Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Mijn honden gaan NOOIT meer los!......

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door ranetje »

Inge O schreef:
Paulala schreef: De eigenaresse is een heel aardige vrouw, die blij was dat ik zo mijn best heb gedaan om contact te zoeken.
En omdat ik uit mezelf aanbood de kosten op me te nemen, willen ze er verder niets mee doen en hoeft er geen politie aan te pas te komen van ze.
maar dat dit zelfs überhaupt een optie zou geweest zijn begrijp ik niet en zou me eigenlijk ook ontzettend boos maken.

het evolueert allemaal helemaal de verkeerde kant op met onze honden :19: .
Dat begrijp ik inderdaad ook helemaal niet, dat er politiewerk van gemaakt zou worden :denken:
Bij mijn weten is dat toch ook helemaal niet gebruikelijk?

Fijn dat de kat vrijwel niets mankeert :ok:
Dat voelt voor jou vast geruststellend Paulala :wink:
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
SuzieC1970
Zeer actief
Mijn ras(sen): Staffordshire Bull Terrier en Mechelse herder.
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door SuzieC1970 »

Ik kan me voorstellen dat je ontzettend geschrokken bent en ik vind dat je supernetjes gehandeld hebt ! Petje af daarvoor ! Hier in ons losloopgebied lopen ook onzettend veel katten en mede daardoor lopen mijn honden daar ook nooit los. Maar ik snap alleen de katten eigenaren niet helemaal, zijn hun nou noot bang dat hun kat iets overkomt > Als een hond een kat pakt is ie meteen fout maar in jou geval ging de kat toch als eerste tot de aanval over ? Moeten je honden dat dan maar gewoon pikken ? Warom laten al die kattenbezitters hun katten overal maar rondstruinen, van mijn honden mag niemand last hebben maar ondertussen mogen de katten alles ! Ik hou echt wel van katten hoor maar ik zou als ik een kat had spookbenauwd zijn dat er iets met hem of haar zou gebeuren. Houd ze dan binnen of maak je tuin kat proof. Ik ken zat mensen die dat doen en dat gaat prima ! Als er hier een kat door mijn tuin loopt sta ik ook niet voor de gezondheid van het dier in....hoewel ik van harte hoop dat Max ze nooit te pakken zal krijgen hoor ! Maar aan de andere kant hebben ze uit mijn tuin te blijven !(ze azen op mijn voliere..)
Xiara
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door Xiara »

Paula, wat ontzettend fijn dat het zo goed gaat met de kat! Zal een hele opluchting voor je zijn!

Denk trouwens dat je helemaal gelijk hebt dat mensen pas echt raar gaan doen als ze merken dat de andere partij niet eerlijk is of zijn verantwoordelijkheid wil nemen.

Nogmaals, super netjes aangepakt. Zouden meer mensen op die manier moeten doen!!
Afbeelding
Mojuan
Zeer actief

Ongelezen bericht door Mojuan »

Wat kunnen sommige mensen toch makkelijk oordelen zonder eerst te vragen naar de reden waarom ik maar één keer per week naar die plek kan om de honden los te laten rennen.

Ik heb GEEN auto, GEEN rijbewijs, dus ik ben afhankelijk van mijn benen of mijn fiets!
Die plek waar ze los kunnen is nou niet direct om de hoek, en mijn vriend is vrachtwagenchauffeur en maar één of twee dagen in de week thuis.
Het lijkt wel of sommigen denken dat wij niets voor onze honden over hebben, terwijl we er alles aan doen om ze gelukkig te houden.

We lopen altijd met ze aan de flex, dus kort aangelijnd hoeven ze nooit te lopen.
Ik fiets zo nu en dan met Romeo, en ik laat de honden vaak even lekker aan de flex door het water rennen en spelen.
Het is echt niet zo dat ik drie keer per dag een blokje om loop en dat ze het daar maar mee moeten doen.
Sommige mensen lijken te denken dat iedereen het net zo makkelijk heeft als zij zelf.

En oh wee als iemand hun veroordeelt, :neenee:
:zweep:
mwillow

Ongelezen bericht door mwillow »

Wat een verhaal. Maar goed dat het zo met een sisser is afgelopen.
Ja, ik vind het oerdom dat je honden losgooit op een plek waar je die prikkels kan verwachten. Zelfs mijn honden gaan niet in mijn rustige wijk vol met katten los. Maar we maken allemaal fouten en je hebt er van geleerd en zeker je verantwoording genomen. Petje af, want met jouw ras zullen er niet veel zo over denken en ik ben blij dat het met die eigenaresse goed is geschikt. Pluim ook voor haar.

