Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
eeuwig zonde, probleem met meneerke
Moderator: moderatorteam
- laura23
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): epagneul breton en een duitse staande draadhaar
Nu alleen 4 Bengalen. - Aantal honden: 0
Re: eeuwig zonde, probleem met meneerke
wat voor soort hek is het? grof gaas of met spijlen?
ik heb er geen idee van maar wat al eerder geopperd werd is misschien een idee, een electrical fence.
de hond krijgt een kastje om als een soort teletac. zodra hij de draad overstapt dan krijgt hij een schokje. niet erg heftig hoor maar net genoeg om te kunnen snappen dat het niet te bedoeling is om doe kant op te gaan.
enig nadeel daarvan is is dat je het in moet graven, voordeel is wel dat je niet de hele dag op de uitkijk hoeft te staan met een kastje in je handen om de schok toe te dienen.
ze hebben dat systeem ook voor katten trouwens.
voor het idee, zodat je weet wat het is:
http://www.antiblaf.nl/petsafe-comfortf ... p-368.html
http://www.antiblaf.nl/petsafe-radio-fe ... p-297.html
http://www.antiblaf.nl/petsafe-radio-fe ... p-373.html
het is een lastig en vervelend probleem.
veel succes in ieder geval.
gr laura
ik heb er geen idee van maar wat al eerder geopperd werd is misschien een idee, een electrical fence.
de hond krijgt een kastje om als een soort teletac. zodra hij de draad overstapt dan krijgt hij een schokje. niet erg heftig hoor maar net genoeg om te kunnen snappen dat het niet te bedoeling is om doe kant op te gaan.
enig nadeel daarvan is is dat je het in moet graven, voordeel is wel dat je niet de hele dag op de uitkijk hoeft te staan met een kastje in je handen om de schok toe te dienen.
ze hebben dat systeem ook voor katten trouwens.
voor het idee, zodat je weet wat het is:
http://www.antiblaf.nl/petsafe-comfortf ... p-368.html
http://www.antiblaf.nl/petsafe-radio-fe ... p-297.html
http://www.antiblaf.nl/petsafe-radio-fe ... p-373.html
het is een lastig en vervelend probleem.
veel succes in ieder geval.
gr laura
Quireste 01-05-2000--03-09-2013
Cartouche 17-09-2007— 09-03-2020
Personeel van Zosja,Mishka,Rody, Borja
Cartouche 17-09-2007— 09-03-2020
Personeel van Zosja,Mishka,Rody, Borja
- tekkel
- Erelid
- Mijn ras(sen): Standaard ruwhaar tekkel
- Aantal honden: 1
PreciesTamara. schreef:Haal je die ook meteen weg, als je toch lekker bezig bentpeace of cake.
Je wilt toch een oplossing?
"No matter how little money and how few possessions you own, having a dog makes you rich."
-
Ennath
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kruising BC x Friese Stijfkop: Iara
Newfounlander met klein beetje Lab: Komo
Hoogbejaarde teckel: Sjoske
En binnenkort: Digna! - Aantal honden: 4
Ik weet de oplossing
Crunchje moet verhuizen
Crunchje moet verhuizen
-
Ennath
- Zeer actief
Ik niet....Inge O schreef:goed, komen jullie ook maar mee naar de meeting die ennath hier organiseerttekkel schreef:PreciesTamara. schreef:Haal je die ook meteen weg, als je toch lekker bezig bentpeace of cake.
![]()
Je wilt toch een oplossing?.
Jij......
En jij zorgt voor de catering
- Rami
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Ik ben een allesvreter!
- Aantal honden: 2
Volgens mij is het geen tuin maar een heel bos! (Meen ik op foto's te hebben gezien - groen van jaloezie...Aimee schreef:Misschien de tuin eens snoeien.. Ik kan me wel enigszins een voorstelling maken hoe de tuin eruit moet zien, maar waar een wil is, is een weg, nietwaar?
-
Brindlecardi
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Welsh Corgi Cardigan
Dat denk ik ook, toen ik in België woonde hadden we ook een groot perceel, dat ook net een oerwoud was rond de hekken, daar zit wel werk in, maar door de ongenodigde gasten zoals onkruid weg te halen, grote bomen te laten staan, en de struiken te beperken, is dat aardig opgeknapt. Je hoeft niet je hele tuin plat te gooien, zo bedoel ik het niet, maar rond te hekken is dat wel goed te doen over het algemeen. Het kost alleen even wat tijd.Rami schreef:Volgens mij is het geen tuin maar een heel bos! (Meen ik op foto's te hebben gezien - groen van jaloezie...Aimee schreef:Misschien de tuin eens snoeien.. Ik kan me wel enigszins een voorstelling maken hoe de tuin eruit moet zien, maar waar een wil is, is een weg, nietwaar?).
- ranetje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Griffon Korthals
Kan je door het hek op diverse plekken een stuk pvc buis steken waar de kat net doorheen past?
Als een soort van kattenluik, maar dan wat eenvoudiger en goedkoper
Van de zomer kunnen we dan wel aan de slag met die tegels

