Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Lijkt je hond op jou qua gedrag?

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

Innuendo
Zeer actief
Mijn ras(sen): Sammie is een "Maltezer"
Maxi is een kruising Basset Hound / Cocker Spaniël

Lijkt je hond op jou qua gedrag?

Ongelezen bericht door Innuendo »

laatst zat ik eens mijn honden te observeren en kwam tot de conclusie dat Sammie qua gedrag ontzettend op mijn vriend lijkt :smile2:
Mijn vriend heeft add en Sammie heeft dan de AHDH variant..
Enorm druk en de concentratie van een vistick, behalve als hij bezig is met "duimen" op zijn knuffel, helemaal in trance is hij dan.. Verder is hij erg lief,heeft hij een grote bek maar een klein hartje en is hij erg sportief hahahaha..

Maxi is dan weer net mij, binnen lekker lui, buiten super druk, koppig, eigenwijs soms een beetje bang om niks en we lusten alles :mrgreen:

De vergelijking is duidelijk lijkt me :pffff:

En jullie herkennen jullie dingen van julie zelf terug in jullie hond :mrgreen:
Moos
Zeer actief

Re: Lijkt je hond op jou qua gedrag?

Ongelezen bericht door Moos »

Ja, ik lijk wel op Saar. Snel onzeker, makkelijk verlegen te krijgen, en soms ben ik best een schijterd ook :smile:
Vera's houding van "de hele wereld is mijn feestje" herken ik niet zoveel in (helaas) :mrgreen:
Afbeelding
doggy

Ongelezen bericht door doggy »

Ik lijk wel op Beike ja,.. :mrgreen:

Soms een beetje eigenwijs :mrgreen:
Limanade
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bullterrier
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Limanade »

ja.. :D
lima en ik zijn: lui, rebels, eigenwijs, en altijd in voor een rel :P
Afbeelding

Wil je vlinders in je buik? Prop een rups in je reet!
chrico
Zeer actief

Ongelezen bericht door chrico »

Nikan lijkt op mij qua gedrag, we houden allebei niet van vliegende beestjes :mrgreen:
Onderschrift verwijderd door moderator ivm foutmelding afbeelding
Dyna, Lulu, Kito, Nikan
Ragyo
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Ragyo »

grappig, ik zat er net over te denken zo'n soort topic te openen.

ik ben net als mijn beide honden nogal kat-uit-de-boom-kijkerig ingesteld. ten opzichte van mannen meer dan vrouwen. als het eenmaal goed bevonden is, dan is kunnen mensen bij mij ook zo ongeveer alles maken, net als bij mijn honden (Ragyo dan, ik veronderstel Kiba ook maar die heeft dat vertrouwen alleen nog maar met mij samen.)
verder ook de combinatie van uren lui kunnen rondhangen en dan zodra je actief wordt ook veranderen in een regelrechte stuiterbal. nieuwsgierig maar beleefd, enigszins afwachtend, respect voor iemands persoonlijke ruimte.
net als Ragyo snel leren en snel ergens genoeg van hebben.
net als Kiba in sommige gevallen preventief grommend de grenzen aangeven als ik me niet prettig voel en als ik me echt bedreigd voelt, een hoop lawaai maken en eventueel in de aanval :N:

het grappige is ook wel weer doordat de honden en ik bepaalde trekken gemeen hebben (onzeker en wat angstig aangelegd bijv) word ik gedwongen juist minder op ze te gaan lijken om alles in goede banen te leiden. ik word gaandeweg steeds zekerder, duidelijker, neem sneller initiatief, krijg meer zelfvertrouwen etc. en zij daardoor ook, zodat we weer meer op elkaar gaan lijken :mrgreen:
Afbeelding
Kijk hier voor kettinghangertjes met foto van je hond!
Nuran Gino
Zeer actief
Mijn ras(sen): Twee Zwitserse Witte Herders, Nuran en Santoz
Contacteer:

Ongelezen bericht door Nuran Gino »

Nuran lijkt ook wel op mij, of ik op hem, maar net hoe je het bekijkt. :wink:
Van de buitenkant lijken we totaal niet verlegen, maar zijn het wel!
Allebei afwachtend, maar als het ijs gebroken is, zijn we blij en vrolijk!
Afbeelding
Groetjes Marjan en een poot van Nuran en Santoz
http://www.nurangino.nl
Brindlecardi
Zeer actief
Mijn ras(sen): Welsh Corgi Cardigan

