Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Overgang 1 hond naar 2 honden...ervaringen?

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

RusselLies
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): Jack Russel

Overgang 1 hond naar 2 honden...ervaringen?

Ongelezen bericht door RusselLies »

Ik wist niet goed waar ik dit moest plaatsen...
Sinds een half jaar ongeveer hebben we een Jack Russel reutje. Ondertussen is hij 8 maanden. Alles gaat prima: luistert perfect, op hondenschool zitten we ondertussen al in de B klas.

Nu zit ik al een tijdje te denken om eventueel nog eentje erbij te nemen...
Hij klikt enorm met andere honden en ik ga zoveel ik kan bij de buurman langs met zijn labrador. Dat is echt zijn speelkameraad...Hier kan hij zo enorm van genieten.
Ik zou niet voor een tweede Jack russel gaan.

Nu had ik hier wat vragen rond aan de mensen die dit ook gedaan hebben.
* Kan dit een reu samen met nog reutje? Omdat ik gelezen/gehoord heb dat reutjes vaak niet samen zouden gaan en omdat Jackjes nogal 'macho' zijn..Maar de mijne is dan toch nogal mislukt denk ik :denken: ...hij speelt enorm flink samen met de reu van de buren en ook dat is een (niet gecastreerde) reu van 1,5 jaar. ook naar andere reutjes haalt hij niet uit. Eigenlijk is hij speels en sociaal naar elke hond...

* Ik zou graag een puppy willen : maar ondertussen zit de Jack enkel 's nachts nog in zijn bench, hij geeft ook zelf aan dit het fijnst te vinden. Als we overdag weg zijn, kan hij al los in de keuken lopen...dit is nog maar sinds kort, daarvoor heeft hij in een heel grote bench met puppyren eraanvast altijd gezeten, dit met het oog op zindelijkheidstraining. Hoe combineer je dit dan? Je kan toch niet eentje in een bench zetten en de andere niet?

* Zet je ze 's nachts in 1 bench met 2 manden ( het is echt een gigantische bench - de grootste die ze hadden in de winkel...) of beter 2 aparte?

* Zijn er bv rassen waar je een Jack beter niet mee combineert? mijn voorkeur ging uit naar een teckel...het mag nl geen grote hond zijn, en de karaktereigenschappen van teckel spraken me eigenlijk van in het begin al aan...

Ik hoor graag jullie ervaringen over het houden van 2 honden : voor en nadelen , en ook hoe de overgang dan gaat...
Afbeelding
M@scha
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labraque
Aantal honden: 1

Re: Overgang 1 hond naar 2 honden...ervaringen?

Ongelezen bericht door M@scha »

RusselLies schreef:Ik wist niet goed waar ik dit moest plaatsen...
Sinds een half jaar ongeveer hebben we een Jack Russel reutje. Ondertussen is hij 8 maanden. Alles gaat prima: luistert perfect, op hondenschool zitten we ondertussen al in de B klas.

Nu zit ik al een tijdje te denken om eventueel nog eentje erbij te nemen...
Hij klikt enorm met andere honden en ik ga zoveel ik kan bij de buurman langs met zijn labrador. Dat is echt zijn speelkameraad...Hier kan hij zo enorm van genieten.
Ik zou niet voor een tweede Jack russel gaan.

Nu had ik hier wat vragen rond aan de mensen die dit ook gedaan hebben.
* Kan dit een reu samen met nog reutje? Omdat ik gelezen/gehoord heb dat reutjes vaak niet samen zouden gaan en omdat Jackjes nogal 'macho' zijn..Maar de mijne is dan toch nogal mislukt denk ik :denken: ...hij speelt enorm flink samen met de reu van de buren en ook dat is een (niet gecastreerde) reu van 1,5 jaar. ook naar andere reutjes haalt hij niet uit. Eigenlijk is hij speels en sociaal naar elke hond...

hij is 8 maanden.. je kunt echt nog niet zeggen of jouw hond leuk is naar andere honden. mijn reu speelde met alles tot hij ongeveer 1.5 was. en toen ineens de knop om en hij kan nu met niks meer

