dDat was t eerste wat we zeiden toen we tekening zagen... anders groen met de korte wand dicht en lange kant opencrutz schreef:en het hoekje achter de bijkeuken/berging, paneel aan de voorkant en klaarhou je ook nog ruimte voor jezelf over...
Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
voor elkaar !! Hij is er !!!!! update fotos.
Moderator: moderatorteam
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): x HH
- Aantal honden: 9
Een mens is nooit te oud om te leren.. en een wijs mens is nooit uitgeleerd!
http://www.vanleeuwen-hollandseherders.nl
- frank1985
- Zeer actief
maar een hele domme vraag hoor, maar als ik de ruimte chter de berging zou nemen dan is de achterkant van de kennel dus een schutting met een ijzeren deur. zou dat goed gaan? mijn angst is dat hij gaat aanslaan op de kinderen die er spelen. en dan maak ik geen vrienden met de buurtSelena schreef:dDat was t eerste wat we zeiden toen we tekening zagen... anders groen met de korte wand dicht en lange kant opencrutz schreef:en het hoekje achter de bijkeuken/berging, paneel aan de voorkant en klaarhou je ook nog ruimte voor jezelf over...

-
- Zeer actief
Als hij daarop aanslaat, denk ik dat het niet uitmaakt aan welke kant je kennel staatfrank1985 schreef: maar een hele domme vraag hoor, maar als ik de ruimte chter de berging zou nemen dan is de achterkant van de kennel dus een schutting met een ijzeren deur. zou dat goed gaan? mijn angst is dat hij gaat aanslaan op de kinderen die er spelen. en dan maak ik geen vrienden met de buurt

- crutz
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
- Aantal honden: 7
- Contacteer:
zorgen dat de poort wel goed afsluitbaar isfrank1985 schreef:maar een hele domme vraag hoor, maar als ik de ruimte chter de berging zou nemen dan is de achterkant van de kennel dus een schutting met een ijzeren deur. zou dat goed gaan? mijn angst is dat hij gaat aanslaan op de kinderen die er spelen. en dan maak ik geen vrienden met de buurtSelena schreef:dDat was t eerste wat we zeiden toen we tekening zagen... anders groen met de korte wand dicht en lange kant opencrutz schreef:en het hoekje achter de bijkeuken/berging, paneel aan de voorkant en klaarhou je ook nog ruimte voor jezelf over...

verder idd, als hij daarop aanslaat doet hij dat ook elders in de tuin...
- frank1985
- Zeer actief
- sky
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Border collies en mechelse herders.
- Aantal honden: 3
- frank1985
- Zeer actief
- Budkes
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse Herders, Jack Russell Terriërs en een Welsh Corgi Pembroke
- Aantal honden: 6
- frank1985
- Zeer actief
- Budkes
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse Herders, Jack Russell Terriërs en een Welsh Corgi Pembroke
- Aantal honden: 6
- frank1985
- Zeer actief
volgens mij zijn ze geweest waar wij het over hebben gehad. aangezien dat volgens mij de vaste DA van defensie is.Budkes schreef:Oh ?
Bij ons gaat de nieuwe geleider altijd mee naar de dierenarts, kun je niet even bellen dan hoe 't gegaan is?
Ik hield dat echt niet uit denk ik...
Waar zijn ze geweest? (mag pb uiteraard)
Ik wou ook wel mee maar heb vakantie en kon het niet meer redden. ben druk aan het tegelen achter het huis voor de kennel.
ik heb al paar keer gebeld en ingesproken dus ik hoor het neem ik aan wel straks
- frank1985
- Zeer actief
- ranetje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Griffon Korthals
- Aantal honden: 1
- renee-uk
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): duitse herder
- Aantal honden: 1
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse herders
- malinois
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
gefeliciteerd 