Ik heb vroeger honden gehad die niet in losloopgebieden los konden, omdat ze zich dan vergrepen aan andere honden. Zit er bij jou geen basisschool in de buurt met zo'n groot afgesloten schoolplein er omheen? Ik trainde de honden altijd op dat soort plekken en vond dat ideaal, want ze hadden zo toch dat stukje vrijheid en plezier van het los rennen.
Mojuan
Zeer actief

SandraH schreef: Ja, ik vind het oerdom dat je honden losgooit op een plek waar je die prikkels kan verwachten..
Euh.... nee, dat kon ik dus niet verwachten, anders had ik ze daar absoluut niet los gelaten.
Dat zou wel heel erg stom zijn, en heel erg fout.
Ik heb daar nooit katten gezien, en ze lopen daar al maandenlang los.
Het is ook niet in een woonwijk, maar langs een hele lange weg, met aan twee kanten struiken, en daarna een straat, weer struiken, en dan pas de woonwijk.

Aan de andere kant van die hele lange weg (met struiken er tussen dus) ligt een fietspad met gras en een sloot erlangs.
En daar liepen ze dus los, zoals ik vaker deed.

Ik heb daar werkelijk nog nooit een kat zien lopen, zitten, liggen.
En mijn honden ook niet, anders was dit al veel eerder gebeurd.

Dit maakt nu juist dat ik ze helemaal niet meer los durf te laten, omdat dus ook op een plek waar ik het totaal niet verwacht had, katten kunnen lopen.

Daarom ben ik blij dat mijn vriend een mooi afgelegen plekje heeft gevonden. Geen huizen in de buurt, dus hopelijk geen hond of kat in de buurt!
AnneMarie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Leeuwhondje

Ongelezen bericht door AnneMarie »

Ik vind dat je heel goed gehandeld hebt, je bent EERLIJK geweest in tegenstelling wat sommige hier aanraden,
je hebt zelf actie ondernomen, politie gebeld en mensen gewaarschuwd.

Katten lopen zomaar op straat, dat vind ik best een punt van discussie.
Die roven en klieren er maar op los en honden moeten aangelijnd zijn...

Hoe dan ook, ik zou mijn honden als ze dit geflikt hadden, ook niet snel meer loslaten. Dan maar aan een lange lijn.
:19:

Ze hadden ook onder een auto kunnen rennen.....

Ik ben altijd blij als ik zoiets lees, dat ik voor een ras gekozen heb wat geen vecht waak of verdedigings of jacht gedrag in zijn instinct heeft.
Mojuan
Zeer actief

AnneMarie schreef:
Ze hadden ook onder een auto kunnen rennen.....

Ik ben altijd blij als ik zoiets lees, dat ik voor een ras gekozen heb wat geen vecht waak of verdedigings of jacht gedrag in zijn instinct heeft.
Nou idd, er zou maar net een auto aangekomen zijn.... moet er niet aan denken!

Mag ik vragen wat voor ras jij hebt gekozen?
En hoe het karakter van jouw hond is in de omgang met andere honden en het dagelijks leven?
mwillow

Ongelezen bericht door mwillow »

Paulala schreef:
SandraH schreef: Ja, ik vind het oerdom dat je honden losgooit op een plek waar je die prikkels kan verwachten..
Euh.... nee, dat kon ik dus niet verwachten, anders had ik ze daar absoluut niet los gelaten.
Dat zou wel heel erg stom zijn, en heel erg fout.
Ik heb daar nooit katten gezien, en ze lopen daar al maandenlang los.
Het is ook niet in een woonwijk, maar langs een hele lange weg, met aan twee kanten struiken, en daarna een straat, weer struiken, en dan pas de woonwijk.

Aan de andere kant van die hele lange weg (met struiken er tussen dus) ligt een fietspad met gras en een sloot erlangs.
En daar liepen ze dus los, zoals ik vaker deed.

Ik heb daar werkelijk nog nooit een kat zien lopen, zitten, liggen.
En mijn honden ook niet, anders was dit al veel eerder gebeurd.

