Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Beste karakter voor de hondensport?

Zoals : Schapen drijven, Canicross , Treibball , Combisport , Waterwerk etc

Moderator: moderatorteam

Maeve
Zeer actief
Mijn ras(sen): Nova Scotia Duck Tolling Retriever
Aantal honden: 3
Contacteer:

Beste karakter voor de hondensport?

Ongelezen bericht door Maeve »

Naar aanleiding van de topic van Zoek Stok! over de verschillen in training tussen Bram en Izzie bedacht ik me: wat is makkelijker om mee te trainen?

Ik vind Nilo werkelijk dicht bij perfectie qua trainen. Hij heeft héél veel will-to-please, toont initiatief en enthousiasme, leert snel en is ook gericht op kleine dingen zoals lichaamstaal. Toch zou ik een heel aantal mensen in mijn omgeving kunnen opnoemen die knettergek zouden worden als ze met Nilo zouden trainen :mrgreen:

Maar daarnaast zijn er natuurlijk erg veel persoonlijkheden waar ik niets mee zou kunnen. Een hond die zelf niet gemotiveerd is om te leren of niet wil samenwerken met de baas, dat is niks voor mij.

Dus, wat zou voor jullie het perfecte karakter zijn voor de hondensport?
~Tine~
Zeer actief
Mijn ras(sen): Australian Kelpie
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door ~Tine~ »

Ik ben de perfecte hond voor de hondensport nog niet tegengekomen. Sem doet enorm graag flyball en agility. Hij is ook supersnel, heel wendbaar, nogal licht ontvlambaar en daardoor soms een ongeleid projectiel op het plein. Hidde is veel makkelijker te trainen omdat ze meer naar mij kijkt en niet als een gek rondloopt, maar ze zal nooit die snelheid halen die Sem haalt.

Ik train trouwens met allebei even graag, ze hebben allebei hun voor- en nadelen.
Sem - Australian Kelpie °14-06-2006
Finn - Australian Kelpie °18-03-2020
Carma
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising labrador/bordercollie

Ongelezen bericht door Carma »

Ik denk dat het belangrijkste is dat je een goede combinatie vormt met je hond. Ik zou bijvoorbeeld niet met een border collie kunnen werken (om maar een voorbeeld te noemen :wink: ). De karakters van de gemiddelde border collie passen gewoon niet met mijn karakter. Voor mij is Luka de perfecte hond om mee te trainen, simpel weg omdat het klikt tussen ons en we heel veel plezier hebben in de dingen die we (samen) doen.
Afbeelding
Zoek stok!
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kooikerhondje en Australian Shepherd

Re: Beste karakter voor de hondensport?

Ongelezen bericht door Zoek stok! »

Maeve schreef: Toch zou ik een heel aantal mensen in mijn omgeving kunnen opnoemen die knettergek zouden worden als ze met Nilo zouden trainen :mrgreen:
Is Nilo veel heftiger dan Caja?

Voor mij geldt dat ik niet voor niks voor een werklijn hond heb gekozen natuurlijk. Met Bram ben ik al ver gekomen, maar het blijft wisselvallig en ik moet ontzettend m'n best doen. Niet dat ik met Izzie niks hoef te doen, maar dat gaat dan niet om motivatie.

En wat perfect is...het is natuurlijk niet zo dat als je de allerbeste hond in de wereld hebt, je het automatisch geweldig doet. Het gaat namelijk om zoveel meer dingen. En dan met name of de combinatie klopt.
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
Zoek stok!
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kooikerhondje en Australian Shepherd

Ongelezen bericht door Zoek stok! »

Carma schreef:De karakters van de gemiddelde border collie passen gewoon niet met mijn karakter.
Ik denk dat het juist heel goed bij jou zou passen. Jij bent zo rustig en duidelijk op het trainingsveld. Dat je ze niet leuk vindt, mag natuurlijk, maar ik zie jou zo met een Border of Mechelaar :wink:
Laatst gewijzigd door Zoek stok! op 29 mei 2009 20:48, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
laeken
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door laeken »

Ik vind Eva erg gaaf. Heel erg baasgericht en supersnel. Haar nadeel is dat ze over de kook gaat en dan een ongeleid projectiel kan worden. Dan begint ze heel erg te blaffen en doet alles achter elkaar wat ze kan. Als ze iets niet snapt doet ze dat ook en dan wil ze ook wel eens irritant gaan doen dus. Ook kan ze wel eens bezitterig worden op de bal en die dan uit je handen grissen om hem niet af te staan. Maargoed, allemaal erg makkelijk te ondervangen en daarnaast kun je ook met koek trainen wat de zaak veel kalmer maakt.