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
- Inge
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse Herder
- Aantal honden: 2
- Contacteer:
- frank1985
- Zeer actief
- crutz
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
- Aantal honden: 7
- Contacteer:
- frank1985
- Zeer actief
nou ik ben er net weer met de nieuwe hond
thuis aangekomen eerst ff laten snuffelen met de andere hondjes. ging heel rustig eigenlijk. toen binnen een beetje laten rond kijken. hij zit nu in de kennel buiten. is flink aan het piepen en af en toe een blaf..... is gewoon aan het wennen neem ik aan ? lekker laten gaan ?
voor de mensen die er om vroegen:
ik heb de papieren hier voor me liggen mbt de bloedlijnen:
zoals ik het hier lees is het als volgt
BRN nummer
Vader
2621
moeder
3423
1220
dit s de vader van Tara ( moeder diesel )
de ouders van de vader van diesel zijn:
Ludo ( j.jaanen valkenswaard )
Becky ( p. Van Och, Westerhoven )
hoop dat het een beetje duidelijk is

thuis aangekomen eerst ff laten snuffelen met de andere hondjes. ging heel rustig eigenlijk. toen binnen een beetje laten rond kijken. hij zit nu in de kennel buiten. is flink aan het piepen en af en toe een blaf..... is gewoon aan het wennen neem ik aan ? lekker laten gaan ?
voor de mensen die er om vroegen:
ik heb de papieren hier voor me liggen mbt de bloedlijnen:
zoals ik het hier lees is het als volgt
BRN nummer
Vader
2621
moeder
3423
1220
dit s de vader van Tara ( moeder diesel )
de ouders van de vader van diesel zijn:
Ludo ( j.jaanen valkenswaard )
Becky ( p. Van Och, Westerhoven )
hoop dat het een beetje duidelijk is
-
- Zeer actief
check de geboortedatum nog 'ns, brabantse jaartjes
.....Bij Tara zie ik 5 honden met als vader Cody en alle 5 hebben een andere geboortedatum
Misschien meerdere herhaalnesten, dat kan, maar 't viel op 

-
- Zeer actief
Ik zie er maar 4 (2002,2004,2005,2007)..
Frank ik zie nu pas deze topic hahaha
maar heel veel succes
ben blij dat die second opinion goed gegaan was en de hond medisch goed is ..Zoals ik al zei ,, Leuke bloedlijn .. Back to basic
...Misschien komen we elkaar nog wel tegen
laat hem maar even wennen .. misschien even een lange wandeling zodat hij moe is .. talk soon 
Frank ik zie nu pas deze topic hahaha

Si vis pacem, para bellum
- Inge
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse Herder
- Aantal honden: 2
- Contacteer:
Dat viel mij ook op.Selena schreef:check de geboortedatum nog 'ns, brabantse jaartjes![]()
.....Bij Tara zie ik 5 honden met als vader Cody en alle 5 hebben een andere geboortedatum
Maar Tara komt uit Limburg, dus er zullen ook wel Limburgse jaren bestaan

Becky en Cody zijn beide afgericht door P. van Och en die ken ik wel (niet de honden maar de geleider)

Hij traint bij een bevriende club, denk dat ik hem morgen op de keuring ook wel zal tegenkomen.

Groetjes Inge

Danco 16-02-1996 † 30-12-2006 Snoepie 03-07-1994 † 03-07-2008 Nika 07-07-1999 - † 10-08-2009 Marouck 24-08-2002 † 22-05-2012 Numa 11-05-2011 † 2017

