Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Baby en hond gaat momenteel moeilijk samen.

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

van het Spechthorst
Zeer actief

Ongelezen bericht door van het Spechthorst »

xliiesje schreef:Je kunt kinderen, op zo'n jonge leeftijd.. wel zeggen dat iets niet kan.. niet door hele verhalen te vertellen want inderdaad naar een paar woorden weet hij/zij al niet meer wat jij verteld hebt. Maar wanneer je kind naar het hondje loopt, en jij zegt de naam van 't kindje en je zegt nee.. Dan snapt hij op een gegeven moment echt wel dat dit niet mag.

Ben misschien jong hihi, maar ik doe de opleiding voor kinderleidster vandaar.
Ik hoop dat jij als kinderleidster ook leert dat je a) het kind kunt leren wat mag en niet mag maar ook b) leert dat je er van uit moet gaan dat ze dat niet altijd doen.
Dat is hetzelfde dat je nee zegt bovenaan de trap en denkt dat je het altijd in de gaten hebt. maar,.. geheid dat kindlief vandaag of morgen toch onderaan ligt. Oplossing, ... traphekje.
Dus,.. hond en kind niet lekker samen,.. uit elkaar dan maar.
Vaak is het zo dat de hond er eerder was dan het kind en dus z'n plek in de rangorde zal willen handhaven.
Voor ouders komt het kind op 1. En een hond voelt het heel goed aan. Dan heb je al een punt wat je in de gaten moet houden.
En gezien het aantal gevallen van hondebeten bij kinderen ,.. gebeurd dit lang niet altijd goed genoeg. Een kind is vaak voor z'n leven getekend dus,.. neem altijd het zekere voor het onzekere!!
Groeten van het Spechthorst.
A home without a dog isn't a home, it's a house
Eva-Joy
Zeer actief

Ongelezen bericht door Eva-Joy »

Martijn schreef:
Aimee schreef:je kan een kind van 9maanden wel duidelijk maken dat het niet achter de hond aan dient te lopen in mijn opinie
:roll:

Echt niet.
daarbij denk ik ook zeker niet dat een kind van 9maanden al kan lopen :smile:
Eva-Joy
Zeer actief

Ongelezen bericht door Eva-Joy »

Ody schreef:Jeetje, wat een hoop reacties al.

Beetje jammer dat er door sommigen gelijk wat negatief wordt gereageerd, maar misschien hebben zij zelf geen kinden. :wink:
Het is natuurlijk niet zo dat ik die kleine haar gang maar laat gaan, omdat ze het misschien nog niet snapt. Er is ook echt geen sprake van een verwend prinsesje die maar alles mag.

Als ik zie dat ze naar Ody toegaat zeg ik nee, pak haar op en zet haar in haar eigen speelhoekje.
Probleem is alleen dat Ody al zenuwachtig wordt als hij ziet dat ze naar hem toekomt, ook al is ze dan nog een paar meter weg. Dit vind ik niet eerlijk, dus heb ik nu voor gekozen om een deel van de kamer af te zetten door de banken om te draaien. Door over de krantenbak te springen kan Ody zelf beslissen waar ze wil zijn. Dit lijkt haar veel rust te geven.

Nu maar even afwachten hoe het verder gaat.
In ieder geval bedankt voor het meedenken. :ok:
prima oplossing zo te horen :mrgreen: zo kan ze ook op haar eigen manier wennen aan je dochtertje, wil ze wel dan komt ze, wil ze niet dan gaat ze gewoon weg:) misschien door de rust die ze nu wat meer heeft ,zal ze uiteindelijk minder zenuwachtig voor je dochtertje zijn:)
miekmiek

Ongelezen bericht door miekmiek »

Diablo schreef: Natuurlijk moet je ook hierin voor je hond ook een veilige en rustige situatie creëren, maar ik ben dus van mening dat je hoe jong je kindje ook is, dit wel aan kan leren.
de pest met kinderen die zo jong zijn is dat je ze alles kan leren, maar ze het een minuut later vergeten. Kinderen van die leeftijd hebben nog geen geweten, geen stemmetje in hun hoofd die zegt 'dat mag eigenlijk niet'. Kinderen handelen op impulsen, en die zeggen nou eenmaal vaker 'prik in dat glinsterende oog! NU!' dan dat ze verstandige dingen zouden zeggen. Hoevaak je het een kind dus ook zal verbieden, je kan er nooit op vertrouwen dat het ook zo zal gaan. Desalniettemin denk ik dat het hoe dan ook verstandig is om zo jong mogelijk de regels tussen honden en kinderen te hanteren, al is het enkel maar alvast een stukje gewenning voor jezelf.
noekie
Zeer actief
Mijn ras(sen): american bulldog,
Xfila/stabij/lab/?
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door noekie »

