Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Dagje knpv friesland

Hier kan gesproken worden over de africhting van honden, pakwerk of politiehonden.

Moderator: moderatorteam

malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

frank1985 schreef:
malinois schreef:
die met die fokkersvoorwaarden?
wat houden fokersvoorwaarden eigenlijk in ? en waarom zou je dat wel of niet willen ?
kan heel verschillend zijn, dat je een teef krijgt ipv betaald maar dat de fokker daar dan een X-aantal nestjes mee mag doen voordat ze daadwerkelijk op je naam gezet wordt etc.

Ik zou het niet snel doen, dan moet ik een fokker wel heel goed kennen en heel goed contact mee hebben.
Ik heb mijn teef gewoon gekocht omdat ik altijd zelf nog over haar wilde beslissen en uiteindelijk heb ik toch ism de fokker een nestje gedaan met haar... dat kan altijd nog daarom koop ik liever een hond gewoon en dat ie dan daadwerkelijk van mij is overleggen kan altijd nog in mijn ogen.
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
Jsd
Actief
Mijn ras(sen): Mechelse, Tervurense en groenendaler
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door Jsd »

Zelfs ik ken Tjalling, Jeroen en Sylvia.
De eerste club waar ik ph 1 getraind heb met Magnum, was toen Jeroen de trainer samen met Sylvia,
Ik was daar geen trainer hoor.
Trainde daar wel met mijn hond.
Afbeelding
Kyra-
Zeer actief

Ongelezen bericht door Kyra- »

Miss_Liz schreef: Het is iedere fokker zijn goed recht iemand wel of niet te weigeren daar kun je lang en breed een discussie over gaan voeren maar daar kom je toch niet uit..
Klopt ben ik helemaal met je eens want als ik een nest heb krijg ook niet zo maar iedereen een pup bij mij al betalen ze 10 keer zo veel :) .. ik observeer de pups vanaf de seconde dat ze geboren worden totdat ze weg gaan. Mensen kunnen wel een pup uitzoeken maar ik voor die tijd al contact met de mensen gehad en ik zoek voor mijzelf als een geschikte pup bij het karakter van de mensen... Raar maar waar ,, meestal kiezen ze toch de pup die ik ze voorstel lol . He cin (A) .. nahh magnum paste perfect bij Cin en die heb ik voor haar achter gehouden .. dat wist ze niet totdat ze bij me was om hem op te halen :d

En ik moet zeggen die combi past PERFECT
Si vis pacem, para bellum
malinois
Zeer actief
Contacteer:

Kyra- schreef:
Miss_Liz schreef: Het is iedere fokker zijn goed recht iemand wel of niet te weigeren daar kun je lang en breed een discussie over gaan voeren maar daar kom je toch niet uit..
Klopt ben ik helemaal met je eens want als ik een nest heb krijg ook niet zo maar iedereen een pup bij mij al betalen ze 10 keer zo veel :) .. ik observeer de pups vanaf de seconde dat ze geboren worden totdat ze weg gaan. Mensen kunnen wel een pup uitzoeken maar ik voor die tijd al contact met de mensen gehad en ik zoek voor mijzelf als een geschikte pup bij het karakter van de mensen... Raar maar waar ,, meestal kiezen ze toch de pup die ik ze voorstel lol . He cin (A) .. nahh magnum paste perfect bij Cin en die heb ik voor haar achter gehouden .. dat wist ze niet totdat ze bij me was om hem op te halen :d

ja maar dan moet je niet zeggen dat niet geweigerd bent terwijl het wel zo is :wink: het is idd. het recht van de fokker om dat te doen
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
Kyra-
Zeer actief

malinois schreef:ja maar dan moet je niet zeggen dat niet geweigerd bent terwijl het wel zo is :wink: het is idd. het recht van de fokker om dat te doen
Ik denk zelfs dat dat het onderscheid is van een fokker en een goede fokker :)
magnum
Zeer actief
Mijn ras(sen): 1 x-mechelse herders

Ongelezen bericht door magnum »

Kyra- schreef:

Inderdaad en ben nog altijd super blij met Magnum mijn kanjertje, en zoals je toen als pup vertelde hoe hij zou uitgroeien tot op de dag vanvandaag klopt het helemaal.
En inderdaad het was even spannend of ik Magnum wel zou krijgen maar toen ik hem ging op halen, en ze kwam met mijn kleine dikkopje aan toen was ik zo blij.

