Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Drentelkont,....

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

doggy

Drentelkont,....

Ongelezen bericht door doggy »

Meneer staat de hele tijd te drentelen,.. ik moet, ik moet, ik moet,....
Dus ik ga naar buiten met hem en laat hem even het veldje op ( gewone uitlaatronde is net geweest, namelijk).
Wat denk je?
Alleen maar snuffelen,...
Even later staat meneer weer bij me, hij geeft aan dat hij echt iets moet,...
Dus ik weer met hem naar buiten, maar meneer doet verder niks, alleen maar lopen.

Dus deze meneer zit het baasje flink voor de gek te houden,.... :mrgreen:

Houden jullie honden jullie ook wel eens voor de gek?
Lemuria

Re: Drentelkont,....

Ongelezen bericht door Lemuria »

Ik herken het wel ja...dan willen ze even een frisse neus halen :wink:.
Maar let je d'r wel op dat het niet te vaak gebeurt? Voor hetzelfde geld (kleine kans, maar je weet 't nooit) wil hij plassen/poepen maar lukt het niet :).
EstherK
Zeer actief
Mijn ras(sen): Airedale Terrier, Zwarte Russische Terrier en Foxterrier
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door EstherK »

Loopse teef in de buurt? :mrgreen:
Lemuria

Ongelezen bericht door Lemuria »

Ohja...kan ook. Maar zou hij dan niet juist gaan markeren?
doggy

Lemuria schreef:Ik herken het wel ja...dan willen ze even een frisse neus halen :wink:.
Maar let je d'r wel op dat het niet te vaak gebeurt? Voor hetzelfde geld (kleine kans, maar je weet 't nooit) wil hij plassen/poepen maar lukt het niet :).
Hij had al gepoept, dus dat was het niet.
Ik denk dat hij gewoon een reden wou hebben om naar buiten te willen.
doggy

Lemuria schreef:Ohja...kan ook. Maar zou hij dan niet juist gaan markeren?
Loopse teef zou ook best wel eens kunnen, meneer loopt al snuffelend het hele veld over als hij er eentje ruikt.
Maar dat kan ik aan zijn houding zien, dat was in dit geval niet zo.
Mocht hij er wel eentje ruiken, dan lijn ik hem direct aan totdat we ergens anders zijn, waar de geur weg is.
Sanne!!
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labradeitje!
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Sanne!! »

ik bepaal wanneer Zazoe naar buiten gaat en niet Zazoe dus hij kan drentelen wat hij wil naar buiten gaan we pas wanneer ik het wil.
Er zijn natuurlijk uitzonderingen zoals wanneer hij aan de schijt is of niet helemaal lekker is dan bepaalt hij het.
Zazoe 7-12-'05 * 26-3-'13
doggy

Sanne!! schreef:ik bepaal wanneer Zazoe naar buiten gaat en niet Zazoe dus hij kan drentelen wat hij wil naar buiten gaan we pas wanneer ik het wil.
Er zijn natuurlijk uitzonderingen zoals wanneer hij aan de schijt is of niet helemaal lekker is dan bepaalt hij het.
Daarom liep ik dus ook met hem naar buiten, omdat ik dacht dat hij wat moest :wink:
Maar dat was dus niet zo.
Sanne!!
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labradeitje!
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Sanne!! »

ik zie dus wel aan zazoe wanneer hij ziek is ofzo...
Zazoe 7-12-'05 * 26-3-'13
gyanty
Zeer actief
Mijn ras(sen): Border Collie
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door gyanty »

Kay had dat een keer op vrijdagavond. We waren net buiten geweest en hij was behoorlijk aan de diarree. In de loop van de avond was hij afwisselend erg loom en dan stond hij ineens weer voor mijn neus dat hij naar buiten moest. Omdat hij zo ontzettend aan de diarree was (echte water met onverteerde stukjes zeg maar) ging ik meerdere malen met hem mee naar buiten, maar daar wilde hij dan alleen maar spelen. Op de laatste normale ronde weer veel waterige diarree (zelfs nog dierenarts gebeld). Dus ook al zijn ze ziek dan nog kunnen ze je voor de gek nemen hoor. Na 3 keer voor noppes achter op het veld gestaan te hebben vond ik het echter ook wel genoeg geweest. (en ja dan eigenlijk beetje schuldig voelen, omdat je weet dat als hij dan misschien wel vraagt als hij moet ik dan niet zou reageren, omdat hij me al zo vaak heeft gefopt...)
Dus ja dat gebeurd hier ook wel eens. (en Kay had en heeft nog geen last van loopse teefjes: nu 8 maand, toen een maand of 5...)

