast me liggen zonder op andere mensen te letten.
Op een gegeven moment kwam er een meisje van een jaar of 10 langs gelopen die graag Vera wilde aaien. Dat mocht wel, dus ik Vera even los gelaten (autovrije straat), en dat meisje uitgebreid knuffelen. Even later kwam haar vader er ook nog bijstaan wat een lieve hond dat was, en natuurlijk ook even Vera flink aaien.
Je ziet Vera dan al enorm genieten, maar wat ik zo schattig vind is dat ze naderhand dan terug gerend (over een afstand van 1.5 meter ofzo :mrgreen: ) komt naar me met zo'n enorm blij en tevreden bekkie dat daar niks tegenop kan: "ze wilden me knuffelen, ze wilden me knuffelen, ze wilden me knuffelen :mann: :cheer: :F: ".
Zo lief.

Saar heeft dat als ze bekende honden begroet heeft waar ze helemaal dol op is, dan kan ze ook zo terug komen rennen, bijna huppelend, van "zag je dat baas? Daar zijn ze he, daar zijn ze :cheer: :cheer: ".

Hebben jullie honden ook van die specifieke momenten waarop ze met een in en intevreden bekkie terug komen rennen naar je om je te laten zien hoe leuk of goed dat wel niet was?
Afbeelding
wendy71
Zeer actief
Mijn ras(sen): Ridgebacks!
Locatie: Ik ben het baasje van Lola & Jakko en wij wonen in Gemert.
Contacteer:

Ongelezen bericht door wendy71 »

Ja :mrgreen: , Lola als ze op jacht is geweest. :N: :wink: .Dan komt ze (schuimbekkend)terug met een lach op haar gezicht van hier tot Tokio.
Afbeelding
Vergeven is de hoop op een beter verleden loslaten.
M@rleen
Zeer actief
Aantal honden: 0
Contacteer:

Ongelezen bericht door M@rleen »

Ja, Boomer als hij iets leuks ziet/gedaan heeft/wil of als we gewoon lekker een heel eind aan het wandelen zijn en ik ns een stok ofzo gooi.. :mrgreen:
Jackira
Zeer actief
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door Jackira »

Buck komt wel eens glunderend terug nadat hij is uitgevallen naar een andere hond en mijn terugroepactie te laat was ingezet. :N: Dat is dan wat minder :mrgreen: hoewel ik wel inwendig om zijn kop kan lachen en om de stupiditeit van de situatie. Hij kijkt dan namelijk alsof hij iets heel goeds heeft gedaan met mijn persoonlijke toestemming :19: want ja, je riep me toch niet terug. Maar dat bedoel je waarschijnlijk niet :mrgreen: :wink:
Moos
Zeer actief

Ri@ schreef:Buck komt wel eens glunderend terug nadat hij is uitgevallen naar een andere hond en mijn terugroepactie te laat was ingezet. :N: Dat is dan wat minder :mrgreen: hoewel ik wel inwendig om zijn kop kan lachen en om de stupiditeit van de situatie. Hij kijkt dan namelijk alsof hij iets heel goeds heeft gedaan met mijn persoonlijke toestemming :19: want ja, je riep me toch niet terug. Maar dat bedoel je waarschijnlijk niet :mrgreen: :wink:
Haha, nou dat kan ook natuurlijk :mrgreen:
Moos kon het ook als hij net mensenpoep had lopen vreten; terugkomen met ïntevreden kop :smile: Bij Saar speelt haar geweten dan teveel mee, die weet dat het eigenlijk niet mag. Moos dacht dan "laat dat geweten maar lekker zitten" volgens mij haha.

Vera doet het overigens ook als ze ondanks mijn "nee" toch even naar mensen toe is gerend, die haar vervolgens even hebben staan aaien :N: :mrgreen: Maar met toestemming glundert toch wel lekkerder heb ik het idee haha.
Laatst gewijzigd door Moos op 01 mei 2009 16:02, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding
Jackira
Zeer actief

Ik denk dat eht bij Buck komt omdat ik dat verkeerd heb beloond. In het begin gaf ik altijd een koekje als hij terug kwam, wat hij ook had gedaan. En iets zegt me dat hij daarbij de connectie verkeerd heeft gelegd :mrgreen: :wink:
Maar het komt bijna niet voor hoor. :wink:
Moos
Zeer actief