Je bent gewoon een super fokker, en weet precies bij wie welke pup past, en ook hoe ze kwa karakter zullen uitgroeien, echt een fokker naar mijn hart. Volgende pupje komt zeker bij jou weer vandaan. :wink:
Afbeelding
magnum
Zeer actief

Jsd schreef:
De eerste club waar ik ph 1 getraind heb met Magnum, was toen Jeroen de trainer samen met Sylvia,
Oh oh, sorry :oops: zo kwam je in het begin wel op mijn over als trainer. Mijn excuus.
Afbeelding
Jsd
Actief
Mijn ras(sen): Mechelse, Tervurense en groenendaler
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door Jsd »

magnum schreef:
Jsd schreef:
Oh oh, sorry :oops: zo kwam je in het begin wel op mijn over als trainer. Mijn excuus.
Geaccepteerd :wink:
Afbeelding
Kyra-
Zeer actief

magnum schreef:
Inderdaad en ben nog altijd super blij met Magnum mijn kanjertje, en zoals je toen als pup vertelde hoe hij zou uitgroeien tot op de dag vanvandaag klopt het helemaal.
En inderdaad het was even spannend of ik Magnum wel zou krijgen maar toen ik hem ging op halen, en ze kwam met mijn kleine dikkopje aan toen was ik zo blij.

Je bent gewoon een super fokker, en weet precies bij wie welke pup past, en ook hoe ze kwa karakter zullen uitgroeien, echt een fokker naar mijn hart. Volgende pupje komt zeker bij jou weer vandaan. :wink:
Dank je wel hoor en ik ben blij dat hij bij jou zit en hij idd is geworden als ik toen al dacht ,, en btw ,, mocht het doorgaan en gaan zoals ik verwacht is er zeker een reu voor jou hoor ;) tzt gaan we ook samen bij een reu kijken :d
magnum
Zeer actief

:ok: Gaaf saampjes bij een reu kijken, kijk er nu al naar uit. :mrgreen:
Afbeelding
Kyra-
Zeer actief

magnum schreef::ok: Gaaf saampjes bij een reu kijken, kijk er nu al naar uit. :mrgreen:
duurt nog wel ff he :d maar we hebben de tijd
magnum
Zeer actief

weet dat het nog ff duurt, maar toch altijd leuk om al naar uit te kijken :ok:
Afbeelding
frank1985
Zeer actief

Ongelezen bericht door frank1985 »

:offt: :wink:

gaat TS nog reageren ? de zijn toch een aantal vragen niet beantwoord en dat is jammer denk ik
crutz
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
Aantal honden: 7
Contacteer:

Ongelezen bericht door crutz »

frank1985 schreef::offt: :wink:

gaat TS nog reageren ? de zijn toch een aantal vragen niet beantwoord en dat is jammer denk ik
zou er niet op rekenen..... :wink:
malinois
Zeer actief
Contacteer:

frank1985 schreef::offt: :wink:

nou aangezien dit al diverse malen is gevraagd in dit topic heb ik zo'n vaag vermoeden van niet :mrgreen:
Afbeelding
Kyra-
Zeer actief

Je kan geen vragen beantwoorden waar je het antwoord niet van weet :) om welke reden dan ook (A)
frank1985
Zeer actief

Ongelezen bericht door frank1985 »