* Ik zou graag een puppy willen : maar ondertussen zit de Jack enkel 's nachts nog in zijn bench, hij geeft ook zelf aan dit het fijnst te vinden. Als we overdag weg zijn, kan hij al los in de keuken lopen...dit is nog maar sinds kort, daarvoor heeft hij in een heel grote bench met puppyren eraanvast altijd gezeten, dit met het oog op zindelijkheidstraining. Hoe combineer je dit dan? Je kan toch niet eentje in een bench zetten en de andere niet?

dat heb ik wel als wij er niet zijn. 1 in de bench en 1 los in de kamer. degene die in de bench moet wisselen we af

* Zet je ze 's nachts in 1 bench met 2 manden ( het is echt een gigantische bench - de grootste die ze hadden in de winkel...) of beter 2 aparte?

waarom niet samen in de afgesloten ruimte waar je hondje overdag ook is?

* Zijn er bv rassen waar je een Jack beter niet mee combineert? mijn voorkeur ging uit naar een teckel...het mag nl geen grote hond zijn, en de karaktereigenschappen van teckel spraken me eigenlijk van in het begin al aan...

natuurlijk spelen raseigenschappen een rol, maar ook het individuele hondje zelf maakt veel uit

Ik hoor graag jullie ervaringen over het houden van 2 honden : voor en nadelen , en ook hoe de overgang dan gaat...
Afbeelding
gyanty
Zeer actief
Mijn ras(sen): Border Collie
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door gyanty »

Tja ik zou kwa leeftijd misschien nog even wachten met een 2e hond. Je zit nog vol op in de opvoeding van de Jack neem ik aan. Het maakt het allemaal een stuk makkelijker als je eerste hond echt al goed opgevoed is en je kan helpen dus met de opvoeding van je pup. Dan zit je ook niet met 2 benches e.d.
Afbeelding
RusselLies
Vaste gebruiker

Tja de gedachte was om er nu een 2e bij te nemen, nu dat de 1e nog zo jong is, er werd mij steeds verteld dat dat 'beter' zou zijn...dan zou hij er beter aan kunnen wennen.

Ik zit nu inderdaad volop nog in de opvoeding van de Jack.
Dat zou een punt zijn wat mij persoonlijk het meest tegenhoud: 's morgens train ik eerst met hem, dan wandel ik met hem, 2x week gaan we naar school, en ook 's avonds loop ik met hem dan nog een rondje.
En met de pup moet er dan ook naar school gegaan worden...

Klopt het inderdaad zo dat je nu nog niets kan zeggen over zijn al dan niet toekomstig hanengedrag? :(: dat wist ik echt niet...Heb van jongsaf steeds met hem zoveel mogelijk tusssen andere honden gezeten en ook op de hondenschool is hij Mr popular :mrgreen:
Dat wist ik nou echt niet...dan kan ik misschien beter wachten. Stel dat je een andere hond in huis haalt en het klikt uiteindelijk binnen een tijdje niet (meer) tussen die 2!?
Afbeelding
Moos
Zeer actief

Ongelezen bericht door Moos »

RusselLies schreef:
Klopt het inderdaad zo dat je nu nog niets kan zeggen over zijn al dan niet toekomstig hanengedrag? :(: dat wist ik echt niet...Heb van jongsaf steeds met hem zoveel mogelijk tusssen andere honden gezeten en ook op de hondenschool is hij Mr popular :mrgreen:
Dat wist ik nou echt niet...dan kan ik misschien beter wachten. Stel dat je een andere hond in huis haalt en het klikt uiteindelijk binnen een tijdje niet (meer) tussen die 2!?
Reutjes worden vaak in hun gedrag naar andere honden ook pas echt volwassen rond de 2 jaar. Met 8 maanden speelt vrijwel elke hond nog leuk met bijna alle andere honden :wink:
Twee JR reutjes met zo weinig leeftijdsverschil zou ik niet doen. Als hij een jaar of twee is kan je veel beter inschatten of een reu erbij nog een goed plan is of niet.
Teefje erbij kan natuurlijk nu wel al, maar als je zegt dat je nog volop bezig bent met de opvoeding van je hondje nu zou ik lekker wachten. Voordeel van nog een jaartje ofzo wachten is dat je eerste hondje al veel meer opgevoed is, en de pup zo van hem dingen af kan kijken.
Als je er nu een pupje bij zet is de kans groter dat ze gezellie samen de hort op gaan buiten bijvoorbeeld, want ach, die baas hebben ze toch niet nodig :F:

Ik heb hier bij een reutje van 2.5 een pupje gezet (teefje). En later bij dat teefje (reutje was helaas veel te jong overleden...) ook weer een pupje (teefje) toen zij 3.5 was.
Beide 'koppeltjes' waren/zijn goede vriendjes, en hebben ook echt wat aan elkaar. Juist door het leeftijdsverschil kon de oudere hond mee helpen de pup opvoeden, en kon ik ook al mijn energie in de pup stoppen omdat ik exact wist wat ik aan de oudere hond had :wink:
Als ik weg ben zitten ze altijd samen los door het hele huis.
Afbeelding
Chicoahua
Zeer actief
Mijn ras(sen): chihuahua/shih-tzu
Engelse Bulldog

Ongelezen bericht door Chicoahua »

ja is helemaal waar, ik merk het ook met chico, toen hij nog klein was vond hij alles leuk maar nu veranderd het langzaam en is hij ook kieskeurig ;) maar ik denk dat omdat het waarschijnlijk een pup is wel kan, teminste mijn vader heeft altijd 2 honden gehad en gaat prima, ookal neem je een hond erbij als de jr ouder is, er kan altijd wel een knop omgaan dus dat weet je dan nooit. het ene moment kan chico wel met een bepaalde hond en zo op de 1 op andere dag heeft hij weer zo'n bui, maar ligt ook wel een beetje aan jezelf hoe jij hiermee omgaat, vooral omdat een pup vaker aandacht krijgt, dan kan er jarloesie ontstaan
Afbeelding
Ragyo
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Ragyo »

Ragyo ging ook pas toen hij ruim een jaar oud was moeilijker met reuen. Ook begon hij toen ineens met uitvallen op straat wat hij daarvoor nooit deed.
Ik heb nu sinds een paar maanden wel een reu erbij, Kiba, die was een half jaar toen hij kwam en nu dus 9 maanden. Ragyo is bijna 3. In het algemeen gaat het goed, ze hebben 2x een schermutseling gehad maar verder zijn ze leuk samen en spelen dagelijks. Moet nog wel afwachten of dat zo blijft als Kiba eenmaal echt volwassen is.
Wat mij tegenviel is dat Ragyo veel feller op andere honden geworden is sinds Kiba erbij is. Dat had ik wel verwacht als er een teef bij kwam maar dat hij het met een reu erbij ook veel feller zou worden had ik niet gedacht. Hij blaft nu dus bijv weer naar honden waar hij gewoon mee speelde toen hij alleen was.
En verder is het soms lastig dat je 2 honden minder makkelijk mee kan nemen op bezoek en minder makkelijk een oppasadres voor vindt.
Afgezien daarvan vind ik het alleen maar een vooruitgang, veel gezelliger met zn tweetjes :ok:
Afbeelding
Kijk hier voor kettinghangertjes met foto van je hond!
Hetty2501
Zeer actief
Mijn ras(sen): Engelse Springer Spaniel

Ongelezen bericht door Hetty2501 »

Ik zit ook aan een tweede hond te denken. Maar mijn hond is 4 nu. Ik heb bewust zo lang gewacht om mijn eerste hond goed op te kunnen voeden. Nu kan ik goed inschatten hoe het met andere honden/reuen zou gaan. Per ras is het ook verschillend of het goed zo gaan met een andere reu.
Bij mijn Engelse Springer reu neem ik ook weer een reu. Ik ben geen teven mens en zou absoluut geen teef willen. Maar mijn hond gaat erg goed samen met andere reuen.
Persoonlijk zou ik in jou geval dus wachten. Bouw eerst een goede band op met je huidige hond. Zorg eerst dat je hem leert kennen en leert zien hoe hij reageert.
Bekijk hoe hij met andere reuen omgaat. Dan kan je altijd nog een beslissing nemen. Als het geslacht jou niet uit maakt kun je inderdaad voor een teef kiezen. De kans van slagen is dan groter.
Maar goed ik ken ook genoeg mensen die 2 jack reuen hebben en dit gaat goed. Het ligt vind ik vooral aan je zelf en aan je hond.