En ja ik bepaal wanneer er gewandeld wordt en niet de hond, maar ik vind het ook erg goed van mijn jonge hond als hij aangeeft dat hij wat moet, dat wil ik ook niet verliezen, hij doet dit al vanaf 3,5 maanden en dat heeft de zindelijkheid in huis anders ook erg goed geholpen ,want ik heb hem ook wel eens terug gestuurd naar zijn mand. Meneer bleef dan volhouden en dan ging ik uiteindelijk toch maar met hem naar het veld. En dan moest hij toch echt wel nodig.... Ik vind dat zeker goud waard als hij het aangeeft en beloon daar dus ook voor
Afbeelding
doggy

Sanne!! schreef:ik zie dus wel aan zazoe wanneer hij ziek is ofzo...
Dat zie ik ook wel, wanneer Beike ziek is :wink:

Dit was gewoon echt treuselen en drentelen om niks :wink:
-Gaby-
Zeer actief
Mijn ras(sen): Louisiana Catahoula Leopard Dog, Tamaskan

Ongelezen bericht door -Gaby- »

Ja hier ook, Rhodin is er een ster in. Hij heeft een repetoire aan trucjes om aandacht te krijgen. De allerbekendste en tevens vreemdste van hem is het net alsof doen of hij moet braken. Hij gaat dan allerlei braakbewegingen maken en kijkt je dan zo aan van "Ik doe het! *kokhals* Ik doe het echt! *kokhals* Als je me nu niet heel snel naar buiten brengt kots ik de boel eronder!" Maar hij braakt vervolgens niet. En leg dat maar eens uit aan visite als hij daar boven hun vloerkleed staat de kokhalzen... Het lulletje. :roll:
Afbeelding
Foto gemaakt door Judith & Olly
fleurie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jack Russell, Duitse herder

Ongelezen bericht door fleurie »

-Gaby- schreef:De allerbekendste en tevens vreemdste van hem is het net alsof doen of hij moet braken. Hij gaat dan allerlei braakbewegingen maken en kijkt je dan zo aan van "Ik doe het! *kokhals* Ik doe het echt! *kokhals* Als je me nu niet heel snel naar buiten brengt kots ik de boel eronder!" Maar hij braakt vervolgens niet
Ik kan me bijna niet voorstellen dat hij dit doet alsof om aandacht te trekken of wat dan ook?? Vermenselijken we honden niet teveel door te denken dat ze kunnen "doen alsof"?
Afbeelding
-Gaby-
Zeer actief

fleurie schreef:
-Gaby- schreef:De allerbekendste en tevens vreemdste van hem is het net alsof doen of hij moet braken. Hij gaat dan allerlei braakbewegingen maken en kijkt je dan zo aan van "Ik doe het! *kokhals* Ik doe het echt! *kokhals* Als je me nu niet heel snel naar buiten brengt kots ik de boel eronder!" Maar hij braakt vervolgens niet
Ik kan me bijna niet voorstellen dat hij dit doet alsof om aandacht te trekken of wat dan ook?? Vermenselijken we honden niet teveel door te denken dat ze kunnen "doen alsof"?
Ja, dat dacht ik in de eerste instantie ook. En het stukje van hoe hij je aankijkt, ja dat is heel erg vermenselijkt opgeschreven, dat klopt. Ik ga niet met mijn hond om alsof hij een mensje is verder, ik heb daar een hekel aan, een hond is een hond en geen mens.
Alleen het begon zo, hij begon een keer met kokhalzen, dus toen deden we hem snel naar buiten. Uiteindelijk deed hij niets. Later begon hij weer, dus wij, hup, weer de hond naar buiten. Weer kwam er niets en hij begon ons uit te dagen voor een spel. Toen had hij in de gaten dat als hij dat deed, wij onmiddelijk actie ondernamen en hem naar buiten deden. Dus toen waren we op visite bij mijn ouders, het was daar nog al druk en hij begon kokhalsbewegingen te maken (waarbij hij tussendoor duidelijk stopt om je reactie te peilen), we deden hem in de tuin en hij rende blij kwispelend naar het hek, helemaal klaar voor een wandeling. Dit heeft zich een aantal keer herhaald. Wanneer hij echt over moet geven, wat ook wel eens is gebeurt, dan zoekt hij geen contact met je, dan gaat hij gewoon kokhalzen, loopt weg en geeft dan over. Als hij nep-kokhalst dan blijft hij je met gespitste oren aankijken tussen het kokhalzen door.
Hij probeert het ook op allerlei andere vlakken, waardoor ik weet dat het een hond is die gewoon snel de connecties maakt tussen 'als ik dit doe gebeurt er dat'. (Weer vermenselijkt opgeschreven, maar ik weet ook niet hoe ik het anders beter kan omschrijven.) Bijvoorbeeld nadat we twee keer ijs tussen zijn tenen weg hadden gehaald nadat hij daardoor mank ging lopen. Meneer liep daarna om de haverklap mank terwijl er niets aan de hand was, alleen als jij het kon zien en hij bleef je dan de hele tijd aankijken met gespitste oren, in afwachting van je reactie. Dat hebben we toen 1 keer genegeerd en toen was het over. Ik heb dit ook nog nooit zo erg gezien bij andere honden trouwens.
Afbeelding
fleurie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jack Russell, Duitse herder

Ongelezen bericht door fleurie »

-Gaby- schreef:Alleen het begon zo, hij begon een keer met kokhalzen, dus toen deden we hem snel naar buiten. Uiteindelijk deed hij niets. Later begon hij weer, dus wij, hup, weer de hond naar buiten. Weer kwam er niets en hij begon ons uit te dagen voor een spel. Toen had hij in de gaten dat als hij dat deed, wij onmiddelijk actie ondernamen en hem naar buiten deden. Dus toen waren we op visite bij mijn ouders, het was daar nog al druk en hij begon kokhalsbewegingen te maken (waarbij hij tussendoor duidelijk stopt om je reactie te peilen), we deden hem in de tuin en hij rende blij kwispelend naar het hek, helemaal klaar voor een wandeling
Dit klinkt toch inderdaad wel alsof hij het er om doet :wink: , kan natuurlijk wel, gedrag wat wordt beloond herhaald zich, dan is het wel verklaarbaar, maar heel apart hoor :mrgreen:
Afbeelding
-Gaby-
Zeer actief

fleurie schreef:
-Gaby- schreef:Alleen het begon zo, hij begon een keer met kokhalzen, dus toen deden we hem snel naar buiten. Uiteindelijk deed hij niets. Later begon hij weer, dus wij, hup, weer de hond naar buiten. Weer kwam er niets en hij begon ons uit te dagen voor een spel. Toen had hij in de gaten dat als hij dat deed, wij onmiddelijk actie ondernamen en hem naar buiten deden. Dus toen waren we op visite bij mijn ouders, het was daar nog al druk en hij begon kokhalsbewegingen te maken (waarbij hij tussendoor duidelijk stopt om je reactie te peilen), we deden hem in de tuin en hij rende blij kwispelend naar het hek, helemaal klaar voor een wandeling
Dit klinkt toch inderdaad wel alsof hij het er om doet :wink: , kan natuurlijk wel, gedrag wat wordt beloond herhaald zich, dan is het wel verklaarbaar, maar heel apart hoor :mrgreen:
Ja, maf hè? Als we Rhodin niet hadden gehad en iemand anders zou het typen, dan had ik net zo gereageerd als dat jij hebt gedaan. ;) Ik had het niet kunnen geloven.
Wat hij laatst ook deed trouwens, hij probeerde zichzelf van de riem af te klikken leek het wel. Hij ziet natuurlijk ontzettend vaak hoe wij dat doen, en hij was laatst aangelijnd met de riem aan het spelen, trok hem strak in zijn bek en tussen zijn poten, en probeerde met zijn bek het schuifje naar beneden te duwen... :denken: Normaal kan hij daar helemaal niet bij, maar hij had nu een andere band om waardoor hij wel bij het haakje kon. Ik kan me niet voorstellen dat hij probeerde zichzelf bewust los te maken, maar ik vind het wel vreemd. Verder speelt hij nooit met die riem, hij probeerde alleen deze beweging een tijdje, het lukte niet, hij zuchte eens diep en ging maar liggen slapen.
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”