Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

voor elkaar !! Hij is er !!!!! update fotos.

Hier kan gesproken worden over de africhting van honden, pakwerk of politiehonden.

Moderator: moderatorteam

estelle

Ongelezen bericht door estelle »

frank1985 schreef: vanacht wat het flink aan het onweeren enzo en de pup ligt beneden in de bench. die begon een beetje te janken dus toen zijn we er ook uitgegaan en zijn we in de kamer gaan zitten. ik heb diesel toen ook uit de kennel gelaten en mee naar binnen genomen.
mischien niet ok, maar voor mijn eigen gevoel vind ik het niet eerlijk dat wij met zn allen binnen zitten en hij in zijn eentje in de kennel moet blijven....en al helmaal niet omdat het allemaal nieuw is voor hem !
hij heeft lekker een uurtje voor mijn voeten liggen snurken
:ok:
Jij komt er prima uit met Diesel!
Ik hoop dat je gewoon blijft doen zoals je het nu doet en je je geen rare dingen laat wijsmaken maar dat zit wel goed denk ik.
Hij heeft het maar getroffen bij jullie, fijn voor hem!
Budkes
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herders, Jack Russell Terriërs en een Welsh Corgi Pembroke
Aantal honden: 6

Ongelezen bericht door Budkes »

frank1985 schreef:het is imo heel simpel. een hond die je bijv uit het asiel haalt of zelfs een pup druk je de eerste dag ook niet in een bench en gaat de rest van de dag de stad in.
en dat doe je dus mi ook niet met een werkhond die in de kennel zit...
lijkt mij heel duidelijk allemaal....

vanacht wat het flink aan het onweeren enzo en de pup ligt beneden in de bench. die begon een beetje te janken dus toen zijn we er ook uitgegaan en zijn we in de kamer gaan zitten. ik heb diesel toen ook uit de kennel gelaten en mee naar binnen genomen.
mischien niet ok, maar voor mijn eigen gevoel vind ik het niet eerlijk dat wij met zn allen binnen zitten en hij in zijn eentje in de kennel moet blijven....en al helmaal niet omdat het allemaal nieuw is voor hem !
Ik had nachtdienst en kwam net voor de onweersbui thuis (05.30 uur) Kon gelukkig nog net alle honden uitlaten voordat het echt losbarste, maar was toch al goed nat helaas :mrgreen: . Ging naar bed en toen kwam de eerste echt harde klapper. Oudste zoon werd wakker en we keken samen naar buiten om te zien hoe het met de honden was, Mikey sliep als een blok :mrgreen: , (vermoeiend hoor zo'n nachtdienst) en Cento keek wat ongelukkig. Mijn oudste zei meteen ach mam ik ga wel naar beneden en blijf bij Cento (de schat :ok: ) Maar heb hem weer lekker in bed gestopt en ben zelf weer naar beneden gegaan en heb Cento lekker binnen gehaald. Ook Cento heeft dus hetzelfde uurtje :smile: binnen liggen snurken aan mijn voeten.
Ik zou niet weten wat daar mis mee is.
Gr. Aniek

Afbeelding
Gos
Zeer actief

Ongelezen bericht door Gos »

frank1985 schreef: ik had zon gewoon vierkant nachthok gekocht. mijn vriendin kwam gisteren uit haar werk met mijn schoonvader en een aanhanger waarin een nacht hok stond. zon huisje met ene punt dakje hahaha. dat was haar kado voor diesel...
mooi bordje met zijn naam er op en deze staat nu in de kennel dus hij kan er niet meer boven op liggen :boos:
maar hij heeft wel een mooi huisje
Heel lief van haar, ik hoop dat hij het ook kan waarderen (maar of Diesel er ook zo blj mee is? Z'n hoge plekje kwijt :jank: )
frank1985
Zeer actief

Ongelezen bericht door frank1985 »

Budkes schreef:
frank1985 schreef:het is imo heel simpel. een hond die je bijv uit het asiel haalt of zelfs een pup druk je de eerste dag ook niet in een bench en gaat de rest van de dag de stad in.