Ri@ schreef:Ik denk dat eht bij Buck komt omdat ik dat verkeerd heb beloond. In het begin gaf ik altijd een koekje als hij terug kwam, wat hij ook had gedaan. En iets zegt me dat hij daarbij de connectie verkeerd heeft gelegd :mrgreen: :wink:
Ja haha, dat is heel herkenbaar. Vera heeft dat met mensen begroeten; ergens heeft ze vrees ik de link gelegd tussen de beloning na het terugroepen i.p.v dat ze helemaal niet uit zichzelf op mensen af mag.
Ook gevalletje oeps :mrgreen:
Afbeelding
_Leonie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Golden Retriever
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door _Leonie »

Aaah wat lief, herken het wel. Zie je wel meer honden.
Zie Vera nu zo voor me haha, echt leuk! :ok:
Jackira
Zeer actief

Moos schreef:
Ri@ schreef:Ik denk dat eht bij Buck komt omdat ik dat verkeerd heb beloond. In het begin gaf ik altijd een koekje als hij terug kwam, wat hij ook had gedaan. En iets zegt me dat hij daarbij de connectie verkeerd heeft gelegd :mrgreen: :wink:
Ja haha, dat is heel herkenbaar. Vera heeft dat met mensen begroeten; ergens heeft ze vrees ik de link gelegd tussen de beloning na het terugroepen i.p.v dat ze helemaal niet uit zichzelf op mensen af mag.
Ook gevalletje oeps :mrgreen:
Ha,ha, jij ook al, ik was er al bang voor dat dat inderdaad zo werkte. Nou ja aandachtspuntje voor als ik ooit weer een pup moet opvoeden :mrgreen:
Moos
Zeer actief

Ri@ schreef:
Ha,ha, jij ook al, ik was er al bang voor dat dat inderdaad zo werkte. Nou ja aandachtspuntje voor als ik ooit weer een pup moet opvoeden :mrgreen:
Ja haha, ik vrees nu inderdaad dat het ook zo kan werken. Volgens mij denkt Vera nu "vreemde mensen=erheen rennen=baas roept me terug=beloning" :mrgreen:
We werken hard aan het ombuigen, maar aangezien ik dit bijna een jaar zo gedaan heb heb ik haar goed getraind zeg maar :smile: Dus het ombuigen kan evennnn duren ehum.
Afbeelding
Yinxx
Actief

Ongelezen bericht door Yinxx »

Vera heeft dat met mensen begroeten; ergens heeft ze vrees ik de link gelegd tussen de beloning na het terugroepen i.p.v dat ze helemaal niet uit zichzelf op mensen af mag.
In het begin gaf ik altijd een koekje als hij terug kwam, wat hij ook had gedaan. En iets zegt me dat hij daarbij de connectie verkeerd heeft gelegd
Ze komen wel (vrolijk) terug en dat is natuurlijk ook wel knap :pffff:
Dat kunnen veel mensen niet zeggen :mrgreen: :pffff:

Onze hond kan ook zo kijken. Vooral als ze lekker aan het rennen is of als we lekker spelen met een dummie oid.
Dan kan ze zo fijn kijken, je ziet ze dan echt genieten. Mooi om te zien, vindt ik.
Het is dan ook vaak net alsof ze lacht, alleen weet ik niet of honden dat kunnen :wink: :mrgreen:
Rami
Zeer actief
Mijn ras(sen): Ik ben een allesvreter!
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Rami »

Heel herkenbaar!
Hier is Silka de koningin van de tevreden bekkies. Die trekt ze vooral als ze braaaaaaaf is. :mrgreen:

Afbeelding
Het: 'Ja, natuurlijk wacht ik!'- gezichtje

Afbeelding
Het: 'Ik ben d'r al'-smoeltje

Afbeelding
Haar 'ik ben toch uit die prutsloot gekomen en weet niks van waterhoentjes'-koppie... :roll: :wink:

Afbeelding
Het 'wacht en blijf, tuurlijk kan ik dat' -bekkie

Afbeelding
En opperste tevredenheid; na rennen en spelen langs de waterkant 'lekker bij de baasjes liggen' -bekkie

Ach, ze is om op te vreten, vooral als heul niet stout is! :mrgreen:
Afbeelding
Moos
Zeer actief

Ahh wat lief die foto's van Silka!

