Shelties, ja dat is ook nog een droom van me. Super leuke hondjesBoutje schreef:Na deze twee nemen we denk ik geen collies meer. Toch te veel angst en de types met stamboom die ik zie vind ik minder mooi.
Bovendien wil ik ooit (als ik te oud ben om op mijn paardje te rijden of mijn paardje te oud is om op te rijden, als hij gezond oud wordt komt er na hem geen rijpaard meer denk ik) gaan rondtrekken met man en luxe-mobilehome. En daar passen een stelletje shelties prima in.
Wandelen en fietsen zal nog wel lang kunnen denk ik.
Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Wat doen wij als we oud en grijs zijn?
Moderator: moderatorteam
-
Lemuria
-
Neeltje
Huisdieren afgebouwd heb ik al. Van 3 cavia's, 3 katten en 1 hond, is het nu nog 1 kat en 1 hond en straks blijft het bij een hond. Wat het wordt als ik oud ben (grijs zijn we al, zij het verdekt opgesteld) ik wil als ik met pensoen ben en nog goed ter been misschien een norwich terrier of zo. Maar goed, er komt eerst nog een tibetaantje, en waarschijnlijk loopt die hier nog rond als ik met pensioen ga, dus dat zien we dan tegen die tijd wel of het allemaal nog haalbaar is of niet.
Anders word ik gewoon logeeradres voor honden van vrienden en kennissen....
Anders word ik gewoon logeeradres voor honden van vrienden en kennissen....
- Mit
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Een Roemeense krielkip
- Aantal honden: 1
- lauraV
- Zeer actief
- billy
- Erelid
- Mijn ras(sen): Fox en Duitse Jacht terrier
- *Esther
- Zeer actief
- Aantal honden: 3
-
Lemuria
-
Bea.
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Border Collies.
- Contacteer:
- Hanneke
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Bearded Collie
Als oud en grijs gepaard gaat met nog meer gekwakkel, dan komen er geen Beardies meer. Met diep verdriet, maar het is niet eerlijk tegenover de honden. Ze hebben veel beweging en onderhoud nodig en als ik dat niet meer kan is het over met de Beardies. Ik heb aan Rumba gezien wat het met de hond doet, zo'n oude gammele baas en dat wil ik niet.
Dus....wat dan wel? Tibetaan staat hoog op het verlanglijstje maar ook die vergt het nodige onderhoud. Ik weet het nog niet.
Dus....wat dan wel? Tibetaan staat hoog op het verlanglijstje maar ook die vergt het nodige onderhoud. Ik weet het nog niet.
Groetjes,
Hanneke.
When you are over the hill, you pick up speed.
Hanneke.
When you are over the hill, you pick up speed.
- Tamara/Bayko
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Vlinderhondje (Epagneul Nain Continental Papillon)
Dat is de belangrijkste reden waarom ik momenteel ook overweeg om 'iets anders' als volgende hond te nemen. Ik hoop dat Bayko en Cyntha nog heel lang bij me mogen zijn en ik zal altijd een enorm zwak blijven houden voor de border collie maar met de problemen die ik nu heb en die hoogstwaarschijnlijk alleen nog maar erger zullen worden (vooral rug, knieen en nek) denk ik dat ik een border tegen die tijd tekort zal doen. Bay en Cyn zijn gelukkig ontzettend makkelijk -voor borderbegrippen al helemaal- en passen zich zonder problemen aan als ze even een tijdje wat minder beweging krijgen, maar ik denk dat het een verkeerde insteek zou zijn als ik ervanuit ga dat een volgende border daar net zo soepeltjes mee omgaat. Een border verdient het om lekker actief bezig te mogen zijn. Mocht over hopelijk heeeeel veel jaartjes blijken dat ik dat naar mijn maatstaven niet meer voldoende kan bieden dan stap ik waarschijnlijk over op een 'minder veeleisend' ras of een leuk hondje uit het asiel ofzo. Helemaal zonder hond zie ik echt niet zitten, dan word ik gek.Bea. schreef:Ik wil na deze 3 al geen 3 honden meer,ik wil Kayleigh alleen aan houden als de 2 oudjes dood gaan,duurt hopenlijk nog ff,daarna 1 hond,maar ik denk geen border collie meer.
