Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Dagje knpv friesland

Hier kan gesproken worden over de africhting van honden, pakwerk of politiehonden.

Moderator: moderatorteam

malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

Miss_Liz schreef:Jij hebt het nu over de pakwerker hij is niet de gene die begeleid maar dat is de man die ivo vast heeft..
Via via is altijd anders dan dat je het persoon werkelijk kent..
Heb via via ook wel dingen gehoord over jou maar dat wil toch niet zeggen dat ik daar een conclusie uittrek..
]
ow hemeltje... vertel dat kan nl maar uit een hoek zijn! :mann:

ben ik ook de revue gepasseerd trouwens?? :cheer:
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
Gos
Zeer actief

Ongelezen bericht door Gos »

malinois schreef:
Gos schreef:
malinois schreef: en bijv. in het appel moet de hond strak naar de geleider kijken in de IPO, in de KNPV moet de hond om zich heen kijken...
Je maakt het je hond dus in mijn ogen onnodig moeilijk...
Dat klopt niet helmaal Malinois, in het keuringsreglement van bijv. PH1 staat:
"Tijdens het volgen hoeft de hond niet naar de baas te kijken om met uitmuntend gewaardeerd te kunnen worden.
Het volgen moet opmerkzaam gebeuren, wat ook kan betekenen aandacht voor de omgeving."

Ik ben het wel met je eens dat het door elkaar oefenen van de verschillende programma's voor verwarring kan zorgen.
dat zeg ik toch dat eerste? :denken: :wink:
Dat laatste :wink: De hond mag om zich heen kijken, maar het moet niet in de KNPV. Dus als hij op IPO-manier volgt, mag dat ook, zolang hij maar niet hindert e.d. :wink:
Miss_Liz
Zeer actief
Mijn ras(sen): Old English Bulldogs
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Miss_Liz »

frank1985 schreef:
Miss_Liz schreef:
Vanwege wietse zijn toekomst zijn we idd opzoek gegaan naar knpv clubs..
en blijf jij met jou hond dan IPO doen of ga je dan mee naar de KNPV > en wat is voor jou dan een reden om de overstap te maken?
Ga je ook de beveiliging in ?

ohjah was ook wel benieuwd nav je vorige topic hoe het met het volgen gaat na de tips van oa Malinois ?
ben benieuwd :ok:

@ Crutz & Malinois, wat is een drogebeet en wat is verbijten ?
Is het zo dat het volgen bij de knpv minder met opkijkende kop ( zoals bij IPO ) moet omdat het meer praktijk is ?
Ik ga dan ook knpv doen, ik heb geen rijbewijs dus zal met wietse meegaan.. Nee ik ga de beveiliging niet in dat is niets voor mij...
Opzich vind ik het geen probleem ik vind persoonlijk na wat ik gezien heb dat de hond toch wat meer vrijheid heeft in de knpv..
Friendship isn't about who you have known the longest... It's about who came and never left your side.
frank1985
Zeer actief

Ongelezen bericht door frank1985 »

Miss_Liz schreef:
frank1985 schreef:
Miss_Liz schreef:
en blijf jij met jou hond dan IPO doen of ga je dan mee naar de KNPV > en wat is voor jou dan een reden om de overstap te maken?

ohjah was ook wel benieuwd nav je vorige topic hoe het met het volgen gaat na de tips van oa Malinois ?

Is het zo dat het volgen bij de knpv minder met opkijkende kop ( zoals bij IPO ) moet omdat het meer praktijk is ?
Ik ga dan ook knpv doen, ik heb geen rijbewijs dus zal met wietse meegaan.. Nee ik ga de beveiliging niet in dat is niets voor mij...
Opzich vind ik het geen probleem ik vind persoonlijk na wat ik gezien heb dat de hond toch wat meer vrijheid heeft in de knpv..
wat heeft de hond meer aan vrijheden binnen de KNPV dan ?
en hoest met het volgen :wink:
Miss_Liz
Zeer actief
Mijn ras(sen): Old English Bulldogs