Is ook zo grappig hoe die blije bekkies toch ook weer kunnen verschillen per situatie he?

Dit is Vera's "jaaa, ik heb de dummy gevonden hoor" bekkie:

Afbeelding

Maar dat is toch weer anders dan haar "jaaa, ze wilden me knuffelen" bekkie :mrgreen: Alleen daar heb ik geen foto's van haha.

Afbeelding

En dit is Saars "jippie spelen!" blije bekkie, ook weer net even anders dan haar "ik heb een bekende hond gezien" bekkie, waar ik ook geen foto van heb :roll: :mrgreen:
Afbeelding
Ragyo
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Ragyo »

Ragyo kijkt vooral zo blij als ie leuke bekende mensen ziet die hem ook nog komen aaien! Of nog beter: twee mensen die hem tegelijk kroelen en aaien! En dan vooral onder de kin of achter de oren. En als hij een vreemde kat de tuin uit heeft gejaagd, dan kijkt ie ook intens tevreden.
Kiba kan vooral tijdens het wandelen een heerlijk bekkie trekken, dan komt ie echt dicht naast me lopen, kijkt me vlieft aan met zijn bek een stukje open en als ik mijn hand uitsteekt legt ie zijn snuit heel kort in mijn hand.
Afbeelding
Kijk hier voor kettinghangertjes met foto van je hond!
Rami
Zeer actief

Moos schreef:Ahh wat lief die foto's van Silka!

Is ook zo grappig hoe die blije bekkies toch ook weer kunnen verschillen per situatie he?

Dit is Vera's "jaaa, ik heb de dummy gevonden hoor" bekkie:

Afbeelding

Maar dat is toch weer anders dan haar "jaaa, ze wilden me knuffelen" bekkie :mrgreen: Alleen daar heb ik geen foto's van haha.

Afbeelding

En dit is Saars "jippie spelen!" blije bekkie, ook weer net even anders dan haar "ik heb een bekende hond gezien" bekkie, waar ik ook geen foto van heb :roll: :mrgreen:
Haha, ja, er zitten idd verschillen in!
Vera en Saar zijn met hun blije bekkies ook om op te vreten. :wink:
Afbeelding
nance
Erelid

Ongelezen bericht door nance »

Loddie kan zo enorm blij kijken als ik met haar ga spelen. Als we dan stoppen dan kijkt ze me aan en straalt helemaal.
Afbeelding
Rami
Zeer actief

Aaahh... Dropje! Wat ik zo van je honden lees lijkt mij Dropje gewoon echt een... dropje. :mrgreen:
Ze spreekt me op een of ander manier het meeste aan (zo van het beeldscherm dan hè :wink: ).
Afbeelding
Reny
Zeer actief
Mijn ras(sen): Engelse Cocker Spaniel

Ongelezen bericht door Reny »

Afbeelding

Helemaal blij en tevreden,ik mocht zwemmen in plaat van pootje baaien.

(en daarna heb ik heerlijk in het zand gerold :pffff: )
En de groeten van de mannen :zwaai
M@rleen
Zeer actief
Contacteer:

Boomer heeft ook zo'n intens tevreden bekkie als hij 'stiekum' mee naar buiten glipt.. :smile:
Hij rent dan snel achter me aan de voordeur uit en blijft achter me, tot we buiten zijn... :mrgreen: Hij denkt dat hij me dan gefopt heeft en stiekum naar buiten geslopen is, zonder eigenlijk mee te mogen... :smile:
Rami
Zeer actief

Reny schreef:Afbeelding

Helemaal blij en tevreden,ik mocht zwemmen in plaat van pootje baaien.

(en daarna heb ik heerlijk in het zand gerold :pffff: )
Aahh... da's ook een in- en intevreden bekkie! :ok:

Inge O schreef:
Rami schreef:Aaahh... Dropje! Wat ik zo van je honden lees lijkt mij Dropje gewoon echt een... dropje. :mrgreen:
Ze spreekt me op een of ander manier het meeste aan (zo van het beeldscherm dan hè :wink: ).
ze is echt een heel erg dropje, niet normaal :mrgreen: . ze is ook altijd vrolijk en goedgeluimd, echt om te :lief: .
Ja, nu wil ik ook een dropje! :boos: :mrgreen:
Afbeelding
Lieke67
Zeer actief

