Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Mijn honden gaan NOOIT meer los!......

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

marian*
Erelid
Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door marian* »

christo schreef: Die hebben geen baasje meer. Is het dan wel OK als die je vijver leegvissen?
Is heel onprettig maar die kun je er niet op aanspreken geloof ik :wink:
Bazen van katten echter wel.Voor zover je kunt achterhalen van welke kat ze eigenaar zijn.
Nogmaals:ik heb niks tegen katten en vind het zelfs reuze leuk als ik ergens op bezoek kom en er klimt er een op schoot :19:
Laatst gewijzigd door marian* op 15 jun 2009 14:46, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding
Uit het oog maar nooit uit het hart
Max 24/8/'94-11-4-'11,Bente 27/4/'99-23/11/'10
Fin
Zeer actief

Ongelezen bericht door Fin »

Jaap* schreef:
Jacksel schreef:
christo schreef:Ik ben erg voor tolerantie. Het houdt het leefbaar voor elkaar.
Maar tolerantie betekent voor jou dus dat je alles maar moet accepteren van een ander?
Kijk, doe je het weer :wink:
Door steeds van die stellige "conclusies" te trekken praat je steeds maar langs elkaar heen :19:
Selectief quoten noem je dat. :mrgreen: Zo haal je je gelijk wel, als je het hele voorafgaande verhaal compleet negeert.
** Angela **
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse herder
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door ** Angela ** »

Wat mij steeds vaker opvalt is dat mensen zich zo snel ergeren aan bep dingen. Zo ook aan dieren die niet van hun zijn

Toen ik nog kleiner was, werden katten helemaal niet als overlast gezien het was heel normaal dat die los op straat liepen.
En werd er dan bij de buuf wat van t aanrecht gejat, ach kan gebeuren was dan de reactie van de buuf en ze haalde gewoon nieuw vlees

We hebben trouwens altijd gewoon in de stad gewoont hoor.

Woon inmiddels alweer bijna 3 jaar op mezelf en heb naast mijn 2 honden ook 2 katten.

Die kwamen altijd buiten, liepen mee als ik de honden uit ging laten
Mijn ene kat ging nooit ver , die bleef een beetje rond het huis.
De andere ben ik al eens in t parkje en in de stad tegengekomen :80:

Deze ging ook gezellig buurten bij iedereen die zn raam of deur open had staan.
Iedereen hier in de wijk wist dat dat mijn kat was, heb ook gezegd als je er last van hebt moet je t zeggen.
Nooit iemand gehoord want ze vonden t wel gezellie als Breezer kwam buurten.

1x is er wat voorgevallen, Breezer liep achter mij aan toen ik Leentje uitliet.
Hij bleef wat achter en ik riep hem.
Maar hij durfde niet door te lopen want er kwam iemand met een Bouvier aan.
Hij bleef netjes aan de kant op de brug zitten, die vent had zeeen van ruimte om Breezer te passeren.
Maar nee meneer moest perse zijn boef laten schieten naar Breezer en arme Breezer kon ook nog een schop krijgen van die man. Hij viel zo de brug af bijna het water in. :boos:

Is nog een hele rel geweest ook want iemand anders die t ook gezien had is die vent achterna gegaan.

Mijn katten komen mede door die ene kl**tz*k niet meer buiten.
En door iemand hier die het niet kan hebben dat ik zijn drugverslaving niet sponsor waardoor ik al 2x mn kat ben kwijt geweest.

Leuk is anders, maar ook binnen vermaken ze zich prima.
Ze zijn niet ongelukkig
Many people walk in and out our lives, but only true friends leave footprints
-Gaby-
Zeer actief
Mijn ras(sen): Louisiana Catahoula Leopard Dog, Tamaskan
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door -Gaby- »

ranetje schreef:
christo schreef:
Frenk schreef:
ranetje schreef:Maar dagelijks katten in de tuin die het vijvertje leeg vissen en er hun behoefte doen zoals ze schrijft, is dat geen overlast?
Het is wel haar tuin.............
Natuurlijk is dat overlast. Hele vervelende overlast zelfs. En ik vind ook echt dat je als katteneigenaar daar iets aan zou moeten doen. En dat kan varieren van het aanbieden van een kattenwegjaag systeem (die bestaan toch?) tot het binnenhouden van je kat. Maar natuurlijk is het onacceptabel als je vijver leeggevist wordt.
Nou, als het geen katten zijn dan zijn het wel de reigers hoor. En ook daartegen moet je je vijver beschermen. Hoef je niet eens een net voor te gebruiken, je komt ook al een eind door de vijver dieper te maken en wat schuilplekken voor je vissen te maken.

