Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Bij mooi weer komen de honden naar buiten.

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

Irisz
Zeer actief
Mijn ras(sen): Rhodesian Ridgeback
Aantal honden: 2
Contacteer:

Re: Bij mooi weer komen de honden naar buiten.

Ongelezen bericht door Irisz »

Valerie schreef: Ik ben ook absoluut niet blij met walsende over enthousiaste honden aangezien die ook over mijn kleine ed/artrose hondje walsen die daarna mank loopt. En als je er wat van zegt is het "maar hij doet toch niets?"
Neuh, tuurlijk niet. Helemaal geen probleem hoor dat mijn hondje hier vrolijk en rustig rond liep en omdat jij jouw 40 kg overal-op-af-stormende-hond niet onder controle kan houden mijn hond nu niet meer kan lopen. Wat maakt het uit, het is gedoogd :roll: :devil:
Ik geloof niet dat ik dat bedoel met gedoogd. Het wordt zo weer behoorlijk opgeblazen.
Natuurlijk is het niet netjes dat mensen hun honden over andere honden heen laten walsen, zeker niet in een aanlijngebied.
Ik denk niet dat het heel erg is dat er honden los lopen in een aanlijngebied (en het wordt ook gedoogd), maar niet alle honden zijn hier dus voor geschikt.
Het zou handig zijn als je je hond dan fatsoenlijk terug kan roepen en ook wel zo netjes om je hond aan te lijnen als er iemand met aangelijnde honden aankomt.
Ik geef de TS dus ook gelijk dat de hond niet los had moeten lopen, maar ik vind het hele verhaal en vooral de reacties bijzonder overdreven.
Iris
Xavi & Focus

* Luna *
Forever loved and in my heart..
Caro.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse Draak
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door Caro. »

Irisz schreef:
Valerie schreef: Ik ben ook absoluut niet blij met walsende over enthousiaste honden aangezien die ook over mijn kleine ed/artrose hondje walsen die daarna mank loopt. En als je er wat van zegt is het "maar hij doet toch niets?"
Neuh, tuurlijk niet. Helemaal geen probleem hoor dat mijn hondje hier vrolijk en rustig rond liep en omdat jij jouw 40 kg overal-op-af-stormende-hond niet onder controle kan houden mijn hond nu niet meer kan lopen. Wat maakt het uit, het is gedoogd :roll: :devil:
Ik geloof niet dat ik dat bedoel met gedoogd. Het wordt zo weer behoorlijk opgeblazen.
Natuurlijk is het niet netjes dat mensen hun honden over andere honden heen laten walsen, zeker niet in een aanlijngebied.
Ik denk niet dat het heel erg is dat er honden los lopen in een aanlijngebied (en het wordt ook gedoogd), maar niet alle honden zijn hier dus voor geschikt.
Het zou handig zijn als je je hond dan fatsoenlijk terug kan roepen en ook wel zo netjes om je hond aan te lijnen als er iemand met aangelijnde honden aankomt.
Ik geef de TS dus ook gelijk dat de hond niet los had moeten lopen, maar ik vind het hele verhaal en vooral de reacties bijzonder overdreven.
Maar het was toch gewoon als vrij luchtig vertelseltje bedoeld?
Tenminste, zo vatte ik het op hoor..... mijn reactie was ook min of meer grappig bedoeld, zo van 'met die warmte moet je je ook nog inspannen'.

Misschien wordt het van alle kanten (vanwege de hitte :ugh: :mrgreen: ) teveel opgeblazen.

*zoekt de smiley met de witte vlag, die ze hier op het forum wel vooraan mogen zetten als het boven de 25 graden wordt* :F: :engel:
Afbeelding
A good dog never dies...

