Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

kreeg ik van een pupkoper...

Hier kan gesproken worden over de africhting van honden, pakwerk of politiehonden.

Moderator: moderatorteam

crutz
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
Aantal honden: 7
Contacteer:

kreeg ik van een pupkoper...

Ongelezen bericht door crutz »

altijd leuk om zo op de hoogte gehouden te worden....
dit hondje traint en ringsport en IPO
Brindlecardi
Zeer actief
Mijn ras(sen): Welsh Corgi Cardigan

Ongelezen bericht door Brindlecardi »

Leuk!! Is dat tussen de benen lopen het 'bewaken' van de 'dief' ( weet even niet hoe het in africhtingstermen heet ) of heeft dat een ander doel?
crutz
Zeer actief
Contacteer:

Aimee schreef:Leuk!! Is dat tussen de benen lopen het 'bewaken' van de 'dief' ( weet even niet hoe het in africhtingstermen heet ) of heeft dat een ander doel?
yup, dat is "transport lopen" en idd het bewaken van de pakwerker, zoals je ook ziet bijt ze ook als hij "vlucht" dat is in het ringsport programma (mondioring traint hij geloof ik), met de losse mouw is het IPO (Schutzhund) programma wat hij traint....
Brindlecardi
Zeer actief
Mijn ras(sen): Welsh Corgi Cardigan

Ongelezen bericht door Brindlecardi »

crutz schreef:
Aimee schreef:Leuk!! Is dat tussen de benen lopen het 'bewaken' van de 'dief' ( weet even niet hoe het in africhtingstermen heet ) of heeft dat een ander doel?
yup, dat is "transport lopen" en idd het bewaken van de pakwerker, zoals je ook ziet bijt ze ook als hij "vlucht" dat is in het ringsport programma (mondioring traint hij geloof ik), met de losse mouw is het IPO (Schutzhund) programma wat hij traint....

:ok:

Ik heb het trouwens nog nooit zo eerder gezien, kan dat kloppen? Of word het hier in NL ook gewoon op deze manier gedaan?
crutz
Zeer actief
Contacteer:

Aimee schreef:
crutz schreef:

:ok:

Ik heb het trouwens nog nooit zo eerder gezien, kan dat kloppen? Of word het hier in NL ook gewoon op deze manier gedaan?
nee, in NL loopt bij de IPO de hond tussen de geleider en de pakwerker in transport en bij de KNPV aan de andere zijde van de helper dan dat de geleider loopt....
maart
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse herders

Ongelezen bericht door maart »

netjes !
frank1985
Zeer actief

Ongelezen bericht door frank1985 »

wat is dat voor oefening waarbij de hond achterstevoren achter de geleider aan loopt met de kop naar de pwer toe dan ?

is KNPV het enige programma waar de honden op een heel pak bijten ?
crutz
Zeer actief
Contacteer:

frank1985 schreef:wat is dat voor oefening waarbij de hond achterstevoren achter de geleider aan loopt met de kop naar de pwer toe dan ?
dat is ook een transport oefening gecombineerd met "meester bewaken" zoals de belgen het geloof ik noemen
nope, in de diverse ringsporten (mondioring, belgische ring, franse ring, nvbk ring) wordt net als in dit filmpje ook op een heel pak gebeten (in dit filmpje is zowel ringsport als IPO, zie ook de verschillen in het pak....)
frank1985
Zeer actief

Ongelezen bericht door frank1985 »

crutz schreef:
frank1985 schreef:wat is dat voor oefening waarbij de hond achterstevoren achter de geleider aan loopt met de kop naar de pwer toe dan ?
dat is ook een transport oefening gecombineerd met "meester bewaken" zoals de belgen het geloof ik noemen
nope, in de diverse ringsporten (mondioring, belgische ring, franse ring, nvbk ring) wordt net als in dit filmpje ook op een heel pak gebeten (in dit filmpje is zowel ringsport als IPO, zie ook de verschillen in het pak....)
off topic hoor: maar als je ringsport in NL zou kunnen doen zou je dat dan liever doen dan KNPV ?

is het eingelijk goed te combineren voor een hond 2 programmas trainen ?
crutz
Zeer actief
Contacteer:

frank1985 schreef:
crutz schreef:
off topic hoor: maar als je ringsport in NL zou kunnen doen zou je dat dan liever doen dan KNPV ?
vind het een mooi programma, maar ken er (technische en qua afwerking) niet genoeg van om daar een uitspraak over te doen....
is het eingelijk goed te combineren voor een hond 2 programmas trainen ?
zou niet mijn keuze zijn, maar goed iedereen zijn eigen ding....
Plaats reactie

Terug naar “KNPV en IPO”