Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Sommige mensen...

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

Irisz
Zeer actief
Mijn ras(sen): Rhodesian Ridgeback
Aantal honden: 2
Contacteer:

Sommige mensen...

Ongelezen bericht door Irisz »

....hebben het gewoon echt niet begrepen!! :evil:

Ik liep straks te wandelen met Luna langs het kanaal, toen ik in de verte een mevrouw aan zag komen lopen met 3 Chihuahua's aan de riem.
Ik roep Luna bij me en lijn haar aan en loop langs die mevrouw.
In het voorbijlopen snuffelt Luna aan een van de hondjes, kwispelt even en wandelt weer verder, waarop mevrouw zegt: "Oh kijk nou, ze vinden elkaar leuk. Misschien kunnen ze wel even spelen!"
Ik antwoordde dat Luna nog jong is en lekker speels en net iets groter en lomper dan haar hondjes.
Maar nee "haar hondjes konden daar prima tegen, die speelden ook vaak ruw samen, blaatblaat" :blah:
Ik heb gezegd dat het me toch niet zo'n goed idee leek, omdat Luna gewoon veel te groot is en zoiets gewoon helemaal verkeerd kan aflopen. Die hondjes zijn gewoon veel te 'teer'. 1 misstapje van Luna en een gebroken nekje kan het gevolg zijn.

Hierna werd mevrouw helemaal hysterisch. Als mijn hond zo gevaarlijk was, moest ik m muilkorven en niet los laten lopen! Iedereen scheen altijd zo te reageren als mevrouw vroeg of de hondjes samen konden spelen en mevrouw was dat helemaal zat. Ze vroeg me zelfs of ik voortaan niet ergens anders kon gaan wandelen, zodat ze haar hondjes veilig los kon laten lopen!! Hallooowww?? :boos:

Ik was echt verbijsterd hoe dom iemand kan zijn!
Iris
Xavi & Focus

* Luna *
Forever loved and in my heart..
allysa
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door allysa »

tja die mensen heb je ook op deze wereld.
Maar wel heel leuk dat je dit interessante nieuws even meedeelt hier... :denken:
Irisz
Zeer actief
Contacteer:

allysa schreef: Maar wel heel leuk dat je dit interessante nieuws even meedeelt hier... :denken:
Ik geloof dat de "Algemeen-hoek" hier op het forum wel de plek is waar je dat zou kunnen doen en waar dit ook meer wordt gedaan.
Maar als je dat liever niet hebt, hoef je wat mij betreft niet te reageren hoor. :wink:

Je hoort heel vaak verhalen over grote honden die kleine honden aanvliegen, etc. En dit is dus precies de omgekeerde wereld, maar echt gewaardeerd wordt het niet. Ik vind dat echt frustrerend en raar.
Iris
Xavi & Focus

* Luna *
flamme
Zeer actief
Mijn ras(sen): Saarlooswolfhond
Ierse Setter
Klein spaans mixje
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door flamme »

allysa schreef:tja die mensen heb je ook op deze wereld.
Maar wel heel leuk dat je dit interessante nieuws even meedeelt hier... :denken:
:denken: :19:

Tja, inderdaad, sommige mensen snappen het inderdaad niet. Dan denk je dat je er goed aandoet om ze effe te waarschuwen. Tot er echt iets gebeurd met 1 van de minihondjes. Raar hoor.
Irisz
Zeer actief
Contacteer:

flamme schreef: Tja, inderdaad, sommige mensen snappen het inderdaad niet. Dan denk je dat je er goed aandoet om ze effe te waarschuwen. Tot er echt iets gebeurd met 1 van de minihondjes. Raar hoor.
Ik zei op het einde ook tegen die mevrouw dat als je kleine hondjes aanschaft, je gewoon ook zelf goed op moet letten en ze moet beschermen tegen de 'kracht' van grotere honden. Ze zijn nou eenmaal heel teer.
Maar daar was ze het niet mee eens, want haar hondjes deden niks en mijn hond zou die van haar 'beschadigen', dus zij was niet degene die op moest letten, maar alle andere baasjes.
Tja, daar kan je niet tegenaan kletsen.....maar ze zal zichzelf zeker een keer tegenkomen.
Iris
Xavi & Focus

