Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
sjaak-k schreef:Dat mensen het beste voor hun dier willen kan ik begrijpen, maar waarom je niet wilt chippen omdat het onnatuurlijk is totaal niet...
Je wilt je hond toch kunnen vinden als hij wegloopt, of gestolen wordt? Wat maakt zo'n plastic buisje dan uit??
Ik denk dat je hond in zijn leven heel wat meer onnatuurlijke dingen van straat opscharrelt (door zijn maag/darmen er weer uit) dan die ene chip die ook nog eens onschadelijk is.
Ik ben voor verplicht chippen!
Dat het onschadelijk is, is iets wat ze mensen voorschotelen, maar in werkelijkheid is een RFID chip in het lichaam kankerverwekkend.
sjaak-k schreef:Dat mensen het beste voor hun dier willen kan ik begrijpen, maar waarom je niet wilt chippen omdat het onnatuurlijk is totaal niet...
Je wilt je hond toch kunnen vinden als hij wegloopt, of gestolen wordt? Wat maakt zo'n plastic buisje dan uit??
Ik denk dat je hond in zijn leven heel wat meer onnatuurlijke dingen van straat opscharrelt (door zijn maag/darmen er weer uit) dan die ene chip die ook nog eens onschadelijk is.
Ik ben voor verplicht chippen!
Dat het onschadelijk is, is iets wat ze mensen voorschotelen, maar in werkelijkheid is een RFID chip in het lichaam kankerverwekkend.
Daarom ben ik ook tegen verplicht chippen.
RFID.. waarom chippen ze daarmee dan? als het echt onderzocht is en gebleken is dat de kans op kanker erg vergroot wordt, lijkt het me dat het dan verboden wordt... daarbij ben ik zelf van mening dat je eigenlijk bijna niks meer kunt doen, omdat het kankerverwekkend zou zijn..
heb even gegoogled. in de vs zijn discussies over de chip.. ben benieuwd wat eruit komt
Ik weet het eigenlijk nog niet.
Iemand die anoniem van zijn hond af wil bindt het dier nu aan een boom. Als via een chip die eigenaar te achterhalen zou zijn zou diezelfde hond ook wel eens dood in een container kunnen belanden; want jaaaaa we willen wel op vakantie en geld voor een oppas hebben we er niet voor over.
In mijn hond ook geen lichaamsvreemde dingen, bovendien hou ik er niet van dat er weer iets wordt opgelegd waar ik absoluut het nut niet van inzie.
Mijn honden hebben geen van allen de neiging gehad om weg te willen lopen...
Max heeft een tattoo, maar is nooit overgeschreven op mijn naam, dat is dus ook een zwak punt van het i&R, zelfde met paarden, worden ook niet overgeschreven...
Chips kunnen onklaar gemaakt worden en het dier kan zo een nieuwe identiteit krijgen..