Ideale sporthond.. tsja..
Zoals al eerder genoemd, baas hond combi.. en graag iets willen doen voor de baas..
En in de tak van sport die ik beoefen.. heb je drie onderdelen.. en die zijn ook niet opdezelfde manier aan te leren...
De ene hond vind het geweldig om met me te gaan speuren, en ik heb met de ander het juiste knopje nog niet gevonden wat me wel eens pfff tsja wat zal ik zeggen...
Met de ene was het wat lastiger om in appel aan de gang te gaan.. (mentaliteit van... dat kunstje ken ik nu wel.. wanneer kom je met wat nieuws

)
terwijl de ander het appel gedeelte helemaal geweldig vind en ik weinig moeite heb haar daarin te motiveren
En met manwerk.. dat vinden ze allebei geweldig, daarin zie ik toch wel een gelijkenis in beiden
En behendigheid heb ik met Finn eerst ook gedaan, en daar merkte ik zijn enorme focus op mij en de wil om nieuwe dingen te leren.. dat vind ik echt fijn in zijn `zijn`
En met haar ging ik het ook doen.. zo anders.. mn ook omdat ik vergat dat zij nog niet echt de basiscommando´s erin had zitten.. maar ze was ook met van alles bezig behalve met mij
Omdat ik me eraan dood irriteerde besloot ik de behendigheid toen maar te laten varen.. eerst appel erop.. (in de zin mn ook eerst meer focus op mij...

)
En nu doet ze behendigheidstoestellen ook en denk dat als ik weer zou gaan dat het al een stuk beter zou gaan dan in de beginmaand..
Belangrijkst vind ik gewoon dat de hond om mee te trainen gefocussed is op jou en voor je wil werken..en MET je wil werken.. dat laatste is soms nog wel een punt van discussie..