* Luna *
marian*
Erelid
Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door marian* »

En als minihond een mep krijgt en 3 meter verderop met een gebroken nek of zo ligt moet jij je grote valse kreng maar vasthouden :devil:
Een tijdje terug heb ik Chihuahuaeigenaren het zelfde uitgelegd en die snapten het gelukkig wel.
Afbeelding
Uit het oog maar nooit uit het hart
Max 24/8/'94-11-4-'11,Bente 27/4/'99-23/11/'10
Marjoleine
Zeer actief
Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
Contacteer:

Ongelezen bericht door Marjoleine »

Ik waarschuw maar één keer.
Ik zeg dan dat mijn wetter graag met alles speelt en dat ze heel erg lief en heel erg lomp is.
Als ze dan zeggen dat het kan, vind ik het best.

RR gaat meestal liggen bij zulk klein spul en mept dan wat om zich heen met die grote platpoten van d'r, en soms gilt zo'n wurm en is het meteen klaar.
Soms gaat ze racen en springt er wat keren elegant over heen en weer, dat vinden veel honden ook al eng en dan willen ze niet meer.
En dan is het meteen opgelost ;)

Vaak verschilt de manier van spelen zo enorm dat het toch niet klikt, dus laat maar gaan, denk ik dan. Ik loop altijd zoetjesaan door tegelijk, dat helpt ook ;)
Ik waarschuw dus wel altijd, maar met dit soort mensen is dat toch zinloos :19:
En de groeten van de meisjes!

Afbeelding

Niets kalmeert zo zeer als een genomen besluit.
_Leonie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Golden Retriever

Ongelezen bericht door _Leonie »

Okeee, en meestal beginnen de mensen te roepen dat je je hond bij je moet houden omdat ze voorzichtig zijn. :mrgreen:
Maar je kan het risico inderdaad gewoon niet lopen.
allysa
Vaste gebruiker

ik kende iemand die ook zo'n kleine chiwawa had en die was van de bank afgesprongen en brak zijn beiden voorpoten... :roll:
Irisz
Zeer actief
Contacteer:

Marjoleine schreef:Ik waarschuw maar één keer.
Ik zeg dan dat mijn wetter graag met alles speelt en dat ze heel erg lief en heel erg lomp is.
Als ze dan zeggen dat het kan, vind ik het best.
Ja maarja, ik blijf verantwoordelijk voor mijn hond, ongeacht wat deze mevrouw daar van denkt. Ridgebacks kunnen nou eenmaal enorm lomp zijn (en menig ander ras ook) en daar kunnen Chihuahua's gewoon echt helemaal niks mee.
Als Luna zo zorgt dat er iets gebeurt met een van die hondjes, ben ik wel de boosdoener en Luna de 'gevaarlijke hond'.

En daarbij, Luna heeft er zelf ook gewoon niks aan om met die beesten te spelen.
Iris
Xavi & Focus

* Luna *
Lemuria

Ongelezen bericht door Lemuria »

allysa schreef:ik kende iemand die ook zo'n kleine chiwawa had en die was van de bank afgesprongen en brak zijn beiden voorpoten... :roll:
"Wel heel leuk dat je dit interessante nieuws even meedeelt hier..."

:smile:

Anyway, ik zou die discussie met bovengenoemde dame niet eens beginnen. IK bepaal waar mijn hond(en) mee speelt, niet zij.
Irisz
Zeer actief
Contacteer:

Lemuria schreef:
allysa schreef:ik kende iemand die ook zo'n kleine chiwawa had en die was van de bank afgesprongen en brak zijn beiden voorpoten... :roll:
"Wel heel leuk dat je dit interessante nieuws even meedeelt hier..."

Ik dacht t, jij zegt t. :wink:
Lemuria schreef: Anyway, ik zou die discussie met bovengenoemde dame niet eens beginnen. IK bepaal waar mijn hond(en) mee speelt, niet zij.
Ja, dat is sowieso waar, maar ik hoopt dat ze begreep dat ze hiermee echt een keer een van haar hondjes kwijt kan raken.

