Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

'Gebruiken' jullie je hond weleens voor het een of ander?

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

Caro.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse Draak
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door Caro. »

Ik moest ook even denken, maar ik heb Kaya wel één keer 'gebruikt'.

Toen liepen een zooi jongens door onze straat te schoppen tegen alle auto's die er stonden. Pieter zag dit en werd zo kwaad dat hij direct naar buiten rende, zonder enige vorm van bescherming :N:
De jongens rennen, Pieter er achteraan rennen.

En ik zag in gedachten natuurlijk Pieter in elkaar geschopt, want het waren een stuk of 6 tot 8 jongens (zo tussen de 16 en 20 jaar).

Dus ik meteen Kaya aangelijnd en ook er achteraan :N: Pieter niet te vinden, de jongens ook niet.
Buurman voegde zich met een knuppel bij mij.
Politie kwam eraan en wij kregen een waarschuwing :oeps: interesseerde me weinig overigens, want ik had Pieter nog steeds niet gevonden en kreeg steeds meer visioenen van een half aan puin geslagen man die ergens in de bosjes lag.

Uiteindelijk had een taxichauffeur hem opgepikt die ook al last had gehad van die gozers en samen waren ze verder gaan zoeken. Dat wist ik natuurlijk niet.

Kaya uiteindelijk nergens voor gebruikt, maar als het nodig was geweest op dat moment, had ik wel met haar gedreigd (niet werkelijk laten bijten, behalve als het echt levensgevaarlijk was geworden natuurlijk).
Afbeelding
A good dog never dies...

Ben je op zoek naar een gezellig en creatief PSP forum klik hier
Caro.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse Draak
Contacteer:

Ongelezen bericht door Caro. »

En verder wat ik lees, gebruik ik ze trouwens beiden voor de waak.
Het is niet de reden dat ik ze heb, maar ik voel me wel verrot veilig met deze twee honden :wink:
Afbeelding
A good dog never dies...

Ben je op zoek naar een gezellig en creatief PSP forum klik hier
lieke
Zeer actief
Mijn ras(sen): Collies en een Maggie
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door lieke »

Ik 'gebruik' ze eigenlijk alleen als excuus om naar huis te kunnen gaan. 'Tja, ik moet echt naar huis want de honden moeten uitgelaten worden.' :mrgreen: Voor bescherming heb ik ze niet, geloof ook niet dat ze echt indruk zouden maken op potentiële wetsovertreders :mrgreen: .
Hoewel, de afgelopen anderhalf jaar is er bij 5 buren ingebroken en wij zijn één van de weinigen die geen last daarvan hebben gehad. Misschien werken ze toch wel preventief :denken: ?
Afbeelding
Moos
Zeer actief

Ongelezen bericht door Moos »

lieke schreef: Hoewel, de afgelopen anderhalf jaar is er bij 5 buren ingebroken en wij zijn één van de weinigen die geen last daarvan hebben gehad. Misschien werken ze toch wel preventief :denken: ?
Dat denk ik wel hoor. Als je als inbreker kan kiezen tussen een huis zonder hond en een huis met hond (en zelfs een klein hondje kan flinke herrie trappen), zou ik het ook wel weten :wink:
Afbeelding
S@ndr@
Zeer actief

Ongelezen bericht door S@ndr@ »

ik vind het ook wel fijn dat de mannen er lopen vooral omdat Hans vaak nacht dienst heeft, en DuCain maakt echt wel kenbaar overdag dat hier een hond loopt die waaks is.
dat zal echt wel preventief werken ja :ok:
Frederique
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bouvier des Flandres
Contacteer:

Ongelezen bericht door Frederique »

Devlin is heel waaks en bij "vage types" slaat ze vanzelf aan.
Doet ze dat nog even niet dan kan ik haar dat op commando laten doen.
Toch wel handig :wink:
Vinou gebruik ik soms als plastic flesjes opruimdienst :mrgreen:

Oh wacht; Devlin heb ik ooit gebruikt om 3 jongens staande
te houden die vuur hadden gesticht in de akker en naast
de wei waarin een ezelmoeder met veulentje liepen.
Ik had ze het zien doen en ze hadden zicht verstopt in het maisveld.
Even later kwamen ze quasi nonchalant de akker aflopen.
Ik ben ze op gaan staan wachten, maar ze renden uiteraard weg.
Toen ik tegen Devlin zei: "Pak ze!!!" zijn ze van schrik blijven staan.
Devlin rende namelijk wel mee, maar deed niets, niet eens blaffen of
grommen. Wisten die jongens veel dat ze niets zou doen. :wink:
Uiteindelijk heeft de politie de jongens opgehaald en zijn ze doorverwezen naar buro Halt.
Groetjes, Fréderique en mijn Floddertje Babbe
In liefdevolle herinnering: Dayka, Devlin en Vinou, mijn Bouviermeiden. Mis jullie en hou van jullie :I:
Fannie

Ongelezen bericht door Fannie »

Mijn auto had kapotte deursloten en dus nam ik Bailey (x mechel) altijd mee. Ze is goed waaks.
En mijn huisbaas heeft er een handje van om zomaar te verschijnen. :N:
Heb hem gezegd dat hij nooit binnen de omheining mag komen en ook niet in de stallen en in huis want dat mijn honden bijten. Werkt als een speer! :mrgreen:
jacq1970
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door jacq1970 »

Idd net als andere hondenbezitters is het wel eens makkelijk om onder iets uittekomen waar je eigenlijk niet zoveel zin in heb...en dan "tja de honden he" komt dan heel goed uit :mrgreen:
Afbeelding
** Angela **
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse herder
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door ** Angela ** »

Hier worden ze ook "gebruikt " als smoes om ergens onderuit te kunnen komen :oops:

En verder elke dag als personal protection.

Woon nl in een buurt die nogal berucht is .
Leentje slaapt dan ook op de slaapkamer of soms ook op bed.

Kenji neemt de tuin voor haar rekening ;)

En als het donker is en ik moet ff naar buiten dan gaat er ook altijd eentje mee
Many people walk in and out our lives, but only true friends leave footprints
Ma-Rianne
Zeer actief
Mijn ras(sen): vader en zoon

Ongelezen bericht door Ma-Rianne »

Een jaar of 12 geleden woonde in nog in Amersfoort. Mijn toenmalige hond een kruising stabij/wetterhoun van ca 50 cm hoog heeft toen inbrekers de deur uitgejaagd. Ik kwam 's ochtends beneden en er was een(keuken) raam opengebroken. Er lagen wat spullen klaar om mee te nemen en er stond een keukenstoel in de kamer. Die hadden ze blijkbaar gebruikt om de hond af te weren. :denken:
:19: Ik had niets gemerkt, ik heb geslapen :slaap:
Dat betekent trouwens dat de hond niet geblaft heeft, want anders was ik zeker wakker geworden.Hij vond blijkbaar dat hij het wel zonder de baas af kon!
Die nacht hebben ze bij mijn buren alles meegenomen wat ze te pakken konden krijgen,geld , TV, apparatuur, leren jassen, spaarvarken van de kids,en hun auto inclusief de papieren! De weken daarna zijn heel wat meer buurtjes bestolen.
Och, en de smoes dat de honden nog uitmoeten gebruik ik ook wel eens.
Afbeelding
starfleet
Erelid

Ongelezen bericht door starfleet »

Moos schreef:
lieke schreef: Hoewel, de afgelopen anderhalf jaar is er bij 5 buren ingebroken en wij zijn één van de weinigen die geen last daarvan hebben gehad. Misschien werken ze toch wel preventief :denken: ?
Dat denk ik wel hoor. Als je als inbreker kan kiezen tussen een huis zonder hond en een huis met hond (en zelfs een klein hondje kan flinke herrie trappen), zou ik het ook wel weten :wink:
Daar gebruiken wij Buffy inderdaad voor (daar is ze niet voor gekomen). Ze is een goede preventie tegen inbrekers. Heeft een heel zware blaf voor haar afmeting en inbrekers vinden dat niks.

