iones schreef:
ik vind het zo kort door de bocht dat katten OVERAL los mogen lopen en honden mogen aanvallen, en als het andersom is wordt er gegild en hysterisch gedaan, ZELFS als de hond zich verdedigt omdat de kat degene is die aanvalt. Daar snap ik nou helemaal niets van. Zo'n eenzijdige benadering! Ze komen overal dus kun je nergens je hond los laten.
Je veroordeelt je honden niet woordelijk Paulala, ze mogen alleen niet meer los. DAt is toch ook een veroordeling?
Ik snap ook niet dat katten maar overal los mogen lopen.
Maar is nu eenmaal een feit dat het zo is, en ik pas mezelf aan deze situatie aan.
Mijn honden waren aan het jagen op de kat, waarop de kat zichzelf probeerde te verdedigen.
Dat mijn honden 'veroordeeld' worden tot een leven aan de lijn, dat doet de maatschappij, niet ik.
Ik neem mijn verantwoordelijkheid alleen maar.
En niemand kan mij daarvan weerhouden, ook jij niet.
Er zijn genoeg andere manieren om mijn honden de beweging en bezigheden te geven waar ze blij van worden.
En daarnaast heeft mijn vriend een mooi plekje gevonden waar ze toch nog eens in de week even los kunnen rennen.
Ik vind dit een prima oplossing, die veilig is voor alle partijen.
De katten kunnen er niets aan doen dat ze los buiten mogen lopen en daardoor gevaar lopen.
Het zou niet eerlijk zijn van mij als ik het ga risceren dat mijn honden wederom een kat te pakken kunnen krijgen.
Dan wordt de kat de dupe van mijn keuzes, vind je dat wel normaal dan?
Terwijl ik er gewoon voor kan kiezen om op andere manieren mijn honden in hun behoeften te voorzien.