Dat milan geboren was hadden we scooby nog.
Scooby had een zeer slecht verleden met kinderen.
Toen milan begon te kruipen merkte we al dat scooby het niet meer zo goed kon hebben en hielden we ze zoveel mogelijk apart.
Toen milan eenmaal begon te lopen werd het voor scooby echt teveel.
We hadden niet veel gelegenheid om dingen te scheidden qua oppervlakte en scooby koos er zelf voor om op bed te slapen.(dit deed het altijd wel)
Het werd dus dat als milan "los" liep, scooby op de slaapkamer lag en zodra milan in de box zat of sliep haalde we scooby eruit.
Op het laatst was het zo dat scooby op de bank lag en dan haalde ik milan uit bed en dan liep scooby al naar de slaapkamerdeur.
Dit was voor hem de beste oplossing, zo hebben we het ruim 2 jaar gedaan en toen is scooby helaas overleden, anders was het misschien nu nog wel zo.
scooby 06-07-1995/31-08-2007
andor 12-04-2001/10-09-2009
kitty
Zeer actief
Mijn ras(sen): schapendoes
Aantal honden: 5
Contacteer:

Ongelezen bericht door kitty »

Hier in huis leer ik mijn dochter een ook alle kinderen die op bezoek komen dat ze de honden nooit mogen aaien of benaderen als deze op hun plaats liggen. (varikennels en open plaats). Dit is het 'eigen veilige plaatsje' van de hond waar hij zich terug kan trekken als hij rust wil. 8 maanden is nog te jong om dat te begrijpen maar wel kun je alvast een begin maken door je kindje nooit op een hondenplaats te laten komen. Ik zie weleens van die schattige foto's van kinderen in benches of hondenmandjes maar veel honden zullen dit toch iets minder leuk vinden :wink:

Ik heb er voor gekozen om op heel jonge leeftijd mijn dochter verder nog niet te 'leren' dat zij niet naar de honden mocht kruipen. Door iedere keer nee te zeggen en het kindje om te draaien heb je ook kans dat een hond mee gaat corrigeren. De roedelleider van mijn honden heeft de neiging andere honden te corrigeren als ze mijn bevelen niet gelijk opvolgen, ik denk dat ze dat bij een kind ook zou kunnen proberen.

Mijn dochter zat op de leeftijd van 8 maanden nog heel veel in de box. Prima plek voor een kind als je zorgt voor leuke speelgoed en gezelligheid rondom. Als mijn dochter in de kamer rondscharrelde zaten de honden zonodig apart. En verder heb ik hen de eerste jaren nooit alleen gelaten. Zelfs als ik even naar toilet moest of de deur open doen gingen honden in keuken of kind in box. Kost wat energie maar ik vond het toch wel heel belangrijk dat het goed gaat.
nance
Erelid

Ongelezen bericht door nance »

Budkes schreef: Ik had dat probleem 13 jaar geleden ook. En mijn kinderen zaten wel vaak en ook tot vrij oud in de box. Daar is 't ding immers voor ontworpen. Als je kind mobiel wordt en je kunt je oog er niets steeds
ophouden dan zet je het in de box. Daarnaast was ik nooit alleen. Ik ging met hond of kind naar de wc. Ik nam het kind me naar boven voor de was. Deed de voordeur open met kind of hond. Kortom als beiden vrij rondliepen dan waren ze nooit zonder toezicht :neenee: .
En ach dat went ook gewoon. Wordt gewoon een manier van leven.
Zo ging het hier ook toen de kinderen nog klein waren. Je liet ze geen moment alleen.
Afbeelding
LongFields
Zeer actief
Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door LongFields »