vanacht wat het flink aan het onweeren enzo en de pup ligt beneden in de bench. die begon een beetje te janken dus toen zijn we er ook uitgegaan en zijn we in de kamer gaan zitten. ik heb diesel toen ook uit de kennel gelaten en mee naar binnen genomen.
Ik had nachtdienst en kwam net voor de onweersbui thuis (05.30 uur) Kon gelukkig nog net alle honden uitlaten voordat het echt losbarste, maar was toch al goed nat helaas :mrgreen: . Ging naar bed en toen kwam de eerste echt harde klapper. Oudste zoon werd wakker en we keken samen naar buiten om te zien hoe het met de honden was, Mikey sliep als een blok :mrgreen: , (vermoeiend hoor zo'n nachtdienst) en Cento keek wat ongelukkig. Mijn oudste zei meteen ach mam ik ga wel naar beneden en blijf bij Cento (de schat :ok: ) Maar heb hem weer lekker in bed gestopt en ben zelf weer naar beneden gegaan en heb Cento lekker binnen gehaald. Ook Cento heeft dus hetzelfde uurtje :smile: binnen liggen snurken aan mijn voeten.
dan was je idd echt net op tijd thuis :ok: tjah mischien had diesel wel gewoon in de kennel kunnen blijven maar jah voor mijn gevoel was dat niet goed. Ligt Jou Cento snachts ook buiten ? in de kennel of gewoon los ?

@Gos: ach jah het is niet geheel mijn smaak :wink: maar wel lief.
en hij kan nog steed hoog liggen hoor. we hebben een verhoging gemaakt :wink:
Gos
Zeer actief

Ongelezen bericht door Gos »

frank1985 schreef: @Gos: ach jah het is niet geheel mijn smaak :wink: maar wel lief.
:ok: :ok: :ok: Maar als ik het goed begrijp, bevalt hij je tot nu toe wel?
frank1985
Zeer actief

Gos schreef:
frank1985 schreef: @Gos: ach jah het is niet geheel mijn smaak :wink: maar wel lief.
:ok: :ok: :ok: Maar als ik het goed begrijp, bevalt hij je tot nu toe wel?
zeker weten !! :mrgreen:
Budkes
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herders, Jack Russell Terriërs en een Welsh Corgi Pembroke

Ja Cento ligt 's nachts ook buiten, los (hij heeft geen kennel) maar wel met zijn eigen appartement in de tuin :pffff: .
Daar kan ie in een nachthok én hij heeft een overdekt veranda gedeelte.
Buiten zijn eigen ppartement staat er een grote mand in de schuur en de schuur is altijd open, kan ie lekker naar buiten kijken als hij daar wil liggen. En als de tuindeuren open zijn, kan hij binnen liggen, en dat is bijna de hele dag.
Gr. Aniek

Afbeelding
frank1985
Zeer actief

Budkes schreef:Ja Cento ligt 's nachts ook buiten, los (hij heeft geen kennel) maar wel met zijn eigen appartement in de tuin :pffff: .
Daar kan ie in een nachthok én hij heeft een overdekt veranda gedeelte.
Buiten zijn eigen ppartement staat er een grote mand in de schuur en de schuur is altijd open, kan ie lekker naar buiten kijken als hij daar wil liggen. En als de tuindeuren open zijn, kan hij binnen liggen, en dat is bijna de hele dag.
zow zow luxe hoor :wink:
Budkes
Zeer actief

Maar dat heeft ie ook echt verdiend, hij heeft me vaak genoeg half gestaan als ik knijp zat en daarnaast heel wat inbrekers en autoinbrekers achterovergetrokken door zijn puike speurneus :ok:
Zo jammer dat deze topper door zijn rugblessure al op 7-jarige leeftijd moest stoppen met werken, maar hij wordt dus tot zijn dood netjes vertroeteld hierzo en gelukkig heeft ie een gouden karakter en is dus verworden tot vriend van de hele buurt.

Het is echt een voorrecht om met zulke honden te mogen werken, daar kom je nu snel genoeg achter :cheer: .
Gr. Aniek

Afbeelding
Dingo
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse herder

Ongelezen bericht door Dingo »

Budkes schreef:

In mijn ogen ben je dan ook een superteam samen, en haal je het meeste uit je hond-mens-baas relatie. Hier gaat het al niet anders. Toen quinto ziek was, lag hij tussen ons in, in bed, met Dingo aan de andere kant(geen stiefkinderen maken :mrgreen: ) Geen probleem. Helaas gaat het niet bij alle HG zo. Maar sommige (dienst) honden hebben er ook simpelweg geen behoefte aan, aan dat getrut. :mrgreen:
AfbeeldingAfbeelding
Who finds a faithful friend, finds a treasure.
frank1985
Zeer actief

dingo:
ben jij ook HG bij de politie ?
Dingo
Zeer actief

frank1985 schreef:dingo:
ben jij ook HG bij de politie ?
yep :mrgreen:
AfbeeldingAfbeelding
Daisy@
Zeer actief
Mijn ras(sen): Herders
Aantal honden: 3
Locatie: Dreischor Baasje van Indy en een klein beetje van Mike en Remy

Ongelezen bericht door Daisy@ »

Ik heb afgelopen nacht ook in een hondenmand in de schuur gezeten. Kelly is best een bikkeltje.... maar onweer.... daar is ze als de dood voor.
En ja, natuurlijk, negeren blablabla. Maar bij een hond van bijna 10 jaar... dan wil ik er best even bij gaan zitten.