Maar helaas, was dat een aan dwaasheid grenzende vorm van optimisme. :wink:
Iris
Xavi & Focus

* Luna *
Lemuria

Ongelezen bericht door Lemuria »

Ah op die manier :wink:. Ja dan kan ik me nog wel voorstellen dat je het haar probeerde uit te leggen, wel jammer dat jouw hond dan gelijk als agressief bestempeld wordt :?. Maar ach, bij zulke onwetende mensen levert dat weinig extra schade op. Die types zullen het toch nooit begrijpen, totdat er wel iets gebeurt :19:.
sjaak-k
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising labrador, Toller & Labrador

Ongelezen bericht door sjaak-k »

Ze heeft wel deels gelijk natuurlijk, ze zouden best met elkaar kunnen spelen. Maar om nou een onbekende (en grote lompe??) hond met een chihuahua te laten spelen gaat wel wat ver denk ik... Maargoed, het blijft natuurlijk wel haar verantwoordelijkheid en risico.
allysa
Vaste gebruiker

ja joh gezellig slap mee beppen, als we toch bezig zijn :mrgreen:
Canecorsosultan
Zeer actief
Mijn ras(sen): Cane Corso
Contacteer:

Ongelezen bericht door Canecorsosultan »

Ik heb ook 2 grote honden. Een Cane Corso reu van ruim 60kg en een Cane Corso teef van ruim 40kg. Zij mogen van mij ook niet spelen met kleine hondjes als Chihuahua's e,d. Eén goedbedoelde poot op hun ruggetje kan hun einde betekenen. Dat wil ik never nooit op mijn geweten hebben!!
Ik kom heel vaak een baasje tegen met een ienimini teckel, giga leuk dier, wil heel graag spelen met mijn honden... Maar ik vind het eng... Goedbedoelt kunnen die 2 van mij een enorme schade aanrichten bij zo'n kleine hond. Daar pas ik voor. Ze mogen aangelijnd ff snuffelen, soms ff spelen als ze heel rustig zijn, (aan het eind van een wandeling)nog immer aangelijnd.
Ik heb gewoon grote honden, hoe sociaal ze ook zijn, maar spelen met een kleine hond brengt nu eenmaal risico met zich mee...Hoe goed de intentie ook is van mijn honden. Daar hou ik ten allen tijde rekening mee!!
Afbeelding
Cane Corso: a love that lasts a lifetime!!
thom
Zeer actief
Mijn ras(sen): Portugees 'straatschoffie'.
Contacteer:

Ongelezen bericht door thom »

allysa schreef:ja joh gezellig slap mee beppen, als we toch bezig zijn :mrgreen:
Ga je lekker... :denken: :denken:
Afbeelding
Jacky
Zeer actief
Mijn ras(sen): retrievers
Contacteer:

Ongelezen bericht door Jacky »

nahh ik vind dat jij best jouw hond met die nekjes kan laten spelen hoor, kunnen ze best wel hebben. En anders koop jij toch een nieuwe? :19: beetje barfen op zijn tijd.

:smile2:
Erg he dat soort mensen, die willen het niet snappen.
Afbeelding

Odin 2001-2013
Ivan 2001
flamme
Zeer actief
Mijn ras(sen): Saarlooswolfhond
Ierse Setter
Klein spaans mixje

Ongelezen bericht door flamme »

allysa schreef:ja joh gezellig slap mee beppen, als we toch bezig zijn :mrgreen:
:denken: ben ik dom of snap ik je reacties niet :denken:

In ieder geval denk ik dat je inderdaad te optimistisch was Irisz :mrgreen: Ze heeft het vast niet begrepen.
Heb hier een gevalletje "ik elimineer alle kleine blaffende hondjes" en als ik mensen tegen kom die hun kleine blaffende monstertje op Flamme af laten schieten waarschuw ik ook. Nu heb ik Flamme onder controle, maar samen los kan dus echt niet op zo'n moment. Heb eigenlijk nog niet meegemaakt dat iemand dat niet snapte. Eerder andersom, als ik met Mika of Escan loop tillen ze klein hondje zo snel mogelijk met een swaai van de riem op. Beestje vliegt dan met 4 pootjes door de lucht om daarna vanf grote hoogte alsnog te gaan blaffen.
Maar gelukkig zijn dit echt uitzonderingen :wink:
M@scha
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labraque

Ongelezen bericht door M@scha »

volgens mij zit allysa in een ander topic dan wij :denken:
Afbeelding
Fin
Zeer actief

Ongelezen bericht door Fin »

Mijn honden gaan alleen los in een losloopgebied en ik kom daar zelden ienimieni hondjes tegen. Maar ik hou ze bewust niet weg bij andere kleine honden, zeg formaatje teckel. Ze moeten weten dat kleine hondjes ook honden zijn. En geen prooi.

