Ik heb op donderdag gehoorzaamheidstraining. Afgelopen anderhalf jaar hebben Maddy en ik een beetje voor spek en bonen meegedaan, vertrouwen opbouwen en vanuit de rust en op ons eigen tempo lekker trainen.
Onze trainer(s) begrijpen dat ook prima. Ik krijg prima begeleiding, maar mag ook mijn eigen gebruiksaanwijzing volgen.
Dat werpt zijn vruchten af!!! Wie had kunnen denken dat we met agility zijn gestart?!
Maar goed terug naar vanavond.....
We zijn er helemaal klaar voor, lopen naar ons plekkie op het veld en shit, een knal in de verte. Maddox had hem ook gehoord, maar ik kon hem nog net overtuigen dat het leuk was. Bij de tweede knal keek hij me aan en ik zag dat het een bekeken zaak was. Trekken naar de uitgang, hijgen, niet meer bereikbaar zijn en geen koekjes meer aannemen.
Ik heb een rondje gelopen, maar af en toe bleef het knallen en ik kreeg de rust niet meer terug.
In de kantine gaan zitten, vervolgens weer op het terras buiten en uiteindelijk een blij kwispelend hondje terug.
Ik mocht met de tweede groep meelopen, want het zou zonde zijn anders, want hij gaat zooooo goed! Prima, ik met een blij hondje naar het veld en weer een knal. Ik liet de lijn schieten en kon braaf achter mijn hond terug naar het terras wandelen.
Jammer

Maar goed dat het zo mooi weer is, we hebben lekker buiten kunnen zitten. Dat dan weer wel!