Punt is bij mij dat er ook zat mensen zijn met een vijver en buurtkatten en reigers die op hun vissen azen en die daar hun maatregelen voor nemen en lekker doorgaan met hun leven. In hoeverre je je druk maakt over zo'n kwestie ligt ook grotendeels aan je eigen instelling.
Ik denk dat het ook wel een beetje aan de maat van je tuin en je vijver ligt :mrgreen:

Ik had het wel leuk gevonden als je op mijn volledige reactie (meer naar boven op deze pagina) had gereageerd.
Je valt marian* aan op twee keer een kat binnen, maar je vergeet haar andere stukje (over die dagelijks bezochte vijver in haar tuin dus o.a.) :wink:
Volgens mij heb ik een aardig tolerante instelling, maar ik kan het niet waarderen als ik uit het raam kijk en er ligt een onthoofde babygans. De kat van de buurvrouw had het gedaan. Ja, zei ze, de kat doet het vaker, merels, muizen, eigenlijk vanalles wel. Maar ja, je kunt een kat niet binnen houden hè? En daarmee was de kous af. Ik lig er niet wakker van, maar toch, ik vind het ook niet kloppen, heeft niets met een intolerante instelling te maken.
Fin
Zeer actief

marian* schreef:
christo schreef: Die hebben geen baasje meer. Is het dan wel OK als die je vijver leegvissen?
Is heel onprettig maar die kun je er niet op aanspreken geloof ik :wink:
Bazen van katten echter wel.Voor zover je kunt achterhalen van welke kat ze eigenaar zijn.
Nogmaals:ik heb niks tegen katten en vind het zelfs reuze leuk als ik ergens op bezoek kom en er klimt er een op schoot :19:
Maar dat is het punt niet, of wel? Als een zwerfkat je vijver leegvist, zul je daar ook maatregelen tegen moeten nemen en kosten moeten maken. En dan doe je dat en ga je verder met je leven.

Maar is het de kat van iemand, dan moet je het allemaal maar lijdzaam ondergaan en je doodergeren?
-Gaby-
Zeer actief

christo schreef:
-Gaby- schreef:
marian* schreef: Op zijn minst de helft van de hondenbelasting lijkt mij een redelijk bedrag voor het schoon houden van zandbakken enz.
Wat mij betreft een euro of 25. Is te missen, het lijkt me niet dat daardoor een hele zooi katten op straat komt te staan. Als ze al niet eens €25,- over hebben voor hun kat, laat staan dat ze bijvoorbeeld een gebroken poot laten repareren. En als het mensen wel weerhoudt van het nemen van katten, dan kan ik daar ook niet mee zitten. Katten zijn leuk als je er zelf een hebt, maar volgens mij is het voor de overige dieren, zoals vogels, fijn als er minder katten komen.
De ratten en de muizen (die op het brood voor de eendjes en de voertafel voor de vogeltjes afkomen) zullen zeker een feestje vieren. Dat van korte duur is, want daarna wordt het gat opgevuld door verwilderde katten. :wink:
Ik denk dat het niet zo'n vaart loopt met de ratten en muizen, als de katten zelfs de meeste mezen en mussen in de buurt al opgevroten hebben. En aangezien er geen beleid is te vormen om katten binnen te houden o.i.d. en katten wel overlast veroorzaken, misschien niet voor jou, maar voor anderen wel, denk ik dat dit de beste oplossing is. Ik vind ook helemaal niet dat iedereen zijn katten binnen moet houden, maar ik vind het ook niet te ontkennen dat er geen overlast is.
Fin
Zeer actief

-Gaby- schreef: Volgens mij heb ik een aardig tolerante instelling, maar ik kan het niet waarderen als ik uit het raam kijk en er ligt een onthoofde babygans. De kat van de buurvrouw had het gedaan. Ja, zei ze, de kat doet het vaker, merels, muizen, eigenlijk vanalles wel. Maar ja, je kunt een kat niet binnen houden hè? En daarmee was de kous af. Ik lig er niet wakker van, maar toch, ik vind het ook niet kloppen, heeft niets met een intolerante instelling te maken.
Waarom denk je dat koolmezen en pimpelmezen zulke grote nesten hebben? En zwanen en ganzen? Die leefden en leven in het wild. Vroeger hadden ze dan te maken met de echte Europese wilde boskat, die nu nog alleen ergens in de bossen van Spanje voor schijnt te komen, en dus produceerden ze extra jongen om zodoende voldoende jongen over te houden die wel de volwassenheid zouden bereiken. Nu doen ze hetzelfde vanwege de huiskat en andere roofdieren.