Carmen schreef:
Annet schreef:Ik denk dat je het een baby van 9 maanden prima duidelijk kunt maken. Gewoon als hij/zij naar de hond kruipt hem/haar oppakken, 'nee' zeggen en naar de box brengen, dan lijkt me dat zelf de koppigste baby op een gegeven moment zal snappen dat het niet mag.
Het lijkt me dat áls het al mogelijk zou zijn om een baby van 9 maanden te leren dat ze niet achter de hond aan mag, dit pas na diverse keren zal lukken. In de tussentijd heeft de hond, die toch al niet heel gemakkelijk en stabiel is qua karakter, weer diverse niet-prettige ervaringen met het kind gehad.
Dat lijkt me niet in het belang van zowel het kind als de hond.

Ik zou het dus zelf zo doen dat ik de hond en het kind kon scheiden door middel van een traphekje tussen 2 ruimtes, zodat de hond weet dat het kind niet achter hem aan kan.
Als het kind iets ouder is en de hond wat langer op deze manier samen met het kind zonder dat hij slechte ervaringen op doet, kun je het vast beter "trainen" en het kind verbieden achter de hond aan te gaan.
Annet
Zeer actief

Ongelezen bericht door Annet »

Nou, een baby die leert te rollen/kruipen/lopen, doet dat nooit meteen op volle snelheid. Maar inderdaad, als je hond van het verbieden van je kind in de stress schiet of dat roedelleiders zich ermee gaan bemoeien is het een ander verhaal.
Op zich vind ik het idee van traphekjes benches e.d. prima, maar ik denk dat ik gillend gek was geworden om de hele dag daar ook nog op te moeten letten. Ik denk dat als mijn hond zo bang zou zijn geweest voor mijn kinderen, dat ik haar dan zeker had herplaatst. Maar ik heb gelukkig makkelijk praten, ik vertrouw mijn hond voor 100% bij de kinderen.
Carmen
Zeer actief
Mijn ras(sen): Amerikaanse bulldog en een Kretaans meisje

Ongelezen bericht door Carmen »

Annet schreef:Nou, een baby die leert te rollen/kruipen/lopen, doet dat nooit meteen op volle snelheid. Maar inderdaad, als je hond van het verbieden van je kind in de stress schiet of dat roedelleiders zich ermee gaan bemoeien is het een ander verhaal.
Op zich vind ik het idee van traphekjes benches e.d. prima, maar ik denk dat ik gillend gek was geworden om de hele dag daar ook nog op te moeten letten. Ik denk dat als mijn hond zo bang zou zijn geweest voor mijn kinderen, dat ik haar dan zeker had herplaatst. Maar ik heb gelukkig makkelijk praten, ik vertrouw mijn hond voor 100% bij de kinderen.
Dan heb jij mazzel gehad. Want had ik bij mijn kind met een beperking waar ik dit drie jaar heb moeten doen mijn kind moeten herplaatsen?
Nee, ik heb keuzes gemaakt en dat was om een kindje te krijgen terwijl ik al honden had en de meeste mensen hebben mazzel en krijgen een kindje bij wie je rond negen maand dat kan leren en sommige krijgen een kindje bij wie dat niet kan. Risico van het vak en je lost het naar beste vermogen op, met traphekjes dus.
Als je zo'n hondje hebt en je weet dat je dat soort oplossingen nodig hebt van te voren als je een kindje krijgt dan los je dat zelf op. Anders moet je geen hondje nemen als je weet dat je kinderen wil later.
Ody
Zeer actief

Ongelezen bericht door Ody »

Even een update:

Het gaat momenteel heel goed samen.
Evi snapt nog steeds niet helemaal dat bepaalde dingen niet mogen (zoals Ody storen als het slaapt), dus dat biedt nog geen oplossing.
Ody lijkt nu gewend aan dat kruipende geval in huis en vind het helemaal leuk als ze hem achtervolgt. Als ze naar hem toe komt kruipen loopt hij tegenwoordig gewoon weg, maar ik geef haar nog een steeds een stukje waar ze apart kan slapen als ze het zat is. Nu ligt ze ook lekker buiten te tukken met een bierkrat tussen de deur. :mrgreen:

Bedankt voor alle adviezen! :ok:
Though paw prints fade away, they remain forever in your heart.
Until you meet again one day......
starfleet
Erelid