Dit maakt nu juist dat ik ze helemaal niet meer los durf te laten, omdat dus ook op een plek waar ik het totaal niet verwacht had, katten kunnen lopen.

Daarom ben ik blij dat mijn vriend een mooi afgelegen plekje heeft gevonden. Geen huizen in de buurt, dus hopelijk geen hond of kat in de buurt!
OK, verkeerd geïnterpreteerd dan. :ok:

Een paar maanden geleden heb ik een soortgelijke situatie meegemaakt van een op hol geslagen Labrador, die dwars door onze voortuin door de dichte heg heen in de achtertuinen van een aantal villa's belandde met een hoop verbaal naar spelende kinderen toe die vreselijk begonnen te krijsen....hondje was ook op zoek naar een kat die inmiddels naar binnen was gevlucht en de hond peerde hem ook naar binnen. Gelukkig had die vader hem snel te pakken en werd aan de voorkant weer eruit gebosjourt. De eigenaar schaamde d'r eigen rot en wist niet meer uit te brengen 'dat doet 'ie anders nooit....'. Als ik mijn honden hier dagelijks los zou gooien in deze situaties, dan weet ik zeker dat 1 er van die normaal behoorlijk goed wild etc. met rust laat, het een leuk spelletje gaat vinden om die ***kat eens een keer te grazen te nemen.
Zo bedoelde ik mijn opmerking eigenlijk meer, maar ik heb niet heel je topic doorgelezen.

Fijn dat je een veilig losloopstukkie gevonden hebt. Laat je er niet door uit het veld slaan. :ok:
Mojuan
Zeer actief

SandraH schreef:, maar ik heb niet heel je topic doorgelezen.

Fijn dat je een veilig losloopstukkie gevonden hebt. Laat je er niet door uit het veld slaan. :ok:
Ik kan me voorstellen dat je niet alles hebt gelezen, het zijn inmiddels aardig wat pagina's geworden!

Maar ik vind het geen probleem om sommige dingen nog eens uit te leggen hoor. :ok:

Mijn gevoel zegt dat ik de honden helemaal niet meer los wil laten, maar ik gun ze het echt, en daarom gaan we het nu op deze manier proberen.
Eens in de week een mooi stukje opzoeken buiten de bewoonde wereld en ze lekker samen laten spelen en rennen.
Ik weet wel, dat als er nu nog eens iets geks gebeuren zou na alles dat we hebben geprobeerd om het op een goede manier te doen, dat ik het echt niet meer aan zou durven.
Dus nu maar hopen dat die afgelegen plek de juiste plek blijkt te zijn waar ze nog lang en gelukkig kunnen genieten!
*Linda*
Zeer actief

Ongelezen bericht door *Linda* »

Wat een opluchting, en super hoe je hebt gehandeld. Als je van de eerste schrik bent bekomen, durf je ze best weer los te laten hoor, het moet even slijten allemaal en tot die tijd lijk jij me prima in staat om je honden op een andere manier hun beweging te geven :wink:

Verder heb ik echt met open mond de reacties hier gelezen, de lichtende voorbeelden van de veranwoordelijke hondenbaasjes. Not.
Afbeelding Afbeelding Afbeelding
iones
Zeer actief

Ongelezen bericht door iones »

Paulala schreef:Wat kunnen sommige mensen toch makkelijk oordelen zonder eerst te vragen naar de reden waarom ik maar één keer per week naar die plek kan om de honden los te laten rennen.

Ik heb GEEN auto, GEEN rijbewijs, dus ik ben afhankelijk van mijn benen of mijn fiets!
Die plek waar ze los kunnen is nou niet direct om de hoek, en mijn vriend is vrachtwagenchauffeur en maar één of twee dagen in de week thuis.
Het lijkt wel of sommigen denken dat wij niets voor onze honden over hebben, terwijl we er alles aan doen om ze gelukkig te houden.

We lopen altijd met ze aan de flex, dus kort aangelijnd hoeven ze nooit te lopen.
Ik fiets zo nu en dan met Romeo, en ik laat de honden vaak even lekker aan de flex door het water rennen en spelen.
Het is echt niet zo dat ik drie keer per dag een blokje om loop en dat ze het daar maar mee moeten doen.
Sommige mensen lijken te denken dat iedereen het net zo makkelijk heeft als zij zelf.