Ongelezen bericht door Brindlecardi »

In geen enkel opzicht. Ben is een patsertje, laat weten dat hij er is, mij zal je niet horen.
Ben is vrij asociaal, ben ik ook niet. Hij is een enorme knuffelbeer, ik niet. Ben gaat op alles af,
ik wacht eerder, en kijk rustig, observeer.
Mit
Zeer actief
Mijn ras(sen): Een Roemeense krielkip

Ongelezen bericht door Mit »

Quasar lijkt wel op Lars. Zelfstandig, schijt aan de wereld, niet al te sociaal en soms een betonnen kluis voor zijn kop.
Tsuki lijkt op mij. Wil graag aardig gevonden worden, heeft dominante trekjes jegens "zwakkere" soortgenoten, danst heel graag en trekt graag aandacht.
Afbeelding
iones
Zeer actief

Ongelezen bericht door iones »

Ik kan niet zeggen dat mijn honden op mij lijken qua gedrag. Maar mijn paard iones wel. Dat is een grote kwal, een klier en eentje die een eigen mening heeft en deze niet onder stoelen of banken steekt. En verder is hij eerlijk.
Ik ben gek op die knol.
'Het lot van de dieren is bezegeld door de onverschilligheid van velen, in combinatie met de daadwerkelijke haat van weinigen
M@rleen
Zeer actief
Aantal honden: 0
Contacteer:

Ongelezen bericht door M@rleen »

Ja, Boomer lijkt op mij. Daarom kan ik ook lezen en schrijven met m. Benny niet, die is eigenwijs, nog erger dan mij..
Marie-Josée
Erelid
Mijn ras(sen): Havanezer

Ongelezen bericht door Marie-Josée »

Je zoekt vaak een hond die bij je karakter past denk ik.En je stelt je daarna ook op elkaar in.
Ik lijk niet echt op Tomas, wel op onze overleden heidewachtel Bruno.
Eenling, zacht karakter, maar gaat problemen niet uit de weg.Niet knuffelig, maar wel graag af en toe liefdevolle aandacht :mrgreen: Eten komt op de laatste plaats.
Met rust gelaten worden, en vrijheid in alle opzichten, op de eerste.
Knoeppie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Beagle

Ongelezen bericht door Knoeppie »

Ja, wij zijn eigenwijs :mrgreen:
Groetjes Michaëla en Knoeppie

Afbeelding
Gordonsetter23
Zeer actief
Mijn ras(sen): Gordonsetter
Contacteer:

Ongelezen bericht door Gordonsetter23 »

Ik lijk zeker op Ferrero, ook terughoudend en niet meteen iedereen vertrouwend.
Als Ferrero gaat voor iets of iemand dan doet die het ook echt voor de volle 100 procent en ook dat herken ik bij mezelf

Er zullen vast meer dingen zijn en ook van Chocolate zal ik wel wat herkennen, maar dit is het eerste wat in me op komt
Succes is niet hoever je gekomen bent, maar vanaf waar je begonnen bent
Afbeelding
www.bleekerzonwering.nl
renee-uk
Zeer actief
Mijn ras(sen): duitse herder

Ongelezen bericht door renee-uk »

Jan is Jan
ik ben ik
maar Gina en vriendje lijken vreselijk op elkaar: typische maagden allebei
Afbeelding

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
Caro.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse Draak
Contacteer:

Ongelezen bericht door Caro. »

Yep, Kaya lijkt op mij. Ik zeg zelfs weleens 'ze had echt mijn dochter kunnen zijn' :mrgreen:
Lief, zorgzaam, maar ze laat nooit over zich lopen en kan ineens een afgrijselijke kattenkop zijn :N:
Afbeelding
A good dog never dies...