Kyra- schreef:Je kan geen vragen beantwoorden waar je het antwoord niet van weet :) om welke reden dan ook (A)
helemaal mee eens Kyra, maar als je het gewoon niet weet is dat niet erg dat is immers ook een antwoord. En aan de andere kant zeg dan niet dat iedereen hier ongelijk heeft als je het zelf niet eens weet toch :wink:

Ik vind het niet zo netjes als je mensen 9 paginas lang over je hond laat praten en dan zelf met niets inhoudelijks komt.........
maar volgensm ij had ik dat al gezegd :wink:
maart
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse herders

Ongelezen bericht door maart »

och, over een paar jaar zal Gerda ook wel anders praten hoor... Als ze eenmaal ervaring heeft opgedaan, diverse manieren van trainen heeft gezien, diverse honden heeft gezien...

IN het begin denk je dat alles wat ze je zeggen waar is en ga je dat dan ook gaan zeggen en aannemen als zijnde waar.

maar plots leer je dat er meer dan één waarheden zijn en dat wat je eerst al 'waar' aannam, niet zo waar blijkt te zijn.

Al doende leert men :wink: Ik heb me in het begin ook dingen laten wijsmaken die toen voor mij heel logisch en bijgevolg juist bleken te zijn. Maar dan plots gaan je ogen open :wink:
malinois
Zeer actief
Contacteer:

't liefst mocht ik zo min mogelijk ergens komen toen ik net begon met trainen... maar toen ik dat uiteindelijk wel deed zag ik idd. dat dit heel belangrijk is... o.a. een reden voor mij om een andere vereniging te zoeken. Je ziet zoveel andere dingen en leert zoveel van anderen, dit is echt heel belangrijk dat in het 'eigen' wereldje te blijven.
Afbeelding
blondie
Zeer actief
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door blondie »

malinois schreef:'t liefst mocht ik zo min mogelijk ergens komen toen ik net begon met trainen... maar toen ik dat uiteindelijk wel deed zag ik idd. dat dit heel belangrijk is... o.a. een reden voor mij om een andere vereniging te zoeken. Je ziet zoveel andere dingen en leert zoveel van anderen, dit is echt heel belangrijk dat in het 'eigen' wereldje te blijven.
Mee eens en heel belangrijk... je hond kennen.. wat kunnen ze aan en wat niet..ik baas en ik bepaal.. af en toe moeilijk als een trainer het anders ziet... maar dan toch.. mijn hond
kijken naar waarom iets niet gaat zoals gewenst, en aangepast daarop inspelen.. en dan kunnen mensen met jaaaaren ervaring in de sport een bepaalde visie hebben... als je zelf ziet dat het niet de manier is.. en je er ook niet achter staat.. en doordat je op andere clubs of wedstrijden gaat kijken en vragen hoe sommigen bepaalde dingen hebben getraind...
dan kun je zelf ook meer dingen toepassen en van trainingsmethode afwijken
Jammer dat TS niet meer reageert.. veel mensen komen met adviezen en tips en handleidingen hoe het anders kan..
het is geen aanval op jou of je hond.. maar ik blijf erbij dat in andere topics je zelf ook al niet zeker was over de africhting en of dat wel je ding is..en eerlijk is eerlijk. trainen en de dingen doen vind ik ook heerlijk.. maar je eist nogal wat van je hond.. en honden die dat met plezier doen is geweldig.. maar ik kan ook enorm genieten van wandelingen langs strand en door duin... en zij ook :mrgreen:
Maar bij woordje trainen en auto jumpen ze ook zo de auto in.. met plezier.. zouden ze dat niet doen.. dan zou ik met hun accuut stoppen..
En niet iedere hond staat er gelijk, opbouw is belangrijk.. maar ook vertrouwen baas hond, en vertrouwen in de mensen op de club waar je traint.. en dat vind ik ook gelden voor baas en hond..
Plaats reactie

Terug naar “KNPV en IPO”