Danco 16-02-1996 † 30-12-2006 Snoepie 03-07-1994 † 03-07-2008 Nika 07-07-1999 - † 10-08-2009 Marouck 24-08-2002 † 22-05-2012 Numa 11-05-2011 † 2017
- frank1985
- Zeer actief
sorry dit gaat me wat te ver, wat bedoel je precies ? klopt het niet denk je ? ken je de lijn verder ? kun je er wat over zeggen ?Selena schreef:check de geboortedatum nog 'ns, brabantse jaartjes![]()
-
- Zeer actief
Frank.. Brabantse jaartjes gebruikte ze vroeger veel (tegenwoordig dus nog steeds) Als een hond erg leergierig is en graag wil werken dan bestaat de kans dat de hond vrij vroeg het hele programma al kent. Zijn honden die dit met een jaar al kende en dat geloven buitenstaanders niet.
Dus wanneer een eigenaar zei dat de hond alles al kende en pas 1.5 was zei men ja ja die brabanders kunnen niet tellen bij hun is alles 1.5 jaar lol
De bloedlijnen van je hond die zijn denk ik bij de meeste echte sporters wel bekend. Veel echte sporters kennen de personen ook wel en dan weet je een beetje hoe men met een hond omgaat en wat voor type.
Mensen zoals Toon verschoor, Hans Pegge, Kees Berkelaar Wiel Derks Jaap Boele, Jan Damme, enz zijn vrij bekend binnen de sport en je komt ze dan ook overal tegen.
Met een aantal van hen heb ik regelmatig getraind en veel van geleerd
Een aantal honden uit jou lijn ken ik persoonlijk ik vind met namen de lijn van de reu wel iets.
Snap jij het nog een beetje?
Zeiden ze ook tegen mij over Kyra, 1.5 jaar keuringsklaar
Dus wanneer een eigenaar zei dat de hond alles al kende en pas 1.5 was zei men ja ja die brabanders kunnen niet tellen bij hun is alles 1.5 jaar lol
De bloedlijnen van je hond die zijn denk ik bij de meeste echte sporters wel bekend. Veel echte sporters kennen de personen ook wel en dan weet je een beetje hoe men met een hond omgaat en wat voor type.
Mensen zoals Toon verschoor, Hans Pegge, Kees Berkelaar Wiel Derks Jaap Boele, Jan Damme, enz zijn vrij bekend binnen de sport en je komt ze dan ook overal tegen.
Met een aantal van hen heb ik regelmatig getraind en veel van geleerd
Een aantal honden uit jou lijn ken ik persoonlijk ik vind met namen de lijn van de reu wel iets.
Snap jij het nog een beetje?
Zeiden ze ook tegen mij over Kyra, 1.5 jaar keuringsklaar
Si vis pacem, para bellum
-
- Zeer actief
zoals kyra al uitlegde; de uitdrukking "brabantse jaartjes" wordt gebruikt als men vermoedt dat de werkelijke leeftijd jonger of ouder is als opgegeven.. hoeft overigens absoluut niet het geval te zijn, maar omdat bij bloedlijnen meerdere geboortedata staan, zet het je even aan het denken. Waarschijnlijk zijn het meerdere herhaalnesten.frank1985 schreef:sorry dit gaat me wat te ver, wat bedoel je precies ? klopt het niet denk je ? ken je de lijn verder ? kun je er wat over zeggen ?Selena schreef:check de geboortedatum nog 'ns, brabantse jaartjes![]()
Met name vaders bloedlijn is interessant. Ken geen van de honden persoonlijk in de bloedlijn, maar de bekende dresseurs en bekende vererfers kent een beetje KNPV èr zoals kyra al aangaf.
- frank1985
- Zeer actief
Selena, Ik begrijp het dank je wel ! ik zal het nog eens goed nakijken vandaag.
Kyra: bedankt voor de uitleg, en bedankt voor je hulp de afgelopen tijd
maar ik kan dus zeggen dat het geen verkeerde lijnen zijn.....?
Vanmorgen vroeg een eind met diesel gelopen. ooh ooh ooh wat heerlijk een hond die zie goed luisterd
vanacht is ook goed gegaan heeft tot een uur of 2 een beetje lopen piepen en toen was het stil.
net een eindje met diesel en de pup gelopen. diesel loopt prima mee maar de pup moet nog wel erg wennen die stuiterd alle kanten op.
moet bekennen dat ik vanacht wel steeds even uit het logeerkamer raam heb gegeken naar de kennel wat hij aan het doen was.
ik zal vandaag proberen even wat fotos te maken van hem
Kyra: bedankt voor de uitleg, en bedankt voor je hulp de afgelopen tijd

maar ik kan dus zeggen dat het geen verkeerde lijnen zijn.....?
Vanmorgen vroeg een eind met diesel gelopen. ooh ooh ooh wat heerlijk een hond die zie goed luisterd

net een eindje met diesel en de pup gelopen. diesel loopt prima mee maar de pup moet nog wel erg wennen die stuiterd alle kanten op.
moet bekennen dat ik vanacht wel steeds even uit het logeerkamer raam heb gegeken naar de kennel wat hij aan het doen was.
ik zal vandaag proberen even wat fotos te maken van hem