En oh wee als iemand hun veroordeelt, :neenee:
Jij veroordeelt je EIGEN honden, die aangevallen worden door een kat en in de tegenaanval gaan. Tssss.

En geloof maar, veilige katvrije stukjes zijn nergens. Behalve in een hele drukke stad waar ze acuut doodgereden worden. Ook op dat afgelegen stukje kun je katten tegenkomen. Dat zijn dan halfverwilderde katten die bij een boer weggelopen zijn omdat er te veel kwamen.

Ik vind een kat die een hond zonder reden aanvalt ook niet los mag lopen. En als die flink teuggebeten wordt door de betreffende hond, dan is dat terecht.

De hond van mijn zus loopt altijd aan de lijn want ze durft hem niet los te laten want dan is hij meteen weg (is een jack russel). Die is ook ooit zonder aanleiding aangevallen door een kat. Mijn zus had niet de tegenwoordigheid om dat beest weg te trappen, dus kon ze mooi naard e dierenarts met haar hond. En de katteneigenaar? Die weet van niets! Is lekker gemakkelijk. Hoeft ie ook niet de onkosten te betalen.
'Het lot van de dieren is bezegeld door de onverschilligheid van velen, in combinatie met de daadwerkelijke haat van weinigen
thom
Zeer actief
Mijn ras(sen): Portugees 'straatschoffie'.
Contacteer:

Ongelezen bericht door thom »

Iones, wat ga jij vreselijk kort door de bocht. Ik snap dat niet van je hoor..??
Afbeelding
Mojuan
Zeer actief

iones schreef: Jij veroordeelt je EIGEN honden, die aangevallen worden door een kat en in de tegenaanval gaan. Tssss.

En geloof maar, veilige katvrije stukjes zijn nergens. Behalve in een hele drukke stad waar ze acuut doodgereden worden. Ook op dat afgelegen stukje kun je katten tegenkomen. Dat zijn dan halfverwilderde katten die bij een boer weggelopen zijn omdat er te veel kwamen.

Ik vind een kat die een hond zonder reden aanvalt ook niet los mag lopen. En als die flink teuggebeten wordt door de betreffende hond, dan is dat terecht.

De hond van mijn zus loopt altijd aan de lijn want ze durft hem niet los te laten want dan is hij meteen weg (is een jack russel). Die is ook ooit zonder aanleiding aangevallen door een kat. Mijn zus had niet de tegenwoordigheid om dat beest weg te trappen, dus kon ze mooi naard e dierenarts met haar hond. En de katteneigenaar? Die weet van niets! Is lekker gemakkelijk. Hoeft ie ook niet de onkosten te betalen.
Volgens mij snap jij het niet helemaal, of beter gezegd: helemaal niet.
Waar staat dat ik mijn honden hiervoor veroordeel?
Nergens toch.
Ik doe er alles aan om ze gelukkig te maken.
En het is mijn fout dat dit is gebeurd.

Overigens viel de kat niet zonder reden aan, hij werd achtervolgd door mijn honden, dus ik vind er niets raars aan.
En wie zegt dat mijn honden de kat ook niet gebeten hadden zonder dat deze de aanval had ingezet?
Dat zal ik nooit weten, maar dat zou best eens kunnen, ze waren tenslotte aan het jagen.
iones
Zeer actief

thom schreef:Iones, wat ga jij vreselijk kort door de bocht. Ik snap dat niet van je hoor..??
ik vind het zo kort door de bocht dat katten OVERAL los mogen lopen en honden mogen aanvallen, en als het andersom is wordt er gegild en hysterisch gedaan, ZELFS als de hond zich verdedigt omdat de kat degene is die aanvalt. Daar snap ik nou helemaal niets van. Zo'n eenzijdige benadering! Ze komen overal dus kun je nergens je hond los laten.