Complete speelsessies doen we niet aan, maar wel gewoon even snuffelen, wat contact maken en dan doorlopen.
starfleet
Erelid

Ongelezen bericht door starfleet »

Buffy is schattig dus die is ook een leuk speelmaatje uhu. Als je haar dan meeroept omdat ze wat al te fanatiek wordt, wordt er raar gekeken want het is toch leuk spelen. Dan zien ze niet eens dat hun eigen hond het een beetje eng gaat vinden en zijn staart tussen zijn benen gaat houden.

Overigens nu Buffy wat ouder is kan ze wel spelen met een kleintje, maar als dat kleintje erg fanatiek wordt en feller gaat happen etc. dan wordt Buffy ook fanatieker. Het is geen match 16 kilo tegen 2,5. Ik laat Buffy toch ook niet fanatiek "spelen" met een hond van 40 kilo. Samen snuffen of zachtjes liggend happen, dat gaat goed.

Deze mevrouw klinkt erg gestoord eerlijk gezegd. Ik snap het ook niet, want als je drie van die kleintjes hebt kunnen die toch heerlijk samen spelen en heb je daar echt geen andere hond voor nodig. Ik zou er zelf niet eens mee durven te wandelen in losloopgebied.

Anne
Irisz
Zeer actief
Contacteer:

christo schreef:Mijn honden gaan alleen los in een losloopgebied en ik kom daar zelden ienimieni hondjes tegen. Maar ik hou ze bewust niet weg bij andere kleine honden, zeg formaatje teckel. Ze moeten weten dat kleine hondjes ook honden zijn. En geen prooi.

Complete speelsessies doen we niet aan, maar wel gewoon even snuffelen, wat contact maken en dan doorlopen.
Dat ben ik zeker met je eens hoor. Ik hou Luna ook niet weg bij kleine hondjes. Ze mag er gewoon aan snuffelen, etc. en er wonen hier ook JR's in de omgeving die grootheidswanen hebben en daarbij durf ik Luna dan ook prima los te laten. 1 snauw en Luna heeft het gezien.
Maar dit vond ik toch echt een beetje ver gaan. :wink:

Het gebied waar ik liep is trouwens geen losloopgebied, maar het wordt er wel 'gedoogd'. Bijna alles loopt los en de meeste mensen houden er rekening mee als een hond aan de riem zit, dus gaat eigenlijk prima.
Iris
Xavi & Focus

* Luna *
Irisz
Zeer actief
Contacteer:

Nanna schreef: Of die is met haar verkeerde poot uit bed gestapt en gutsend ongesteld ;-)
:mrgreen:
Iris
Xavi & Focus

* Luna *
Chione
Zeer actief

Ongelezen bericht door Chione »

Stom en onverantwoordelijk. Mensen gooien hier ook nogal eens ongevraagd hun kleine hondjes voor Lola's poten, wellicht omdat Lotus er bij loopt en ze denken 'dat het dan wel kan'. Reuze ergelijk, Lola is vaak de olifant in een porseleinkast en een klein vreemd hondje is dan zo geplet.
~“ With eyes full of prejudice, you will never see the world for what it is.."~

~
Afbeelding
~
wendy71
Zeer actief
Mijn ras(sen): Ridgebacks!
Locatie: Ik ben het baasje van Lola & Jakko en wij wonen in Gemert.
Contacteer:

Ongelezen bericht door wendy71 »

Tja die mensen heb je ook op deze wereld. :denken:

Iris, met zo iemand ben ik heel vlug klaar.
Eerst vragen om te spelen , doe je dat niet, heb je ineens een vals kutmonster dat gemuilkorfd door het leven moet.. :roll:
Alsof zij het alleenrecht heeft om daar te wandelen.

