malinois schreef:'t liefst mocht ik zo min mogelijk ergens komen toen ik net begon met trainen... maar toen ik dat uiteindelijk wel deed zag ik idd. dat dit heel belangrijk is... o.a. een reden voor mij om een andere vereniging te zoeken. Je ziet zoveel andere dingen en leert zoveel van anderen, dit is echt heel belangrijk dat in het 'eigen' wereldje te blijven.
Mee eens en heel belangrijk... je hond kennen.. wat kunnen ze aan en wat niet..ik baas en ik bepaal.. af en toe moeilijk als een trainer het anders ziet... maar dan toch.. mijn hond
kijken naar waarom iets niet gaat zoals gewenst, en aangepast daarop inspelen.. en dan kunnen mensen met jaaaaren ervaring in de sport een bepaalde visie hebben... als je zelf ziet dat het niet de manier is.. en je er ook niet achter staat.. en doordat je op andere clubs of wedstrijden gaat kijken en vragen hoe sommigen bepaalde dingen hebben getraind...
dan kun je zelf ook meer dingen toepassen en van trainingsmethode afwijken
Jammer dat TS niet meer reageert.. veel mensen komen met adviezen en tips en handleidingen hoe het anders kan..
het is geen aanval op jou of je hond.. maar ik blijf erbij dat in andere topics je zelf ook al niet zeker was over de africhting en of dat wel je ding is..en eerlijk is eerlijk. trainen en de dingen doen vind ik ook heerlijk.. maar je eist nogal wat van je hond.. en honden die dat met plezier doen is geweldig.. maar ik kan ook enorm genieten van wandelingen langs strand en door duin... en zij ook
Maar bij woordje trainen en auto jumpen ze ook zo de auto in.. met plezier.. zouden ze dat niet doen.. dan zou ik met hun accuut stoppen..
En niet iedere hond staat er gelijk, opbouw is belangrijk.. maar ook vertrouwen baas hond, en vertrouwen in de mensen op de club waar je traint.. en dat vind ik ook gelden voor baas en hond..