Ben je op zoek naar een gezellig en creatief PSP forum klik hier
JML
Zeer actief
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door JML »

Cheeks en Maddy kunnen allebei lekker luieren en zijn gek op lekker eten. Sam en ik ook, dus dat is een prima match.
Verder ben ik blij dat ik niet op Maddox lijk! Die zit af en toe zijn eigen geluk zwaar in de weg met zijn zenuwen en gekke angsten. Zou ook niet best zijn voor mijn huwelijk, als ik bij tijd en wijlen net als Maddy, Sam als de vijand beschouw en de aanval open!
Kit
Erelid
Mijn ras(sen): Podenco Ibicenco
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Kit »

Lilo misschien alleen uiterlijk, ( ik heb ook vaak warrig haar, als ik haar heb :mrgreen: ) kwa karakter is zij een popje met een grote bek, ik heb geen grote bek en ben ook geen popje, Oz is als zn baas ( denk ik :N: ) hij is nl. niet van mij, woont hier alleen

Danne....heerlijk wijf, knetter maf, altijd in voor een geintje, ziet alles, hoort veel, maar is erg selectief in wat ze er mee doet, heeft schijt aan wat haar niet boeit, ja, ze lijkt best op mij ( ik heb ADD, zij ADHD) :pffff:
Gollum
Zeer actief
Mijn ras(sen): Roemeense schone

Ongelezen bericht door Gollum »

Ja of ik lijk op m'n hond natuurlijk :denken: :19:

Gollum vind alles en iedereen lief en maakt geen onderscheid in rassen, groot of klein, druk of rustig, ze kan overal wel mee omgaan. Af en toe net als Tsuki wat dominant tegenover zwakkere soortgenoten, die moeten niet met haar sollen. Is de tegenpartij sterker geeft ze al snel op. Altijd vrolijk en in voor een lolletje maar houd ook erg van slapen. Leert snel maar begrijpt de wereld soms niet helemaal.
A match made in heaven :mrgreen:
Madelief
Zeer actief
Mijn ras(sen): berger de brie débris & beauceron
Contacteer:

Ongelezen bericht door Madelief »

Ja zeker!

Bonha doet gewoon haar eigen ding, zonder mensen en dieren lastig te vallen. Houdt wel erg van gezelligheid, maar ook van haar ruimte en rust. Ze is vrolijk, slim en sluw. Hard voor haar lichaam. Kan op charmante wijze dingen afdwingen ;-) zonder dat je het in eerste instantie doorhebt. Vindt het enig te werken omdat ze dan kan laten zien hoe leuk en goed ze wel niet is. Doet het wel op haar manier, en als dat niet helemaal de goede is...tja, dan niet :pffff:.

Yanthe is vrolijk, "kwebbelend", stuiterbal, ondernemend, nieuwsgierig, dwars en recalcitrant..... Wil best met je werken, maar niet puur omdat jij het zegt. Vriendelijk tegen mens en dier, maar stiekem toch gereserveerd. Lijkt open, maar de gezelligheid en socialiteit maskeren haar geslotenheid. Oplettend en waakzaam. En lomp. Koppig bij dwang.

Oh yeah...that's me :ok:

(alleen die bál??....oh dear...ik kan ook zelfs wel tegen het obsessieve met dingen bezig zijn, dus..ehm..)
:E:
groetjes Madelief en Yanthe
Afbeelding
Het huishouden van Yanthe Steen: Beaucerons de la Bonhardiesse
Voor altijd in mijn hart. Bonha '00 - 26-02-2013
Frederiek
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising

Ongelezen bericht door Frederiek »

Hmm, soms niet en soms wel.

Hades vindt iedereen leuk en zou nog een knuffel willen gaan halen bij een potloodventer met een bordje op z'n buik 'ik verkracht alles en iedereen die ik tegenkom en steek je daarna neer', bij wijze van :roll: . Hij vindt niets eng en alles interessant en zijn aandacht waard. Niet geheel mij.

Hij houdt van buiten zijn en water, is dol op knuffels, lekker eten, af en toe lekker debiel doen en dan fijn slapen. Dat ben ik dan weer wel, maar ja, wie niet :19: .
Onderschrift verwijderd door moderator ivm foutmelding op de afbeelding
gyanty
Zeer actief
Mijn ras(sen): Border Collie

Ongelezen bericht door gyanty »

Ik geloof niet dat ik op Kay lijk. Ik ben vanmezelf redelijk rustig, vandaar dat ik me ook wel geschikt vond voor een border collie. Als ik net zo hyper zo doen als Kay dan zou ik van hem nogal een zenuwpeesje maken ben ik bang. Ik ben wel sociaal, maar anders dan Kay. Vind het heerlijk om in een groep te zijn, kan dat op de voorgrond, maar heb helemaal geen problemen om gewoon wat te luisteren en te kijken wat andere doen. Kay kan dat niet, die moet zich overal nog mee bemoeien.. Verder leer ik niet zo makkelijk als Kay. Ik ben wel sportief, hou wel van aktiviteit, maar wel een beetje relaxed... Verder hou ik net als Kay van eten....
Koen en ik maken wel eens een grapje dat Kay duidelijk van ons is. Ik heb blauwe ogen en Koen bruine en Kay heeft het dus allebij...