Ik denk dat jij eendjes en ganzen al heel snel een heel stuk minder leuk zult vinden als alles wat ze aan jongen produceren volwassen wordt en zelf gaat reproduceren. :wink:
Frenk
Zeer actief
Mijn ras(sen): xLhasa-ShihTzu

Ongelezen bericht door Frenk »

christo schreef:
Frenk schreef:
christo schreef:
Frenk schreef: Nou, ik vind het wel een punt van verschil dat een kat van iemand is en een reiger niet. Je kunt je als kattenbezitter best iets aantrekken van je buren als ze dus wel last hebben van je kat. Mijn mening dus he :mrgreen:
Zie bovenstaande verhaal. :wink: Blijft wat ik zeg nog steeds wel overeind staan.
Ja, maar ik ben het dus niet met je eens :wink: Ik vind niet dat ik van mijn tuin en mijn vijver een soort Fort Knox moet maken om te voorkomen dat jouw kat (voorbeeldje :wink:) mijn tuin volpoept en mijn vijver leegvist. En ik verwacht dat jij mij tegemoet komt als ik je dat kom vertellen.
Dat hoort ook bij tolerantie en leefbaarheid. :wink:
Zie andere bovenstaande verhaal. Even teruglezen Frenk. Je bent niet meer op je scherpst de laatste tijd, geloof ik. :mrgreen:
Hoe ver bovenstaand dan? Ik reageer op jouw bericht in deze quote.. Waar verwijs jij naar dan?
Overigens kun je van alles van mij verwachten. Wil niet zeggen dat je het krijgt. Als jij een volière hebt, en je woont twee huizen van me vandaan, en ik ben er net komen wonen, dan klop ik bij je aan en maak een praatje met je. Ik hoor het nl liever meteen als er problemen zijn. Maar als jij een volière hebt met daarin kwetsbare en kostbare vogels, dan hoort het veilighouden van diezelfde kwetsbare en kostbare vogels bij jouw hobby, en de kosten daarvan ook. Idem voor je tuinvijver. Dus met alleen van alles en nog wat van mij gaan lopen verwachten kom je er niet.
Ehmm..... Nou nee. :mrgreen: Mijn tuin, mijn grondgebied. En als ik jouw katten daar niet wil hebben, dan is dat mijn goed recht. Dus als jij van mij tolerantie en flexibiliteit verwacht aangaande de poezenbeesten, dan verwacht ik dat jij rekening houdt met mij. :19: En zo redeneren als in dit stukje vind ik niet getuigen van tolerantie en rekening houden met :19:
Afbeelding
-Gaby-
Zeer actief

christo schreef:
-Gaby- schreef: Volgens mij heb ik een aardig tolerante instelling, maar ik kan het niet waarderen als ik uit het raam kijk en er ligt een onthoofde babygans. De kat van de buurvrouw had het gedaan. Ja, zei ze, de kat doet het vaker, merels, muizen, eigenlijk vanalles wel. Maar ja, je kunt een kat niet binnen houden hè? En daarmee was de kous af. Ik lig er niet wakker van, maar toch, ik vind het ook niet kloppen, heeft niets met een intolerante instelling te maken.
Waarom denk je dat koolmezen en pimpelmezen zulke grote nesten hebben? En zwanen en ganzen? Die leefden en leven in het wild. Vroeger hadden ze dan te maken met de echte Europese wilde boskat, die nu nog alleen ergens in de bossen van Spanje voor schijnt te komen, en dus produceerden ze extra jongen om zodoende voldoende jongen over te houden die wel de volwassenheid zouden bereiken. Nu doen ze hetzelfde vanwege de huiskat en andere roofdieren.

Ik denk dat jij eendjes en ganzen al heel snel een heel stuk minder leuk zult vinden als alles wat ze aan jongen produceren volwassen wordt en zelf gaat reproduceren. :wink:
Nou, op zich valt dat reuze mee, want de nummer 1 vijand van die eenden en ganzen is op het moment het verkeer. Verder worden ze ook opgegeten door reigers, steenmarters en snoeken, dus er gaan er al genoeg verloren. Maar het is echt zo, hier in de buurt zit bijna in elk huis een kat, in de meeste zelfs twee. Als je kijkt naar de bossen en wat voor gigantisch territorium die boskatten hebben is dat niet te vergelijken met alle huiskatten hutje mutje in de stad. :19: Daar kunnen de mezen niet tegenop broeden.
Fin
Zeer actief

marian* schreef:
christo schreef:Maar als jij een volière hebt met daarin kwetsbare en kostbare vogels, dan hoort het veilighouden van diezelfde kwetsbare en kostbare vogels bij jouw hobby, en de kosten daarvan ook. Idem voor je tuinvijver. Dus met alleen van alles en nog wat van mij gaan lopen verwachten kom je er niet.
En als ik nou een tuin heb die goed genoeg is afgezet voor mijn honden zodat die niet de benen kunnen nemen?
En als ik nou graag met open staande ramen slaap zonder dat er een hor in zit en jouw (om maar iets te zeggen hoor)kat piest elke nachyt aan de binnenkant op de vensterbank?
Dat laatste is mij overigens niet gebeurd maar iemand anders wel.
Dat jouw afgezette tuin vat ik even niet zo. Wat heeft dat met katten te maken?