Volgende keer niks zeggen en lekker doorlopen met Luna. :wink:
Lekker laten lullen, maf mens.
Afbeelding
Vergeven is de hoop op een beter verleden loslaten.
Marloes*
Zeer actief
Mijn ras(sen): Golden Retriever

Ongelezen bericht door Marloes* »

Wat een raar mens zeg!!
Waarschuw je haar netjes, vriendelijk, beter kan niet, gaat dat mens lopen roepen dat ze met een muilkorf door het leven moet gaan.

Gewoon keihard om lachen, en lekker laten gaan!
En negeren, als ze echt wil dat ze spelen. Wat denkt ze nou..
Xiara
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door Xiara »

bizar joh, bescherm je haar hondjes tegen mogelijke risico's, heb jij het vervolgens gedaan (of je hond)

Dat ze het uberhaubt voorstelde trouwens, geloof niet dat ik dat zou aandurven met zo'n mini hondje en een fikse hond
Afbeelding
Irisz
Zeer actief
Contacteer:

Xiara schreef: Dat ze het uberhaubt voorstelde trouwens, geloof niet dat ik dat zou aandurven met zo'n mini hondje en een fikse hond
Nee precies. Daarvoor wilde ik haar ook waarschuwen.
Het maakt mij weinig uit dat ze Luna agressief bestempelt. Ik weet wel beter.
Maar door haar onnadenkendheid, kunnen er wel echt ongelukken gebeuren met haar hondjes en ik weet dan al wel wie er de schuld gaat krijgen. Zij niet hoor.
Iris
Xavi & Focus

* Luna *
blondie
Zeer actief

Ongelezen bericht door blondie »

Nanna schreef:
Chione schreef: Mensen gooien hier ook nogal eens ongevraagd hun kleine hondjes voor Lola's poten .
Werkelijk, ik maak dat NOOIT mee en heb het ook nog nooit meegemaakt. Ik zie het al dat mensen aan komen lopen, hun minimuis optillen en voorts voor Charles neerwerpen... zo van speel er maar mee.
Ik kan me er niets bij voorstellen dat dat "nogal eens" gebeurt.
Maar dat kan ook aan de regio liggen waar ik woon :mrgreen:
ik heb het ook niet meegemaakt dat er een kleinere hond voor finn geworpen wordt omdat hij met de iniminie buurhond leuk overweg kan..
MAAR ik kom wel in heel veel andere situaties terecht die ook niet herkenbaar zijn voor jou.. ligt denk echt aan de regio idd en hoe drukbevolkt een stukje gebied is waar je woont en varieteit aan hondeneigenaren :wink:

om maar een voorbeeld te noemen :mrgreen: vanmiddag loop ik weg van de stoep.. en kids uit de buurt liepen er en wilden finn en bluf aanhalen.. het kleine buurhondje liep ook los op de stoep.. dus de mijne mochten ook even los zodat ze elkaar konden begroeten.. de buurtkids stonden op de hoek en daar gingen de honden ook heen.. ik loop erachter en inene zie ik bluf de hoek omschieten en finn ook enthousiast mee.. volledig mijn fout en ik brul hier! wat ze ook deden..finn dan .. bluf bleef even vertwijfeld staan want.. ze vind kleine witte hondjes zo leuk..
de dame logisch.. schrok zich een ongeluk.. twee herders de hoek om.. en tilde haar hond op om naar de overkant te gaan.. ik had jut en jul aangelijnt inmiddels en verontschuldigde me.. maar zij ging ook richting park.. (extreem druk nu omdat de gemeente een bepaalde looproute heeft afgesloten :devil: ) reutje gaat in dat stukje naar het park zitten poepen(werd opgeruimd) en uitgebreid snuffelen vond ik ook nog best ik wacht wel even.. is nl een heel smal stukje..dus die van mij even een zitcommando gegeven.. en het duurde en duurde.. en toen ging hij in de flex hangen en aanblaffen en grommen.. en zij bleef staan.. toen heb ik haar toch maar even verzocht door te lopen omdat die van mij toch zo echt moesten plassen en ik ze los zou gooien in het loslooppaadje...
dier bleef blaffen en in de richting van die van mij komen die echt geduldig zonder borstelen of wat dan ook netjes bleven zitten..
maar ik had het ook even gehad.. zij bleef toen zelf maar staan zodat ik kon passeren.. maar het is soms zo dubbel..
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”