Eva kijkt altijd naar ons om instructies en ze leert erg snel. Voor ons dus wel het ideale hondje om te trainen :ok: Met dat ongeleide kunnen we prima uit de voeten en als ze een keer de bal uit mijn handen grist moet ik er eigenlijk wel om lachen. Dat geblaf is minder maar wordt ook al minder :wink:
Afbeelding
suzan25
Zeer actief
Mijn ras(sen): Shetland Sheepdog

Ongelezen bericht door suzan25 »

Ik denk dat het zeer sterk afhangt van de handler die er mee loopt. De één kan een perfecte combinatie worden met een border, terwijl een andere persoon veel beter met bijv. een Belg werkt. En ik denk dat het ook moet groeien. Ik heb met Celtic bijvoorbeeld heel erg het gevoel dat het 'klopt', hij luisterd goed en we lopen lekker onze rondjes. Alleen is hij totaal niet snel, hij zal dus nooit in de hoogste klasse lopen. Maar voor mijzelf om met hem te lopen is wel top :ok:
Fenja daarintegen is wel snel, zelfstandig en explosief, alleen mis ik daar het gevoel van 'wij' nog. Ik moet heel erg aan haar wennen. Heel veel mensen in de agility zijn weg van haar en denken dat ze in de top kan meelopen later. Maar op dit moment lopen mijn rondjes veel beter en lekkerder met Celtic, terwijl niemand daar iets in ziet :wink: Ik denk dus dat je niet van één karakter kan spreken dat het goed doet in de sport, het is denk ik persoons gebonden.
Maeve
Zeer actief
Contacteer:

Re: Beste karakter voor de hondensport?

Zoek stok! schreef:
Maeve schreef: Toch zou ik een heel aantal mensen in mijn omgeving kunnen opnoemen die knettergek zouden worden als ze met Nilo zouden trainen :mrgreen:
Is Nilo veel heftiger dan Caja?

Voor mij geldt dat ik niet voor niks voor een werklijn hond heb gekozen natuurlijk. Met Bram ben ik al ver gekomen, maar het blijft wisselvallig en ik moet ontzettend m'n best doen. Niet dat ik met Izzie niks hoef te doen, maar dat gaat dan niet om motivatie.

En wat perfect is...het is natuurlijk niet zo dat als je de allerbeste hond in de wereld hebt, je het automatisch geweldig doet. Het gaat namelijk om zoveel meer dingen. En dan met name of de combinatie klopt.
Ik heb Caja nog niet in actie gezien dus zou het niet kunnen zeggen :mrgreen: Maar voor een Toller is Nilo wel extreem..enthousiast. Het moeilijke is dat hij erg op zn omgeving reageert. Als de omgeving druk is, is hij dat ook. Maar daar staat tegenover dat hij door niets of niemand afgeleid kan worden als hij eenmaal aandacht voor me heeft :ok: Ik denk dat veel mensen bij Nilo de fout in kunnen gaan door daar geen geduld voor te hebben. Ik weet gewoon dat hij erg druk is als hij bijvoorbeeld op een nieuw trainingsveld komt met een heel andere groep honden. Als ik hem dan ook nog ga corrigeren, word het alleen maar erger. Ondertussen hebben we dus een aantal truukjes om hem te kamleren, bijvoorbeeld heel rustig over zijn rug aaien. Maar daar moet je wel genoeg geduld voor hebben.
lieke
Zeer actief
Mijn ras(sen): Collies en een Maggie
Contacteer:

Ongelezen bericht door lieke »