Ongelezen bericht door Miss_Liz »

frank1985 schreef:
Miss_Liz schreef:
frank1985 schreef:
Miss_Liz schreef:

wat heeft de hond meer aan vrijheden binnen de KNPV dan ?
en hoest met het volgen :wink:
Volgens gaat nog steeds niet helemaal zoals ik het wel maar al wel beter..
Maar goed ook kwa volgen heeft de hond dus meer vrijheid.
En met bijten zijn er meer mogelijkheden zoals armstellen maar ook beenstellen.
Bij de ipo is het alleen maar armstellen en dan ook nog eens alleen maar het onderste gedeelte zoals ik heb gezien bij de knpv maakt het dus niet uit waar op de arm als de hond maar een volle beet heeft..
Friendship isn't about who you have known the longest... It's about who came and never left your side.
laeken
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door laeken »

Ik zou met het teefje geen knpv gaan doen. Ik zou me zeer goed laten begeleiden en zorgen dat ze niks oploopt. Ik zie in haar een hondje dat veel meer heeft aan leuke training dan aan pakwerk. De manier waarop ze haar kiezen laat zien laat teven zien dat ze zo gevaarlijk wordt. Zij is dus wel doodsbang en compenseert met agressie tonen. Zij gaat waarschijnlijk ook even heel goed bijten omdat ze uit angst zal gaan bijten. Probleem is alleen wel dat ze dan dus leert angst met bijten en agressie te compenseren. Zij zal hier voor geprijst worden neem ik aan? Met andere woorden, ik zie geen spelelement meer en geen lol.

Die hond moet je meenemen naar GG en behendigheid. Minder stoer maar je krijgt wel veel betere begeleiding en je hond wordt zeker. Ik zeg betere begeleiding omdat ik Carmen geloof in haar oordeel over deze man. vergeet 1 ding niet, niet iedereen heeft verstand van honden. Als ik niet beter geweten had was Eva nu over agressie op de mouw gezet, had ze in de harde groep getraind en had ze met 6 maanden aan de prikker gezeten. Dat is wat het plan was toen ik bij een IPO club ben gaan kijken. Die hond was dus lekker gemold daar als ik geen weerwoord of verstand had gehad.

Dat teefje is overigens bang door de manier waarop ze benaderd wordt wat zoveel betekend als dat ze geen sterk karakter heeft. Wie dat doet maakt niet uit. Je kan je eigen hond nog bang maken dus dat ze de pakwerker kent zegt niks. Ze is NOG onzeker. Dat kan goed haar leeftijd zijn want dat gaat over als je haar nu goed leert dat ze een flinke goede hond is. Ga je nu echter de agressie aanwakkeren dan bijt de hond later iemand op straat die druk zet op haar of haar laat schrikken. Dat leer je haar nu door uit angst uitvallen te prijzen.

Ik zou met Ivo kritisch en met open ogen eens kijken of het wat wordt. Niet door hem over te laten nemen overigens. Laat jezelf uitleggen wat je doet en waarom. begrijp je alles dan ga je het zelf doen en voor die tijd niemand. Het is JOUW hond en die hoor je niet klakkeloos aan Jan en alleman af te geven. Je bent gek dat je dat doet. Op de club waar ik kwam heb ik dat 1 keer gedaan en diegene heeft mijn hond geslagen. Ik ben nooit meer geweest overigens. Dus die mensen kunnen hartstikke gek zijn al trainen ze al 20 jaar. Pas dus maar goed op met wat je doet en doe alles zelf ALS je snapt waar je mee bezig bent. Deel 1 is begrijpen dat een hond die kiezen toont bezig is met angstagressie. Dat is alvast lesje 1. Een zekere hond toont geen kiezen. Nooit. Zelfs een kampioen kan uit onzekerheid bijten want als hij alle kiezen toont is hij dat domweg. :ok:
Afbeelding
estelle

Ongelezen bericht door estelle »