Ongelezen bericht door starfleet »

Aimee schreef:je kan een kind van 9maanden wel duidelijk maken dat het niet achter de hond aan dient te lopen in mijn opinie
Jij hebt nog geen kind van negen maanden gehad, dat is een soort puppie ;-) Natuurlijk kun je afleiden en baby de andere kant op sturen. Mijn dochter die je echt goed kon sturen en die snel begreep wat de bedoeling was, zat toch een keer klem met haar handje in de videorecorder. En dat was dan een bijzonder brave baby die snel dingen oppikte. Met mijn zoon was het onbegonnen werk geweest met een hond.

Hondje moet weg kunnen en dan nog is het ogen in je rug hebben. Ik zou proberen te wennen aan een bench voor de momenten dat je er niet 100% je aandacht bij kunt hebben. De ene keer baby in de boks, de andere keer hond in de bench.

Anne
starfleet
Erelid

Aimee schreef: Veel ouders denken dat ze een kind van 9 maanden geen nee kunnen verkopen. Een kind zal niet snappen waarom je die nee geeft, en wat voor een consequenties het verder heeft voor andere dingen, maar je kan een kind prima duidelijk maken dat iets niet mag, zoals aan je dure videospeler zitten en de hond met rust laten.
Zoals ik al zei, je kunt je kindje sturen, maar in het geval van iets heel aantrekkelijks zoals knopjes van een stereo etc is het gemiddelde kind van negen maanden gewoon te jong. Ze zijn niet allemaal hetzelfde en niet allemaal even slim. Een dier of knopjes met lichtjes zijn zo aantrekkelijk, baby redeneert niet zoals een peuter dat al een beetje kan. De een is veel ondernemender dan de ander daarbij. Heb je een baby van negen maanden wel eens goed bekeken? De meesten kunnen net kruipen en van praten is al helemaal geen sprake. Ze hebben daarbij niet allemaal een IQ van 190.

Het hoef maar 1 keertje mis te gaan en baby is voor het leven verminkt in haar gezichtje. Wat zeg je dan: "Had je maar moeten luisteren, je wist het best".

Anne
Brindlecardi
Zeer actief
Mijn ras(sen): Welsh Corgi Cardigan

Ongelezen bericht door Brindlecardi »

starfleet schreef:
Jij hebt nog geen kind van negen maanden gehad, dat is een soort puppie ;-) Natuurlijk kun je afleiden en baby de andere kant op sturen. Mijn dochter die je echt goed kon sturen en die snel begreep wat de bedoeling was, zat toch een keer klem met haar handje in de videorecorder. En dat was dan een bijzonder brave baby die snel dingen oppikte. Met mijn zoon was het onbegonnen werk geweest met een hond.

Hondje moet weg kunnen en dan nog is het ogen in je rug hebben. Ik zou proberen te wennen aan een bench voor de momenten dat je er niet 100% je aandacht bij kunt hebben. De ene keer baby in de boks, de andere keer hond in de bench.

Anne
Ik heb wel ervaring met kinderen van die leeftijd, en ja ook in combinatie met hond, en de meesten snappen perfect dat ze de hond met rust moeten laten. Plus dat ik deze kwestie al eerder heb besproken met mensen die ervaring hebben met baby's en kleine kinderen, verloskundigen etc. Ik lul niet zomaar uit mijn nek :wink: Je moet het alleen soms herhalen, inderdaad, als je daarnaast een hond hebt die gewoon conflict vermijdend is, dan is dat snel genoeg afgeleerd. Als je een hond hebt die hapt of je hebt geen tijd/zin om er bovenop te zitten iedere keer, nee dan zou ik deze weg ook niet bewandelen.
miekmiek

Ongelezen bericht door miekmiek »