Anne
Reini
Zeer actief

Ongelezen bericht door Reini »

Ik gebruik Vegas als buffer en aanspreekpunt als ik naar een terras/restaurant ga. Ik ben alleen en kan niet altijd iemand vinden die mee wil als ik ergens wat wil drinken/eten en dan neem ik gewoon Vegas gezellig mee (trouwens ook als er wel iemand meegaat).
Zo zit ik niet alleen en regelmatig raak ik nog in geprek met andere bezoekers.

Ik gebruik Vegas niet als 'waakschild', ik voel me eerder een waakschild voor hem en ben zelf dus levensgevaarlijk in het donker :mrgreen:
Moet wel eerlijk zeggen dat ik de plaatselijke hangjeugd makkelijker aanspreek als ik Vegas bij me heb dan wanneer ik alleen ben. Niet omdat ik denk dat ze Vegas eng vinden maar omdat ze eerder naar me luisteren als ze zien dat ik een hond heb die ze zelf stoer vinden.
Nero, het dappere Yorkie; 14/09/02 - 19/06/07
Afbeelding
Gaia
Zeer actief
Mijn ras(sen): xPuli

Ongelezen bericht door Gaia »

Van de week vonden ze het leuk om de linker spiegel van de auto er af te rijden en vervolgens heel hard weg te rijden. We hoorde heel hard pang en toen belde de buurman aan dat de spiegel eraf was. Ik kijken en toen bleken ze knallende ruzie te hebben en ben ik gelijk weer weg gegaan. Toen was niet het moment om te vragen, " goh je hebt een spiegeltje van mijn fiat punto afgereden." Toen mijn vriendin wilde kijken zagen de mensen ons aankomen en stapte in de auto om vervolgens heel hard achteruit de straat uit te rijden.

Ik was er zo pissig over dat ik met Gaia nog eventjes een rondje door de straat heen ben gaan lopen om te kijken of ik een auto zag die ook een spiegel miste. Jammer genoeg is die auto niet meer terug de straat in geweest.

Gaia doet niets, heb d'r eigenlijk geen fluit aan als het er op aan komt. Alleen schrikt ze wel af aangezien de helft van de straat weet dat ik "politiehonden" training met d'r doe (deed). Tsja, weten hun veel dat het, het zoekhondenprogramma is waar de honden zo sociaal mogelijk gehouden worden? Die mocht dus fijn een rondje los volgen door de straat, aangezien er toch niemand meer was en de herrie ook weg was.

-edit- Het andere topic van Moos deed me denken. Ik gebruik Gaia soms ook om gewoon over het Osdorpplein te kunnen lopen. Als ik iets moet hebben en geen zin heb om eerst naar huis te gaan.
Afbeelding
Daisy@
Zeer actief
Mijn ras(sen): Herders
Locatie: Dreischor Baasje van Indy en een klein beetje van Mike en Remy

Ongelezen bericht door Daisy@ »

Oja, ik vergeet nog wat.
Wij gebruiken ze als deurbel :smile: We hebben 2 bellen en die werken allebei niet.
Buiten een deurbel en binnen 2.
saffie
Zeer actief

Ongelezen bericht door saffie »

Ik gebruik Saffie alleen om dingen in huis op te rapen die ik heb laten vallen. Verder kan ik niets bedenken.
Saskia en Saffie. Boy 2000-2014
Afbeelding
Hanneke2
Zeer actief

Ongelezen bericht door Hanneke2 »

starfleet schreef:
Moos schreef:
Daar gebruiken wij Buffy inderdaad voor (daar is ze niet voor gekomen). Ze is een goede preventie tegen inbrekers. Heeft een heel zware blaf voor haar afmeting en inbrekers vinden dat niks.