Wat mijn katten doen hoor ik graag en ik ben creatief genoeg om overal een oplossing voor te vinden. Maar ik betwijfel ten zeerste of één van mijn katten bij iemand op een vensterbank gaat zitten pissen.
Fin
Zeer actief

-Gaby- schreef:
christo schreef:

Nou, op zich valt dat reuze mee, want de nummer 1 vijand van die eenden en ganzen is op het moment het verkeer. Verder worden ze ook opgegeten door reigers, steenmarters en snoeken, dus er gaan er al genoeg verloren. Maar het is echt zo, hier in de buurt zit bijna in elk huis een kat, in de meeste zelfs twee. Als je kijkt naar de bossen en wat voor gigantisch territorium die boskatten hebben is dat niet te vergelijken met alle huiskatten hutje mutje in de stad. :19: Daar kunnen de mezen niet tegenop broeden.
En daar is onderzoek naar gedaan? :wink: Naar de mate waarin de stand van de mussen en mezen is afgenomen door al die huiskatten? Die er overigens al eeuwen zijn, want dat wordt ook nog wel eens finaal vergeten?
Frenk
Zeer actief

christo schreef:
ranetje schreef:
christo schreef:
Frenk schreef: Natuurlijk is dat overlast. Hele vervelende overlast zelfs. En ik vind ook echt dat je als katteneigenaar daar iets aan zou moeten doen. En dat kan varieren van het aanbieden van een kattenwegjaag systeem (die bestaan toch?) tot het binnenhouden van je kat. Maar natuurlijk is het onacceptabel als je vijver leeggevist wordt.
Nou, als het geen katten zijn dan zijn het wel de reigers hoor. En ook daartegen moet je je vijver beschermen. Hoef je niet eens een net voor te gebruiken, je komt ook al een eind door de vijver dieper te maken en wat schuilplekken voor je vissen te maken.

Punt is bij mij dat er ook zat mensen zijn met een vijver en buurtkatten en reigers die op hun vissen azen en die daar hun maatregelen voor nemen en lekker doorgaan met hun leven. In hoeverre je je druk maakt over zo'n kwestie ligt ook grotendeels aan je eigen instelling.
Ik denk dat het ook wel een beetje aan de maat van je tuin en je vijver ligt :mrgreen:

Ik had het wel leuk gevonden als je op mijn volledige reactie (meer naar boven op deze pagina) had gereageerd.
Je valt marian* aan op twee keer een kat binnen, maar je vergeet haar andere stukje (over die dagelijks bezochte vijver in haar tuin dus o.a.) :wink:
Frenk trekt het in het algemene en ik reageer dus ook in het algemeen. Dat ik voor de rest Marian iets te denken probeer te geven over of ze wel of niet iets tegen katten heeft is niet hetzelfde als aanvallen.
Hoezo trek ik het in het algemene? :denken:
Afbeelding
ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals

Ongelezen bericht door ranetje »

christo schreef:
ranetje schreef:
christo schreef:
Frenk schreef: Natuurlijk is dat overlast. Hele vervelende overlast zelfs. En ik vind ook echt dat je als katteneigenaar daar iets aan zou moeten doen. En dat kan varieren van het aanbieden van een kattenwegjaag systeem (die bestaan toch?) tot het binnenhouden van je kat. Maar natuurlijk is het onacceptabel als je vijver leeggevist wordt.

Frenk trekt het in het algemene en ik reageer dus ook in het algemeen. Dat ik voor de rest Marian iets te denken probeer te geven over of ze wel of niet iets tegen katten heeft is niet hetzelfde als aanvallen.
Ik had ook een vraag gesteld en daar vroeg ik een antwoord op :wink:

Jij vroeg namelijk wat het probleem was omdat er maar twee keer een kat binnen was geweest, en je ging voorbij aan het varhaal van de dagelijkse vis en poep praktijken.
ranetje schreef:
christo schreef:
marian* schreef:
Jaap* schreef:Wel eerlijk antwoorden hé :mrgreen:
Vorig jaar is het me 1 keer gebeurd en langer geleden lag er een op mijn bed.Voor mij meer dan voldoende.
Dat zegt genoeg, lijkt me. De kat in kwestie maakt er dus geen gewoonte van? Wat is dan het probleem?

Beetje irrationeel, dit. Heb je zo'n hekel aan de buren dat je niets van hen kan velen?
Deze reactie snap ik niet helemaal? :denken:
Ze gaf een voorbeeld van in huis en daar werd over gevraagd hoe vaak dat voor kwam.