Succes met je keuze.
Afbeelding
Ingrid48
Zeer actief
Mijn ras(sen): 3 Griekse meiden
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door Ingrid48 »

Wij hebben er sinds een half jaar ook een tweede hond bij en ik vind het ontzettend leuk! Ze hebben best lol samen al moesten in het begin wel erg wennen. Hond 2 (Silky) is een Griekse zwerfhond en klampte zich helemaal aan mij vast en was jaloers op Pippy :roll:

Maar nu gaat het heel goed en ik vind het reuze gezellie! Ik zou in jouw geval er een teefje bij nemen als je een dominant reutje hebt.
En tja welke ras...wat maakt het uit, als ze maar leuk en lief zijn! Kijk maar in mijn onderschrift, leuke hondjes zat :wink:
Laatst gewijzigd door Ingrid48 op 17 jun 2009 17:04, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding

Zoveel leuke honden van jong tot oud zoeken een baasje!
Don't shop, but adopt :love:

www.skylosstrays.com
www.takisshelter.org
jores
Zeer actief
Mijn ras(sen): engelse springer spaniel en engelse cocker spaniel
Aantal honden: 7
Contacteer:

Ongelezen bericht door jores »

Hetty2501 schreef:Ik zit ook aan een tweede hond te denken. Maar mijn hond is 4 nu. Ik heb bewust zo lang gewacht om mijn eerste hond goed op te kunnen voeden. Nu kan ik goed inschatten hoe het met andere honden/reuen zou gaan. Per ras is het ook verschillend of het goed zo gaan met een andere reu.
Bij mijn Engelse Springer reu neem ik ook weer een reu. Ik ben geen teven mens en zou absoluut geen teef willen. Maar mijn hond gaat erg goed samen met andere reuen.
Persoonlijk zou ik in jou geval dus wachten. Bouw eerst een goede band op met je huidige hond. Zorg eerst dat je hem leert kennen en leert zien hoe hij reageert.
Bekijk hoe hij met andere reuen omgaat. Dan kan je altijd nog een beslissing nemen. Als het geslacht jou niet uit maakt kun je inderdaad voor een teef kiezen. De kans van slagen is dan groter.
Maar goed ik ken ook genoeg mensen die 2 jack reuen hebben en dit gaat goed. Het ligt vind ik vooral aan je zelf en aan je hond.

Succes met je keuze.
Hey wat leuk dat je er nog een springer bij wilt :ok: Is erg gezellig met meerdere springers in huis :mrgreen:

@TS als ik jou was zou ik zeker nog een jaar wachten.

Wij hebben 4 reuen. Onze Joep is bijna 11 en gecastreerd, onze Lance is 4, Chad is 3 en Tristan is 18 maanden. Dat gaat super met elkaar, maar het is een heel ander ras dan een terrier. Wij hebben hier nooit mot, nog geen grommetje wat valt, ondanks dat de 3 heren ook alle 3 voor dek gebruikt worden
groetjes Annemie

Afbeelding verwijderd door moderator ivm foutmelding

http://www.vdjorishoeve.nl
https://www.facebook.com/vdjorishoeve
Hetty2501
Zeer actief

jores schreef:
Hey wat leuk dat je er nog een springer bij wilt :ok: Is erg gezellig met meerdere springers in huis :mrgreen:

Wij hebben 4 reuen. Onze Joep is bijna 11 en gecastreerd, onze Lance is 4, Chad is 3 en Tristan is 18 maanden. Dat gaat super met elkaar, maar het is een heel ander ras dan een terrier. Wij hebben hier nooit mot, nog geen grommetje wat valt, ondanks dat de 3 heren ook alle 3 voor dek gebruikt worden
Ja ik verheug mij ook erg op een tweede hond!! Ik vind eentje al zo gezellig. Het zijn heerlijke honden.
Afbeelding
RusselLies
Vaste gebruiker

Ik zou in ieder geval niet voor een tweede Jack russel gaan...

Ik ben echt ongeloofelijk gek op Luca en het is een droom van een hond qua opvoeding, echt de clichés die je hoort ivm JR gaan voor hem ( voorlopig dan) niet op. hij heeft in huis niets stukgebeten, hij luistert prima, op de hondenschool gaan we geweldig vooruit en wil hij ook graag voor me 'werken',...
Maar ik denk dat zo 2 echt te veel zouden worden : hij is wel héél actief natuurlijk. We gaan vaak eens n weekend weg naar de Ardennen met hem erbij. En ik maakte me zorgen dat hij het met zijn jonge leeftijd nog niet zou aankunnen ( 's morgens wandeling van 6km en namiddag eentje van 10km, en dat zijn tamelijk zware wandelingen), nou komen we terug bij de chalet, gaat hij zn bal halen en wil hij nog spelen :mrgreen:.

