Gaia en ik hebben wel trekken die overeen komen ja.
Ze kan een ongelovelijke kleinzier zijn, maar als er echt wat aan de hand is hebben we daar beiden geen last van. Als Gaia hevige diarree heeft, is ze nog gewoon vrolijk en huppelt ze richting gras. Heeft zij een schaafwondje, dan weet zij zich drie dagen op drie poten te begeven, want het schaafwondje maakt haar zo zielig. Als ik spit heb in mijn rug, ga ik nog rustig op m'n scooter naar mijn werk. Geen probleem, alleen die regenbroek kreeg ik wel wat moeilijk uit. Echter bij een klein griepje of verkoudheid en het halve land moet gemobiliseert worden om mij te verzorgen.
Beiden kunnen we heel hyper de pieper zijn, maar dat zijn van die vlagen die vanzelf over gaan. Ze komen niet zo vaak door, behalve als we iets echt heel erg leuk vinden. Dan gaan alle remmen los en zijn we niet meer te houden. Lijnen of andere vormen van verhinderingen houden we geen rekening mee. Gaan zullen we.
We best wel dominant richting andere mensen, erg direct en volkomen eerlijk. Als iets ons niet zint dan krijgt die ander dat geheid te horen en wat bekvechten is dan ook meestal het gevolg. Ook houden we van

, willen altijd gelijk hebben en ik ben nog eens behoorlijk koppig ook. Gaia niet, die heeft zich na wat strubbelingen, overgegeven aan het feit dat mijn hoofd harder is dan de hare.
Het spelletje vreemde mensen uitdagen vinden wij, Gaia en ik, fantastisch. We bewaren onze afstand, Gaia letterlijk. Als die los komt van de lijn mag je heel lang wachten voor ze zich weer laat vangen. Ik bewaar mijn afstand figuurlijk, tot het vertrouwen gewonnen is en dan zijn we beiden niet meer bij je weg te slaan.
Werken kúnnen we heel erg leuk vinden. Het moet alleen niet te zijn, want ons motto is alles met te ervoor is niet goed. Behalve tevreden. Dus werken moet niet te ingewikkeld worden, te verplichtend, maar er moet natuurlijk wel voldoende uitdaging zijn. Dus we zijn best kieskeurig als het op werk aankomt. Gaia is dat dus ook, die wil met mij aan het werk. Niet met iemand anders, want dat is namelijk stom en die training is dan ook stom! Als ik niet in een oefening voorkom, dan houdt het op. Tsja, je kan natuurlijk niet alles hebben.
Allebei vinden we water echt geweldig. Alleen zijn we wel iets wat tegenstrijdig. Gaia die discrimineert niet. Als het op de grond ligt is het leuk, komt het van boven is het niet leuk. Bij mij is dat net andersom. Behalve regen, dat vinden we beiden verschrikkelijk! Echt verschrikkelijk en we lopen dan ook beiden rond alsof we zwaar mishandelt worden.
's Ochtends gaarne niet storen. Overvrolijke personen, of eigenlijk al iemand die praat wordt niet door ons gewaardeerd. Wakker worden doe je waarneer wij dat zeggen en je moet je kop houden tot in ieder geval na het ontbijt. Doe je dat zijn we je eeuwig (lees de hele dag) dankbaar, anders zijn we een stel tirannen die je de hele dag blijven irriteren met een stront sjacherijnige kop.
Al met al, best wel wat raakvlakken dus!