Ik heb slijtage in mijn knie en kan een border collie dan niet meer geven wat ik ze graag zou willen geven.
-
Bea.
- Zeer actief
- Contacteer:
Balen en je bent nog zo jong,dan is het helemaal vervelend,maar ja,ik weet uit ervaring heel goed dat ook jongeren hun beperkingen kunnen hebben.dbdobi schreef:Dat is de belangrijkste reden waarom ik momenteel ook overweeg om 'iets anders' als volgende hond te nemen. Ik hoop dat Bayko en Cyntha nog heel lang bij me mogen zijn en ik zal altijd een enorm zwak blijven houden voor de border collie maar met de problemen die ik nu heb en die hoogstwaarschijnlijk alleen nog maar erger zullen worden (vooral rug, knieen en nek) denk ik dat ik een border tegen die tijd tekort zal doen. Bay en Cyn zijn gelukkig ontzettend makkelijk -voor borderbegrippen al helemaal- en passen zich zonder problemen aan als ze even een tijdje wat minder beweging krijgen, maar ik denk dat het een verkeerde insteek zou zijn als ik ervanuit ga dat een volgende border daar net zo soepeltjes mee omgaat. Een border verdient het om lekker actief bezig te mogen zijn. Mocht over hopelijk heeeeel veel jaartjes blijken dat ik dat naar mijn maatstaven niet meer voldoende kan bieden dan stap ik waarschijnlijk over op een 'minder veeleisend' ras of een leuk hondje uit het asiel ofzo. Helemaal zonder hond zie ik echt niet zitten, dan word ik gek.Bea. schreef:Ik wil na deze 3 al geen 3 honden meer,ik wil Kayleigh alleen aan houden als de 2 oudjes dood gaan,duurt hopenlijk nog ff,daarna 1 hond,maar ik denk geen border collie meer.
Ik heb slijtage in mijn knie en kan een border collie dan niet meer geven wat ik ze graag zou willen geven.

- tekkel
- Erelid
- Mijn ras(sen): Standaard ruwhaar tekkel
Ik ben al oud en krakkemikkig :N:
Toen m'n vorige hondje doodging heb ik even geaarzeld of ik nog wel een hond wilde, maar zonder was toch geen optie
Nu heb ik al ruim twee jaar een herplaats-tekkel (ze was ruim 5 toen ik haar kreeg) en dat bevalt super! Makkelijke, lieve, gezellige hond, kan uren lopen, maar als het maar een halfuurtje is vindt ze het ook prima. Kan het iedereen aanraden
Toen m'n vorige hondje doodging heb ik even geaarzeld of ik nog wel een hond wilde, maar zonder was toch geen optie
Nu heb ik al ruim twee jaar een herplaats-tekkel (ze was ruim 5 toen ik haar kreeg) en dat bevalt super! Makkelijke, lieve, gezellige hond, kan uren lopen, maar als het maar een halfuurtje is vindt ze het ook prima. Kan het iedereen aanraden
"No matter how little money and how few possessions you own, having a dog makes you rich."
- Tamara/Bayko
- Zeer actief
Ja jij hebt met zoonlief natuurlijk ook al de nodige ellende meegemaakt. Hoe gaat het nu met hem?Bea. schreef:Balen en je bent nog zo jong,dan is het helemaal vervelend,maar ja,ik weet uit ervaring heel goed dat ook jongeren hun beperkingen kunnen hebben.dbdobi schreef:Dat is de belangrijkste reden waarom ik momenteel ook overweeg om 'iets anders' als volgende hond te nemen. Ik hoop dat Bayko en Cyntha nog heel lang bij me mogen zijn en ik zal altijd een enorm zwak blijven houden voor de border collie maar met de problemen die ik nu heb en die hoogstwaarschijnlijk alleen nog maar erger zullen worden (vooral rug, knieen en nek) denk ik dat ik een border tegen die tijd tekort zal doen. Bay en Cyn zijn gelukkig ontzettend makkelijk -voor borderbegrippen al helemaal- en passen zich zonder problemen aan als ze even een tijdje wat minder beweging krijgen, maar ik denk dat het een verkeerde insteek zou zijn als ik ervanuit ga dat een volgende border daar net zo soepeltjes mee omgaat. Een border verdient het om lekker actief bezig te mogen zijn. Mocht over hopelijk heeeeel veel jaartjes blijken dat ik dat naar mijn maatstaven niet meer voldoende kan bieden dan stap ik waarschijnlijk over op een 'minder veeleisend' ras of een leuk hondje uit het asiel ofzo. Helemaal zonder hond zie ik echt niet zitten, dan word ik gek.Bea. schreef:Ik wil na deze 3 al geen 3 honden meer,ik wil Kayleigh alleen aan houden als de 2 oudjes dood gaan,duurt hopenlijk nog ff,daarna 1 hond,maar ik denk geen border collie meer.
