Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Verplicht Chippen?

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

Jay
Zeer actief
Mijn ras(sen): Schotse herdershond langhaar

Ongelezen bericht door Jay »

sjaak-k schreef:Dat mensen het beste voor hun dier willen kan ik begrijpen, maar waarom je niet wilt chippen omdat het onnatuurlijk is totaal niet...

Je wilt je hond toch kunnen vinden als hij wegloopt, of gestolen wordt? Wat maakt zo'n plastic buisje dan uit??

Ik denk dat je hond in zijn leven heel wat meer onnatuurlijke dingen van straat opscharrelt (door zijn maag/darmen er weer uit) dan die ene chip die ook nog eens onschadelijk is.

Ik ben voor verplicht chippen!
Dat het onschadelijk is, is iets wat ze mensen voorschotelen, maar in werkelijkheid is een RFID chip in het lichaam kankerverwekkend.

Daarom ben ik ook tegen verplicht chippen.
Afbeelding
Eva-Joy
Zeer actief

Ongelezen bericht door Eva-Joy »

Jay schreef:
sjaak-k schreef:Dat mensen het beste voor hun dier willen kan ik begrijpen, maar waarom je niet wilt chippen omdat het onnatuurlijk is totaal niet...

Je wilt je hond toch kunnen vinden als hij wegloopt, of gestolen wordt? Wat maakt zo'n plastic buisje dan uit??

Ik denk dat je hond in zijn leven heel wat meer onnatuurlijke dingen van straat opscharrelt (door zijn maag/darmen er weer uit) dan die ene chip die ook nog eens onschadelijk is.

Ik ben voor verplicht chippen!
Dat het onschadelijk is, is iets wat ze mensen voorschotelen, maar in werkelijkheid is een RFID chip in het lichaam kankerverwekkend.

Daarom ben ik ook tegen verplicht chippen.
RFID.. waarom chippen ze daarmee dan? als het echt onderzocht is en gebleken is dat de kans op kanker erg vergroot wordt, lijkt het me dat het dan verboden wordt... daarbij ben ik zelf van mening dat je eigenlijk bijna niks meer kunt doen, omdat het kankerverwekkend zou zijn..

heb even gegoogled. in de vs zijn discussies over de chip.. ben benieuwd wat eruit komt :wink:
teckeltoos
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door teckeltoos »

Ik weet het eigenlijk nog niet.
Iemand die anoniem van zijn hond af wil bindt het dier nu aan een boom. Als via een chip die eigenaar te achterhalen zou zijn zou diezelfde hond ook wel eens dood in een container kunnen belanden; want jaaaaa we willen wel op vakantie en geld voor een oppas hebben we er niet voor over.
*Esther
Zeer actief
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door *Esther »

antheman schreef:
Vince schreef:
k probeer juist uit man en macht die chip er niet in te krijgen en dan ga jij me ff lekker verplichten zeg. pffff
In NL is het niet verplicht dus met man en macht zal wel meevallen denk ik? :wink:

MAar wat ik veel interessanter vind: waarom wil je je hond niet chippen?
Ik wil wel over de grens :wink:
En ik wil geen lichaamsvreemde voorwerpen in mijn dieren.
:cheer: Eindelijk toch een antwoord op al die vragen die jij kreeg over je tegenstand om te chippen :cheer: :cheer: :cheer:
Omega
Zeer actief
Mijn ras(sen): Toller
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Omega »

In mijn hond ook geen lichaamsvreemde dingen, bovendien hou ik er niet van dat er weer iets wordt opgelegd waar ik absoluut het nut niet van inzie.
Mijn honden hebben geen van allen de neiging gehad om weg te willen lopen...
Max heeft een tattoo, maar is nooit overgeschreven op mijn naam, dat is dus ook een zwak punt van het i&R, zelfde met paarden, worden ook niet overgeschreven...
Chips kunnen onklaar gemaakt worden en het dier kan zo een nieuwe identiteit krijgen..
Verkooppunt Darf en Tammenga, kvv en snacks, in Terborg: http://www.kompleetversvoerenzo.nl
antheman
Zeer actief
Mijn ras(sen): Keeshond en Australian shepherd
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door antheman »

TeamWork schreef:
antheman schreef:
Vince schreef:
k probeer juist uit man en macht die chip er niet in te krijgen en dan ga jij me ff lekker verplichten zeg. pffff
In NL is het niet verplicht dus met man en macht zal wel meevallen denk ik? :wink:

MAar wat ik veel interessanter vind: waarom wil je je hond niet chippen?
Ik wil wel over de grens :wink:
En ik wil geen lichaamsvreemde voorwerpen in mijn dieren.
:cheer: Eindelijk toch een antwoord op al die vragen die jij kreeg over je tegenstand om te chippen :cheer: :cheer: :cheer:
Dus toch geen alien :smile2:
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”