Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Soms zou ik willen dat mijn hondjes beten..

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

Klijntjuh
Zeer actief
Mijn ras(sen): Chihuahua

Soms zou ik willen dat mijn hondjes beten..

Ongelezen bericht door Klijntjuh »

Ik heb dagelijks te maken met brutale kinderhandjes die zonder te vragen mijn hondjes aaien! Ik zet dan een 'strenge-juffen-stem' op en zeg:
" He! dat mag niet zomaar! altijd eerst even vragen!" en dan mogen ze van mij niet meer aaien.
9 van de 10 keer staat er dan een ouder schaapachtig achter het kind je aan te kijken alsof er een vogelspin op je gezicht loopt...
Mijn standaard reactie naar hun: 'wat als ze beten, dan waren hun hun vingers kwijt.'
(niet dat ik dan zo met ze op straat zo lopen, maar bij wijze van)

Er was pas geleden ook nog een idioot (volwassen man) die zomaar mijn pup optilde! Nou sorry hoor, maar daar word ik dan echt boos om/op!
Ik til toch ook niet ineens iemands baby op, of iemands handtas, gewoon omdat ik dat leuk of lief vind! :boos: :boos: :boos: :boos: :boos:

De laatste situatie was een jonge oma met haar kleinkinderen. Ik was naar het strand met mijn hondenbuggy, dus mijn hondjes zijn op kinder-gezicht-hoogte. Duikt er zo een kind die buggy in met haar hoofd, en duwt 2 van mijn hondjes klem tegen haar gezicht!!
Ik heb dat kind letterlijk van de wagen getrokken, en gezegt dat ze dat niet zomaar kan doen!
Zegt de oma:'ohw, maar ze weet wat ze doet, ze heeft thuis ook hondjes.'
Waaahhhtt... :boos: :roll: daar kom je toch niet bij?

Hellaas zijn mijn hondjes heel knuffelbaar, en laten ze zich ook graag knuffelen, en houden van kinderen ;) Nouja, hellaas, ik vind het fijn, en als er een lief kindje aan komt lopen aan mama's hand, en heel verlegen aan mij vraagt of ze mijn hondjes mag aaien, dan mag dat zeker!

Maar soms..soms zou ik willen dat mijn hondjes van zich af beten ;)
Afbeelding
Moos
Zeer actief

Ongelezen bericht door Moos »

Nee hoor, dat wil je helemaal niet. Dan moet je namelijk echt met ogen op steeltjes gaan lopen omdat het, wettelijk gezien, jouw probleem is als jouw hond bijt.
Wees er maar blij mee dat je je niet druk hoeft te maken als mensen ongevraagd aan ze zitten.
Afbeelding
S@ndr@
Zeer actief

Ongelezen bericht door S@ndr@ »

of je zou ze muilkorven, want een hond hoort toch niet te bijten :neenee: :19:
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

S@ndr@ schreef:of je zou ze muilkorven, want een hond hoort toch niet te bijten :neenee: :19:
:mrgreen:
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
Klijntjuh
Zeer actief

mensen: BIJ WIJZE VAN!!!

en zoals er al bij staat, zou ik er dan niet zo mee lopen..
lees eens goed! :boos:
Afbeelding
freskin
Zeer actief
Mijn ras(sen): schotse herder, SWH
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door freskin »

Ik kan me voorstellen dat je het vervelend vind dat Jan en alleman jouw hondjes zomaar aait. Dat had ik met mijn vorige collie. Hij zag er heel aaibaar en knuffelig uit, maar vond al die toenadering van sommige mensen maar niks. Hij zou WEL bijten als ik niet op zou letten. Daar was ik niet blij mee. Sommige mensen hebben er geen begrip voor als je niet wilt dat ze je hond niet mogen aaien....

Jouw honden bijten gelukkig niet,dus dat is alweer een voordeel. Maar het blijft inderdaad altijd oppassen, vooral met kleine kinderen. Die zien het gevaar niet, zeker niet bij kleine hondjes. :19:
groetjes, ingrid

Afbeelding AfbeeldingTARAK
Moos
Zeer actief

Klijntjuh schreef:mensen: BIJ WIJZE VAN!!!