Hangt het niet heel erg van het karakter van de baas in kwestie af? Ik train, weliswaar op recreatieniveau, flyball met Kyra en Lyndie en doggydance met Cody.
Nou ben ik zelf niet zo competatief ingesteld en nogal relaxed en gelukkig zijn mijn honden ook niet zo fanatiek. Of liever gezegd, helemaal niet. Kyra bijvoorbeeld heeft soms geen zin om over de horden te springen, dus loopt ze er dan gezellig omheen. En mevrouw houdt er ook niet van om, als ze de bal mist, die dan zelf te gaan ophalen. Dan gaat ze met een houding van 'pom-ti-dom' op haar gemakje terug naar het begin. En eerlijk gezegd lig ik dan in een deuk om dat bekkie van d'r.
Lyndie interesseert zich geen fluit voor de bal, maar die doet een moord voor iets lekkers. Dus leggen we een koekje in het apparaat. Resultaat is dat ze als een weerlicht loopt omdat ze bang is dat het koekje door een ander wordt gejat. Vind ik zo grappig dat ik eigenlijk niet eens moeite heb gedaan om haar op een bal te trainen.
Cody is redelijk fanatiek met doggydance (voor een collie dan :wink: ) maar soms haalt hij ook allemaal fratsen uit. En ook daar moet ik dan vreselijk om lachen, vooral omdat hij het zo grappig doet.

Ik kan me zo voorstellen dat als je zelf heel fanatiek bent in sport, dat je je dan wezenloos ergert aan mijn honden. (Of... misschien zijn mijn honden juist zo omdat ik het allemaal niet zo ernstig neem :denken: .)
In ieder geval zou ik me kapot schrikken als ik met een fanatieke werkmechelaar zou moeten trainen. 't Arme beest zou waarschijnlijk helemaal gefrustreerd van de baas worden.
Afbeelding
Brindlecardi
Zeer actief
Mijn ras(sen): Welsh Corgi Cardigan

Ongelezen bericht door Brindlecardi »

Ben is tot op zekere hoogte een goed werkhondje, hij is giga snel, heel vastberaden, en reageert goed op commando's. Anderzijds is hij ook heel snel afgeleid, en is hij daarom onbetrouwbaar in die zin. Ik denk dat als ik hem vanaf pup gehad had, dat hij zich beter had kunnen ontplooien tot werkhondje, maar dat is achteraf gelul, weten doe ik het niet.

Osa was wat dat betreft redelijk gelijk aan Ben, alleen probeerde ze dingen ook steeds te rekken, hier komen moest altijd op haar tempo etc. ze was bij de jachttraining zeker de hond met de meeste pit in haar derriere. Echt een toppertje op werkvlak, nee.

Ik denk dat eigenschappen zoals veel concentratie, snelheid en vastberadenheid goed zijn voor de sport. Baas/hond combi is daarnaast ook belangrijk
Trixi
Actief
Mijn ras(sen): Border collie, markiesje, wocker
Aantal honden: 5

Ongelezen bericht door Trixi »

Ik heb oa. een border collie en een x border collie. Beiden heerlijke honden om mee te sporten (en ook in de verdere dagelijkse omgang),ik doe agility met ze.
Wat niet wil zeggen dat alle borders mij heerlijke honden lijken om mee te werken.
Wat ik belangrijk vind voor een sporthond is:
-intrinsieke motivatie
-zelfvertrouwen
-stabiliteit
-moet zich kunnen concentreren/focussen
-open minded
Groetjes van Bo en de honden.
blondie
Zeer actief

Ongelezen bericht door blondie »

Ideale sporthond.. tsja..
Zoals al eerder genoemd, baas hond combi.. en graag iets willen doen voor de baas..
En in de tak van sport die ik beoefen.. heb je drie onderdelen.. en die zijn ook niet opdezelfde manier aan te leren...
De ene hond vind het geweldig om met me te gaan speuren, en ik heb met de ander het juiste knopje nog niet gevonden wat me wel eens pfff tsja wat zal ik zeggen...
Met de ene was het wat lastiger om in appel aan de gang te gaan.. (mentaliteit van... dat kunstje ken ik nu wel.. wanneer kom je met wat nieuws :denken: )
terwijl de ander het appel gedeelte helemaal geweldig vind en ik weinig moeite heb haar daarin te motiveren
En met manwerk.. dat vinden ze allebei geweldig, daarin zie ik toch wel een gelijkenis in beiden

En behendigheid heb ik met Finn eerst ook gedaan, en daar merkte ik zijn enorme focus op mij en de wil om nieuwe dingen te leren.. dat vind ik echt fijn in zijn `zijn` :mrgreen:
En met haar ging ik het ook doen.. zo anders.. mn ook omdat ik vergat dat zij nog niet echt de basiscommando´s erin had zitten.. maar ze was ook met van alles bezig behalve met mij :pffff:
Omdat ik me eraan dood irriteerde besloot ik de behendigheid toen maar te laten varen.. eerst appel erop.. (in de zin mn ook eerst meer focus op mij... :wink: )
En nu doet ze behendigheidstoestellen ook en denk dat als ik weer zou gaan dat het al een stuk beter zou gaan dan in de beginmaand..