Ben je op zoek naar een gezellig en creatief PSP forum klik hier
duitse herder
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Herder en Border Collie

Ongelezen bericht door duitse herder »

Wat ik mij afvraag... Labradors die als een debiel rondjes rennen, beuken, blijven beklikken en ronduit opdringerig zijn, zijn die wel dan zo sociaal? Laatst bij een strandje liep er zo een jonge stiertje op 4 poten rond. Noah probeerde hem af te schudden, wat hij als een leuk spelletje zag. uiteindelijk gaf noah haar 1e oprechte snauw, want hij bleef gallen.
Is dat gedrag eigenlijk niet net zo afwijkend als een pitje die vasthoud en niet loslaat? Bedoel een hond die gewoon door ramt (bullen kunnen er ook wat van trouwens) tot de andere hond piept noem ik nou niet sociaal gedrag en "hij wil alleen maar spelen" gedrag. Ik vind het eigenlijk net zulk gedrag als een pitje die zomaar vasthoud. Alleen is een opdringerige labrador in het algemeen geaccepteerd en een pitje die vast houd niet
Perry en Noah

Afbeelding
Irisz
Zeer actief
Mijn ras(sen): Rhodesian Ridgeback
Contacteer:

Ongelezen bericht door Irisz »

Caro. schreef: Maar het was toch gewoon als vrij luchtig vertelseltje bedoeld?
Tenminste, zo vatte ik het op hoor..... mijn reactie was ook min of meer grappig bedoeld, zo van 'met die warmte moet je je ook nog inspannen'.

Misschien wordt het van alle kanten (vanwege de hitte :ugh: :mrgreen: ) teveel opgeblazen.

*zoekt de smiley met de witte vlag, die ze hier op het forum wel vooraan mogen zetten als het boven de 25 graden wordt* :F: :engel:
Haha okee, sorry voor mij *gehap* dan. :wink:
Ik denk inderdaad dat het door de warmte komt, laten we het daar maar op houden!

@ Chione: dan denk ik dat ook hier sprake is van een verkeerde interpretatie. :wink: Zowel ik van jouw stukje als jij van het mijne gok ik zo.
Iris
Xavi & Focus

* Luna *
Forever loved and in my heart..
fleurie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jack Russell, Duitse herder
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door fleurie »

Irisz schreef:Hier wonen ook hordes labradors in de buurt. Allemaal razend enthousiast, luisteren is niet hun beste kant, maar ze zijn wel vriendelijk. Nooit geen problemen mee.

Mijn jacks zijn niet "hondonvriendelijk", wel kefferig naar sommige honden (onzeker), van de week kwam er ook een loslopende (waar het officieel niet mag) labrador reu op mijn aangelijnde hondjes afstormen en ging mijn reutje te lijf :19:

Enige wat die vrouw had kunnen doen, is haar hond aanlijnen als ze jou met twee honden aan de riem aan ziet komen lopen. Dat was wel netjes geweest, zeker in een aanlijngebied.
Mee eens, wel zo netjes inderdaad, aangelijnde honden zijn dat vaak niet voor niets (agressie, loops)
Afbeelding
duitse herder
Zeer actief

Een ubersociale hond vangt wel signalen op dat de andere hond het niet leuk vind, dat doet een labje dus niet. Die stormen door, beuken door, ondanks dat de hond laat merken het niet willen. Ik maak het mee en ook met amerikaanse bullen. Jatten andermans balletje onder het mom "ze willen spelen". Labradors mogen dat ook altijd, net zo lang beuken en gallen tot de hond het zat wordt. Tja het is niet mijn taak om hun hond op te voeden :hmmm: Ik erger mij eerlijk gezegd meer aan zulke type honden dan pitjes, want die kom ik op straat nooit tegen. Alles loopt hier gelukkig aangelijnd op straat. Echter toen het in mei paar dagen mooi weer was, struikelde ik meteen ook over wippende, beukende niet luisterende honden :ugh:
Perry en Noah

Afbeelding
Moos
Zeer actief

Ongelezen bericht door Moos »

Aimee schreef:
Onzin, dat is echt appels met peren vergelijken. Zolang een hond op een vriendelijke
manier aan komt lopen, en Ben doet lelijk, en daarnaast loopt er een baas bij die zich verontschuldigd, dan zal
je mij wel in actie zien komen. Maar als de baas erbij staat te lanterfanteren, en er een reu al grommend op Ben afkomt,
zieken dus, dan ben ik de grens van Beleefd zijn al lang gepasseerd.
Ach tja, als die moeder staat te lanterfanten en haar kind zo bijna onder een auto laat komen rem ik toch maar even hoor.

