Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Uitbreiding...
Moderator: moderatorteam
- Will
- Vaste gebruiker
- Contacteer:
Uitbreiding...
We krijgen er een derde ras bij.
We staan op de wachtlijst om er per einde 2009 een Ierse Wolfshond, reu, bij te hebben. Een ras waar we al jaren over droomden en nu dan maar eens de knoop hebben doorgehakt.
Naast onze zes schnauzers en onze drie duitse doggen komt er dus over niet al te lange tijd een Ier bij.
De kennel waar we hem zullen uitzoeken is deze : http://www.oetkepel.nl/index.htm De moeder wordt Cleopatra. De vader is vooralsnog niet geselecteerd. Die volgt nog.
Eigenlijk kunnen we niet wachten van ongeduldigheid, maar ja, het zal toch moeten, maar we zien er heel erg fel naar uit.
We staan op de wachtlijst om er per einde 2009 een Ierse Wolfshond, reu, bij te hebben. Een ras waar we al jaren over droomden en nu dan maar eens de knoop hebben doorgehakt.
Naast onze zes schnauzers en onze drie duitse doggen komt er dus over niet al te lange tijd een Ier bij.
De kennel waar we hem zullen uitzoeken is deze : http://www.oetkepel.nl/index.htm De moeder wordt Cleopatra. De vader is vooralsnog niet geselecteerd. Die volgt nog.
Eigenlijk kunnen we niet wachten van ongeduldigheid, maar ja, het zal toch moeten, maar we zien er heel erg fel naar uit.
-
Marjon80
- Vaste gebruiker
- Marjoleine
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
- Contacteer:
- gyanty
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Border Collie
- Aantal honden: 2
- wendy71
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Ridgebacks!
- Locatie: Ik ben het baasje van Lola & Jakko en wij wonen in Gemert.
- Contacteer:
- Carma
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kruising labrador/bordercollie
- van het Spechthorst
- Zeer actief
- Marjoleine
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
- Contacteer:
-
goud
- Zeer actief
- Contacteer:
-
Eva-Joy
- Zeer actief
-
miekmiek
- M@scha
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labraque
- Aantal honden: 1
- Will
- Vaste gebruiker
- Contacteer:
- Will
- Vaste gebruiker
- Contacteer:
Hee iedereen bedankt voor jullie leuke wensen en commentaartjes. Het werkt lekker stimulerend.
Ja, wees er maar zeker van dat foto's vast zullen volgen van zodra hij er is.
We weten al hoe we hem gaan noemen : zijn stamboomnaam wordt Gradaigh Gruagh. Dat is Grote Nobele in het Keltisch. Maar we roepen hem Gruagh. Dat wordt uitgesproken in 't Galic als Gruaaij.
De mensen van Oet Kepel hebben wij vorige donderdag op Koninginnedag zien showen in Maarn. Daar was een Puppy en Veteranen dag georganiseerd door de Vereniging Ierdie. Ja, echt vriendelijke en leuke mensen zijn het met heel veel kennis van zaken. Hun honden zijn echt gezond en ze zijn er ook heel erg eerlijk over. DAt is precies wat ons heeft doen besluiten om zo ver van huis een hond in bestelling te nemen. De klik was er meteen ook al is het dan bijna 400km van huis weg. Afstand telt niet in dit geval, vinden wij.
Ja, wees er maar zeker van dat foto's vast zullen volgen van zodra hij er is.
We weten al hoe we hem gaan noemen : zijn stamboomnaam wordt Gradaigh Gruagh. Dat is Grote Nobele in het Keltisch. Maar we roepen hem Gruagh. Dat wordt uitgesproken in 't Galic als Gruaaij.