Bij de foto in het allereerste rbericht had ik ook al mijn twijfels over de moed van de hond en de angst die ze heeft.
Gelukkig daarnat te lezen dat er meer dat zo zien.
Sneu om te zien dat dit niet opgepikt wordt door de mensen aldaar maar ja.
Inge
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herder
Contacteer:

Ongelezen bericht door Inge »

Miss_Liz schreef: Volgens gaat nog steeds niet helemaal zoals ik het wel maar al wel beter..
Maar goed ook kwa volgen heeft de hond dus meer vrijheid.
En met bijten zijn er meer mogelijkheden zoals armstellen maar ook beenstellen.
Bij de ipo is het alleen maar armstellen en dan ook nog eens alleen maar het onderste gedeelte zoals ik heb gezien bij de knpv maakt het dus niet uit waar op de arm als de hond maar een volle beet heeft..
Bij de KNPV wordt wel degelijk een bepaalde plaats geleerd, het is niet de bedoeling dat ze zomaar ergens bijten. Een pakwerke houdt het voor gezien als een hond steeds vol in zijn rug stelt bv., en terecht!
Normale plaatsen zijn bovenarm of onderbeen. Vol bijten is totaal niet belangrijk (voor de punten), áls hij maar bijt. :wink:

Nu zeg je dat je zelf ook KNPV gaat trainen, een week geleden werd nog beweerd dat dat helemaal niet de bedoeling is maar dat Wietse in de KNPV wil gaan trainen met Lizzy omdat hij een diensthond van haar wil maken.
Wat is het nou, want ik kan het niet meer volgen. :roll:

Ik heb een week geleden al gezegd trouwens dat ik denk dat jij totaal niet klaar bent voor de KNPV in mijn ogen. Je bent hartstikke onzeker en KNPV is een harde wereld. Bij de meeste clubs zul je te horen krijgen dat als je hond niet geschikt is, dat je hem maar beter kunt verkopen en een nieuwe hond moet kopen. Wat als je dat te horen krijgt over Lizzy? Wat ga je dan doen?
Op vrouwen zitten ze vaak al helemaal niet echt te wachten, die moeten zich driedubbel bewijzen tov de mannen áls ze al aangenomen worden. :wink:
Je traint ook niet met een instructeur, weet je hoe je het revieren aan kan leren? Of het zoeken en apporteren van kleine voorwerpjes?
Bij het bijtwerk is vaak wel wat begeleiding, maar wat als die begeleiding niet is wat jij wil? Wat als iemand een hele andere manier van trainen heeft als jij zelf wil doen? Ben je sterk genoeg om te zeggen dat je iets absoluut niet wil? Ik betwijfel het ten zeerste helaas.

Op de foto's die je geplaatst hebt toont Lizzy niet echt overtuigend. Het kán een momentopname zijn, maar het bevestigt ook het beeld wat ik van haar heb na alles wat je over haar geschreven hebt.
Ik denk dat je helemaal niet objectief naar je eigen hond kan kijken. En dan komt het dubbel zo hard aan als je straks te horen krijgt dat men geen energie gaat stoppen in een hond die ongeschikt is.

Wat ik je zou aanraden is voorlopig zonder hond mee te gaan draaien binnen een KNPV-vereniging. Kijk, vraag, leer en bedenk heel goed of dit iets is wat je kan en wil. Ligt je passie daar of vind je iets anders net zo leuk? Weeg alles heel goed af, want een hond kan binnen de KNPV ook helemaal verpest worden, zeker als er een geleider staat die geen ruggegraat toont, alles doet wat hem gezegd wordt en kennis over honden in zijn algemeenheid gewoon ontbeert.
Groetjes Inge
Afbeelding

Danco 16-02-1996 † 30-12-2006 Snoepie 03-07-1994 † 03-07-2008 Nika 07-07-1999 - † 10-08-2009 Marouck 24-08-2002 † 22-05-2012 Numa 11-05-2011 † 2017
laeken
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door laeken »

malinois schreef:
tura schreef:
malinois schreef:beetje bang op deze foto? :wink:

Afbeelding
Dat kan je niet zeggen van een foto :denken: dat is een tel van wat je ziet...ze kan wel net in een blaf zitten....staart net die kant op kwispelen.... :wink:
mwa ik vind het geen fijn beeld om te zien iig :wink:
Ze kan ook niet net in een blaf zitten en dan toevallig alle deemoedige signalen tonen die er zijn. Gedrukte achterkant, voorpoot geheven (onzeker dus), oren in de nek, staart laag, kiezen laten zien, hoofd omhoog en naar achter. Vergelijk de houding eens met die foto waar ze agressief is op haar broer of andersom. Dat is iets totaal anders. Mondhoeken naar voren, achterhand gespannen en hoog, staart hoog en oren omhoog. Daar is hij/zij niet angstig. :wink:

Deze hond wil helemaal niet bedreigd worden door een pakwerker en knpv doen. Ze wil gewoon iets leuks doen wat niet zo serieus en op moed en weet ik wat is dus doe dat ook lekker met haar. :ok: Ik vind het zielig en ik zou mijn hond zo niet willen zien aan een touw met zo'n angstige houding. Ik zou er echt verdrietig van worden.
Afbeelding
malinois
Zeer actief
Contacteer:

Inge schreef:
Ik heb een week geleden al gezegd trouwens dat ik denk dat jij totaal niet klaar bent voor de KNPV in mijn ogen. Je bent hartstikke onzeker en KNPV is een harde wereld.
precies... ik weet nog dat zij absoluut geen hond kon krijgen bij een fokker en ik weet ook dat deze niet zo maar iemand weigert...
En dat was toen voor IPO laat staan voor de KNPV...
Gerda ik denk dat je je zelf en je hond vreselijk overschat. Wat Carmen zegt over dat Wietse een potentiele helper is dat is gewoon zo... dat is niet alleen in de KNPV zo maar ook in de IPO... dan beloven ze je gouden bergen... tot je zegt dat je geen pakwerk meer doet, kijk eens hoe lang je daar dan nog loopt...
Ga lekker met je hondje wat leuks doen zoals Marc zei, het zal een hartstikke leuk hondje zijn maar laat haar niet vernielen... en ik kan je op een briefje geven dat dit wel gaat gebeuren.
Je springt van hort naar haar, de ene week wil je IPO doen, een volgende week een nest en in diezelfde week KNPV...
Ga nu eerst eens van je hondje genieten en kijk ondertussen verder wat je met een eventuele volgende hond zou gaan willen doen.
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
Dingo
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse herder

Ongelezen bericht door Dingo »

estelle schreef:Bij de foto in het allereerste rbericht had ik ook al mijn twijfels over de moed van de hond en de angst die ze heeft.
Gelukkig daarnat te lezen dat er meer dat zo zien.
Sneu om te zien dat dit niet opgepikt wordt door de mensen aldaar maar ja.
Vind het bij de 2e foto nog duidelijker. Ga iets doen met de hond wat ze leuk vind. Dat is het belangrijkste :wink:
AfbeeldingAfbeelding
Who finds a faithful friend, finds a treasure.
malinois
Zeer actief
Contacteer:

MARC_S schreef:
malinois schreef:
tura schreef:
malinois schreef:beetje bang op deze foto? :wink:

Afbeelding
Dat kan je niet zeggen van een foto :denken: dat is een tel van wat je ziet...ze kan wel net in een blaf zitten....staart net die kant op kwispelen.... :wink:
mwa ik vind het geen fijn beeld om te zien iig :wink:
Ze kan ook niet net in een blaf zitten en dan toevallig alle deemoedige signalen tonen die er zijn. Gedrukte achterkant, voorpoot geheven (onzeker dus), oren in de nek, staart laag, kiezen laten zien, hoofd omhoog en naar achter. Vergelijk de houding eens met die foto waar ze agressief is op haar broer of andersom. Dat is iets totaal anders. Mondhoeken naar voren, achterhand gespannen en hoog, staart hoog en oren omhoog. Daar is hij/zij niet angstig. :wink:

Deze hond wil helemaal niet bedreigd worden door een pakwerker en knpv doen. Ze wil gewoon iets leuks doen wat niet zo serieus en op moed en weet ik wat is dus doe dat ook lekker met haar. :ok: Ik vind het zielig en ik zou mijn hond zo niet willen zien aan een touw met zo'n angstige houding. Ik zou er echt verdrietig van worden.
met dat laatste ben ik het helemaal eens hoor, ik denk ook niet dat de hond het geweldig vind... de baas.
Dit is een van de eerste keren dat mijn hond aangeplaagd werd, en dan ook nog met de hand boven de kop...voor een hond best bedreigend...

Staartje is nooit naar beneden geweest wat dat betreft...

Afbeelding

Afbeelding

hij vond het dan ook geweldig!
En dat vind ik wel belangrijk, de hond moet het geweldig vinden, is dat niet zo, ben ik er direct klaar mee.
Ik denk ook dat deze hond gewoon beter opgebouwd is, alles met mate en niet van de hak op de tak. En dit terwijl ik bij 3 (!!) verenigingen gelopen heb met hem, dus 3 x in korte tijd van vereniging heb gewisseld...
En nee Gerda ik zeg niet dat ik een kanjer heb, dat is hij voor mij overigens wel maar voor de rest dat zien wel allemaal wel, hij is nog jong en ik doe rustig aan met hem, wil hem graag heel houden!
Afbeelding
Dingo
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse herder

Ongelezen bericht door Dingo »

Afbeelding

Inderdaad, hier zie je het enthousiasme afstralen, het plezier spat er ook af. :wink:
AfbeeldingAfbeelding
Who finds a faithful friend, finds a treasure.
estelle

Ongelezen bericht door estelle »

Ik snap ook niet dat de hond niet aangemoedigd wordt. Beestje staat daar moederziel alleen met in haar ogen echt een enge kerel voor dr neus die ze weg wil hebben.

IK vind het triest om te zien. :jank:
frank1985
Zeer actief

ik schrik best wel van de kritiek door de ervaren mensen hier ! ik volg de TS ook wel een beetje wat betreft ze hier schrijft maar mischien moet je toch wel wat met deze adviezen doen !

het zou toch zo zonde zijn dat je je hond naar de .... helpt omdat jij het perse wilt. ga dan idd lekker wat anders doen.

en trouwens marc s : behendigheid is ook stoer hoor :wink:

maar zonder gekheid dit wat jullie nou zeggen moet toch eigenlijk ook wel op de clubs waar TS loopt gezien worden en met haar besproken worden. ik bedoel de mensen die daar lopen hebben toch het beste voor met je hond ( mag ik aannemen )

als ik het over mezelf heb: ik heb ook weining tot geen kennis in de africhting. het lijkt mij geweldig een PH1 of IPO programma te trainen maar ik denk gewoon niet dat ik dat nu op een goede manier kan doen. mijn hond zou dan de dupe worden van mijn onkunde als ik het perse wel zo doen.
waarom niet simpel beginnen en als ik straks 1 of 2 honden verder ben en mijn kennis wat meer is zien we wel verder.

ik denk dat het KNPV basis certificaat bijv een mooi iets is om de africhting binnen te rollen en zo meer te leren !! daar mee wil ik zeker niet zeggen dat het minder is dan PH dan wel IPO maar ik denk dat het voor onervaren mensen een mooi begin is. daarna kun je altijd nog overstappen of verder gaan in het zoeken...