Anne
Zo'n stoere blaf is wel lekker soms. :mrgreen: Lilo klinkt als een klein husseltje, maar als je Jack niet ziet zou je zomaar gokken dat er een grote herder of rottweiler achter zit. (Grap is dan weer dat Lilo een inbreker waarschijnlijk flink in zijn poten zou bijten en lullie Jack zou gaan zitten voor koekies. :roll: )
Hanneke, Toto, Tika en Pindapoes
-Gaby-
Zeer actief
Mijn ras(sen): Louisiana Catahoula Leopard Dog, Tamaskan

Ongelezen bericht door -Gaby- »

Ik voel me een stuk veiliger bij ons in de wijk met onze hond. Ik durf met hem midden in de nacht door de meest slechte buurten te wandelen, ik weet dat hij me beschermt, mocht dat nodig zijn. Een keer liepen er twee mannen voorbij en riepen: "Psst, meisje, hé meisje, pssst!" En dan ben ik stiekem toch blij dat de hond dan toch begint te grommen/blaffen, terwijl hij dat verder nooit mag. :wink:

We waren pas in ons nieuwe huis komen wonen en hadden de hond nog maar net, toen er iemand 's avonds laat aanbelde met een heel raar verhaal, maar het kwam er op neer dat hij de vorige bewoner zocht en zijn telefoonnummer wilde hebben. Dus wij de vorige bewoner bellen of we de man zijn nummer mochten geven, en toen mijn vriend zei voor wie dat was riep hij 'NEE!' en gooide hij zo de hoorn er op.... :eek: :denken: De hond lag in zijn mand te grommen, ik vond het eigenlijk wel fijn, helemaal toen de man vertrok en er nog een knokploeg achter het schuurtje bleek te staan. :roll:
miekmiek

Ongelezen bericht door miekmiek »

gisteren had ik wind tegen en vond ik het ineens niet zo erg dat mijn honden aan de riem trokken. :mrgreen:
SannePP
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herder-x-Border Collie en een Kretenzer Worsthond
Contacteer:

Ongelezen bericht door SannePP »

Ik voel me een stuk zekerder over straat met Cena langs mijn zei. Ook al weet ik zeker dat ze alleen iedereen 'aanvliegt' om eens even goed geknuffelt te worden!
Toen vorige week om 11 uur s avonds de bel ging, heb ik Cena toch ook meegenomen naar de voordeur om te kijken wie er stond... Alleen haar kop naar buiten laten steken natuurlijk, anders zien ze dat ze keienthousiast staat te kwispelen! :D Bleek trouwens vriendlief te zijn die zijn handen vol had! :smile:
Ik gebruik ook wel eens het excuses om ergens eerder weg te gaan of juist later aan te komen vanwege de hond! :mrgreen:
RIP Cena :roos:
    Kyra-
    Zeer actief

Ongelezen bericht door Kyra- »

MARC_S schreef:Er liepen hier een keer in het donker mannen met een zaklamp. Tja, daar wordt ik niet zo vrolijk van zo afgelegen en ze schenen nog naar binnen ook. Heb even de slaapkamerdeur open gemaakt en Dapper mee op het platte dag genomen. Die sloeg aan door hun gerommel en hij had de blaf van een mastino zo zwaar. Die mannen riepen elkaar, hadden geen idee waar die blaf ineens vandaan kwam en schrokken zich rot. Dapper nog meer blaffen door hun stemmen en gestommel en dus reden ze snel weg op een brommer. Toen riepen ze nog even "kankerjoden" naar ons huis :eek: Die nacht heb ik toch slecht geslapen.
    En wat had het huis hun misdaan lol .. Ik zou in dit geval rustig wachten tot ze binnen waren, wel al even 112 gebeld .. als ze binnen zijn wachten tot ze op een plaats zijn waar ze niet weg kunnen en de hond ervoor zetten :d wachten op politie en whoppa .. \
    Verder kan ik mij niet herinneren dat ik ooit mijn honden gebruikt heb voor een of ander (buiten mijn werk om dan)
    Si vis pacem, para bellum
    enjo
    Zeer actief
    Mijn ras(sen): Ierse setter