Aimee schreef: Ik heb wel ervaring met kinderen van die leeftijd, en ja ook in combinatie met hond, en de meesten snappen perfect dat ze de hond met rust moeten laten. Plus dat ik deze kwestie al eerder heb besproken met mensen die ervaring hebben met baby's en kleine kinderen, verloskundigen etc. Ik lul niet zomaar uit mijn nek :wink: Je moet het alleen soms herhalen, inderdaad, als je daarnaast een hond hebt die gewoon conflict vermijdend is, dan is dat snel genoeg afgeleerd. Als je een hond hebt die hapt of je hebt geen tijd/zin om er bovenop te zitten iedere keer, nee dan zou ik deze weg ook niet bewandelen.
kinderen van negen maanden die perfect snappen dat ze een hond met rust moeten laten? ik geloof er niet in. kinderen van die leeftijd hebben nog geen geweten, zodra jij je omdraait zullen ze de eerste beste impuls volgen. als dat prikken in een glinsterend hondenoog is...Ik geloof wel in ouders die perfect snappen waar de risico's liggen en waardoor het lijkt dat alles heel soepeltjes verloopt maar waar er gewoon sprake is van goed begeleiden en controle.
Brindlecardi
Zeer actief
Mijn ras(sen): Welsh Corgi Cardigan

Ongelezen bericht door Brindlecardi »

miekmiek schreef:
Aimee schreef: Ik heb wel ervaring met kinderen van die leeftijd, en ja ook in combinatie met hond, en de meesten snappen perfect dat ze de hond met rust moeten laten. Plus dat ik deze kwestie al eerder heb besproken met mensen die ervaring hebben met baby's en kleine kinderen, verloskundigen etc. Ik lul niet zomaar uit mijn nek :wink: Je moet het alleen soms herhalen, inderdaad, als je daarnaast een hond hebt die gewoon conflict vermijdend is, dan is dat snel genoeg afgeleerd. Als je een hond hebt die hapt of je hebt geen tijd/zin om er bovenop te zitten iedere keer, nee dan zou ik deze weg ook niet bewandelen.
kinderen van negen maanden die perfect snappen dat ze een hond met rust moeten laten? ik geloof er niet in. kinderen van die leeftijd hebben nog geen geweten, zodra jij je omdraait zullen ze de eerste beste impuls volgen. als dat prikken in een glinsterend hondenoog is...Ik geloof wel in ouders die perfect snappen waar de risico's liggen en waardoor het lijkt dat alles heel soepeltjes verloopt maar waar er gewoon sprake is van goed begeleiden en controle.
Als jij wegloopt hoor jij je kind ook niet alleen te laten met de hond. Zolang jij er bij bent, weet een kind prima, dat hij de hond gewoon met rust moet laten, omdat jij hem anders een 'nee' verkoopt. En dan moet ik wel een paar buitenaardse kinderen kennen die dat wel kunnen :denken: Ik zeg trouwens nergens dat het bij ieder kind kan, en bij alles 100% goed gaat, hangt ook van de hond af, in hoeverre die zich wat aantrekt van het kind etc. maar veel ouders onderschatten hun kind van 9 maanden.
starfleet
Erelid

Aimee schreef:
Ik heb wel ervaring met kinderen van die leeftijd, en ja ook in combinatie met hond, en de meesten snappen perfect dat ze de hond met rust moeten laten. Plus dat ik deze kwestie al eerder heb besproken met mensen die ervaring hebben met baby's en kleine kinderen, verloskundigen etc. Ik lul niet zomaar uit mijn nek :wink: Je moet het alleen soms herhalen, inderdaad, als je daarnaast een hond hebt die gewoon conflict vermijdend is, dan is dat snel genoeg afgeleerd. Als je een hond hebt die hapt of je hebt geen tijd/zin om er bovenop te zitten iedere keer, nee dan zou ik deze weg ook niet bewandelen.
Verloskundigen houden zich idd veel bezig met baby's van negen maanden :mrgreen: dat zijn de echte experts op dat gebied.

Ik vind je bepaald geen domoor, maar ik denk nu wel: houd je toch een beetje bij je leest. Eerst is het allemaal geen probleem want een baby van negen maanden kun je prima afleren naar de hond toe te gaan en in deze post moet je opletten als je er niet bovenop zit of als de hond kan happen. Wat is het nou?