Het ligt er natuurlijk ook net aan wat bijvoorbeeld Ben doet. Is het grommen/snappen of eventueel een kort hapje, dan is dat iets heel anders dan als hij echt fiks tekeer gaat.
Afbeelding
Moos
Zeer actief

Ongelezen bericht door Moos »

duitse herder schreef:Een ubersociale hond vangt wel signalen op dat de andere hond het niet leuk vind, dat doet een labje dus niet. Die stormen door, beuken door, ondanks dat de hond laat merken het niet willen. Ik maak het mee en ook met amerikaanse bullen. Jatten andermans balletje onder het mom "ze willen spelen". Labradors mogen dat ook altijd, net zo lang beuken en gallen tot de hond het zat wordt. Tja het is niet mijn taak om hun hond op te voeden :hmmm: Ik erger mij eerlijk gezegd meer aan zulke type honden dan pitjes, want die kom ik op straat nooit tegen. Alles loopt hier gelukkig aangelijnd op straat. Echter toen het in mei paar dagen mooi weer was, struikelde ik meteen ook over wippende, beukende niet luisterende honden :ugh:
Sommige Ridgebacks kunnen daar ook wat van. Gewoon doorknallen "want spelen zal die hond :boos: " :mrgreen:
Ik heb daar meer 'last' van omdat ik dat soort honden veel meer tegen kom dan honden die zich meteen vastgrijpen in mijn honden. Maar als ik moet kiezen welke ik tegen wil komen dan veeeeel liever die doorbeukende Lab hoor.
Afbeelding
Frenk
Zeer actief
Mijn ras(sen): xLhasa-ShihTzu

Ongelezen bericht door Frenk »

Aimee schreef:
Frenk schreef:
Aimee schreef:
Jep :ok: Als een hond mijn hond begint te sarren, in de zin van grommen/happen/uitdagen, en de baas interesseert het geen biet, dan heeft Ben van mij echt het volste recht om zich te verdedigen.
En wat gebeurt er dan?
Lijkt me vrij verschillend per hond. Er zijn nog nooit gewonden gevallen op deze manier in ieder geval.

@ Christo, de andere hond loopt los waar het niet mag, ik weet dus zeker dat ik hierbij in mijn recht sta.
Nee, ik bedoel, hoe ver gaat Ben? En laat je hem zich dan alleen "verdedigen" tegen honden waarvan je weet dat hij die kan hebben?
Afbeelding
Frenk
Zeer actief
Mijn ras(sen): xLhasa-ShihTzu

Ongelezen bericht door Frenk »

duitse herder schreef:Wat ik mij afvraag... Labradors die als een debiel rondjes rennen, beuken, blijven beklikken en ronduit opdringerig zijn, zijn die wel dan zo sociaal?
Ik vind het zeker niet sociaal in de zin van sociaalvaardig en ik vind het wel sociaal in de zin van niet agressief. Snap je wat ik bedoel? Maar dat er op dergelijk gedrag een (nette) correctie volgt vind ik volkomen logisch.
Ik vind het eigenlijk net zulk gedrag als een pitje die zomaar vasthoud. Alleen is een opdringerige labrador in het algemeen geaccepteerd en een pitje die vast houd niet
Ten eerste vind ik het gedrag van een totaal andere orde. Want je zegt wel zo mooi eufemistisch "zomaar vasthouden", maar het is voor de kill gaan. En dat vind ik wezenlijk anders dan opdringerig gedoe. En dat opdringerige gedoe is trouwens echt niet algemeen geaccepteerd.
Afbeelding
Mojuan
Zeer actief

Ongelezen bericht door Mojuan »

Veel mensen leven omgekeerd.
Met weer wat juist fijn is voor een hond om lang buiten te zijn zitten ze binnen.
En met dit hete weer gaan ze ineens veel naar buiten.

Ik ben juist veel buiten met de honden met minder warm weer, en met dit tropische weer zit ik veel binnen met ze.
Korte rondjes om te plassen en dat was het.
Ik heb trouwens ook totaal geen zin om al die vervelende honden tegen te komen, zeker niet met dit weer.

En als er een zwaar irritante beukende lab op mijn honden afkomt vind ik dat ronduit asociaal van de eigenaar.
Of mijn honden nou wel of niet sociaal zijn kan me niets schelen.
Voor het zelfde geld mankeren mijn honden iets, en dat zit ik met de problemen.