Maar dagelijks katten in de tuin die het vijvertje leeg vissen en er hun behoefte doen zoals ze schrijft, is dat geen overlast?
Het is wel haar tuin.............
marian* schreef: Ik heb een paar jaar geleden een hond uit de buurt uit mijn tuin gezet toen die daar ineens rond liep en Bente loops was (en hij dus over een hek van 1 meter hoog is gekomen) en ik heb dagelijks meerdere vreemde katten die lekker in de vijver zitten te hengelen of mijn tuin als toilet gebruiken.
De hond werd 's morgens los gelaten en 's avonds weer binnen gehaald.Hij is veel te jong gestorven doordat hij een niet opgemerkte wond aan zijn achterpoot had waar gangreen in kwam.
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
Frenk
Zeer actief

Het gaat toch ook niet om "mijn vijver wordt wel leeggevist en de mijne niet" of "mijn kat doet dat niet of doet dat wel" :19:

Er zijn katten die voor overlast zorgen door bijvoorbeeld vijvers leeg te halen of andere huizen binnen te gaan. En het is naar mijn smaak volkomen terecht om van je kattenhoudende buurtgenoten te vragen dat ze rekening met jou houden.

Ik zeg dus met nadruk niet dat je alle katten maar uit het straatbeeld moet verbannen, want dat vind ik veel en veel te ver gaan. Maar je kat maar van alles uit laten halen en dan roepen: "ja het is een kat, die doen dat nu eenmaal en als je dat niet wilt, dan span je maar een net..." , dat gaat mij te ver.

(hopelijk ben ik zo duidelijk en niet te warrig :mrgreen:)
Afbeelding
Fin
Zeer actief

Frenk schreef:Ehmm..... Nou nee. :mrgreen: Mijn tuin, mijn grondgebied. En als ik jouw katten daar niet wil hebben, dan is dat mijn goed recht. Dus als jij van mij tolerantie en flexibiliteit verwacht aangaande de poezenbeesten, dan verwacht ik dat jij rekening houdt met mij. :19: En zo redeneren als in dit stukje vind ik niet getuigen van tolerantie en rekening houden met :19:
Nee? Als jij me vertelt dat jouw vogeltjes aan het broeden zijn, dan hou ik mijn katten voor die periode overdag binnen. Als één van mijn katten geobsedeerd raakt door al die vogeltjes, en continue zit te loeren op die oh zo interessante volière, dan ga ik in conclaaf met de buurman en verzin daar wat op. Maar alles in het redelijke. Van mij verwachten dat ik mijn kat doodongelukkig maak door hem binnen te houden, terwijl mijn kat nauwelijks aanleiding geeft tot overlast, dat gaat er bij mij niet in.
Caro.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse Draak
Contacteer:

Ongelezen bericht door Caro. »

-Gaby- schreef:
ranetje schreef:
christo schreef:

Volgens mij heb ik een aardig tolerante instelling, maar ik kan het niet waarderen als ik uit het raam kijk en er ligt een onthoofde babygans. De kat van de buurvrouw had het gedaan. Ja, zei ze, de kat doet het vaker, merels, muizen, eigenlijk vanalles wel. Maar ja, je kunt een kat niet binnen houden hè? En daarmee was de kous af. Ik lig er niet wakker van, maar toch, ik vind het ook niet kloppen, heeft niets met een intolerante instelling te maken.
Het is gewoon een heel moeilijk verhaal Gaby.
Dit is dus dé natuur van katten. En daar probeer ik me helemaal niet van mijn verantwoordelijkheid als katteneigenaar er vanaf te maken, maar het is gewoon een feit dat katten jagen en killen of met hun prooi spelen.

Ik had 3 katten, nu dus nog 2, en 1 daarvan is ook een kat die veel wilder is dan de andere 2.
Die eet dus bijvoorbeeld gewoon een rat op (nu vind ik een rat weer niet zo erg hoor).
Komt hij binnen met een muis of een enkele keer een kikker, dan doe ik er alles aan om die muis of kikker zo snel mogelijk te redden.

Ik vind het ook geen leuke eigenschap van een kat, maar het zit in hun natuur. Zo werkt de natuur, een gans doet weer wat anders en een reiger is ook geen lieverdje.

Daarbij kan iedereen zeggen wat hij wil, maar een deel van de katten is écht absoluut niet binnen te houden, óók niet in een stukje afgezette tuin.
Ook dat is geen excuus verzinnen, het is de waarheid.

Nobby (mijn 'wilde' kat) had ik uit het asiel gehaald 10 jaar geleden als binnenkat. Ik woonde toen in een flat en moest dus absoluut een binnenkat hebben. Dat was hij volgens het asiel.
Het begin ging nog wel hoor, maar toen werd hij agressief: hij viel alles en iedereen aan die binnenkwam. Toen ging hij letterlijk tegen de muren lopen :eek: Ik wist niet wat ik meemaakte.
Het balkon had ik afgezet met gaas, hij kreeg het voor elkaar te ontsnappen en is 21 meter naar beneden gevallen.
Zo heb ik hem 1,5 jaar binnengehouden, een totaal gestoorde kat.
Ik ging verhuizen, woon relatief rustig (in zoverre nog mogelijk) en heb hem toen maar buitengelaten.... en wat had ik na een paar dagen: een rustige gelukkige kat zonder een spoortje van agressie.