Anne
starfleet
Erelid

Aimee schreef:maar veel ouders onderschatten hun kind van 9 maanden.
Dat ben ik met je eens, er wordt gemakkelijk gezegd dat ze nog helemaal niks begrijpen op dat gebied en dan de andere lichting blijft maar op vingertjes meppen. Maar zoals gezegd ik had ongeveer het braafste kind ter wereld en die zat toen ze net langs kon lopen toch vast in de videorecorder. Net nog met haar over gehad, ze heeft het daarna nooit meer gedaan omdat ik zo in paniek was (was ik vergeten). Dat handje kreeg ik er niet meer uit :N:

Ik heb nog een ander kind gehad, ook braaf, maar die wilde zo graag op knopjes drukken, dat was gewoon af en toe té aantrekkelijk als ik even me omdraaide. Je kan honden niet over een kam scheren en baby's ook niet.

Anne
Liesbeth
Zeer actief
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Liesbeth »

starfleet schreef:
Aimee schreef:maar veel ouders onderschatten hun kind van 9 maanden.
Dat ben ik met je eens, er wordt gemakkelijk gezegd dat ze nog helemaal niks begrijpen op dat gebied en dan de andere lichting blijft maar op vingertjes meppen. Maar zoals gezegd ik had ongeveer het braafste kind ter wereld en die zat toen ze net langs kon lopen toch vast in de videorecorder. Net nog met haar over gehad, ze heeft het daarna nooit meer gedaan omdat ik zo in paniek was (was ik vergeten). Dat handje kreeg ik er niet meer uit :N:

Ik heb nog een ander kind gehad, ook braaf, maar die wilde zo graag op knopjes drukken, dat was gewoon af en toe té aantrekkelijk als ik even me omdraaide. Je kan honden niet over een kam scheren en baby's ook niet.

Anne
Wat ik met Aimee eens ben is dat kinderen van 9 maanden goed geleerd kan worden wat nee is. En ja, dat weten ze zolang jij kijkt, als je je rug toekeert, gaan ze toch proberen want ze beseffen idd nog niet dat iets gevaar op kan leveren (daar zijn ze kind voor). Maar dat neemt niet weg dat je een kind van die leeftiijd goed iets aan kan leren.
Groetjes Liesbeth en een lebber van Luuk.

Tessa 07-03-2007 --- 15-03-2018
Marieta
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Dog†. Boxer
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Marieta »

Mijn kleine van 1 jaar heeft het sinds deze week ook uitgevonden dat het leuk is om achter Ohana aan te rennen in dr loopstoeltje.
Ohana staat dan met de oren naar beneden en weet niet wat ze er mee moet. Aangezien ik veel werk heb gehad, zodat Ohana Christa accepteerde, heb ik de banken maar omgegooid. Zodat ze lekker op de bank kan gaan liggen als Christa weer es achter de hond aanrent.

Christa vindt het prachtig, die giert het uit. Ze doet dit overigens ook bij de katten. Die kunnen gelukkig weglopen en hoog springen. Maar ik ben uiteraard wel bezig om te proberen dat ze de dieren met rust laat. Maar voor zolang, kan Ohana lekker op haar plekkie liggen, zonder lastig gevallen te worden!

Groetjes Marieta
Afbeelding
-Gaby-
Zeer actief
Mijn ras(sen): Louisiana Catahoula Leopard Dog, Tamaskan

Ongelezen bericht door -Gaby- »

Ody schreef:Even een update:

Evi snapt nog steeds niet helemaal dat bepaalde dingen niet mogen (zoals Ody storen als het slaapt), dus dat biedt nog geen oplossing.
Ody lijkt nu gewend aan dat kruipende geval in huis en vind het helemaal leuk als ze hem achtervolgt. Als ze naar hem toe komt kruipen loopt hij tegenwoordig gewoon weg, maar ik geef haar nog een steeds een stukje waar ze apart kan slapen als ze het zat is. Nu ligt ze ook lekker buiten te tukken met een bierkrat tussen de deur. :mrgreen:

Bedankt voor alle adviezen! :ok:
Fijn dat het zo goed gaat, gefeliciteerd! Volgens mij heb je het ook goed aangepakt. Dat blijkt nu wel aan Ody's reactie. :ok:
goud
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door goud »

Aimee schreef:
Ody schreef:Dat kun je een baby van 9 maanden nog niet uitleggen hoor. Die heeft nog geen idee wat wel en niet mag. :wink:
Veel ouders denken dat ze een kind van 9 maanden geen nee kunnen verkopen. Een kind zal niet snappen waarom je die nee geeft, en wat voor een consequenties het verder heeft voor andere dingen, maar je kan een kind prima duidelijk maken dat iets niet mag, zoals aan je dure videospeler zitten en de hond met rust laten.
Helemaal mee eens. Is ons met 3 kinderen en honden altijd prima gelukt.
Maggie
Frenk
Zeer actief
Mijn ras(sen): xLhasa-ShihTzu