Dus eigenlijk was het een nutteloze, betekenisloze, opmerking? :mrgreen: :wink:

Ik vind het ook weleens lastig dat iedereen aan mijn honden wil zitten hoor. Aan de andere kant, dat wist ik vantevoren toen ik aan kleine pluizenhondjes en een Golden begon :wink:
Afbeelding
marye
Zeer actief
Mijn ras(sen): Caja, een Nova Scotia Duck Tolling Retriever
Contacteer:

Ongelezen bericht door marye »

Hier een hond die er ook heel knuffelachtig uitziet, maar dat niet is.
Let dus heel goed op en kan inmiddels bijna altijd voorkomen dat mensen ongevraagd aan haar gaan zitten.
Afbeelding
Klijntjuh
Zeer actief

Moos schreef:

Klopt! :ok:
Typisch geval van : ei kwijt :wink: :blah:
Afbeelding
Moos
Zeer actief

Klijntjuh schreef:
Moos schreef:

Klopt! :ok:
Typisch geval van : ei kwijt :wink: :blah:
En, lucht het op? :mrgreen: :wink:
Afbeelding
Klijntjuh
Zeer actief

Heeeeerlijk :D
:smile: ;)
Afbeelding
M@rleen
Zeer actief
Aantal honden: 0
Contacteer:

Ongelezen bericht door M@rleen »

Ik heb er 1, die er ontzettend schattig uitziet, middelmaatje is en waar mensen graag bovenop duiken om te aaien.. Hij vind dat dus helemaal niets.
De 2e, erg klein, pluizig en gek op aandacht, zien ze vaak over het hoofd..
Zodra ze Boomer willen aaien, of vragen of dat mag zeg ik altijd: doe maar niet, aai die kleine maar of ik zeg; alleen als hij dat zelf wil en anders mag je de kleine aaien.

Boomer wil het 9 van de 10 keer niet, omdat iedereen gelijk over zn kop gaat aaien. Zodra ze Benny aaien, gaat hij snuffelen en omdat ze dan toch al gehurkt zitten, aaien ze m niet over zn kop en dan is het prima.

Als hij schrikt, kan hij happen. Tot nu toe altijd in de lucht, op afstand van de handen, maar vorig jaar om deze tijd dook hij nog weg, ipv in de lucht te happen. En dat happen in de lucht kan, als ik niet oplet, over een jaar in echt bijten veranderd zijn... En dat wil ik dus echt niet!
Dus eigenlijk ben ik juist wel blij met dat kleine, schattige hondje, omdat die als bliksemafleider dient en het nog leuk vind ook.

Edit: Mijn Benny, lijkt dus heel erg op jouw Mufasa, in uiterlijk.. :wink:
-Gaby-
Zeer actief
Mijn ras(sen): Louisiana Catahoula Leopard Dog, Tamaskan

Ongelezen bericht door -Gaby- »

Bij onze hond is het juist zo dat kindertjes altijd braaf vragen of ze de hond überhaupt mogen aaien, terwijl volwassenen onze hond vaak zo maar gaan aaien zonder te vragen of de hond zelfs maar even te peilen, maar hem gewoon even zo'n hardhandige aai over zijn bol geven zodat zijn oren alle kanten op flapperen. En dat vind ik altijd ontzettend vervelend want onze hond heeft het niet zo op vreemden en al helemaal niet op hardhandige vreemden die precies weten hoe ze met zo'n grote "lieve lobbes" om moeten gaan. :roll: :devil: Dat hij het niet leuk vindt wordt meteen duidelijk als je hem even peilt, hij draait zijn kop weg en vermijdt oogcontact of hij snuffelt heel voorzichtig en dan is het altijd wel prima. Voor sommige mensen is het vermijden alleen trouwens niet genoeg, alsnog krijgt hij dan nog een fikse aai over de bol... En dat maakt mij echt wel hellig... :boos: (Hoewel hij niet zou bijten of grommen trouwens.)
Lieke67
Zeer actief

Ongelezen bericht door Lieke67 »

Ik ben Jonna aan het afleren om tegen iedereen op te springen maar dat wil niet lukken omdat iedereen haar aanhaalt... Dat heb je het met een pluizebolletje, maar wel bijzonder lastig hoor en soms heel irritant.
Fin
Zeer actief

Ongelezen bericht door Fin »

Mijn standaardzin is dat het echte dobers zijn - alleen aandacht voor de baas. Aaien hoef ik niet te verbieden, maar veel plezier beleven de aaiers er niet aan - ze worden straal genegeerd. :mrgreen:

Ik kan me er voor de rest niet zo druk over maken - dat doen mijn honden gelukkig ook niet. En Durga is gek op aandacht, dus wie haar wil aanhalen mag rustig zijn of haar gang gaan. Alleen laat ik haar vaak uit samen met Aidan, wordt hij jaloers als zij geaaid wordt en krijgen ze hem er dan vaak gratis bij.