Ongelezen bericht door Lieke67 »

Ach wat een lieverdjes zitten er tussen, vooral Silka vind ik heeeeel erg leuk!
Jonna heeft ook van die bepaalde uitdrukkingen als ze blij en enthousiast gespeeld heeft met andere hondjes. Dan komt ze ook zo voor me staan alsof ze wil zeggen: Leuk was dat he bazin!!
Heb er geen foto's van maar ik ga mijn camera eens meenemen op een wandeling!
gizmo
Zeer actief

Ongelezen bericht door gizmo »

Op een groepswandeling doet Gizmo niets anders
Die rent altijd als een dolle vooruit
Maar komt zo vaak even kijken bij mij
Dan krijgt hij een aai over zijn bol en hup daar gaat hij weer
Dit ritueel blijft zich herhalen
Vind het ook zo'n heerlijk moment dat hij telkens even komt kijken of ik er nog wel ben :mrgreen:
Afbeelding
-Gaby-
Zeer actief
Mijn ras(sen): Louisiana Catahoula Leopard Dog, Tamaskan

Ongelezen bericht door -Gaby- »

Als ik en mijn vriend ergens anders afspreken, bijv. bij zijn oma, waar hij dan meteen heen gaat uit zijn werk en ik heen ga samen met Rhodin vanaf huis en hij ziet plotseling daar, in een ander huis, zijn baasje zitten! Dan rent hij dolgelukkig op zijn baas af en komt daarna naar mij toe van: "Hey verrek!! :eek: Moet je nou kijken, dat is Paul! Bazin, kom snel, kijk dan kijk dan kijk dan!! Hij zit hier!! Schiet op, Paul zit hier!!" Om daarna Paul weer te gaan begroeten en zo heen en weer te rennen. :)
M@rleen
Zeer actief
Contacteer:

-Gaby- schreef:Als ik en mijn vriend ergens anders afspreken, bijv. bij zijn oma, waar hij dan meteen heen gaat uit zijn werk en ik heen ga samen met Rhodin vanaf huis en hij ziet plotseling daar, in een ander huis, zijn baasje zitten! Dan rent hij dolgelukkig op zijn baas af en komt daarna naar mij toe van: "Hey verrek!! :eek: Moet je nou kijken, dat is Paul! Bazin, kom snel, kijk dan kijk dan kijk dan!! Hij zit hier!! Schiet op, Paul zit hier!!" Om daarna Paul weer te gaan begroeten en zo heen en weer te rennen. :)
Leuk is dat he..:)
Dat kan Boomer ook zo goed, lig dan helemaal in een deuk.. :smile:
-Gaby-
Zeer actief
Mijn ras(sen): Louisiana Catahoula Leopard Dog, Tamaskan

Ongelezen bericht door -Gaby- »

M@rleen schreef:
-Gaby- schreef:Als ik en mijn vriend ergens anders afspreken, bijv. bij zijn oma, waar hij dan meteen heen gaat uit zijn werk en ik heen ga samen met Rhodin vanaf huis en hij ziet plotseling daar, in een ander huis, zijn baasje zitten! Dan rent hij dolgelukkig op zijn baas af en komt daarna naar mij toe van: "Hey verrek!! :eek: Moet je nou kijken, dat is Paul! Bazin, kom snel, kijk dan kijk dan kijk dan!! Hij zit hier!! Schiet op, Paul zit hier!!" Om daarna Paul weer te gaan begroeten en zo heen en weer te rennen. :)
Leuk is dat he..:)
Dat kan Boomer ook zo goed, lig dan helemaal in een deuk.. :smile:
Ja, echt ontzettend lief! Hij lijkt dan echt stom verbaasd. :I: Kan me het ook wel voorstellen dat je erg verbaasd bent in zo'n situatie als je geen flauw idee hebt van het concept telefoon of vooruit plannen en je baas en bazin vinden elkaar elke keer maar weer op de vreemdste plaatsen! :mrgreen:
enjo
Zeer actief
Mijn ras(sen): Ierse setter

Ongelezen bericht door enjo »

Endy komt altijd dol enthousiast 'vertellen' dat ze gepoept heeft :smile:
Afbeelding
rust zacht meissie Joey 19-3-1997 19-11-2010
slaap wel Bereboot 8-9-1997 11-1-2012
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”