De mensen van Oet Kepel hebben wij vorige donderdag op Koninginnedag zien showen in Maarn. Daar was een Puppy en Veteranen dag georganiseerd door de Vereniging Ierdie. Ja, echt vriendelijke en leuke mensen zijn het met heel veel kennis van zaken. Hun honden zijn echt gezond en ze zijn er ook heel erg eerlijk over. DAt is precies wat ons heeft doen besluiten om zo ver van huis een hond in bestelling te nemen. De klik was er meteen ook al is het dan bijna 400km van huis weg. Afstand telt niet in dit geval, vinden wij.
- _Leonie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Golden Retriever
- M@scha
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labraque
jep!Will schreef:Als ik naar jouw honden Lola en Sammy kijk, heb ik de indruk dat wij sedert heel kort elkaar via de mail kennen, niet ?massam schreef:leuk! ik vind het machtige beesten!
ik dacht net waar ken ik dat aantal honden toch van! maar ik heb gister een mail met offerte voor jullie huisje gekregen!

- Will
- Vaste gebruiker
- Contacteer:
Ieren worden op verschillende dingen grondig getest. De vereniging en de stichting vechten samen hard om zo gezond mogelijk te fokken en de fokkers werken over t algemeen heel goed samen (naar wat ik begrepen heb), om de Ieren steeds meer en meer op gezondheid te fokken. Zo hebben ze er over de decennia heen bijvoorbeeld HD al vrijwel helemaal uitgefokt. Nu nog DCM er uit fokken en dan heb je al een veel gezonder groot ras dan ooit. Wat Lever shunt betreft, zou ik de vraag moeten stellen aan de fokker maar ik ga er van uit van wel, want die vrouw is zelfs gediplomeerd keurmeester van Ieren, hetgeen er toch op wijst dat ze heel veel kennis en wetenschap in huis heeft ...goud schreef:Leuk. Ik heb een kennis die ook net een nest heeft liggen. Heel veel plezier ermee. Worden ze ook op levershunt getest. Dat komt net als bij ons ras ook bij Ieren voor.
- Will
- Vaste gebruiker
- Contacteer:
- Will
- Vaste gebruiker
- Contacteer:
Helaas krijgen we dit jaar nog niet de kans om jullie kanjers in ''t hoge noorden te mogen leren kennen.massam schreef:jep!Will schreef:Als ik naar jouw honden Lola en Sammy kijk, heb ik de indruk dat wij sedert heel kort elkaar via de mail kennen, niet ?massam schreef:leuk! ik vind het machtige beesten!
ik dacht net waar ken ik dat aantal honden toch van! maar ik heb gister een mail met offerte voor jullie huisje gekregen!
- smieszka
- Vaste gebruiker
- Contacteer:
Re:
Ja hoor ze worden op shunt getest. Alle fokkers zijn verplicht dat te doen vanuit de rasvereniging en de stichting. Magiel en Wilma fokken net als ik bij de ierdie en doen dat dus ook.Will schreef:Ieren worden op verschillende dingen grondig getest. De vereniging en de stichting vechten samen hard om zo gezond mogelijk te fokken en de fokkers werken over t algemeen heel goed samen (naar wat ik begrepen heb), om de Ieren steeds meer en meer op gezondheid te fokken. Zo hebben ze er over de decennia heen bijvoorbeeld HD al vrijwel helemaal uitgefokt. Nu nog DCM er uit fokken en dan heb je al een veel gezonder groot ras dan ooit. Wat Lever shunt betreft, zou ik de vraag moeten stellen aan de fokker maar ik ga er van uit van wel, want die vrouw is zelfs gediplomeerd keurmeester van Ieren, hetgeen er toch op wijst dat ze heel veel kennis en wetenschap in huis heeft ...goud schreef:Leuk. Ik heb een kennis die ook net een nest heeft liggen. Heel veel plezier ermee. Worden ze ook op levershunt getest. Dat komt net als bij ons ras ook bij Ieren voor.
Ieren zijn geweldig
Groetjes Linda

- Marieta
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse Dog†. Boxer
Re: Uitbreiding...
Oh wauw! Wat ik super vond (wat op hun stie stond) is dat ze er een hartonderzoek bij doen voor als ze ook nog wat ouder zijn.