Ik weet dus echt niet wat voor oplossing er moet zijn voor dit soort katten :19: Ik wou dat ik hem binnen kon houden, heb het dus ook 1,5 jaar gedaan, maar er zijn katten die dus compleet getikt worden binnen en ernstige gedragsproblemen ontwikkelen.

Hiermee wil ik niet zeggen dat katten maar overlast mogen geven (dat heb ik al eerder gezegd dat er dan toch naar een oplossing moet worden gezocht, al zou ik soms dus ook geen oplossing weten heel eerlijk gezegd).
Ik wil een beetje achtergrondinformatie geven dat het probleem niet eenvoudig op te lossen is en dat het bij veel katten echt niet mogelijk is ze binnen te houden of in een hokje van 2 x 3 in de tuin.

Eerlijk? Van mij hoeft het eigenlijk dus niet meer om zelf katten te hebben. Ik heb er nooit overlast van gehad, maar snap best dat ze het in sommige gevallen wél geven (niet alle gevallen, want sommige vind ik ook 'gezeur').
En een oplossing is er 9 van de 10 keer stomweg niet.
Niet omdat de eigenaar geen verantwoordelijkheid wil nemen (soms is dit natuurlijk wel het geval), maar omdat de kat echt absoluut totaal niet binnen is te houden.
Afbeelding
A good dog never dies...

Ben je op zoek naar een gezellig en creatief PSP forum klik hier
Jaap*
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jachthonden

Ongelezen bericht door Jaap* »

Als we dan tóch bezig zijn wil ik graag dat er iets gedaan wordt aan scootergeluiden en mensen die bij regen en zonneschijn zo'n rare alien-achtige zonnebril dragen.
Daar heb ik overlast van.
Twee honden, 't waren hele nette, hechtten zeer aan het fatsoen.
Ze gingen eerst een boom opzetten, om aldaar hun plas te doen.
Fin
Zeer actief

ranetje schreef: Jij vroeg namelijk wat het probleem was omdat er maar twee keer een kat binnen was geweest, en je ging voorbij aan het varhaal van de dagelijkse vis en poep praktijken.
Ik ben daar beleefheidshalve niet op in gegaan. Dat van dat 'dagelijkse' geloof ik niet zo.
Frenk
Zeer actief

christo schreef:Van mij verwachten dat ik mijn kat doodongelukkig maak door hem binnen te houden, terwijl mijn kat nauwelijks aanleiding geeft tot overlast, dat gaat er bij mij niet in.
Ja, maar dan lees jij mij dus niet goed. Want dat zeg ik dus echt nergens! :19: :mrgreen:
Afbeelding
Caro.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse Draak
Contacteer:

Ongelezen bericht door Caro. »

Jaap* schreef:Als we dan tóch bezig zijn wil ik graag dat er iets gedaan wordt aan scootergeluiden en mensen die bij regen en zonneschijn zo'n rare alien-achtige zonnebril dragen.
Nou die scooters, vreselijk :N:
En die hangjongeren hier achter het huis, ik denk dat er nu alweer minimaal 100 kilo afval op de grond ligt, variërend van 150 pizzadozen tot 1000 blikjes bier, om nog maar niet te spreken van al dat glas wat stukgegooid is :roll:

Daar heb ík overlast van :pffff: en de kat van de buren die af en toe komt buurten, krijgt een knuffel van me :F:
Afbeelding
A good dog never dies...

Ben je op zoek naar een gezellig en creatief PSP forum klik hier
Jaap*
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jachthonden

Ongelezen bericht door Jaap* »

Caro. schreef:
Jaap* schreef:Als we dan tóch bezig zijn wil ik graag dat er iets gedaan wordt aan scootergeluiden en mensen die bij regen en zonneschijn zo'n rare alien-achtige zonnebril dragen.
Nou die scooters, vreselijk :N:
En die hangjongeren hier achter het huis, ik denk dat er nu alweer minimaal 100 kilo afval op de grond ligt, variërend van 150 pizzadozen tot 1000 blikjes bier, om nog maar niet te spreken van al dat glas wat stukgegooid is :roll:

Daar heb ík overlast van :pffff: en de kat van de buren die af en toe komt buurten, krijgt een knuffel van me :F:
Van mij ook hoor :wink:
Ik heb liever dat de eigenaren zich even vermanend richten tot hun kroost dan tot hun kat. Scheelt mij heel wat overlast :mrgreen:
Twee honden, 't waren hele nette, hechtten zeer aan het fatsoen.
Ze gingen eerst een boom opzetten, om aldaar hun plas te doen.
Fin
Zeer actief