Maar Jack russels zijn echte 'macho' honden, grote honden in kleine verpakking wordt wel gezegd en daarom zouden ze niet goed samengaan met andere reutjes...vorig weekend nog iemand tegengekomen met een volwassen JR reu die normaal met geen andere JR reu samenkon en die haalde inderdaad uit naar de mijne. maar na een tijdje draaide die toch bij en begonnen ze samen te spelen, zelfs de eigenaar schrok ervan...

Het geslacht maakt me eigenlijk eerder wel uit...mijn voorkeur gaat uit naar een reu, ik zou eigenlijk echt geen teef willen maar als het niet anders kan ja dan moet het maar natuurlijk...
Afbeelding
jores
Zeer actief
Mijn ras(sen): engelse springer spaniel en engelse cocker spaniel
Aantal honden: 7
Contacteer:

Ongelezen bericht door jores »

Hetty2501 schreef:
jores schreef:

Ja ik verheug mij ook erg op een tweede hond!! Ik vind eentje al zo gezellig. Het zijn heerlijke honden.

echt wel :E: Weet je al waar je 2de vandaan gaat komen?
groetjes Annemie

Afbeelding verwijderd door moderator ivm foutmelding

http://www.vdjorishoeve.nl
https://www.facebook.com/vdjorishoeve
renee-uk
Zeer actief
Mijn ras(sen): duitse herder

Ongelezen bericht door renee-uk »

Wat nog wel eens vergeten wordt bij de keuze van het geslacht van de tweede hond is dat je niet alleen te maken hebt met hond nummer 1.
Als je een reu pup bij een reu zet hoeven de eventuele problemen die uit die reu/reu keuze voortkomen niet altijd vanuit reu nummer 1 te komen.
Het kan heel goed zijn dat die geen problemen heeft met andere reuen, maar als je een pup erbij neemt moet je nog maar afwachten hoe die zich in dat opzicht ontwikkelt.
Afbeelding

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
Trippell
Zeer actief
Mijn ras(sen): Alaskan Malamute + twee kruisingen
Contacteer:

Ongelezen bericht door Trippell »

Hey, ik zou dit zeker doen. Als ik zie hoeveel onze honden aan elkaar hebben... Al zou ik wel wachten tot je hond helemaal volwassen is, dus als hij 12-14 maanden is (ik weet niet goed hoe dat zit bij Jack Russells).
RusselLies schreef: * Kan dit een reu samen met nog reutje? Omdat ik gelezen/gehoord heb dat reutjes vaak niet samen zouden gaan en omdat Jackjes nogal 'macho' zijn..Maar de mijne is dan toch nogal mislukt denk ik :denken: ...hij speelt enorm flink samen met de reu van de buren en ook dat is een (niet gecastreerde) reu van 1,5 jaar. ook naar andere reutjes haalt hij niet uit. Eigenlijk is hij speels en sociaal naar elke hond...
Reu-reu gaat perfect samen, al kan het voor sommige dominante reuen voor conflicten zorgen. Bij malamutes uit deze zelfde-sexe-onverdraagzaamheid pas op een leeftijd als ze volwassen zijn (anderhalf jaar bijvoorbeeld), maar ik denk niet dat Jack Russels het in zich hebben om snel te vechten met soortgenoten.
Wat je kan doen is Jack buiten laten lopen, en de pup binnen in een bench. Ofwel JAck los laten lopen in huis, maar de pup dan in een afgesloten kamer in een bench. Het is frustrerend voor een hond als de ene hond rond hem mag rondlopen en hij opgesloten zit. Overigens is een bench niet per se een noodzaak; onze pup bleef altijd gewoon los binnen in huis als wij weg waren, ofwel los buiten in de tuin (met mandje in de veranda).
Beter 2 aparte zodat elke hond zijn eigen plek heeft. Veel honden vinden een kleine bench (aangepast aan hun grootte) trouwens leuker dan een bench die veel te veel ruimte geeft. Onze kruising boerenfox ligt altijd in haar bench, een redelijk klein formaat. Wij doen deze nooit opslot. Vroeger hadden we eentje van een formaat groter en daar ging ze niet graag inliggen, dan verkoos ze haar gewoon mandje.
Alle rassen gaan samen, ik zou je keuze zeker baseren op welk ras jij zelf graag wil.
Bij ons ging dat eigenlijk vanzelf. Wij hebben wel nooit een volwassen hond gehad en daarna een pup bijgenomen, maar herplaatsers. Ik zou nooit meer één hond willen.
Afbeelding
"We hadden een klein jacht kunnen kopen van alles dat we aan onze hond, en alle dingen die hij kapot gemaakt had,
besteed hadden. Maar ja, hoeveel jachten liggen de hele dag bij de deur te wachten tot je terugkomt?" (John Grogan)
gyanty
Zeer actief
Mijn ras(sen): Border Collie

Ongelezen bericht door gyanty »

Nog even over dat terriers zo moeilijk met andere reuen zouden kunnen. Ik heb een herplaats reu, kruizing terrier gehad. Deze was in het algemeen niet erg sociaal, maar kon beter met reuen dan met teven. Ook teven reageerde vaak veel heftiger op hem dan reuen deden.

En het zegt niet alles. Een reu die op straat niet met vreemde reuen kan, maar de reuen van de eigen roedel prima verdraagt. Net zoals vreemde poezen opgejaagd wordt, maar er thuis een mand mee gedeeld wordt. Vind dus niet dat er altijd iets over te zeggen valt. Het kan slechts een indicatie zijn.

En Gina, ken je zo'n voorbeeld waarbij de jongste hond in protest kwam dan? Ik heb het namelijk nog niet meegemaakt, omdat de jongste eigenlijk niet anders gewend is. Oke rond pubertijd kan het even spannend zijn, maar daarna als alles verdeeld is gaat het prima.
Afbeelding
Marloes*
Zeer actief
Mijn ras(sen): Golden Retriever

Ongelezen bericht door Marloes* »

Een teckel vind ik persoonlijk een leuk hondje, maar ze kunnen net als JR's best eigenwijs zijn.
Verder zou ik nog heel ff wachten met een 2e hondje. Als je JR volwassen, kan die inderdaad ook helpen met opvoeding, en heb je niet het probleem dat je bij twee hondjes tegelijk er constant op moet zitten.

Dat over die bench zou ik niet over in zitten.
Mijn opa en oma hebben 3 honden. 2 lopen er altijd los, nummer 3 gaat altijd in de bench. Zo is het gewoon, en zo zal het blijven ook. Na 3 dagen piepte hondje 3 (toevallig een teckel) niet meer. Toen was het duidelijk dat het zo gewoon was.
meral92
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): Pyreneese Berghond

Ongelezen bericht door meral92 »

Hey, ik las ooit ergens dat je dus beter geen 2 honden van dezelfde grootte, geslacht en leeftijd kan nemen, dus reu-teef is denk ik wel het beste om problemen te voorkomen. Jou hondje is nu ook nog jong dus om daar nog een jonge JR reu bij te zetten? Zou ik zelf niet doen. Wij hebben 2 reuen gehad, dat werd een drama, maar onze buren hebben 2 teven, en dat gaat wel goed, dus 2 honden van hetzelfde geslacht kan wel goed gaan, maar vaak hoor je toch dat er problemen komen. Om problemen te voorkomen zou ik toch een ander geslacht in huis nemen.
Youp
Zeer actief

Ongelezen bericht door Youp »

Bij Diesel kwam de omslag pas na zijn 3e levensjaar. Daarvoor pikte hij (bijna) alles van andere reuen. Niet dat het nu een vechtersbaas is maar hij moet er niets van weten, ook niet als ze jong zijn.

Wij hebben er vorige jaar een herplaatser bij genomen. Een teef van 1,5. Diesel was toen ruim 3. Dit gaat echt perfect samen.
Groetjes Kim en een poot van Diesel en Zahra
Afbeelding
antheman
Zeer actief
Mijn ras(sen): Keeshond en Australian shepherd

Ongelezen bericht door antheman »

Ik lees even mee, want wij hebben ook besloten dat er ruimte is voor een 2e hondje!
Hetty2501
Zeer actief

jores schreef:

echt wel :E: Weet je al waar je 2de vandaan gaat komen?
Ja van Laura (Sierra Blanca). Touch wordt na de zomer gedekt als alles goed gaat!
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”