Ik zou graag na Ohana ook een ier willen en had al contact opgenomen voor informatie. Niet dat ik wil dat OHana er niet meer lang is, maar ik ben graag optijd geinformeerd. Heb met de Duitse Dog ook jaren tevoren info gezocht.
Het enige waar ik mn vriend nog van moet overtuigen, is dat ze als enige hond depri worden en er dus misschien een kleine 2e bij moet.
Ik heb het ras al jaren geweldig gevonden. Mijn vriend wil geen kwijler meer en ik wil nog steeds een grote hond. Ik vindt het heeeeerlijk als ikde kop kan aanraken terwijl ik gewoon sta
De tijd zal het leren! Ik wens je al heel veel voorpret iig en sterkte met het lange wachten op een pup :smile1:
Groetjes Marieta
Ik zou graag na Ohana ook een ier willen en had al contact opgenomen voor informatie. Niet dat ik wil dat OHana er niet meer lang is, maar ik ben graag optijd geinformeerd. Heb met de Duitse Dog ook jaren tevoren info gezocht.
Het enige waar ik mn vriend nog van moet overtuigen, is dat ze als enige hond depri worden en er dus misschien een kleine 2e bij moet.
Ik heb het ras al jaren geweldig gevonden. Mijn vriend wil geen kwijler meer en ik wil nog steeds een grote hond. Ik vindt het heeeeerlijk als ikde kop kan aanraken terwijl ik gewoon sta
De tijd zal het leren! Ik wens je al heel veel voorpret iig en sterkte met het lange wachten op een pup :smile1:
Groetjes Marieta

-
goud
- Zeer actief
- Contacteer:
Re: Re:
Top.smieszka schreef:Ja hoor ze worden op shunt getest. Alle fokkers zijn verplicht dat te doen vanuit de rasvereniging en de stichting. Magiel en Wilma fokken net als ik bij de ierdie en doen dat dus ook.Will schreef:Ieren worden op verschillende dingen grondig getest. De vereniging en de stichting vechten samen hard om zo gezond mogelijk te fokken en de fokkers werken over t algemeen heel goed samen (naar wat ik begrepen heb), om de Ieren steeds meer en meer op gezondheid te fokken. Zo hebben ze er over de decennia heen bijvoorbeeld HD al vrijwel helemaal uitgefokt. Nu nog DCM er uit fokken en dan heb je al een veel gezonder groot ras dan ooit. Wat Lever shunt betreft, zou ik de vraag moeten stellen aan de fokker maar ik ga er van uit van wel, want die vrouw is zelfs gediplomeerd keurmeester van Ieren, hetgeen er toch op wijst dat ze heel veel kennis en wetenschap in huis heeft ...goud schreef:Leuk. Ik heb een kennis die ook net een nest heeft liggen. Heel veel plezier ermee. Worden ze ook op levershunt getest. Dat komt net als bij ons ras ook bij Ieren voor.
Ieren zijn geweldig
Maggie
-
L@nghaar
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse Staande Langhaar
Overlaad ons straks maar met foto's........

Honden hebben bazen, poezen hebben bedienden.
- -Gaby-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Louisiana Catahoula Leopard Dog, Tamaskan
- Aantal honden: 2
M'n vriend en ik staan te kwijlen als we een Ier zien, ze zijn zo ontzettend mooi, ook qua karakter helemaal te gek en die uitstraling!!! Ze staan echt in mijn top 3 van honden die ik ooit héél erg graag nog wil. We zijn het alleen eens dat we vinden dat ze veel te jong dood gaan, dat is het enige wat ons tegen houdt om niet voor een Ier te gaan. 
Heel veel plezier met de voorpret! Alleen begrijp ik het nou goed en krijgen jullie dit jaar nog geen pup?
Heel veel plezier met de voorpret! Alleen begrijp ik het nou goed en krijgen jullie dit jaar nog geen pup?