Belangrijkst vind ik gewoon dat de hond om mee te trainen gefocussed is op jou en voor je wil werken..en MET je wil werken.. dat laatste is soms nog wel een punt van discussie..
Carma
Zeer actief

Zoek stok! schreef:
Carma schreef:De karakters van de gemiddelde border collie passen gewoon niet met mijn karakter.
Ik denk dat het juist heel goed bij jou zou passen. Jij bent zo rustig en duidelijk op het trainingsveld. Dat je ze niet leuk vindt, mag natuurlijk, maar ik zie jou zo met een Border of Mechelaar :wink:
Haha, dat is dan wel weer grappig om te horen. Ik heb zelf het idee dat het een hopelose combinatie zou worden Carma en een border, omdat ik ze vaak té gefoccussed vind en té onrustig. Maar bij nader inzien kan dat natuurlijk ook te maken hebben met de handler....Toch trekt het me niet om met 1 van de 2 genoemde rassen te trainen, ik denk dat andere mensen dat veel beter kunnen :wink:
Afbeelding
Lysette
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Lysette »

Werklust is uiteraard wel belangrijk, maar de combinatie baas-hond is zeker zo belangrijk. Ik ben heel blij met Jip als behendigheidshondje. Ze is best snel maar wel een snelheid die ik kan bijbenen. Daarnaast is ze over het algemeen redelijk nauwkeurig, niet zo'n doldwaas.

Ik moet bijvoorbeeld niet denken aan zo'n supersnelle border die als een idioot over de baan raced. Ik wil graag echt de controle hebben en dat zo ik bij zo'n hond heel snel verliezen vrees ik :mrgreen:
Onderschrift verwijderd door moderator ivm foutmelding foto

In liefdevolle herinnering; Job & Floor
TvanEmst
Zeer actief
Mijn ras(sen): Border Collie x Dobermann

Ongelezen bericht door TvanEmst »

Moos is heel enthousiast, soms een beetje té. Als het niet lukt, rustig maken en nog een keer proberen, niet te lang doorgaan met één oefening want 'die kent hij nou wel'. Ik train met Moos op recreatief niveau agility. Dat gaat nu wel goed, maar ik weet dat hij heel erg gevoelig is voor nieuwe omgevingen of groepen mensen/honden. Daarom zou ik ook nooit voor het 'echte' agility gaan doen.
Afbeelding
Groetjes van Tess en een poot(je!) van Moos!
sky
Zeer actief
Mijn ras(sen): Border collies en mechelse herders.

Ongelezen bericht door sky »

Carma schreef:
Zoek stok! schreef:
Haha, dat is dan wel weer grappig om te horen. Ik heb zelf het idee dat het een hopelose combinatie zou worden Carma en een border, omdat ik ze vaak té gefoccussed vind en té onrustig. Maar bij nader inzien kan dat natuurlijk ook te maken hebben met de handler....Toch trekt het me niet om met 1 van de 2 genoemde rassen te trainen, ik denk dat andere mensen dat veel beter kunnen :wink:
Dan ken je mijn border collie nog niet :wink: die ligt letterlijk te dromen met haar ogen dicht tijdens de les als ze op haar beurt aan het wachten is.
Is ze eenmaal aan de beurt dan is ze de snelste van de groep en heb ik echt moeite haar bij te houden.
Afgelopen maandag toen het hier zo onweerde waar ze als de dood voor is, heeft ze gewoon ieder rondje super gelopen maar na ieder parcour liep ze gewoon door naar de uitgang om duidelijk te maken dat ze weg wilde.
Riep ik haar dan stond ze weer klaar om een goed rondje te lopen, kwispelend en al.

