Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Uitbreiding...

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

Will
Vaste gebruiker
Contacteer:

Uitbreiding...

Ongelezen bericht door Will »

We krijgen er een derde ras bij.

We staan op de wachtlijst om er per einde 2009 een Ierse Wolfshond, reu, bij te hebben. Een ras waar we al jaren over droomden en nu dan maar eens de knoop hebben doorgehakt.

Naast onze zes schnauzers en onze drie duitse doggen komt er dus over niet al te lange tijd een Ier bij.

De kennel waar we hem zullen uitzoeken is deze : http://www.oetkepel.nl/index.htm De moeder wordt Cleopatra. De vader is vooralsnog niet geselecteerd. Die volgt nog.

Eigenlijk kunnen we niet wachten van ongeduldigheid, maar ja, het zal toch moeten, maar we zien er heel erg fel naar uit.
Afbeelding
voor al onze ins & outs zie www.willco.nl
Marjon80
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door Marjon80 »

Wauw, een Ier! Wat een prachthonden!
Wordt ook vaak gevraagd of Sam een kruising is van een Ier. Wat mij betreft lijkt hij er in de verste verte niet op, maar goed, wel altijd leuk om te horen wat andere mensen denken :-)

Succes en veel plezier ermee!
Marjon, Snow & Donna
Afbeelding
Marjoleine
Zeer actief
Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
Contacteer:

Ongelezen bericht door Marjoleine »

Ik heb ooit bij een Ieren-fokker gewerkt en heb nog steeds een zwak voor ze.
Zulke geweldige karakters!
En de groeten van de meisjes!

Afbeelding

Niets kalmeert zo zeer als een genomen besluit.
gyanty
Zeer actief
Mijn ras(sen): Border Collie
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door gyanty »

Marjoleine schreef:Ik heb ooit bij een Ieren-fokker gewerkt en heb nog steeds een zwak voor ze.
Voor de fokker of voor de ieren ;) hihi

Wat leuk. Vind het echt hele imposante honden om te zien. Ik wens je nu al veel plezier toe! Maar dat gaat wel lukken zo te horen..
Afbeelding
wendy71
Zeer actief
Mijn ras(sen): Ridgebacks!
Locatie: Ik ben het baasje van Lola & Jakko en wij wonen in Gemert.
Contacteer:

Ongelezen bericht door wendy71 »

Leuk voor jullie :ok: een Ier erbij.
Veel voorpret alvast. :ok:
Laatst een Ier tegengekomen(voor het eerst :mrgreen: ) bij het blauwe meer in den bosch.
Een heel lief , vriendelijk beest met een fantastische uitstraling. :wink:
Afbeelding
Vergeven is de hoop op een beter verleden loslaten.
Carma
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising labrador/bordercollie

Ongelezen bericht door Carma »

Wat leuk voor jullie! Nou begint het lange wachten.... :wink:
Ik verheug me al op de puppyfoto's van jullie Iertje!
Afbeelding
van het Spechthorst
Zeer actief

Ongelezen bericht door van het Spechthorst »

Carma schreef:Wat leuk voor jullie! Nou begint het lange wachten.... :wink:
Ik verheug me al op de puppyfoto's van jullie Iertje!
Oh, jaa . Grote Ieren zijn mooi, maar die pups, zijn helemaal om op te vreten. Graag foto's !!
Groeten van het Spechthorst.
A home without a dog isn't a home, it's a house
Marjoleine
Zeer actief
Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
Contacteer:

Ongelezen bericht door Marjoleine »

Nanna schreef:
Marjoleine schreef:Ik heb ooit bij een Ieren-fokker gewerkt en heb nog steeds een zwak voor ze.
Wie was dat dan? Ido?
Nee, Irmgard. Is al meer dan 25 jaar geleden ;)
En de groeten van de meisjes!

