Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
kreeg ik van een pupkoper...
Moderator: moderatorteam
- crutz
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
- Aantal honden: 7
- Contacteer:
kreeg ik van een pupkoper...
altijd leuk om zo op de hoogte gehouden te worden....
dit hondje traint en ringsport en IPO
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Welsh Corgi Cardigan
- crutz
- Zeer actief
- Contacteer:
yup, dat is "transport lopen" en idd het bewaken van de pakwerker, zoals je ook ziet bijt ze ook als hij "vlucht" dat is in het ringsport programma (mondioring traint hij geloof ik), met de losse mouw is het IPO (Schutzhund) programma wat hij traint....Aimee schreef:Leuk!! Is dat tussen de benen lopen het 'bewaken' van de 'dief' ( weet even niet hoe het in africhtingstermen heet ) of heeft dat een ander doel?
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Welsh Corgi Cardigan
crutz schreef:yup, dat is "transport lopen" en idd het bewaken van de pakwerker, zoals je ook ziet bijt ze ook als hij "vlucht" dat is in het ringsport programma (mondioring traint hij geloof ik), met de losse mouw is het IPO (Schutzhund) programma wat hij traint....Aimee schreef:Leuk!! Is dat tussen de benen lopen het 'bewaken' van de 'dief' ( weet even niet hoe het in africhtingstermen heet ) of heeft dat een ander doel?

Ik heb het trouwens nog nooit zo eerder gezien, kan dat kloppen? Of word het hier in NL ook gewoon op deze manier gedaan?
- crutz
- Zeer actief
- Contacteer:
nee, in NL loopt bij de IPO de hond tussen de geleider en de pakwerker in transport en bij de KNPV aan de andere zijde van de helper dan dat de geleider loopt....Aimee schreef:crutz schreef:yup, dat is "transport lopen" en idd het bewaken van de pakwerker, zoals je ook ziet bijt ze ook als hij "vlucht" dat is in het ringsport programma (mondioring traint hij geloof ik), met de losse mouw is het IPO (Schutzhund) programma wat hij traint....Aimee schreef:Leuk!! Is dat tussen de benen lopen het 'bewaken' van de 'dief' ( weet even niet hoe het in africhtingstermen heet ) of heeft dat een ander doel?
![]()
Ik heb het trouwens nog nooit zo eerder gezien, kan dat kloppen? Of word het hier in NL ook gewoon op deze manier gedaan?
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse herders
- frank1985
- Zeer actief
- crutz
- Zeer actief
- Contacteer:
dat is ook een transport oefening gecombineerd met "meester bewaken" zoals de belgen het geloof ik noemenfrank1985 schreef:wat is dat voor oefening waarbij de hond achterstevoren achter de geleider aan loopt met de kop naar de pwer toe dan ?
nope, in de diverse ringsporten (mondioring, belgische ring, franse ring, nvbk ring) wordt net als in dit filmpje ook op een heel pak gebeten (in dit filmpje is zowel ringsport als IPO, zie ook de verschillen in het pak....)is KNPV het enige programma waar de honden op een heel pak bijten ?
- frank1985
- Zeer actief
off topic hoor: maar als je ringsport in NL zou kunnen doen zou je dat dan liever doen dan KNPV ?crutz schreef:dat is ook een transport oefening gecombineerd met "meester bewaken" zoals de belgen het geloof ik noemenfrank1985 schreef:wat is dat voor oefening waarbij de hond achterstevoren achter de geleider aan loopt met de kop naar de pwer toe dan ?nope, in de diverse ringsporten (mondioring, belgische ring, franse ring, nvbk ring) wordt net als in dit filmpje ook op een heel pak gebeten (in dit filmpje is zowel ringsport als IPO, zie ook de verschillen in het pak....)is KNPV het enige programma waar de honden op een heel pak bijten ?
is het eingelijk goed te combineren voor een hond 2 programmas trainen ?
- crutz
- Zeer actief
- Contacteer:
vind het een mooi programma, maar ken er (technische en qua afwerking) niet genoeg van om daar een uitspraak over te doen....frank1985 schreef:off topic hoor: maar als je ringsport in NL zou kunnen doen zou je dat dan liever doen dan KNPV ?crutz schreef:dat is ook een transport oefening gecombineerd met "meester bewaken" zoals de belgen het geloof ik noemenfrank1985 schreef:wat is dat voor oefening waarbij de hond achterstevoren achter de geleider aan loopt met de kop naar de pwer toe dan ?nope, in de diverse ringsporten (mondioring, belgische ring, franse ring, nvbk ring) wordt net als in dit filmpje ook op een heel pak gebeten (in dit filmpje is zowel ringsport als IPO, zie ook de verschillen in het pak....)is KNPV het enige programma waar de honden op een heel pak bijten ?
zou niet mijn keuze zijn, maar goed iedereen zijn eigen ding....is het eingelijk goed te combineren voor een hond 2 programmas trainen ?