Als een soort van kattenluik, maar dan wat eenvoudiger en goedkoper
Van de zomer kunnen we dan wel aan de slag met die tegels
-
Ennath
- Zeer actief
Even zonder dollen, ik heb voor heel wat verschillende stichtingen "vrijwillige Landschapsverzorging" geholpen met oa bossages bij de hekwerken weg te kappen. Veel werk en je wordt zwetend vuil, en moe en krijgt spierpijn, maar het is goed te doen.
Dus als jij schrikdraad wilt trekken, dan wil ik wel een weekendje helpen met rooien.
Dus als jij schrikdraad wilt trekken, dan wil ik wel een weekendje helpen met rooien.
- Ingrid48
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): 3 Griekse meiden
- Aantal honden: 3
Vervelend probleem
Hier om het erf hebben we ook niet overal schrikdraad, maar toen een paar weken geleden beide honden op het weiland hiernaast liepen, hebben we toch een tijdelijke draad gespannen. Dat was ook binnen de kortste keren overwoekerd door onkruid, maar toch werkte het draad nog wel, je hoorde het nog tikken
Misschien toch een draad trekken en wie weet krijgt Crunch éénmaal een schok en is ie meteen genezen!
Succes!
groetjes, Ingrid
Misschien toch een draad trekken en wie weet krijgt Crunch éénmaal een schok en is ie meteen genezen!
Succes!
groetjes, Ingrid

Zoveel leuke honden van jong tot oud zoeken een baasje!
Don't shop, but adopt
www.skylosstrays.com
www.takisshelter.org
- Gaia
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): xPuli
Nou daar hebben we nog wel een Gaia voor hoor. Die komt door wortels waar een steekschop niet meer doorheen komt en ze kan graven op commando.Inge O schreef:ik durf het haast niet te zeggen, maar dat lukt ook niet wegens miljard zware boomwortelsEnnath schreef:En dan met lekker stevig gaas, dan ben je de eerstkomende 10 jaar van de problemen aftekkel schreef:Als je je toch verveelt: langs het hele hek 50 cm diep gaas ingraven![]()
.

- malinois
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
- Contacteer:
ik heb niet alles gelezen dus als het al genoemd is dan helaas...
is een elektronisch hek niets? Dus zo'n draadje als ze daar overheen gaat dat ze een tikje krijgt?

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
- yamie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers
- Contacteer:
lees toch maar eerst evenmalinois schreef:ik heb niet alles gelezen dus als het al genoemd is dan helaas...is een elektronisch hek niets? Dus zo'n draadje als ze daar overheen gaat dat ze een tikje krijgt?
-
*Ellen*
In eerste instantie lijkt het een heel simpel iets.
Kat graaft zich de tuin uit en hond duikt in het gat en weg is ie.
Met zo'n enorme tuin met struiken rondom is het niet zo makkelijk om even een paar tegels te leggen nee. Dat gaat gewoon niet. Is niet een paar uur werk, nee, dat is weken werk.
Het idee om een doorgangetje te maken in het hek lijkt me nog het meest handig.
Wellicht lokken met wat lekkers, heen en weer en heen en weer en heen en weer door het gat ?
Maar daar heb je zelf ook al lang aan gedacht.
Moeilijk .
Kat graaft zich de tuin uit en hond duikt in het gat en weg is ie.
Met zo'n enorme tuin met struiken rondom is het niet zo makkelijk om even een paar tegels te leggen nee. Dat gaat gewoon niet. Is niet een paar uur werk, nee, dat is weken werk.
Het idee om een doorgangetje te maken in het hek lijkt me nog het meest handig.
Wellicht lokken met wat lekkers, heen en weer en heen en weer en heen en weer door het gat ?
Maar daar heb je zelf ook al lang aan gedacht.
Moeilijk .
- Leanne
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Amerikaanse Akita
malinois schreef:ik heb niet alles gelezen dus als het al genoemd is dan helaas...is een elektronisch hek niets? Dus zo'n draadje als ze daar overheen gaat dat ze een tikje krijgt?
Hmmm

-
Fin
- Zeer actief
Maar Malinois bedoelt denk ik iets anders - geen stroomdraad, maar een stroomhalsband i.c.m. zenders die detecteren dat ze te dicht bij het hek komt. Dan heb je niet het probleem van stroomdraad dat overgroeid raakt.
- Leanne
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Amerikaanse Akita
Als je echt maar 1 rij legt heb ik zelf de ervaring dat ze (Bulles & Yûnio) beton tegels zo wegtrokkenEnnath schreef: Nou ik geef je op een briefje dat je zo'n tegeltje niet wegduwt of graaft.
Verschuiven doe je ze als mens al niet graag en als kat/hond lukt dat al helemaal niet best.
Ik dacht het hier namelijk ook zo op te lossen toen we tijdelijk hekwerken hebben gehad
Vervelend Inge...en met zo'n oppervlakte idd een beste klus
Hoeveel ruimte is nog open terrein? zou je die draad niet een heel stuk voor de hekken kunnen plaatsen?

-
Murphy
- Zeer actief
Was ook al 2x voorgesteld maar dat kan blijkbaar niet ivm een andere draad die ze al heeft en die zou storen op dit systeem.christo schreef:Maar Malinois bedoelt denk ik iets anders - geen stroomdraad, maar een stroomhalsband i.c.m. zenders die detecteren dat ze te dicht bij het hek komt. Dan heb je niet het probleem van stroomdraad dat overgroeid raakt.
-
tineke
Kattenkennel
Maar zonder dollen het is een rotprobleem en ik zou in dit geval dan maar voor de buizen gaan in de hoop dat Meneerke daar wel doorheen gaat.
Maar zonder dollen het is een rotprobleem en ik zou in dit geval dan maar voor de buizen gaan in de hoop dat Meneerke daar wel doorheen gaat.
- malinois
- Zeer actief
- Contacteer:
ja die geen schrikdraad oidchristo schreef:Maar Malinois bedoelt denk ik iets anders - geen stroomdraad, maar een stroomhalsband i.c.m. zenders die detecteren dat ze te dicht bij het hek komt. Dan heb je niet het probleem van stroomdraad dat overgroeid raakt.

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
- malinois
- Zeer actief
- Contacteer:
ah oke...Murphy schreef:Was ook al 2x voorgesteld maar dat kan blijkbaar niet ivm een andere draad die ze al heeft en die zou storen op dit systeem.christo schreef:Maar Malinois bedoelt denk ik iets anders - geen stroomdraad, maar een stroomhalsband i.c.m. zenders die detecteren dat ze te dicht bij het hek komt. Dan heb je niet het probleem van stroomdraad dat overgroeid raakt.

- starfleet
- Erelid
Ik zou dat ook als eerste proberen, weinig werk en geld, als je die legt op de plekken waar Meneerke al gegraven heeft. Het is wel een heel dom meneerke als hij elke keer weer een nieuw gat maakt. Misschien is de huidige oplossing al genoeg, daar duim ik voor.tineke schreef:
Anne
- Nakisha
- moderator
- Mijn ras(sen): Coahuila
Ik krijg ineens een heel mal idee....
Er zijn daar nogal veel planten, toch? Zit daar niets bij dat de hekken kan gaan overwoekeren? Als er overal struiken of desnoods klimop door de hekken gevlochten zit, word ontsnappen een stuk lastiger.... Maar dat moet je wel willen en mooi vinden natuurlijk.
Er zijn daar nogal veel planten, toch? Zit daar niets bij dat de hekken kan gaan overwoekeren? Als er overal struiken of desnoods klimop door de hekken gevlochten zit, word ontsnappen een stuk lastiger.... Maar dat moet je wel willen en mooi vinden natuurlijk.

- smoekie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): JH
Het is misschien niet de snelste manier (maar dat hoeft hoop ik ook niet), het zal ongetwijfeld ook niet de goedkoopste manier zijn(nagenoeg alle genoemde opties kosten geld) .
Maar is het niet een idee om langs de omheining een rand weg te graven en zoiets als hier beneden er in te slaan?

Dit heeft mijn man ooit bij zijn moeder gedaan toen deze op onze honden zou passen tijdens een vakantie omdat die van mijn moeder best wel graaft. Hij heeft het wel geprobeerd, maar ja kwam er al snel genoeg achter dat er nergens meer een gaatje was waar hij doorheen kon, of waar hij een dergelijk gat kon graven.
heel veel succes er in ieder geval mee.
Maar is het niet een idee om langs de omheining een rand weg te graven en zoiets als hier beneden er in te slaan?

Dit heeft mijn man ooit bij zijn moeder gedaan toen deze op onze honden zou passen tijdens een vakantie omdat die van mijn moeder best wel graaft. Hij heeft het wel geprobeerd, maar ja kwam er al snel genoeg achter dat er nergens meer een gaatje was waar hij doorheen kon, of waar hij een dergelijk gat kon graven.
heel veel succes er in ieder geval mee.
Ik heb meer vertrouwen in vier poten en een staart dan in twee benen en een uitgestoken hand.
- Gollum
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Roemeense schone
Als ik met Gol kan blijven logeren kom ik ook wel een paar dagen naar België om jou en Ennath te helpen 
-
chrico
- Zeer actief
Ik zit te denken hoe dat heet. Wij hebben zo een systeem gehad om de honden binnen de wei te houden als we bezig waren daar. Ze krijgen een halsband om met ontvanger, trilling op anderhalve meter en een tik op 75 cm als ze het hek naderen. Ze hadden heel snel door dat zij niet te dicht bij de hekken moesten komen.malinois schreef:ja die geen schrikdraad oidchristo schreef:Maar Malinois bedoelt denk ik iets anders - geen stroomdraad, maar een stroomhalsband i.c.m. zenders die detecteren dat ze te dicht bij het hek komt. Dan heb je niet het probleem van stroomdraad dat overgroeid raakt.
Maar pfffff ik zocht op internet maar kon dat systeem niet meer vinden.
Onderschrift verwijderd door moderator ivm foutmelding afbeelding
Dyna, Lulu, Kito, Nikan
Dyna, Lulu, Kito, Nikan
- Tamara.
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Hovawart
- Aantal honden: 4
Dogwatch?
-
chrico
- Zeer actief
Nee dat is ingegreven.Tamara. schreef:Dogwatch?
Dit deed je op de omheining om de zoveel meter, vrij klein met als schrikdraadogen zeg maar. Doordat je om de zoveel meter plaatste kreeg je een gesloten circuit.
Het reageerd niet op kloken of draden en de paarden hadden hier geen last van omdat zij de ontvanger niet om hadden.
Onderschrift verwijderd door moderator ivm foutmelding afbeelding
Dyna, Lulu, Kito, Nikan
Dyna, Lulu, Kito, Nikan
- Marieta
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse Dog†. Boxer
[/quote]Alsof die kat elke dag hovawartgrote gaten onder heel het hekwerk graaft
Wat dacht je van 5 tegels daar waar het gat is en dan een pvc buis onder het hek door of een vierkantje in het hek waar de kat dood kan? Nog 10 keer simpeler.
[/quote]
Nou Marc, jij bent wel heel erg cru

Nou Marc, jij bent wel heel erg cru

- hovawart
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Hovawarts
Bij ons in de gemeente is het mogelijk om de plantsoendienst in te huren met vrijwilligers die wat minder begaafd zijn om je tuin onder handen te nemen.
Doe maar een gooi
Doe maar een gooi
- ranetje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Griffon Korthals
Deze?voor de mensen die hebben aangeboden om te helpen : heel erg bedankt *bloemetjessmileywaariknietbijkan*![]()