De laatste tijd zijn m'n rug en knieen de grootste belemmering voor mij en de hondjes, dan heb ik de rest van m'n niet zo lekker functionerende lichaam al buiten beschouwing gelaten. Maar wie weet zijn de wonderen de wereld nog niet uit en ben ik over een jaar of 7 (?) misschien wel zo fit als een hoentje
Ik ben -mede door de verhalen en foto's van Jip en Sonja- de naakthonden steeds meer gaan waarderen maar toen bedacht ik me dat je de meeste daarvan toch regelmatig zult moeten scheren. Dat zie ik me eenhandig echt nog niet doen. Tenzij je een heel makkelijke hond hebt die keurig meewerkt, dan zou het misschien kunnen lukken. Maar ja, 'misschien' vind ik niet goed genoeg als je het hebt over de verzorging van een hond. Dus de nakerds vallen ook af.
M'n voorkeur zal altijd wel uit blijven gaan naar de borders en andere rassen uit groep 1, maar ik zal wel eerlijk moeten zijn tegenover mezelf en de honden. Hopelijk heb ik nog heel lang de tijd om hierover na te denken.
-
Bea.
- Zeer actief
- Contacteer:
Het gaat nu goed met hem,heeft 3 heel zware operaties gehad en kantje boord gelegen,maar hij is nu wel genezen.dbdobi schreef:Ja jij hebt met zoonlief natuurlijk ook al de nodige ellende meegemaakt. Hoe gaat het nu met hem?Bea. schreef:Balen en je bent nog zo jong,dan is het helemaal vervelend,maar ja,ik weet uit ervaring heel goed dat ook jongeren hun beperkingen kunnen hebben.dbdobi schreef:Dat is de belangrijkste reden waarom ik momenteel ook overweeg om 'iets anders' als volgende hond te nemen. Ik hoop dat Bayko en Cyntha nog heel lang bij me mogen zijn en ik zal altijd een enorm zwak blijven houden voor de border collie maar met de problemen die ik nu heb en die hoogstwaarschijnlijk alleen nog maar erger zullen worden (vooral rug, knieen en nek) denk ik dat ik een border tegen die tijd tekort zal doen. Bay en Cyn zijn gelukkig ontzettend makkelijk -voor borderbegrippen al helemaal- en passen zich zonder problemen aan als ze even een tijdje wat minder beweging krijgen, maar ik denk dat het een verkeerde insteek zou zijn als ik ervanuit ga dat een volgende border daar net zo soepeltjes mee omgaat. Een border verdient het om lekker actief bezig te mogen zijn. Mocht over hopelijk heeeeel veel jaartjes blijken dat ik dat naar mijn maatstaven niet meer voldoende kan bieden dan stap ik waarschijnlijk over op een 'minder veeleisend' ras of een leuk hondje uit het asiel ofzo. Helemaal zonder hond zie ik echt niet zitten, dan word ik gek.Bea. schreef:Ik wil na deze 3 al geen 3 honden meer,ik wil Kayleigh alleen aan houden als de 2 oudjes dood gaan,duurt hopenlijk nog ff,daarna 1 hond,maar ik denk geen border collie meer.