Overigens heb ik hier helemaal geen last van irritante labjes, ik kom eigenlijk alleen maar aangelijnde labjes tegen.
En als ze loslopen luisteren ze prima.
Wel zijn de meesten veel en veel te dik.
De smoes is dan over het algemeen castratie of leeftijd, jaja, tuurlijk.
Als dat een reden is zou Romeo al heel dik moeten zijn, misschien een beetje onaardig, maar ik steek ze dan ook graag even een oog uit door te zeggen: ja dus? Romeo is ook acht jaar, en ook gecastreerd, hij is toch ook niet dik?
Gewoon opletten wat je voert en hoeveel je voert, en veel bewegen.
Ze staan dan altijd met een mond vol tanden.

Hoe ik het nu opschrijf komt het erg onaardig over, maar zo'n gesprek gaat meestal heel vriendelijk hoor.
Het is niet zo dat ik grofweg zeg dat hun hond veel te dik is.
Ik vraag meestal eerst hoe houd hij is, en dan volgt er vanzelf een gesprek waarbij dat ter sprake komt.
Ook zeg ik het niet letterlijk zoals ik net schreef, maar zo zit het dan wel in mijn hoofd op zo'n moment.
:zweep:
Marja
Zeer actief

Ongelezen bericht door Marja »

Nanna schreef:
S@ndr@ schreef:
We stellen al die rothonden op in rijen van drie en wie wil mag schieten :mep: :mann: :Q:

:smile:
Ik dacht al! is dat alleen hier zo :scratch:

Hier zie je bijna geen hond op straat met die hitte, zelf loop ik ook aanzienlijk korter en minder vaak.
Het heeft hier net geregend en dus ik direkt naar buiten met de dogs, nog nooit zo druk geweest zeg! De omgekeerde wereld, slecht weer?? alle honden komen naar buiten :F:
groetjes Marja Zara en Stapper
Afbeelding
Marja
Zeer actief

Ongelezen bericht door Marja »

Marja schreef:
Nanna schreef:
S@ndr@ schreef:
We stellen al die rothonden op in rijen van drie en wie wil mag schieten :mep: :mann: :Q:

:smile:
Ik dacht al! is dat alleen hier zo :scratch:

Hier zie je bijna geen hond op straat met die hitte, zelf loop ik ook aanzienlijk korter en minder vaak.
Het heeft hier net geregend en dus ik direkt naar buiten met de dogs, nog nooit zo druk geweest zeg! De omgekeerde wereld, slecht weer?? alle honden komen naar buiten :F:
Oh shit, verkeerd! ik moet weer ff wennen :lol1: had onder iemand anders gemoeten dit.
groetjes Marja Zara en Stapper
Afbeelding
Chione
Zeer actief

Ongelezen bericht door Chione »

Nanna schreef:
Chione schreef:
Ik schreef een luchtig verhaaltje wat vre-se-lijk opgeblazen word, o.a. door het trollen van Nanna. Daar zou ik normaliter niet eens op ingaan, ware het niet dat ik het nu vervelend vond dat ze achterlijke onwaarheden mbt mijn honden schrijft, voor haar vermaak.

Het is warm en ik heb niks te doen. Bovendien happen jullie zo lekker :mann:
Mijn reactie kwam overigens meer voort uit dit stukje:
Enfin, wanneer er eerdaags een krantenberichtje verschijnt waarin vermeld word dat een bruine 'oh zo lieve gezellig ronde' Lab bijna verscheurd werd door een Pitbull met puppy Pitbull en aso 'joggingbroek, top, petje ( want net terug van hardlopen ) eigenaresse, dan weten jullie om wie het gaat.
Bovendien lees ik over honden die opgehangen moeten worden en een aansloffende mevrouw die aangeblaft dient te worden omdat ze dat niet vlug genoeg doet.
Tel daarbij op dat de adrenaline hoog genoeg was om er een stukje aan te wijden et voilá.
:mrgreen:
Ik hap inderdaad, daar ik je leugens mbt mijn honden vervelend vind. Voor de zoveelste keer maak je je eigen verhaaltje ipv je bij de feiten te houden.

Dat stukje was overduidelijk sarcastisch met :wink: .