Hoop niet dat ik op me vorige hond leek. Een niet zo sociale terrier, een brompot die alles naar eigen hand wilde zetten. Een hoop kabaal, maar weinig inhoud. Maar voor ons ook een hele lieve hond hoor. Was wel 1 hand en een poot op 1 buik :D Misschien alleen het eigenwijze wat overeen kwam.
Afbeelding
-Gaby-
Zeer actief
Mijn ras(sen): Louisiana Catahoula Leopard Dog, Tamaskan

Ongelezen bericht door -Gaby- »

Frederiek schreef:Hmm, soms niet en soms wel.

Hades vindt iedereen leuk en zou nog een knuffel willen gaan halen bij een potloodventer met een bordje op z'n buik 'ik verkracht alles en iedereen die ik tegenkom en steek je daarna neer', bij wijze van :roll:.
:smile: Ook écht! Typisch Hades! (En gelukkig ben jij niet zo :mrgreen: )

Maar ik lijk echt niet op alle vlakken op Rhodin. Hij lijkt dan meer op mijn vriend. Grote bek, maar klein hartje. Eigenlijk gewoon een lieve goedzak die het meestal goed probeert te doen, maar af en toe nog al eigenwijs en uitprobeerderig kan zijn. Net zoals mijn vriend.
Hij is erg voorzichtig met pups en de ouden van dagen en dat is een karaktereigenschap die mijn vriend ook heeft en erg waardeer, lief zijn voor kids en bejaarde mensen.
Alleen Rhodin heeft wel trekjes waarin ik mij of mijn vriend absoluut niet terug zie. Bijvoorbeeld het aangaan van een vechtpartij met andere reuen. Wij zijn allebei veel te vredelievend om überhaupt aan zo iets te denken. Of het eeuwige gekloot van hem als je er nét even niet op zit te wachten. Als iemand die ik ken er een beetje door heen zit, dan ben ik juist heel lief. Rhodin niet. Het lulletje. :roll:
Afbeelding
Foto gemaakt door Judith & Olly
cloris
Zeer actief
Mijn ras(sen): Dogo Argentino en de Portugese Keizerhond

Ongelezen bericht door cloris »

Nou op dit moment zie ik niet heel veel gelijkenis, ik ren niet achter vliegende beestjes aan, ik graaf geen konijnen uit en ik eet geen mobiele telefoons en schoenen :klaar:
Afbeelding
De Koning is dood, lang leve de Keizer
Juan Manuel Fangio is one of the best car racers the world has ever known
Fangio; I would give anything for just one minute with you... Ik mis je vriend...
M@scha
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labraque

Ongelezen bericht door M@scha »

sam nie, dat is een bromtol net als het baasje :N: :mrgreen:

lola en ik wel. enorm vrolijk, op het huppeltutterige af, overal de lol van inzien maar stiekum ook heel graag lekker in een hoekje zitten en alles overzien en we zijn allebei enorme sekreten als ons iets niet zint. en dan daarbij het tot het ziekelijke doorgaan om te krijgen wat we willen :mrgreen:
Afbeelding
Gaia
Zeer actief
Mijn ras(sen): xPuli

Ongelezen bericht door Gaia »

Gaia en ik hebben wel trekken die overeen komen ja.

Ze kan een ongelovelijke kleinzier zijn, maar als er echt wat aan de hand is hebben we daar beiden geen last van. Als Gaia hevige diarree heeft, is ze nog gewoon vrolijk en huppelt ze richting gras. Heeft zij een schaafwondje, dan weet zij zich drie dagen op drie poten te begeven, want het schaafwondje maakt haar zo zielig. Als ik spit heb in mijn rug, ga ik nog rustig op m'n scooter naar mijn werk. Geen probleem, alleen die regenbroek kreeg ik wel wat moeilijk uit. Echter bij een klein griepje of verkoudheid en het halve land moet gemobiliseert worden om mij te verzorgen.