Ik heb ook echt voor deze lijn gekozen vanwegen het karakter, beide ouders zijn inport engeland en 100% op agility gefokt.
Schapen drijven doet ze ook erg goed maar ze is lang niet zo hyper als de andere borders die je bij behendigheid of drijven ziet.
spijkerhond
Zeer actief
Mijn ras(sen): Flatcoated retriever en Australian Shepherd

Ongelezen bericht door spijkerhond »

De combi baas-hond is zeker belangrijk, goed trainen ook maar als je echt voor het resultaat wilt gaan in hondensport is dat altijd gemakkelijker met een baasgerichte hond die graag wil werken.

Er worden niet voor niets verschillende rassen voor verschillende doelen gefokt. Er zullen b.v. best Beagels, jack russels, gezelschapshondjes noem maar op zijn die GG3 of hoog niveau behendigheid doen maar dat zal vast heel wat meer training hebben gekost dan met (om maar de geijkte rassen te noemen) een mechelaar of border-collie.

Mijn retieverkruising zit ertussen in; wel werklustig en een redelijke focus op mij maar ook wisselend per dag (wild enthousiast vrolijk of niet zo gemotiveerd), eigenzinnig en soms snel afgeleid.
Gos
Zeer actief

Ongelezen bericht door Gos »

Met en voor je willen werken vind ik heel belangrijk, en dat de drift van de hond sterk genoeg is om lang door te willen gaan (dus ook in zeklere mate voor zichzelf willen werken). Verder hangt het erg van de combinatie af en de tak van sport, en je eigen ervaring. Een snel lerende, slimme, gevoelige hond pikt niet alleen de goede dingen snel op, maar ook jouw eigen fouten :wink: Dan heb je het zelf niet in de gaten, maar de hond wel en reageert daarop.

En ideaal, ik geloof niet dat dat bestaat :mrgreen: Ook bij de "ideale" hond kan er wel eens een scheet dwars zitten, zoals ze dan zeggen....
loony
Zeer actief
Mijn ras(sen): working kelpie
Patterdale Terrier
Engelse Springer Spaniel
Aantal honden: 4
Contacteer:

Ongelezen bericht door loony »

Zirka is altijd in voor een spelletje of voor de sporten, complete aandacht voor mij en dolenthousiast. Snapt alles heel snel en gaat niet gauw haar eigen zin doen.
In mijn ogen is zij de ideale sporthond
Carma
Zeer actief

sky schreef:
Carma schreef:
Zoek stok! schreef:
Dan ken je mijn border collie nog niet :wink: die ligt letterlijk te dromen met haar ogen dicht tijdens de les als ze op haar beurt aan het wachten is.
Is ze eenmaal aan de beurt dan is ze de snelste van de groep en heb ik echt moeite haar bij te houden.
Afgelopen maandag toen het hier zo onweerde waar ze als de dood voor is, heeft ze gewoon ieder rondje super gelopen maar na ieder parcour liep ze gewoon door naar de uitgang om duidelijk te maken dat ze weg wilde.
Riep ik haar dan stond ze weer klaar om een goed rondje te lopen, kwispelend en al.

Ik heb ook echt voor deze lijn gekozen vanwegen het karakter, beide ouders zijn inport engeland en 100% op agility gefokt.
Schapen drijven doet ze ook erg goed maar ze is lang niet zo hyper als de andere borders die je bij behendigheid of drijven ziet.
Ik ben ook wel aan het generaliseren, dat besef ik mij wel degelijk :wink: Ik heb ook op zich niets tegen borders, vaak zijn het schatten van honden, maar ik denk niet dat het voor mij een ideale hond zou zijn om mee te trainen :19:
Afbeelding
marye
Zeer actief
Mijn ras(sen): Caja, een Nova Scotia Duck Tolling Retriever
Contacteer:

Ongelezen bericht door marye »

Carma schreef:
sky schreef:
Carma schreef:
Zoek stok! schreef: Ik denk dat het juist heel goed bij jou zou passen. Jij bent zo rustig en duidelijk op het trainingsveld. Dat je ze niet leuk vindt, mag natuurlijk, maar ik zie jou zo met een Border of Mechelaar :wink:

Ik ben ook wel aan het generaliseren, dat besef ik mij wel degelijk :wink: Ik heb ook op zich niets tegen borders, vaak zijn het schatten van honden, maar ik denk niet dat het voor mij een ideale hond zou zijn om mee te trainen :19:
Je moet het gewoon lekker bij Luka houden, jullie zijn zo'n leuk team samen :wink:
Afbeelding
marye
Zeer actief
Mijn ras(sen): Caja, een Nova Scotia Duck Tolling Retriever
Contacteer:

Ongelezen bericht door marye »

Voor mij een ideale sporthond.
Een hond die altijd bereid is te werken, die zich goed kan concentreren, een hond met een flinke drive maar die wel bereikbaar en stuurbaar blijft.

Caja vind ik zelf een prettige sporthond, zeker als eerste hond om mee te sporten.
Zeker voor een toller is ze ontzettend gedreven.
Ze geniet ervan om bezig te zijn, ze is vrij stabiel en laat zich over het algemeen niet afleiden.
Naar mijn idee heeft ze potentie om er nog veel meer uit te halen.
Afbeelding
*Anita*
Zeer actief
Mijn ras(sen): het Markiesje en border collie
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door *Anita* »

De ideale werkhond is voor mij een hond die altijd wil werken en zelfstandig is, enorme wil to please heeft en snel is. Buiten het werk mogen ze relaxt zijn.
Om deze reden zal er hier ook een border collie pupje uit werklijnen komen.
Voor altijd in mijn gedachte Pardoes en Harley
Afbeelding
Gos
Zeer actief

Ongelezen bericht door Gos »

Martijn schreef:Als je daar iets niet mee kunt moet je naar je zelf kijken, niet naar de hond.
Dat moet je altijd :mrgreen: Bij ons op de club is de stelregel: als de hond iets niet goed doet, ligt dat in minimaal 99% van de gevallen aan de geleider.....
Karin
Actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Karin »

Ik heb momenteel 3 honden waarvan de laatste momenteel toch echt wel het ideale karakter heeft voor zijn sport :mrgreen: denk dat het ook belangrijk is dat je de juiste sport bij de hond zoekt :wink:

Eigenschappen die ik belangrijk vind is focus, drift, snel willen leren, en het allerbelangrijkste vind ik weldat ie het samen met de baas wil doen :wink:

Heb 2 borders ( werklijnen) waarmee ik schapendrijf op wedstrijdnivo. Shia is nu 6 en is een teef die het allemaalgoed kan en weet maarrrrr moeilijk om te trainen. Ze vind eigenlijk bijna altijd wel dat ze het beter weet als mij dus dat is echt vaak lastig :mrgreen: .

Muk weet het echt beter als mij maar wil het heel graag met en voor mij doen, luisterd als vanzelf zonder zijn eigen aanleg te verloochenen. Deze hond gaat als vanzelf en kost weinig moeite of frustratie.
groetjes Karin en een poot van kesh, Shia, Muk en Mate
Afbeelding
Maeve
Zeer actief
Contacteer:

Gos schreef:
Martijn schreef:Als je daar iets niet mee kunt moet je naar je zelf kijken, niet naar de hond.
Dat moet je altijd :mrgreen: Bij ons op de club is de stelregel: als de hond iets niet goed doet, ligt dat in minimaal 99% van de gevallen aan de geleider.....
Daar ben ik het zeker mee eens! Maar een geleider zou bij een bepaald ras meer fouten maken dan bij weer een ander ras. En dan binnen dat ras nog het goede karakter vinden om de fouten helemaal te beperken.
Carma
Zeer actief

marye schreef:
Carma schreef:
sky schreef:
Carma schreef: Haha, dat is dan wel weer grappig om te horen. Ik heb zelf het idee dat het een hopelose combinatie zou worden Carma en een border, omdat ik ze vaak té gefoccussed vind en té onrustig. Maar bij nader inzien kan dat natuurlijk ook te maken hebben met de handler....Toch trekt het me niet om met 1 van de 2 genoemde rassen te trainen, ik denk dat andere mensen dat veel beter kunnen :wink:

Je moet het gewoon lekker bij Luka houden, jullie zijn zo'n leuk team samen :wink:
Dank je wel, altijd leuk om te horen :mrgreen: :wink:
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Alle andere sporten”