Niet te veel willen , daar ben ik de afgelopen 7 maand wel achter gekomen..
malinois
Zeer actief
Contacteer:

frank1985 schreef:ik schrik best wel van de kritiek door de ervaren mensen hier ! ik volg de TS ook wel een beetje wat betreft ze hier schrijft maar mischien moet je toch wel wat met deze adviezen doen !

het zou toch zo zonde zijn dat je je hond naar de .... helpt omdat jij het perse wilt. ga dan idd lekker wat anders doen.

en trouwens marc s : behendigheid is ook stoer hoor :wink:
het is dat ik geen tijd heb anders was ik met Xena nog behendigheid gaan doen hoor, dat vind ze ook helemaal geweldig dat weet ik zeker :ok:
maar zonder gekheid dit wat jullie nou zeggen moet toch eigenlijk ook wel op de clubs waar TS loopt gezien worden en met haar besproken worden. ik bedoel de mensen die daar lopen hebben toch het beste voor met je hond ( mag ik aannemen )
ligt eraan op welke club je komt.
Verder wat er eerder genoemd is, een potentiele helper/pakwerker is bij elke vereniging welkom...dus dan wordt er alles uit de kast gehaald om hem bij de vereniging te krijgen al zal dit gaan ten koste van de hond, want het belangrijkste is de helper...

Heel simpel, ik ben geen pakwerker (wat dat betreft hebben ze aan mij niks) dus bij mij moeten ze echt kijken naar geleider - hond combi... werkt dit, zien ze er heil in dan mag je trainen en zullen ze je zo ver mogelijk brengen.
als ik het over mezelf heb: ik heb ook weining tot geen kennis in de africhting. het lijkt mij geweldig een PH1 of IPO programma te trainen maar ik denk gewoon niet dat ik dat nu op een goede manier kan doen. mijn hond zou dan de dupe worden van mijn onkunde als ik het perse wel zo doen.
waarom niet simpel beginnen en als ik straks 1 of 2 honden verder ben en mijn kennis wat meer is zien we wel verder.

ik denk dat het KNPV basis certificaat bijv een mooi iets is om de africhting binnen te rollen en zo meer te leren !! daar mee wil ik zeker niet zeggen dat het minder is dan PH dan wel IPO maar ik denk dat het voor onervaren mensen een mooi begin is. daarna kun je altijd nog overstappen of verder gaan in het zoeken...

Niet te veel willen , daar ben ik de afgelopen 7 maand wel achter gekomen..
je moet zeker niet teveel willen zeker niet met je eerste hondje...
Kijk wat je leuk vind, en stort je niet van de ene in de andere wereld... je hebt tijd zat en lukt het hier niet mee dan weet je wel wat je wil met een volgende hond eventueel.
En je moet gewoon heel kritisch zijn, en dat houdt ook in luisteren naar de meningen van anderen en naar de kritieken zeker over de mensen waar je adviezen etc. van krijgt. Niet elke vereniging is goed, er zitten ook hele slechte bij. Dus rondvragen, kijken, zoeken, vragen vragen vragen... en dus niet constant in dezelfde hoek van fokkers en clubs maar door heel NL. Africhting is een klein wereldje, ons kent ons en dat heeft zn voordelen maar zeker zn nadelen. Als ze je niet motten wordt je tot het bot afgekraakt en als je dat als buitenstaander maar klakkeloos aanneemt dan ben je in mijn ogen verkeerd bezig.
Afbeelding
frank1985
Zeer actief

tjah malinois kan niet anders zeggen dan dat ik het helemaal eens ben met bovenstaande !! :wink:
hoop echt dat TS er iets mee doet ! zou zonde zijn van de hond ! mischien is het wel een hele goede voor behendigheid of flyball... dan zou ik dat zeker gebruiken en daar voor gaan !
Kyra-
Zeer actief

Ongelezen bericht door Kyra- »

Ik weet niet of het aan mij ligt maar ik zie de bijt foto niet.. of is hij verwijderd?

De ervaring leert dat er te veel clubs zijn die nieuwe en vooral jonge mensen willen meestal om de rede het pak aan te trekken, Dat ze daarbij een hond op de club hebben die niet geschikt is nemen ze voor lief.
Ik weet niet hoe oud het hondje is maar ik denk dat ze binnenkort het hondje zullen testen op de stok... en dan blijkt hij niet geschikt .. ze zullen vast een andere hond weten ... jij een andere hond.. je bent geholpen en hun een helper erbij :d

@ Jan ,,, Ze moeten wel iedere maandag een gehele dag in Zwolle doorbrengen anders denk ik niet dat Erik er aan begint... Ze zijn geen KNPV lid en zover ik denk niet in het bezit van grijze pas.. Zonder pas begint hij er niet eens aan. Lid worden kan zo gebeurd zijn.

Ik vraag me af waarom KNPV?? als je met je hond wil gaan werken....

Ik zou eerst eens HEEL GOED kijken of je hond geschikt ik voor het werk ... ik zou niet met een hond willen werken die er niet voor me staat.

Het is GEEN show die je met je hond wil gaan lopen het is WERK !!!
malinois schreef:Africhting is een klein wereldje, ons kent ons en dat heeft zn voordelen maar zeker zn nadelen. Als ze je niet motten wordt je tot het bot afgekraakt en als je dat als buitenstaander maar klakkeloos aanneemt dan ben je in mijn ogen verkeerd bezig.
Ben blij dat ik niemand ken :mrgreen:

@ Frank: Wilde jij ook niet gaan werken met je hond? of was dat een idee en is dat van de baan??
Si vis pacem, para bellum
Inge
Zeer actief
Contacteer:

Kyra- schreef:Ik weet niet of het aan mij ligt maar ik zie de bijt foto niet.. of is hij verwijderd?
Van Lizzy is er geen bijtfoto, alleen de aanplaagfoto's.
Alleen Ivo heeft mogen bijten blijkbaar (terwijl die niet geschikt is voor IPO en Lizzy wel naar eigen zeggen....het zal wel een rede hebben :roll: )
Kyra- schreef:Ben blij dat ik niemand ken :mrgreen:

:mrgreen:
Ik ken jou wel :pffff: Mijn gevaarlijke Hollander heeft je ooit nog eens helemaal afgelebberd geloof ik :smile: :smile:
Groetjes Inge
Afbeelding

Danco 16-02-1996 † 30-12-2006 Snoepie 03-07-1994 † 03-07-2008 Nika 07-07-1999 - † 10-08-2009 Marouck 24-08-2002 † 22-05-2012 Numa 11-05-2011 † 2017
Kyra-
Zeer actief

Inge schreef:
Kyra- schreef:Ik weet niet of het aan mij ligt maar ik zie de bijt foto niet.. of is hij verwijderd?
Alleen Ivo heeft mogen bijten blijkbaar (terwijl die niet geschikt is voor IPO en Lizzy wel naar eigen zeggen....het zal wel een rede hebben :roll: )

Ik ken jou wel :pffff: Mijn gevaarlijke Hollander heeft je ooit nog eens helemaal afgelebberd geloof ik :smile: :smile:
Hahaha je muts dat weet ik toch ;) .. is lekker hondje hoor. is al weer wat jaartjes geleden :D
frank1985
Zeer actief

@ Kyra : Ik heb het er een keer met je overgehad omdat ik een aanbod van een beveiligingsbedrijf had gekregen. Toen heb ik met jou nog eens over de voorwaarden enz enz gehad. Mischien dat ik het er bij zou willen doen. maar dat was idd snel van de baan.
vreemd bedrijf was het met hele vreemde voorwaarden :wink:

maar ik zou heel graag willen werken met mijn hond, maar zolang ik niet de goede begeleiding kan vinden doe ik het niet. ik wil mijn hond niet kapot maken omdat ik het zonodig wil !
Inge
Zeer actief
Contacteer:

Kyra- schreef:
Inge schreef:

Hahaha je muts dat weet ik toch ;) .. is lekker hondje hoor. is al weer wat jaartjes geleden :D
Ze is nog net zo gek :roll:
2 weken geleden werd ze weer eens aangezien voor een leuke pup....ze wordt bijna 7 :smile: :smile:
Groetjes Inge
Afbeelding

Kyra-
Zeer actief

jeetje wat vliegt de tijd he ;) is alweer 4 jaar geleden dat ik je zag :p was wel leuke paar dagen .. buiten wat probleem gevallen :p