De laatste tijd zijn m'n rug en knieen de grootste belemmering voor mij en de hondjes, dan heb ik de rest van m'n niet zo lekker functionerende lichaam al buiten beschouwing gelaten. Maar wie weet zijn de wonderen de wereld nog niet uit en ben ik over een jaar of 7 (?) misschien wel zo fit als een hoentje![]()
![]()
Ik ben -mede door de verhalen en foto's van Jip en Sonja- de naakthonden steeds meer gaan waarderen maar toen bedacht ik me dat je de meeste daarvan toch regelmatig zult moeten scheren. Dat zie ik me eenhandig echt nog niet doen. Tenzij je een heel makkelijke hond hebt die keurig meewerkt, dan zou het misschien kunnen lukken. Maar ja, 'misschien' vind ik niet goed genoeg als je het hebt over de verzorging van een hond. Dus de nakerds vallen ook af.
M'n voorkeur zal altijd wel uit blijven gaan naar de borders en andere rassen uit groep 1, maar ik zal wel eerlijk moeten zijn tegenover mezelf en de honden. Hopelijk heb ik nog heel lang de tijd om hierover na te denken.
Hij werkt fulltime als ict'er.

- Tamara/Bayko
- Zeer actief
Pff, jullie hebben dus nog een heftige tijd gehad. Wat ontzettend fijn dat het nu goed met 'm gaat. Dat hebben jullie ook wel verdiend na al die jarenBea. schreef:Het gaat nu goed met hem,heeft 3 heel zware operaties gehad en kantje boord gelegen,maar hij is nu wel genezen.dbdobi schreef:Ja jij hebt met zoonlief natuurlijk ook al de nodige ellende meegemaakt. Hoe gaat het nu met hem?Bea. schreef:Balen en je bent nog zo jong,dan is het helemaal vervelend,maar ja,ik weet uit ervaring heel goed dat ook jongeren hun beperkingen kunnen hebben.dbdobi schreef: Dat is de belangrijkste reden waarom ik momenteel ook overweeg om 'iets anders' als volgende hond te nemen. Ik hoop dat Bayko en Cyntha nog heel lang bij me mogen zijn en ik zal altijd een enorm zwak blijven houden voor de border collie maar met de problemen die ik nu heb en die hoogstwaarschijnlijk alleen nog maar erger zullen worden (vooral rug, knieen en nek) denk ik dat ik een border tegen die tijd tekort zal doen. Bay en Cyn zijn gelukkig ontzettend makkelijk -voor borderbegrippen al helemaal- en passen zich zonder problemen aan als ze even een tijdje wat minder beweging krijgen, maar ik denk dat het een verkeerde insteek zou zijn als ik ervanuit ga dat een volgende border daar net zo soepeltjes mee omgaat. Een border verdient het om lekker actief bezig te mogen zijn. Mocht over hopelijk heeeeel veel jaartjes blijken dat ik dat naar mijn maatstaven niet meer voldoende kan bieden dan stap ik waarschijnlijk over op een 'minder veeleisend' ras of een leuk hondje uit het asiel ofzo. Helemaal zonder hond zie ik echt niet zitten, dan word ik gek.
De laatste tijd zijn m'n rug en knieen de grootste belemmering voor mij en de hondjes, dan heb ik de rest van m'n niet zo lekker functionerende lichaam al buiten beschouwing gelaten. Maar wie weet zijn de wonderen de wereld nog niet uit en ben ik over een jaar of 7 (?) misschien wel zo fit als een hoentje![]()
![]()
Hij werkt fulltime als ict'er.
-
naomi
- Vaste gebruiker
-
goud
- Zeer actief
- Contacteer:
Wij hebben waarschijnlijk ons laatse nest gefokt. Als de pup die we daaruit hebben aangehouden een jaar of 15 is, dan ben ik ruim in de zeventig. Alles wat overlijd wordt niet meer aangevuld. Mochten we dan nog vief en fit zijn en hondloos worden, dan heeft de club altijd nog het noodfonds. Maar we willen straks meer met de camper weg, en dan kan hondvrij natuurlijk ook makkelijk zijn. Maarvoorlopig gaat het nog goed zo.
Maggie
-
estelle
- iones
- Zeer actief
- wendy71
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Ridgebacks!
- Locatie: Ik ben het baasje van Lola & Jakko en wij wonen in Gemert.
- Contacteer: