Sinds een half jaar ongeveer hebben we een Jack Russel reutje. Ondertussen is hij 8 maanden. Alles gaat prima: luistert perfect, op hondenschool zitten we ondertussen al in de B klas.
Nu zit ik al een tijdje te denken om eventueel nog eentje erbij te nemen...
Hij klikt enorm met andere honden en ik ga zoveel ik kan bij de buurman langs met zijn labrador. Dat is echt zijn speelkameraad...Hier kan hij zo enorm van genieten.
Ik zou niet voor een tweede Jack russel gaan.
Nu had ik hier wat vragen rond aan de mensen die dit ook gedaan hebben.
* Kan dit een reu samen met nog reutje? Omdat ik gelezen/gehoord heb dat reutjes vaak niet samen zouden gaan en omdat Jackjes nogal 'macho' zijn..Maar de mijne is dan toch nogal mislukt denk ik
* Ik zou graag een puppy willen : maar ondertussen zit de Jack enkel 's nachts nog in zijn bench, hij geeft ook zelf aan dit het fijnst te vinden. Als we overdag weg zijn, kan hij al los in de keuken lopen...dit is nog maar sinds kort, daarvoor heeft hij in een heel grote bench met puppyren eraanvast altijd gezeten, dit met het oog op zindelijkheidstraining. Hoe combineer je dit dan? Je kan toch niet eentje in een bench zetten en de andere niet?
* Zet je ze 's nachts in 1 bench met 2 manden ( het is echt een gigantische bench - de grootste die ze hadden in de winkel...) of beter 2 aparte?
* Zijn er bv rassen waar je een Jack beter niet mee combineert? mijn voorkeur ging uit naar een teckel...het mag nl geen grote hond zijn, en de karaktereigenschappen van teckel spraken me eigenlijk van in het begin al aan...
Ik hoor graag jullie ervaringen over het houden van 2 honden : voor en nadelen , en ook hoe de overgang dan gaat...