Maarre... ik heb liever dat andere mensen ook plezier beleven aan het feit dat ik honden heb. Met dank aan hondenbezitters die nog steeds de stront niet opruimen, hebben diezelfde mensen ook vaak genoeg de lasten ook. Ik verbied het aaien dan ook niet.
Jacksel
Zeer actief
Mijn ras(sen): York H(R)ussell
dwergpoedel
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Jacksel »

Lieke67 schreef:Ik ben Jonna aan het afleren om tegen iedereen op te springen maar dat wil niet lukken omdat iedereen haar aanhaalt... Dat heb je het met een pluizebolletje, maar wel bijzonder lastig hoor en soms heel irritant.
Ik heb het opgegeven, iedereen bleef Jamey maar aaien terwijl ze sprong. Nouja, mijn hond mag dus nu gewoon opspringen :19:
Afbeelding
You'll be in my heart... Always...
Cantus
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Herder
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Cantus »

Jacksel schreef:
Lieke67 schreef:Ik ben Jonna aan het afleren om tegen iedereen op te springen maar dat wil niet lukken omdat iedereen haar aanhaalt... Dat heb je het met een pluizebolletje, maar wel bijzonder lastig hoor en soms heel irritant.
Ik heb het opgegeven, iedereen bleef Jamey maar aaien terwijl ze sprong. Nouja, mijn hond mag dus nu gewoon opspringen :19:
dus nu is elk mens de pineut, omdat andere mensen haar ongevraagd deden aaien?

ik probeer het dongo ook af te leren en het gaat ook redelijk vaak goed...helaas als mensen te over enthousiast zijn, gaat ie weer(gelukkig gebeurt het nu zelden)...overigens ben ik met pijn en moeite tot dit resultaat gekomen en zal ik door blijven gaan totdat hij het helemaal heeft afgeleerd...puur en alleen omdat niet iedereen er van gediend is en daar toon ik begrip voor...overigens vind ik dat er wel een verschil zit tussen een losloopgebied en geen losloopgbied...in een losloopgebied vind ik dat mensen het kunnen verwachten en dus niet mogen zeuren...

ontopic:

dongo ziet er ook erg aaibaar uit en vindt het ook erg fijn als die geaaid wordt, maar het mag alleen met mijn toestemming...dit als opvoeding richting hond en mens toe...de mensen willen vanna ook vaak aaien, maar die heeft er niet zoveel zin in, zij wilt liever aandacht van mij...wilt ze toch een keer geaaid worden, dan weer hetzelfde...alleen met toestemming van mij...
Moos
Zeer actief

Dongo schreef:
dus nu is elk mens de pineut, omdat andere mensen haar ongevraagd deden aaien?
Wie zegt dat Jamey bijvoorbeeld tegen elke vreemde passant op gaat staan hupsen? :19:

Saar springt ook op. Ze negeert zelf iedereen, alleen als mensen haar gaan aaien kan ze springen. Ik moet werkelijk de eerste persoon nog tegen komen die dat een probleem vindt van een hondje dat al springend nog niet eens boven de knie uitkomt. Dat is meteen ook het probleem van opspringen afleren bij kleine hondjes; je krijgt echt nul komma nul medewerking hoor. Zeker niet als ze pup zijn en al springend niet boven je enkels uitkomen :wink:

Ik heb er dus totaaaaal geen probleem mee dat Saar opspringt bij bekenden, of mensen die haar uitgebreid gaan staan lokken. Aangezien ik dus nog nooit iemand tegen ben gekomen die er wel een probleem mee had/heeft.

Vera mag het dan weer niet, want Vera komt al springend ruim boven de knie uit; bij niet al te grote mensen tot de schouders. En nee, dat vinden mensen niet leuk nee, en terecht. Maar Vera's springen werd/wordt dus ook beduidend minder beloond of aangemoedig door onbekenden die haar aaien. Bekenden soms wel, maar die heb ik goed opgevoed :mrgreen:
Vera is nu 14 maanden en springt amper meer. Heeeel soms gebeurt het nog weleens, maar dat is bijna niet het vermelden waard zeg maar :mrgreen:
Afbeelding
Ragyo
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Ragyo »

wees blij dat ze niet bijten, mijn god anders had je echt een probleem.
ik weet het aaien met Ragyo eigenlijk bijna altijd wel te voorkomen, zodra er een kind enigszins zijn kant op komt of hoteldebotel naar hem kijkt zeg ik al preventief "niet aaien hoor, hij is bang van kinderen!" vaak willen de wat oudere kids dan weten waarom en kan ik dat uitleggen maar ze blijven dan eigenlijk altijd keurig van hem af.
kinderen die het eerst vragen zeg ik altijd dat het heel goed is dat ze het vragen, maar dat dit hondje er niet zo van houdt.
als ik ouders op zo'n aanmoedigende toon hoor zeggen "kijk eens wat een lief hondje" dan zeg ik meestal ook gelijk "ja maar hij houdt niet van kinderen" voordat ze er aan toe kunnen voegen "ga maar aaien" - dat helpt ook heel goed.
als het hele rustige kinderen zijn kunnen ze met wat begeleiding en geduld trouwens best aaien maar zo maar op straat ofzo begin ik daar niet aan.
Afbeelding
Kijk hier voor kettinghangertjes met foto van je hond!
Valerie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Staffordshire bull terrier & Akita

Ongelezen bericht door Valerie »

Een tik op de handjes werkt wel goed :mrgreen: Al heb ik dat nooit moeten doen.
Kinderen vragen het altijd netjes, en volwassenen vragen het aan mij of aan de honden. Dat laatste vind ik trouwens prima, want dat doe ik zelf ook bij vreemde honden :wink:
pammetje
Zeer actief

Ongelezen bericht door pammetje »

ik ben daar niet bang voor, dat mijn honden kinderen iets zullen doen
en vind het ook helemaal niet erg als kinderen mijn honden aaien :pffff: :wink:
Afbeelding
ik geniet van het leven
ik geniet van de zon
ik doe de deur open
en pleur van het balkon
Klijntjuh
Zeer actief

pammetje schreef:ik ben daar niet bang voor, dat mijn honden kinderen iets zullen doen
en vind het ook helemaal niet erg als kinderen mijn honden aaien :pffff: :wink:
Hihi, toch heb ik het idee dat jouw honden niet zo snel door peutertjes besprongen worden ;) En dat ze het sneller zullen vragen aan jou dan aan mij.
Toch wel typisch eigenlijk...
Ik heb me er echt om staan verbazen dat ouders wel tegen hun kind zeiden dat ze het moesten vragen met de grote hond naast mij, en niet bij mij!
:roll:

En van mij mogen kinderen aaien hoor: ALS ZE HET HEBBEN GEVRAAGD :pffff: ;)
Afbeelding
pammetje
Zeer actief

nou de kindertjes bespringen wel hoor
alleen dan raken de ouders in paniek :roll: :denken:
Afbeelding
ik geniet van het leven
ik geniet van de zon
ik doe de deur open
en pleur van het balkon
Patrol
Zeer actief

Ongelezen bericht door Patrol »

Geen last van... tot grote ergenis van Dodge ( rottweiler ) die wil zo graag geknuffeld en ge-aaid, maar de meeste mensen vinden hem eng... :jank:
Afbeelding
Valerie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Staffordshire bull terrier & Akita

Ongelezen bericht door Valerie »

pammetje schreef:nou de kindertjes bespringen wel hoor
alleen dan raken de ouders in paniek :roll: :denken:
Je moet ze ook roze halsbandjes omdoen :mrgreen:
Die van mij worden echt genoeg geaaid buiten hoor..
pammetje
Zeer actief

die leen ik volgende keer wel een paar van jouw hahahah
Afbeelding
ik geniet van het leven
ik geniet van de zon
ik doe de deur open
en pleur van het balkon
Neeltje

Ongelezen bericht door Neeltje »

Proberen wat assertiever te worden? Als ik geen zin heb in geaai en geknuffel. Ik loop met Tirsa in wandelwagentje uit nood, dus kinderen die ik tegenkom (plus volwassenen) roepen allemaal oh en ah, maar als ik er geen zin in heb zeg ik dat ik geen tijd heb en loop gewoon meteen door.

Een andere keer mogen ze Tirsa aaien, en dat vindt ze dan ook heerlijk.
Kit
Erelid
Mijn ras(sen): Podenco Ibicenco

Ongelezen bericht door Kit »

Patrol schreef:Geen last van... tot grote ergenis van Dodge ( rottweiler ) die wil zo graag geknuffeld en ge-aaid, maar de meeste mensen vinden hem eng... :jank:

mijn dochters, en dan met name de jongste vinden grote honden juist veel leuker om te aaien, wel vragen ze eerst heel erg netjes of het mag, maar dan moet je vreemde mensen eens zien kijken als mijn kind druk aan het knuffelen is met een Rottweiler of een Bullmastiff :eek: :eek:
pammetje
Zeer actief

he kit dan wordt het tijd dat ze kennis komt maken
Afbeelding
ik geniet van het leven
ik geniet van de zon
ik doe de deur open
en pleur van het balkon
Mijn ras(sen): Hollandse herder, xPodenco, xHusky, xShi Tzu
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door wiek »

Als je geen gezeik wil dan ga je met je honden in een eenzaam bos lopen, doen wij ook regelmatig. Als wij op een zomerdag in de drunense duinen gaan lopen weten wij dat daar heeeeel veel kleine kinderen zijn en dus dat wij super alert moeten zijn. Ik maak me er niet zo druk om, kinderen doen dat niet om te zieken en de meeste ouders kunnen geen hond van een poes onderscheiden.
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”