Ongelezen bericht door Frenk »

Eva-Joy schreef:
Martijn schreef:

Echt niet.
Ik kon met 9 maanden al lopen en praten. :mrgreen:
Afbeelding
Kristina
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bullkita "Gijs", Mopshond "Bram" en Amstaff kruising "Taiga" RIP
Contacteer:

Ongelezen bericht door Kristina »

Frenk schreef:
Eva-Joy schreef:
Martijn schreef:

Echt niet.
Yep ik liep ook met 9 maanden...en ik commandeerde de hond ook dat ze mee moest lopen. :wink:
pepim
Zeer actief

Ongelezen bericht door pepim »

Kristina schreef:
Frenk schreef:
Eva-Joy schreef:
Martijn schreef: :roll:

Echt niet.
Yep ik liep ook met 9 maanden...en ik commandeerde de hond ook dat ze mee moest lopen. :wink:
Fantastisch :19: Mijn oudste liep al voor dat hij 9 maanden oud was en mijn neefje nog veel eerder.

Maar goed snel leren lopen en snel leren praten maakt het probleem op zich niet anders lijkt me? Komt je overigens ook gewoon aanwaaien dan als dat zo is. :mrgreen:

Ody goede aanpak!

ody schreef:Even een update:

Ody lijkt nu gewend aan dat kruipende geval in huis en vind het helemaal leuk als ze hem achtervolgt. Als ze naar hem toe komt kruipen loopt hij tegenwoordig gewoon weg, maar ik geef haar nog een steeds een stukje waar ze apart kan slapen als ze het zat is. Nu ligt ze ook lekker buiten te tukken met een bierkrat tussen de deur. mrgreen

Bedankt voor alle adviezen! ok
Frenk
Zeer actief
Mijn ras(sen): xLhasa-ShihTzu

Ongelezen bericht door Frenk »

pepim schreef:
Kristina schreef:
Frenk schreef:
Eva-Joy schreef: daarbij denk ik ook zeker niet dat een kind van 9maanden al kan lopen :smile:
Fantastisch :19: Mijn oudste liep al voor dat hij 9 maanden oud was en mijn neefje nog veel eerder.

Maar goed snel leren lopen en snel leren praten maakt het probleem op zich niet anders lijkt me? Komt je overigens ook gewoon aanwaaien dan als dat zo is. :mrgreen:
In mijn geval was het bedoelt als reactie op martijn en eva dat kinderen met 9 maanden best al een aantal dingen kunnen. Niet als prestatie of als opschepperij ofzo :wink:
Afbeelding
iones
Zeer actief

Ongelezen bericht door iones »

Célie schreef:
Annet schreef:Ik denk dat je het een baby van 9 maanden prima duidelijk kunt maken. Gewoon als hij/zij naar de hond kruipt hem/haar oppakken, 'nee' zeggen en naar de box brengen, dan lijkt me dat zelf de koppigste baby op een gegeven moment zal snappen dat het niet mag.
Volgens mij waren baby's vroeger een stuk slimmer dan die van nu ik kon mijn kinderen in ieder geval ook met 9 maanden goed duidelijk maken dat de honden geen speelgoed waren !!
Als kinderen niets meer hoeven dan worden ze gewoon steeds dommer he. :mrgreen:
'Het lot van de dieren is bezegeld door de onverschilligheid van velen, in combinatie met de daadwerkelijke haat van weinigen
pepim
Zeer actief

Ongelezen bericht door pepim »

Frenk schreef:
pepim schreef: Maar goed snel leren lopen en snel leren praten maakt het probleem op zich niet anders lijkt me? Komt je overigens ook gewoon aanwaaien dan als dat zo is. :mrgreen:
In mijn geval was het bedoelt als reactie op martijn en eva dat kinderen met 9 maanden best al een aantal dingen kunnen. Niet als prestatie of als opschepperij ofzo :wink:
niet? :wink:
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”