Frenk schreef:
christo schreef:Van mij verwachten dat ik mijn kat doodongelukkig maak door hem binnen te houden, terwijl mijn kat nauwelijks aanleiding geeft tot overlast, dat gaat er bij mij niet in.
Ja, maar dan lees jij mij dus niet goed. Want dat zeg ik dus echt nergens! :19: :mrgreen:
Het gaat om de nuances, Frenk. Om grijs, om compromissen. Een buurman die een schrikdraadje spant om zijn volière te beschermen, en die met een beetje humor reageert op een kat die erg onder de indruk is van zo'n volière, en dat je een beetje samenwerkt met elkaar om elk zijn of haar ding te laten doen, hij zijn vogels, ik mijn kat, als je beiden van goede wil bent kom je daar een heel eind mee. Al is het maar dat ik mijn kat even binnenhou en dan naar buitenlaat op een tijdstip dat hij de tuinslang in de aanslag heeft. :wink:

Maar een buurman die weigert om zelf maatregelen te nemen, alleen maar loopt te kankeren, en het heeft over 'het is mijn grondgebied', daar zal ik nog steeds mee werken maar het resultaat zal ook met de beste wil van mijn kant minder zijn. En uiteindelijk geven ook zijn vogels overlast. Want het mag dan zijn grondgebied zijn, maar het zijn mijn oren die het geluid dat zijn vogels produceren moeten verwerken. Het is niet zwart-wit en niemand is onschuldig, we veroorzaken allemaal wel overlast.
Frenk
Zeer actief

christo schreef:
Frenk schreef:
Het gaat om de nuances, Frenk. Om grijs, om compromissen. Een buurman die een schrikdraadje spant om zijn volière te beschermen, en die met een beetje humor reageert op een kat die erg onder de indruk is van zo'n volière, en dat je een beetje samenwerkt met elkaar om elk zijn of haar ding te laten doen, hij zijn vogels, ik mijn kat, als je beiden van goede wil bent kom je daar een heel eind mee. Al is het maar dat ik mijn kat even binnenhou en dan naar buitenlaat op een tijdstip dat hij de tuinslang in de aanslag heeft. :wink:

Maar een buurman die weigert om zelf maatregelen te nemen, alleen maar loopt te kankeren, en het heeft over 'het is mijn grondgebied', daar zal ik nog steeds mee werken maar het resultaat zal ook met de beste wil van mijn kant minder zijn. En uiteindelijk geven ook zijn vogels overlast. Want het mag dan zijn grondgebied zijn, maar het zijn mijn oren die het geluid dat zijn vogels produceren moeten verwerken. Het is niet zwart-wit en niemand is onschuldig, we veroorzaken allemaal wel overlast.
Maar Christo, ik opper juist (en de hele tijd ook al) "grijs en nuances". Ik snap werkelijk niet dat je mij daarop aanspreekt. :19:
Afbeelding
marian*
Erelid
Contacteer:

christo schreef:
Frenk schreef:

Maar als ik dat "grijs","nuances"enz verhaal van jou lees gaat dat maar 1 richting op en dat is niet die van diegenen die overlast ondervinden van andermans katten.
Mijn tuin wordt echt wel dagelijks bezocht door meerdere katten die van buurtgenoten moeten zijn omdat de meesten een bandje om hebben.Maar ik ben toch echt niet zo gek om een vreemde kat aan te pakken om op dat bandje te kunnen kijken naar adres of telefoonnummer van de eigenaar.
En al die keren klaar staan met een emmer water,een waterpistool of wat dan ook daar heb ik geen zin in.
Wat ik wil zeggen met het feit dat mijn tuin goed genoeg is afgezet voor mijn honden is dat mijn tuin goed genoeg is afgezet om mijn honden bij me te houden zodat ik ze niet God weet waar vandaan hoef te plukken als ik dat nodig vind.
Of dat ik een telefoontje krijg met de mededeling dat mijn hond ergens in een vijver heeft gelegen en die lek heeft gestoten om maar een zijstraat te noemen.
Maar goed,dat schijn jij dan weer niet te snappen :19:
En dat van de op de vensterbank plassende kat is werkelijk gebeurd.Of het nu nog steeds gebeurt weet ik niet maar erg fris zag de foto er niet uit.
Afbeelding
sky
Zeer actief
Mijn ras(sen): Border collies en mechelse herders.
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door sky »

Hier stikt het van de katten en toen mijn cavias nog leuk los in de tuin liepen (toen we hier net kwamen wonen) ben ik in totaal 3 cavias kwijt geraakt (gedood) en tot 2x toe is een stuk van de ren omgegooit door een kat waardoor al mijn 15 cavias rondliepen op de parkeerplaats :N: gelukkig veilig weer terug gekregen.

De hele tuin overdekken kan niet en ik heb dus mijn frettenhok verplaatst en deze zo neergezet dat katten eerst door het frettenhok moeten voordat ze bij de cavias kunnen komen.
Voor mij werkte dit super voor de katten was het minder want zag geregeld bloed spetters van katten die door mijn fretten gegrepen waren.
Na een week heb ik nooit meer een kat in mijn tuin gezien.