Je veroordeelt je honden niet woordelijk Paulala, ze mogen alleen niet meer los. DAt is toch ook een veroordeling?
'Het lot van de dieren is bezegeld door de onverschilligheid van velen, in combinatie met de daadwerkelijke haat van weinigen
Mojuan
Zeer actief

thom schreef:Iones, wat ga jij vreselijk kort door de bocht. Ik snap dat niet van je hoor..??
Ze zal zelf wel gefrustreerd zijn, omdat ze als dit haar was overkomen niet zo recht door zee gereageerd had kunnen hebben.
Zo hebben we allemaal onze tekortkomingen.
Mij heeft ze er niet mee, ik wind me er niet over op, zij duidelijk wel.
iones
Zeer actief

Paulala schreef:
Ze zal zelf wel gefrustreerd zijn, omdat ze als dit haar was overkomen niet zo recht door zee gereageerd had kunnen hebben.
Zo hebben we allemaal onze tekortkomingen.
Mij heeft ze er niet mee, ik wind me er niet over op, zij duidelijk wel.
Als wat mij overkomen was?
Als een kat mijn honden had aangevallen? Hoe had ik dan volgens jou gereageerd? :denken:
thom
Zeer actief
Contacteer:

Dat katten altijd en overal mogen loslopen, zonder dat ze een strobreed in weg gelegd mogen worden,.....daar ben ik het helemaal met je eens...!!
Laatst gewijzigd door thom op 14 jun 2009 13:00, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding
AnneMarie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Leeuwhondje

Ongelezen bericht door AnneMarie »

Het niveau daalt weer tot een minimum..... :jank:

Als mensen nu eens vanuit zichzelf praten IK ....... en niet de ander gaan aanvallen of dingen invullen die de ander zou hebben .... dan komen we al een stuk verder..... :neenee:
iones
Zeer actief

thom schreef:Dat katten altijd en overal mogen loslopen, zonder dat ze een strobreed in weg gelegd mogen worden,.....daar ben ik het helemaal met je eens...!!
ik niet. Het is te gek voor woorden.
Er zijn te veel mensen niet van gediend. En het is gevaarlijk.
Mojuan
Zeer actief

iones schreef: ik vind het zo kort door de bocht dat katten OVERAL los mogen lopen en honden mogen aanvallen, en als het andersom is wordt er gegild en hysterisch gedaan, ZELFS als de hond zich verdedigt omdat de kat degene is die aanvalt. Daar snap ik nou helemaal niets van. Zo'n eenzijdige benadering! Ze komen overal dus kun je nergens je hond los laten.

Je veroordeelt je honden niet woordelijk Paulala, ze mogen alleen niet meer los. DAt is toch ook een veroordeling?
Ik snap ook niet dat katten maar overal los mogen lopen.
Maar is nu eenmaal een feit dat het zo is, en ik pas mezelf aan deze situatie aan.
Mijn honden waren aan het jagen op de kat, waarop de kat zichzelf probeerde te verdedigen.

Dat mijn honden 'veroordeeld' worden tot een leven aan de lijn, dat doet de maatschappij, niet ik.
Ik neem mijn verantwoordelijkheid alleen maar.
En niemand kan mij daarvan weerhouden, ook jij niet.
Er zijn genoeg andere manieren om mijn honden de beweging en bezigheden te geven waar ze blij van worden.
En daarnaast heeft mijn vriend een mooi plekje gevonden waar ze toch nog eens in de week even los kunnen rennen.
Ik vind dit een prima oplossing, die veilig is voor alle partijen.

De katten kunnen er niets aan doen dat ze los buiten mogen lopen en daardoor gevaar lopen.
Het zou niet eerlijk zijn van mij als ik het ga risceren dat mijn honden wederom een kat te pakken kunnen krijgen.
Dan wordt de kat de dupe van mijn keuzes, vind je dat wel normaal dan?
Terwijl ik er gewoon voor kan kiezen om op andere manieren mijn honden in hun behoeften te voorzien.
thom
Zeer actief
Contacteer:

iones schreef:
thom schreef:Dat katten altijd en overal mogen loslopen, zonder dat ze een strobreed in weg gelegd mogen worden,.....daar ben ik het helemaal met je eens...!!
Ik schreef het een beetje rottig, moet nodig naar bed.
Maar dat ben ik helemaal met je eens dus...!!
Afbeelding
iones
Zeer actief

thom schreef:
iones schreef:
Ik schreef het een beetje rottig, moet nodig naar bed.
Maar dat ben ik helemaal met je eens dus...!!
Ooooh! sorry. Dan begreep ik je verkeerd.