Beiden kunnen we heel hyper de pieper zijn, maar dat zijn van die vlagen die vanzelf over gaan. Ze komen niet zo vaak door, behalve als we iets echt heel erg leuk vinden. Dan gaan alle remmen los en zijn we niet meer te houden. Lijnen of andere vormen van verhinderingen houden we geen rekening mee. Gaan zullen we.

We best wel dominant richting andere mensen, erg direct en volkomen eerlijk. Als iets ons niet zint dan krijgt die ander dat geheid te horen en wat bekvechten is dan ook meestal het gevolg. Ook houden we van kibbelen, willen altijd gelijk hebben en ik ben nog eens behoorlijk koppig ook. Gaia niet, die heeft zich na wat strubbelingen, overgegeven aan het feit dat mijn hoofd harder is dan de hare.

Het spelletje vreemde mensen uitdagen vinden wij, Gaia en ik, fantastisch. We bewaren onze afstand, Gaia letterlijk. Als die los komt van de lijn mag je heel lang wachten voor ze zich weer laat vangen. Ik bewaar mijn afstand figuurlijk, tot het vertrouwen gewonnen is en dan zijn we beiden niet meer bij je weg te slaan.

Werken kúnnen we heel erg leuk vinden. Het moet alleen niet te zijn, want ons motto is alles met te ervoor is niet goed. Behalve tevreden. Dus werken moet niet te ingewikkeld worden, te verplichtend, maar er moet natuurlijk wel voldoende uitdaging zijn. Dus we zijn best kieskeurig als het op werk aankomt. Gaia is dat dus ook, die wil met mij aan het werk. Niet met iemand anders, want dat is namelijk stom en die training is dan ook stom! Als ik niet in een oefening voorkom, dan houdt het op. Tsja, je kan natuurlijk niet alles hebben.

Allebei vinden we water echt geweldig. Alleen zijn we wel iets wat tegenstrijdig. Gaia die discrimineert niet. Als het op de grond ligt is het leuk, komt het van boven is het niet leuk. Bij mij is dat net andersom. Behalve regen, dat vinden we beiden verschrikkelijk! Echt verschrikkelijk en we lopen dan ook beiden rond alsof we zwaar mishandelt worden.

's Ochtends gaarne niet storen. Overvrolijke personen, of eigenlijk al iemand die praat wordt niet door ons gewaardeerd. Wakker worden doe je waarneer wij dat zeggen en je moet je kop houden tot in ieder geval na het ontbijt. Doe je dat zijn we je eeuwig (lees de hele dag) dankbaar, anders zijn we een stel tirannen die je de hele dag blijven irriteren met een stront sjacherijnige kop.

Al met al, best wel wat raakvlakken dus!
Afbeelding
Nakisha
moderator
Mijn ras(sen): Coahuila

Ongelezen bericht door Nakisha »

Nanna schreef:Mijn honden zijn sociaal en menslievend.
Ik ben niets van dat al :pffff:
En ik zit met het probleem dat ik dus een hond heb die NIET sociaal en menslievend is.

Ik ben zelf licht autistisch en hoewel ik mijn uiterste best doe om sociaal en vriendelijk te zijn, ben ik zeker geen sociaal wezen of een mensenliefhebber. Dus ja, in die zin lijkt mijn hond dus echt op mij.

Ook is hij een absolute zenuwpees, net als ik... en kan absoluut niet tegen de minste vorm van stress, net als ik....

Branco is juist heel anders. Vrolijk, vrij en open. En toch... ook bij hem herken ik wel eens wat van mijzelf. Maar ook eigenschappen van mijn vriend; zo kan Branco bv juist beter omgaan met stresssituaties, net als hij....

Ik denk dat we het ook graag willen zien, net zoals we het in kids graag willen zien. :)
Voor mij zijn de honden toch nog steeds vooral henzelf... :)
Afbeelding
wilma23
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bullmastiff, Boerboel, Rottweiler, Engelse mastiff

Ongelezen bericht door wilma23 »

haha ja we lijken er echt op, kaya is super druk en heeft kan heel snibbig zijn net als nico en vince is nogal lomp en onhandig net als ik :smile:
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”