@ Frank: Ik snap wat je bedoel :) dan zou ik ook eerst maar even kijken of je hondje geschikt is ;)
frank1985
Zeer actief

Kyra- schreef:
@ Frank: Ik snap wat je bedoel :) dan zou ik ook eerst maar even kijken of je hondje geschikt is ;)
nou idd Kyra !! en ik ga niet ten koste van mijn hondje het proberen omdat ik het graag wil. Ik heb nu gewoon een vaste baan snap je dus ik heb geen haast. Ik zit prima :wink:
Dyenga
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): Dobermann
Contacteer:

Ongelezen bericht door Dyenga »

Hoe oud is die hond van TS en wat is de achtergrond van die hond?

Buiten dat, er zijn nu eenmaal ook helpers die een jonge hond niet kunnen opbouwen.....
frank1985
Zeer actief

ik vind het zo jammer dat de TS niet reageert op al deze kritiek. BEn echt benieuwd wat je hier zelf van denkt.....
je leest het wel neem ik aan want je schrijft ook in andere topics hier :wink:
crutz
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
Aantal honden: 7
Contacteer:

Ongelezen bericht door crutz »

Dyenga schreef:Hoe oud is die hond van TS en wat is de achtergrond van die hond?
van aug 2008
achtergrond, aangeschaft voor de IPO, tenminste, zo is het altijd verteld
Buiten dat, er zijn nu eenmaal ook helpers die een jonge hond niet kunnen opbouwen.....
helemaal gelijk in,
alleen als je er zelf al geen kaas van gegeten hebt en je hond zo maar overal wat aan laat plagen..........

wat beter (voor een hond als deze) zal werken is meerdere malen gaan kijken op dezelfde club, hondje wel mee, maar lekker aan het paaltje laten staan zonder iets te doen, kijken/observeren hoe er daar getraind wordt, dingen vragen, als het hondje wat gewend is en de zaken kent (na een keer of wat meenemen) dan pas aanplagen, want kapot is het idd zo....en bouwen kunnen er niet veel :wink:
frank1985
Zeer actief

crutz schreef:
Dyenga schreef:Hoe oud is die hond van TS en wat is de achtergrond van die hond?
van aug 2008
helemaal gelijk in,
alleen als je er zelf al geen kaas van gegeten hebt en je hond zo maar overal wat aan laat plagen..........

wat beter (voor een hond als deze) zal werken is meerdere malen gaan kijken op dezelfde club, hondje wel mee, maar lekker aan het paaltje laten staan zonder iets te doen, kijken/observeren hoe er daar getraind wordt, dingen vragen, als het hondje wat gewend is en de zaken kent (na een keer of wat meenemen) dan pas aanplagen, want kapot is het idd zo....en bouwen kunnen er niet veel :wink:
crutz, de pup van TS komt toch niet van jou ??
wist het niet zeker meer ... :wink:
crutz
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
Aantal honden: 7
Contacteer:

Ongelezen bericht door crutz »

frank1985 schreef:
crutz schreef:
van aug 2008
helemaal gelijk in,

crutz, de pup van TS komt toch niet van jou ??
wist het niet zeker meer ... :wink:
nope, was een van de fokkers waar ze geen hond konden krijgen als ze al gewild hadden (bij mij niet geïnformeerd gelukkig, maar wel bij andere bevriend fokkers, vandaar dat ik dat weet)
alleen weet dat het nest net zo oud was als mijn eigen puppen op dat moment....
frank1985
Zeer actief

crutz schreef:
nope, was een van de fokkers waar ze geen hond konden krijgen als ze al gewild hadden (bij mij niet geïnformeerd gelukkig, maar wel bij andere bevriend fokkers, vandaar dat ik dat weet)
alleen weet dat het nest net zo oud was als mijn eigen puppen op dat moment....
ok, leek me idd al vreemd als ik zie waar jou honden heen gaan :wink:
ken je de lijn wel waar de hond vandaan komt ?[/u]
Plaats reactie

Terug naar “KNPV en IPO”