Paulala, wat voor jouw honden geldt, geldt voor alle honden. We leven in dezeflde maatschappij en die veroordeelt al onze honden eeuwig aan de lijn. Katten spelen daarin nauwelijks een rol.
Maar het belang van mijn honden staat bij mij voorop. Daar ligt mijn eerste verantwoordelijkheid. Mijn honden willen kunnen rennen en spelen, dat gaat echt niet aan de lijn. Dus laat ik ze los als ik ga lopen en we komen op de zandwegen. En er lopen daar ook katten.
Frenk
Zeer actief
Mijn ras(sen): xLhasa-ShihTzu

Ongelezen bericht door Frenk »

Martijn schreef:
thom schreef:
Martijn schreef:
Paulala schreef:Mijn vriend heeft een mooi afgelegen plekje gevonden waar de honden los kunnen.
We zijn dus van plan om elke week daar heen te gaan met de auto zodat ze even lekker mogen rennen.
Oh kijk! Helemaal elke week los!
Wát een weelde.
Dat is best een valse opmerking, Martijn.
Niet iedereen heeft zoveel ruimte als jullie hebben.
Toen ik middenin Amsterdam woonde gingen ze ook elke dag los.
En jij denkt dat het niet mogelijk is om een hond aangelijnd tevreden dagen te bezorgen? Door allerlei activiteiten te ondernemen?
Ik vind het ook een valse opmerking. Zeker tegen iemand waarvan je juist leest hoe betrokken ze bij haar honden is en er geen sprake is van verwaarlozing.
Afbeelding
marian*
Erelid
Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
Contacteer:

Ongelezen bericht door marian* »

Paulala schreef:En het is mijn fout dat dit is gebeurd.
Nou nee,niet alleen jouw fout in elk geval.
Als de kat in een omheinde tuin had gezeten had dit nooit kunnen gebeuren.
Afbeelding
Uit het oog maar nooit uit het hart
Max 24/8/'94-11-4-'11,Bente 27/4/'99-23/11/'10
iones
Zeer actief

marian* schreef:
Amen! De grootste fout ligt bij de eigenaar van de kat. Die laat dit gebeuren. Die let er niet op.

Wat vinden jullie van mensen die hun hond de straat op pleuren en die hond moet het maar uit zoeken? Honden vermaken zich uiteindelijk wel hoor, daar niet van. Maar ik vind het geen stijl.

Waarom is dit gedrag bij katten niet verwerpelijk?
Frenk
Zeer actief
Mijn ras(sen): xLhasa-ShihTzu

Ongelezen bericht door Frenk »

Paulala schreef:Dat mijn honden 'veroordeeld' worden tot een leven aan de lijn, dat doet de maatschappij, niet ik.
Ik neem mijn verantwoordelijkheid alleen maar.
Nou.. Dat doet de maatschappij niet :wink: Dat is omdat jouw honden gedrag vertonen wat niet sociaal is, om het maar even zo te zeggen :19:
Daar kan de maatschappij toch niks aan doen?
Afbeelding
EstherK
Zeer actief
Mijn ras(sen): Airedale Terrier, Zwarte Russische Terrier en Foxterrier
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door EstherK »

Wat fijn dat het goed gaat met de kat :ok: en heel goed dat je een mooi gebied hebt gevonden waar de honden kunnen rennen.

Dat een ander zijn honden gewoon midden in Amsterdam losgooit is een keuze. Net als welk voer je geeft, of je bench gebruikt, risico's wil nemen met andere dieren, hoe lang honden alleen mogen zijn en hoe veel honden je hebt. Allemaal persoonlijke keuzes. :wink:
EstherK
Zeer actief
Mijn ras(sen): Airedale Terrier, Zwarte Russische Terrier en Foxterrier
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door EstherK »

iones schreef:
marian* schreef:
Amen! De grootste fout ligt bij de eigenaar van de kat. Die laat dit gebeuren. Die let er niet op.

Wat vinden jullie van mensen die hun hond de straat op pleuren en die hond moet het maar uit zoeken? Honden vermaken zich uiteindelijk wel hoor, daar niet van. Maar ik vind het geen stijl.

Waarom is dit gedrag bij katten niet verwerpelijk?
Omdat een kat een heel ander dier is als een hond. :roll:
mari-anne
Zeer actief
Mijn ras(sen): Zwitserse witte herder

Ongelezen bericht door mari-anne »

Wat een afschuwelijke gebeurtenis. Vreselijk als je ,je honden dat ziet doen. Echt goed dat je ze van de kat af hebt gekregen.
En ik vind het echt heel knap dat je de politie hebt gebeld en je verantwoording neemt naar de kat en zijn baasjes toe.
Echt goed :ok:

Groetjes Marianne
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”