Ongelezen bericht door enjo »

Onz honden werden ook wel eens gebruikt door ons en onze buuman :mrgreen: wij wonen vlakbij een drukke weg waar nog al eens een ongeluk gebeurde en we waren nogal nieuwsgierig, dus gingen we INEENS de honden uitlaten en aangezien onze buurman geen honden had liep hij met ons mee :smile:

Het viel wel op dat er op zo'n moment wel veel honden uitgelaten moesten worden :smile:
    Afbeelding
    rust zacht meissie Joey 19-3-1997 19-11-2010
    slaap wel Bereboot 8-9-1997 11-1-2012
    M@rleen
    Zeer actief
    Aantal honden: 0
    Contacteer:

Ongelezen bericht door M@rleen »

Ik gebruik Benny wel eens als afleidingsmanoevre voor Boomer. Dan willen mensen perse Boomer aaien en die wil dat niet :pffff: Dus dan is het; aai die kleine maar, die vind dat leuker.

En Boomer, die waakt wel. Als ik 's nachts alleen ben zeg ik dat hij goed op moet letten, dan ben ik er zeker van dat hij echt duidelijk aanslaat als er iets is. Dan wordt er zelfs geblaft als Gio thuis komt.. :mrgreen:
    Als ik nix zeg, dan wordt er niet geblaft..
    marian*
    Erelid
    Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
    Contacteer:

Ongelezen bericht door marian* »

Waar ik de honden ook weleens voor gebruik trouwens is als een soort "medebewakers" van bejaarden die buiten staan te pinnen op drukke plekken.
    Meestal hebben die mensen daar niks van in de gaten maar ik hou hen en de omgeving eventjes in de smiezen.
    Afbeelding
    Uit het oog maar nooit uit het hart
    Max 24/8/'94-11-4-'11,Bente 27/4/'99-23/11/'10
    mon doesie
    Zeer actief
    Mijn ras(sen): Schapendoezen
    Aantal honden: 6

Ongelezen bericht door mon doesie »

als deurbel...

als ik ergens op visite moet; sorry geen oppas.

als er weer een kat in de tuin zit, zet ik de deur open

toen er iemand aan de deur kwam met de vraag of ik wel beveiligd was tegen inbrekers.

aantal jaren terug zette er iemand zijn voet tussen de deur,
    hij wilde zijn geloofsovertuiging aan mij over brengen.
    ik had geen belangstelling.
    ik was nog jong en moest naar hem luisteren; volgens hem.
    die voet tussen de deur :boos: , toen deed ik de deur wijder open,en zag nog nooit iemand zo hard rennen.
    en de groetjes van:
    Arena,Bali,Bonni,Chakira
    Danique,Mila en Monique
    http://www.roxroros.com

uit het oog maar niet uit ons hart...Aila.
    Muis..
    Zeer actief
    Mijn ras(sen): Mechelse Herder, een X-Windhond en een Galgo
    Contacteer:

Ongelezen bericht door Muis.. »

Myra is juist hier in huis gekomen omdat ik regelmatig 's avonds alleen thuis ben en ik best wel een schijterd ben geworden door bepaalde ervaringen.
    Nu durf ik gerust in het donker door het park te lopen.