Afbeelding

Niets kalmeert zo zeer als een genomen besluit.
goud
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door goud »

Leuk. Ik heb een kennis die ook net een nest heeft liggen. Heel veel plezier ermee. Worden ze ook op levershunt getest. Dat komt net als bij ons ras ook bij Ieren voor.
Maggie
Eva-Joy
Zeer actief

Ongelezen bericht door Eva-Joy »

prachtige honden! en wat vreselijk groot :mrgreen: heeeel veel voorpret gewenst :mrgreen:
miekmiek

Ongelezen bericht door miekmiek »

Marjoleine schreef: Nee, Irmgard. Is al meer dan 25 jaar geleden ;)
da's voor nanna niet veel hoor. :mrgreen:

leuk, die voorpret! kan nu al uitkijken naar de pupfoto's! :ok:
M@scha
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labraque
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door M@scha »

leuk! ik vind het machtige beesten!

ik dacht net waar ken ik dat aantal honden toch van! maar ik heb gister een mail met offerte voor jullie huisje gekregen! :ok:
Afbeelding
Will
Vaste gebruiker
Contacteer:

massam schreef:leuk! ik vind het machtige beesten!

ik dacht net waar ken ik dat aantal honden toch van! maar ik heb gister een mail met offerte voor jullie huisje gekregen! :ok:
Als ik naar jouw honden Lola en Sammy kijk, heb ik de indruk dat wij sedert heel kort elkaar via de mail kennen, niet ?
Afbeelding
Will
Vaste gebruiker
Contacteer:

Hee iedereen bedankt voor jullie leuke wensen en commentaartjes. Het werkt lekker stimulerend.

Ja, wees er maar zeker van dat foto's vast zullen volgen van zodra hij er is.

We weten al hoe we hem gaan noemen : zijn stamboomnaam wordt Gradaigh Gruagh. Dat is Grote Nobele in het Keltisch. Maar we roepen hem Gruagh. Dat wordt uitgesproken in 't Galic als Gruaaij.

De mensen van Oet Kepel hebben wij vorige donderdag op Koninginnedag zien showen in Maarn. Daar was een Puppy en Veteranen dag georganiseerd door de Vereniging Ierdie. Ja, echt vriendelijke en leuke mensen zijn het met heel veel kennis van zaken. Hun honden zijn echt gezond en ze zijn er ook heel erg eerlijk over. DAt is precies wat ons heeft doen besluiten om zo ver van huis een hond in bestelling te nemen. De klik was er meteen ook al is het dan bijna 400km van huis weg. Afstand telt niet in dit geval, vinden wij.
Afbeelding
_Leonie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Golden Retriever

Ongelezen bericht door _Leonie »

Oh wat leuk! Ieren zijn echt gaaf, als ik later de tijd en ruimte heb komen er ook tig rassen, waaronder zeker een keer een Ier. Prachtig die honden.
Zodra de pups er zijn verwachten we uiteraard veel foto's. :mrgreen:
M@scha
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labraque

Ongelezen bericht door M@scha »

Will schreef:

Als ik naar jouw honden Lola en Sammy kijk, heb ik de indruk dat wij sedert heel kort elkaar via de mail kennen, niet ?
jep! :ok:
Afbeelding
Will
Vaste gebruiker
Contacteer:

goud schreef:Leuk. Ik heb een kennis die ook net een nest heeft liggen. Heel veel plezier ermee. Worden ze ook op levershunt getest. Dat komt net als bij ons ras ook bij Ieren voor.
Ieren worden op verschillende dingen grondig getest. De vereniging en de stichting vechten samen hard om zo gezond mogelijk te fokken en de fokkers werken over t algemeen heel goed samen (naar wat ik begrepen heb), om de Ieren steeds meer en meer op gezondheid te fokken. Zo hebben ze er over de decennia heen bijvoorbeeld HD al vrijwel helemaal uitgefokt. Nu nog DCM er uit fokken en dan heb je al een veel gezonder groot ras dan ooit. Wat Lever shunt betreft, zou ik de vraag moeten stellen aan de fokker maar ik ga er van uit van wel, want die vrouw is zelfs gediplomeerd keurmeester van Ieren, hetgeen er toch op wijst dat ze heel veel kennis en wetenschap in huis heeft ...
Afbeelding
Will
Vaste gebruiker
Contacteer:

Eva-Joy schreef:prachtige honden! en wat vreselijk groot :mrgreen: heeeel veel voorpret gewenst :mrgreen:
past goed bij mij omdat ik klein en dik ben :boos:
Afbeelding
Will
Vaste gebruiker
Contacteer:

massam schreef:
Will schreef:

jep! :ok:
Helaas krijgen we dit jaar nog niet de kans om jullie kanjers in ''t hoge noorden te mogen leren kennen. :jank:
Afbeelding
smieszka
Vaste gebruiker
Contacteer:

Re:

Ongelezen bericht door smieszka »

Will schreef:
goud schreef:Leuk. Ik heb een kennis die ook net een nest heeft liggen. Heel veel plezier ermee. Worden ze ook op levershunt getest. Dat komt net als bij ons ras ook bij Ieren voor.
Ieren worden op verschillende dingen grondig getest. De vereniging en de stichting vechten samen hard om zo gezond mogelijk te fokken en de fokkers werken over t algemeen heel goed samen (naar wat ik begrepen heb), om de Ieren steeds meer en meer op gezondheid te fokken. Zo hebben ze er over de decennia heen bijvoorbeeld HD al vrijwel helemaal uitgefokt. Nu nog DCM er uit fokken en dan heb je al een veel gezonder groot ras dan ooit. Wat Lever shunt betreft, zou ik de vraag moeten stellen aan de fokker maar ik ga er van uit van wel, want die vrouw is zelfs gediplomeerd keurmeester van Ieren, hetgeen er toch op wijst dat ze heel veel kennis en wetenschap in huis heeft ...
Ja hoor ze worden op shunt getest. Alle fokkers zijn verplicht dat te doen vanuit de rasvereniging en de stichting. Magiel en Wilma fokken net als ik bij de ierdie en doen dat dus ook.
Ieren zijn geweldig :mrgreen:
Groetjes Linda

Afbeelding
Marieta
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Dog†. Boxer

Re: Uitbreiding...

Ongelezen bericht door Marieta »

Oh wauw! Wat ik super vond (wat op hun stie stond) is dat ze er een hartonderzoek bij doen voor als ze ook nog wat ouder zijn.

Ik zou graag na Ohana ook een ier willen en had al contact opgenomen voor informatie. Niet dat ik wil dat OHana er niet meer lang is, maar ik ben graag optijd geinformeerd. Heb met de Duitse Dog ook jaren tevoren info gezocht.

Het enige waar ik mn vriend nog van moet overtuigen, is dat ze als enige hond depri worden en er dus misschien een kleine 2e bij moet.

Ik heb het ras al jaren geweldig gevonden. Mijn vriend wil geen kwijler meer en ik wil nog steeds een grote hond. Ik vindt het heeeeerlijk als ikde kop kan aanraken terwijl ik gewoon sta :wink:

De tijd zal het leren! Ik wens je al heel veel voorpret iig en sterkte met het lange wachten op een pup :smile1:

Groetjes Marieta
Afbeelding
goud
Zeer actief
Contacteer:

Re: Re:

Ongelezen bericht door goud »

smieszka schreef:
Will schreef:
Ja hoor ze worden op shunt getest. Alle fokkers zijn verplicht dat te doen vanuit de rasvereniging en de stichting. Magiel en Wilma fokken net als ik bij de ierdie en doen dat dus ook.
Ieren zijn geweldig :mrgreen:
Top. :ok: Ook ons ras doet de shunttest, maar toch zijn er fokkers die dat niet nodig vinden. :neenee: Je kunt zoveel ellende voorkomen om het te doen. Is eigenlijk ook je verantwoording als fokker.
Maggie
L@nghaar
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Staande Langhaar

Ongelezen bericht door L@nghaar »

:I: geweldig!!!!!

Overlaad ons straks maar met foto's........
Afbeelding
Honden hebben bazen, poezen hebben bedienden.
-Gaby-
Zeer actief
Mijn ras(sen): Louisiana Catahoula Leopard Dog, Tamaskan
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door -Gaby- »

M'n vriend en ik staan te kwijlen als we een Ier zien, ze zijn zo ontzettend mooi, ook qua karakter helemaal te gek en die uitstraling!!! Ze staan echt in mijn top 3 van honden die ik ooit héél erg graag nog wil. We zijn het alleen eens dat we vinden dat ze veel te jong dood gaan, dat is het enige wat ons tegen houdt om niet voor een Ier te gaan. :(
Heel veel plezier met de voorpret! Alleen begrijp ik het nou goed en krijgen jullie dit jaar nog geen pup?
Afbeelding
Foto gemaakt door Judith & Olly
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”