Gisteravond heeft ze binnen gelegen met die bui, en ik dus vannacht naar haar toe.
maart
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse herders

Ongelezen bericht door maart »

Mijne sporthond heeft vannacht bij me op bed geslapen :N: :mrgreen: arm Ds'je had ook wat last van de donder :mrgreen: (geen angst hoor, maar om de één of andere redenen denkt ze dat donder gevaarlijke boeven zijn die moeten buiten gehouden worden ofzo :19: Als ze bij mij is, dan is ze tenminste stil :idea: )
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

maart schreef:Mijne sporthond heeft vannacht bij me op bed geslapen :N: :mrgreen: arm Ds'je had ook wat last van de donder :mrgreen: (geen angst hoor, maar om de één of andere redenen denkt ze dat donder gevaarlijke boeven zijn die moeten buiten gehouden worden ofzo :19: Als ze bij mij is, dan is ze tenminste stil :idea: )
de enigen die in diepe rust waren hier waren de honden geloof ik..., ik in ieder geval niet, was klaarwakker met al dat licht.... :boos:
De honden buiten daarvan lag er 1 op zn nachthok, die vond die frisse wind heeeeeerlijk en de ander lag er in en lag naar buiten te kijken naar het schouwspel... (kan ze net zien vanuit mn slaapkamerraam als ze op die manier liggen).
Xena heeft de hele nacht doorgesnurkt... en de dobers hebben ook rustig doorgeslapen... de oude wil nog weleens reageren op onweer nu hij wat ouder wordt maar hij lag heel rustig toen ik even ging kijken.
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
maart
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse herders

Ongelezen bericht door maart »

malinois schreef:
maart schreef:Mijne sporthond heeft vannacht bij me op bed geslapen :N: :mrgreen: arm Ds'je had ook wat last van de donder :mrgreen: (geen angst hoor, maar om de één of andere redenen denkt ze dat donder gevaarlijke boeven zijn die moeten buiten gehouden worden ofzo :19: Als ze bij mij is, dan is ze tenminste stil :idea: )
de enigen die in diepe rust waren hier waren de honden geloof ik..., ik in ieder geval niet, was klaarwakker met al dat licht.... :boos:
De honden buiten daarvan lag er 1 op zn nachthok, die vond die frisse wind heeeeeerlijk en de ander lag er in en lag naar buiten te kijken naar het schouwspel... (kan ze net zien vanuit mn slaapkamerraam als ze op die manier liggen).
Xena heeft de hele nacht doorgesnurkt... en de dobers hebben ook rustig doorgeslapen... de oude wil nog weleens reageren op onweer nu hij wat ouder wordt maar hij lag heel rustig toen ik even ging kijken.
Fax lag ook op zijn rug met de poten wijd open te snurken :mrgreen:

Zelf hou ik ook wel van donder, voor mij mag het gerust een paar keer per week donderen :cheer:
Dingo
Zeer actief

Quinto vind onweer niet prettig, ik ga ook altijd even kijken, ook al is het midden in de nacht, dan weet hij dat we er zijn. Gaat het echt hard, dan kruip ik er ook gewoon bij in hoor, desnoods voor een paar uur :wink:
AfbeeldingAfbeelding
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

Dingo schreef:Quinto vind onweer niet prettig, ik ga ook altijd even kijken, ook al is het midden in de nacht, dan weet hij dat we er zijn. Gaat het echt hard, dan kruip ik er ook gewoon bij in hoor, desnoods voor een paar uur :wink:
mocht het echt te hard gaan dan haal ik ze binnen en dan moeten ze maar ff in de bench om de beurten... maar dat is wat ik nu ff bedenk in al die jaren maar 1 keer gebeurd... toen ging het zo enorm hard, nog harder dan gister... want de donder viel gister reuze mee, het was vooral wind, water en licht.
Kijk doe ik altijd bij alle honden even... vind dat altijd wel een fijn gevoel om te weten dat alles goed is verder.
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
Plaats reactie

Terug naar “KNPV en IPO”