Dus ook als er een vreemde aan de deur is gaat Myra mee. Iets verder terug las ik dat er nog iemand last had van een zgn. beveiligingsbedrijf. Zo'n groep is hier een aantal jaar geleden ook actief geweest. Veel inbraken toentertijd( nu stijgt het aantal trouwens weer) :devil:

Als mensen vragen of de honden bijten, zeg ik dat ze dat doen als ik dat wil.
    Van Timo stonden wij laats zelf nogal op te kijken. er was een kat in de tuin en meneer zet het ineens op een grommen... alsof er een leeuw in de kamer stond, zo hard en diep :eek: en dan te bedenken dat hij met zijwind zowat omkukelt.
    marian*
    Erelid
    Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
    Contacteer:

Ongelezen bericht door marian* »

Inbrekers zijn meestal doodsbenauwd voor honden :mrgreen:
    Jaren geleden is hier bij vrijwel iedereen 's nachts buiten hangende was gestolen behalve bij mij :ok:
    Ook jaren geleden heb ik gehoord van mensen die een hond hadden en in een straat woonden waar bij zowat iedereen ingebroken werd dat de politie op straat een briefje had gevonden met daarop alle huisnummers waar een hond aanwezig was;die waren nl allemaal overgeslagen.
    Afbeelding
    Uit het oog maar nooit uit het hart
    Max 24/8/'94-11-4-'11,Bente 27/4/'99-23/11/'10
    Geer
    Zeer actief
    Contacteer:

Ongelezen bericht door Geer »

Het klinkt gek, maar ja. Soms wel. Sophie is nogal wantrouwend naar vreemde manbnen, met name eenzaam opduikende mannen in verlaten wandelgebied. Die zet, hoe klein ook, een brulboei op waar mening grote hond jaloers op is. Die loeit werkelijk uit haar tenen. Ik weet dat ze niets doet als het er op aankomt, behalve hooguit heel hard wegrennen. Maar toch lijkt het wel te werken, zo'n zak-alarm. In mijn vorige huis heb ik meteropnemers wel eens moeten overtuigen dat het heus een klein, schattig hondje was die ze hoorden loeien boven. Die verwachtten een enorme enge waakse joekelerd aan haar stemgeluid te horen.
    frank1985
    Zeer actief

Ongelezen bericht door frank1985 »

hond word hier veelgebruikt als smoes,
    moet de hond nog uitlaten dus we gaan maar eens :wink:
    ik kan niet zo lang blijven want de honden zijn alleen thuis...

Ik moet voor mijn werk nog wel eens weg en dan is mijn vriendin alleen thuis. Die zet de bench met de heder snachts dan voor de deur van de trap. geeft haar ook een veilig gevoel.

Als ze naar een vriendin bij ons in de buurt gaat savonds laat neemt ze de hond ook vaak mee.
    Het geeft haar vooral dus een veilig gevoel , ik vind dat prima !
    Mojuan
    Zeer actief

Ongelezen bericht door Mojuan »

Ik loop regelmatig langs een middelbare school, en op een dag zag ik daar een jongen en meisje die ruzie hadden.
    Het meisje werd door de jongen vastgehouden, en op den duur lag ze zelfs op de grond en liet hij haar niet los.
    Ik liep toen met Romeo, en ben met hem strak aan de lijn daarheen gelopen en zei dat hij dat meisje moest loslaten omdat ik het anders door mijn hond op zou laten lossen.
    Hij liet haar direct gaan, en riep steeds: mevrouw, u begrijpt het niet!

Dus ik vroeg aan hem wat ik niet begreep, want ik vond het niet kunnen wat hij deed.
    Toen legde hij me uit dat hij er snel achteraan moest, omdat hij haar tegenhield vanwege een ander meisje die ze in elkaar wilde gaan slaan.... :N:

Dacht ik een goede daad te hebben verricht, blijkt achteraf dat ik misschien juist iets ergs heb veroorzaakt met mijn 'hulp' ...... :jank:
    Gollum
    Zeer actief
    Mijn ras(sen): Roemeense schone

Ongelezen bericht door Gollum »

Marion. schreef:Miep is vuilnisvrouwtje, en neemt achtergelaten zooi op de straat mee naar huis. Dat gooi ik hier in de kliko.
    haha dat doen wij ook :mrgreen:
    Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”