Tenminste niet in de achtertuin, in de voortuin heb ik helaas nog 2 plekken tegen het huis waar het helemaal geel ipv wit is geworden doordat katten daar hun teretorium iedere dag moeten afbakeren heel fijn :roll: . Wat ik hieraan moet doen zou het niet weten dus moet er maar mee leven, net als de verse katten drollen in ons gazon, leuk hoor katten.

Mijn border collie is vanaf de dag dat ze hier kwam (7 weken) opgejaagt een aangevalen door 2 katten in haar eigen tuin, met littekens als gevolg.
Aangezine ik niet altijd bij haar was (buitenhond) kon ik niet altijd de kat verjagen.
Met 7 maanden was ze het eindelijk zad en heeft ze een van die katten weggejaagt uit de tuin, nu denkt ze dat ze dat bij iedere kat moet doen, gelukkig bijt ze ze niet omdat ze er bang voor is maar wegjagen is haar hobby geworden.

Gelukkig laat ze zich altijd terug roepen.

Mijn herder is bij haar fokker aangevallen door hun eigen kat nu vermoord ze iedere kat die in de buurd komt, katten zijn hier dus niet veilig in de tuin.
Rami
Zeer actief
Mijn ras(sen): Ik ben een allesvreter!

Ongelezen bericht door Rami »

Nou inderdaad! En wat te denken van mensen die hun autoradio zo hard hebben staan dat het lijkt alsof het circus langs komt of automobilisten die hun asbak/vuilbak omkiepen aan de stoeprand of mensen die in de supermarkt telefonisch (met oortje en zeer luid) aan het overleggen zijn met het thuisfront welk pleepapier ze mee moeten nemen offe... van de reclame-vliegtuigjes die op een mooie zomerdag rondjes boven de polder vliegen of mensen die als een debiel hun fietsbel laten rinkelen terwijl ik naast! het fietspad loop of...
Nou ja, ik ervaar dus overlast van van alles en en nog wat maar zelden of nooit aan dieren... :wink:
Afbeelding
Fin
Zeer actief

marian* schreef:Maar als ik dat "grijs","nuances"enz verhaal van jou lees gaat dat maar 1 richting op en dat is niet die van diegenen die overlast ondervinden van andermans katten.
Mijn tuin wordt echt wel dagelijks bezocht door meerdere katten die van buurtgenoten moeten zijn omdat de meesten een bandje om hebben.Maar ik ben toch echt niet zo gek om een vreemde kat aan te pakken om op dat bandje te kunnen kijken naar adres of telefoonnummer van de eigenaar.
En al die keren klaar staan met een emmer water,een waterpistool of wat dan ook daar heb ik geen zin in.
Wat ik wil zeggen met het feit dat mijn tuin goed genoeg is afgezet voor mijn honden is dat mijn tuin goed genoeg is afgezet om mijn honden bij me te houden zodat ik ze niet God weet waar vandaan hoef te plukken als ik dat nodig vind.
Of dat ik een telefoontje krijg met de mededeling dat mijn hond ergens in een vijver heeft gelegen en die lek heeft gestoten om maar een zijstraat te noemen.
Maar goed,dat schijn jij dan weer niet te snappen :19:
En dat van de op de vensterbank plassende kat is werkelijk gebeurd.Of het nu nog steeds gebeurt weet ik niet maar erg fris zag de foto er niet uit.
Ik snap jouw instelling prima. Maar ik vrees dat als wij bij elkaar in dezelfde buurt woonden, je het met mijn instelling zult moeten doen. Ook mijn tolerantie heeft namelijk grenzen. En die beginnen bij het niet eens de moeite nemen om op het adrespenningje te kijken voor mijn telefoonnummer.
marian*
Erelid
Contacteer:

christo schreef: Ook mijn tolerantie heeft namelijk grenzen. En die beginnen bij het niet eens de moeite nemen om op het adrespenningje te kijken voor mijn telefoonnummer.
Ik neem liever niet het risico van een fikse ontsteking door een kattenkrab als je het niet erg vindt.
Afbeelding
Fin
Zeer actief

marian* schreef:
christo schreef: Ook mijn tolerantie heeft namelijk grenzen. En die beginnen bij het niet eens de moeite nemen om op het adrespenningje te kijken voor mijn telefoonnummer.
Ik neem liever niet het risico van een fikse ontsteking door een kattenkrab als je het niet erg vindt.
Nog nooit een kat meegemaakt die zich niet na wat gekroel liet bekijken. Mijn katten zijn in elk geval rasechte kroeldozen.
marian*
Erelid
Contacteer:

christo schreef:
marian* schreef:
Nog nooit een kat meegemaakt die zich niet na wat gekroel liet bekijken. Mijn katten zijn in elk geval rasechte kroeldozen.
Maar dat weet ik toch niet van een vreemde kat?En nee,niet alle katten laten zich door iedereen aanhalen.
Buiten dat heb ik geen zin om dat uit te vogelen.Ik heb geen zin een ontsteking zoals ik al zei.
Laatst gewijzigd door marian* op 15 jun 2009 16:20, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”