Miss_Liz schreef:
Volgens gaat nog steeds niet helemaal zoals ik het wel maar al wel beter..
Maar goed ook kwa volgen heeft de hond dus meer vrijheid.
En met bijten zijn er meer mogelijkheden zoals armstellen maar ook beenstellen.
Bij de ipo is het alleen maar armstellen en dan ook nog eens alleen maar het onderste gedeelte zoals ik heb gezien bij de knpv maakt het dus niet uit waar op de arm als de hond maar een volle beet heeft..
Bij de KNPV wordt wel degelijk een bepaalde plaats geleerd, het is niet de bedoeling dat ze zomaar ergens bijten. Een pakwerke houdt het voor gezien als een hond steeds vol in zijn rug stelt bv., en terecht!
Normale plaatsen zijn bovenarm of onderbeen. Vol bijten is totaal niet belangrijk (voor de punten), áls hij maar bijt.
Nu zeg je dat je zelf ook KNPV gaat trainen, een week geleden werd nog beweerd dat dat helemaal niet de bedoeling is maar dat Wietse in de KNPV wil gaan trainen met Lizzy omdat hij een diensthond van haar wil maken.
Wat is het nou, want ik kan het niet meer volgen.
Ik heb een week geleden al gezegd trouwens dat ik denk dat jij totaal niet klaar bent voor de KNPV in mijn ogen. Je bent hartstikke onzeker en KNPV is een harde wereld. Bij de meeste clubs zul je te horen krijgen dat als je hond niet geschikt is, dat je hem maar beter kunt verkopen en een nieuwe hond moet kopen. Wat als je dat te horen krijgt over Lizzy? Wat ga je dan doen?
Op vrouwen zitten ze vaak al helemaal niet echt te wachten, die moeten zich driedubbel bewijzen tov de mannen áls ze al aangenomen worden.
Je traint ook niet met een instructeur, weet je hoe je het revieren aan kan leren? Of het zoeken en apporteren van kleine voorwerpjes?
Bij het bijtwerk is vaak wel wat begeleiding, maar wat als die begeleiding niet is wat jij wil? Wat als iemand een hele andere manier van trainen heeft als jij zelf wil doen? Ben je sterk genoeg om te zeggen dat je iets absoluut niet wil? Ik betwijfel het ten zeerste helaas.
Op de foto's die je geplaatst hebt toont Lizzy niet echt overtuigend. Het kán een momentopname zijn, maar het bevestigt ook het beeld wat ik van haar heb na alles wat je over haar geschreven hebt.
Ik denk dat je helemaal niet objectief naar je eigen hond kan kijken. En dan komt het dubbel zo hard aan als je straks te horen krijgt dat men geen energie gaat stoppen in een hond die ongeschikt is.
Wat ik je zou aanraden is voorlopig zonder hond mee te gaan draaien binnen een KNPV-vereniging. Kijk, vraag, leer en bedenk heel goed of dit iets is wat je kan en wil. Ligt je passie daar of vind je iets anders net zo leuk? Weeg alles heel goed af, want een hond kan binnen de KNPV ook helemaal verpest worden, zeker als er een geleider staat die geen ruggegraat toont, alles doet wat hem gezegd wordt en kennis over honden in zijn algemeenheid gewoon ontbeert.