Nergens staat dat honden opgehangen werden en er werd al helemaal niemand aangeblaft, weer iets wat je verzint en dat met maar 2 regels.

Er was nergens adrenaline, weer iets wat jij verzint, ik schreef een luchtig stukje wat ook makkelijk zo opgevat kon worden en ook werd, behalve door o.a. jou aangezien jij er weer veel meer van maakt en daarbij tevens ergelijke leugens neer tikt.

Helaas komt bij jou schijnbaar nooit wat aan, je ontwijkt, maakt wat grapjes of vlucht uit het topic weg en denkt dat alles weer koek en ei is. Kun je later weer mooi gniffellen dat mensen gingen happen op jouw leugens waar jij van denkt dat ze grappig zijn.
~“ With eyes full of prejudice, you will never see the world for what it is.."~

~
Afbeelding
~
Chione
Zeer actief

Ongelezen bericht door Chione »

fleurie schreef:
Irisz schreef:Hier wonen ook hordes labradors in de buurt. Allemaal razend enthousiast, luisteren is niet hun beste kant, maar ze zijn wel vriendelijk. Nooit geen problemen mee.

Mijn jacks zijn niet "hondonvriendelijk", wel kefferig naar sommige honden (onzeker), van de week kwam er ook een loslopende (waar het officieel niet mag) labrador reu op mijn aangelijnde hondjes afstormen en ging mijn reutje te lijf :19:

Enige wat die vrouw had kunnen doen, is haar hond aanlijnen als ze jou met twee honden aan de riem aan ziet komen lopen. Dat was wel netjes geweest, zeker in een aanlijngebied.
Mee eens, wel zo netjes inderdaad, aangelijnde honden zijn dat vaak niet voor niets (agressie, loops)
Of omdat het een aanlijngebied is en sommige mensen zich daar aan houden. :wink:
~“ With eyes full of prejudice, you will never see the world for what it is.."~

~
Afbeelding
~
blondie
Zeer actief

Ongelezen bericht door blondie »

Ik baal er soms ook van.. maar dan bedenk ik me dat IK een probleem heb, dat mijn hond niet altijd even leuk met andere reuen overweg kan en als hun hond wel een speelbal is heb IK mijn verantwoordelijkheden te nemen... en met mijn teef vanmorgen.. die spot een kleinere hond (ook loslopend)en niets mis mee.. maar ik zie inene dat toen bluf eropaf wilde gaan dat de hond angst toonde.. en 1 n 1 is twee voor mij... die zou gaan rennen als bluf op haar eigen wijze kennis zou gaan maken.. dus... Bluf teruggeroepen.. om die reden..
Ik ga me er niet meer druk om maken.. zoveel honden zoveel bazen... ik lijn aan als ik het niet vertrouw met mijn reu en bluf mag kennismaken maar als een hond vluchtgedrag vertoond moet ze ook bij me komen... klaar..
Ik kan vragen aan anderen of ze de honden bij zich willen houden en doen ze dat niet of kunnen ze dat niet dan klik ik mijn reu even aan een lijntje.. en vijf meter verder mag hij weer los als de hond die op hem afkomt doorheeft dat hij niet wil spelen.. niemand zeer niemand beledigd en we lopen allen vrolijk verder :tongue:
blondie
Zeer actief

Ongelezen bericht door blondie »

Chione schreef:
fleurie schreef:

Of omdat het een aanlijngebied is en sommige mensen zich daar aan houden. :wink:
Ik houd me ook niet aan aanlijngeboden... omdat ik qua luisteren mijn reu vertrouw-- en juist in de gebieden (straat etc.. ) waar ze aangelijnt moeten weet ik dat er geen hond op hem afkomt... dus loopt hij daar ook los.. en bluf leer ik dat ook.. dat ze los meekan...
maar vandeweek rond middernacht hoorde en zag ik wel een vrouw links aan de overkant staan.. lekker dan twee honden los... :hmmm: .. dus ik riep bluf en finn terug bij me en vroeg wat ze bedoelde..
ja zegt ze sorry.. maar mijn man loopt daar met een blinde hond.. en die hond bleek ook niet vriendelijk te zijn.. maar liep ook los :engel:
Och joh zei ik, ik let zelf ook donders goed op hoor wie of wat er loopt... onderwijl hoorde ik de man roepen of ik ze aan wilde lijnen.. wat ik ook deed.. hij maakte nog een grapje van `tsja de mijne blijft een terrier :D :tongue: ´zo kan het ook.. ik heb dan idd de honden even aan de riem gedaan..maar van spanning tussen de honden was geen sprake.. maar als je gewoon communiceert met elkaar.. en honden los laat als je weet dat ze luisteren dan kun je ze best los mee laten lopen dat is mijn mening en ik merk wel dat een hond als bluf die graag contact heeft en maakt met andere honden. weer heel anders loopt als finn die het allemaal best vind, zijn eigen ding doet en niet echt op andere honden en interactie zit te wachten
Wel met de vakantie merk ik helaas weer dat veel kinderen de honden weer mee mogen nemen.. daar baal ik dan wel weer van..dan staat er ineens weer een grommende jr voor me neus met een vijftal kinderen erbij dat ik denk van lekker weer... :tong:
Brindlecardi
Zeer actief
Mijn ras(sen): Welsh Corgi Cardigan

Ongelezen bericht door Brindlecardi »

Moos schreef:
Aimee schreef:
Onzin, dat is echt appels met peren vergelijken. Zolang een hond op een vriendelijke
manier aan komt lopen, en Ben doet lelijk, en daarnaast loopt er een baas bij die zich verontschuldigd, dan zal
je mij wel in actie zien komen. Maar als de baas erbij staat te lanterfanteren, en er een reu al grommend op Ben afkomt,
zieken dus, dan ben ik de grens van Beleefd zijn al lang gepasseerd.
Ach tja, als die moeder staat te lanterfanten en haar kind zo bijna onder een auto laat komen rem ik toch maar even hoor.

Het ligt er natuurlijk ook net aan wat bijvoorbeeld Ben doet. Is het grommen/snappen of eventueel een kort hapje, dan is dat iets heel anders dan als hij echt fiks tekeer gaat.
Ik merk aan Ben goed genoeg als het echt menens is, en dat is gelukkig voor de tegenpartij nog niet gebeurd t.o.v. honden van baasjes die de wet overtreden. Ook al had ik hem een aantal keren groot gelijk gegeven als hij het wel had gedaan overigens.

Laatst weer zoiets, middelmaat schnauzer, komt op hoge poten met een hoop gegrom op aangelijnde Ben af in een aanlijngebied, ik loop door, mormel loopt steeds achter me aan, totdat mevrouw uit de verte roep : " Zeg kan u even stil staan" antwoord van mij " Nee want dan word het vechten " mevrouw : " Ja maar ik heb reuma en kan niet zo hard lopen blabla " ondertussen waren de heren dus aan het vechten omdat meneer de schnauzer het nodig vond rond zich te gaan happen. Ja sorry hoor maar dan is het gewoon echt vette pech, mijn geduld stopt ook ergens. Overigens had geen van beiden iets, en luisterde het dier na de 100ste keer.

En nogmaals het is appels met peren vergelijken.
Brindlecardi
Zeer actief
Mijn ras(sen): Welsh Corgi Cardigan

Ongelezen bericht door Brindlecardi »

Frenk schreef:
Aimee schreef: het volste recht om zich te verdedigen.
En wat gebeurt er dan?
Lijkt me vrij verschillend per hond. Er zijn nog nooit gewonden gevallen op deze manier in ieder geval.

@ Christo, de andere hond loopt los waar het niet mag, ik weet dus zeker dat ik hierbij in mijn recht sta.[/quote]
Nee, ik bedoel, hoe ver gaat Ben? En laat je hem zich dan alleen "verdedigen" tegen honden waarvan je weet dat hij die kan hebben?[/quote]

Als ik zie dat het geruzie uitgelokt of gestart word door de loslopende hond, maakt me echt niet uit wat voor een hond, formaat herder of formaat teckel, dan laat ik Ben zich verdedigen. Ik heb toch ook het recht mijn hond zich laten te beschermen tegen een hond formaat herder, Ben is klein, Ben is formaat groot uitgevallen Pitbull, komt niet eens in de buurt van normale lab reu. Een hond die op zo'n manier provoceert, hoort gewoon niet los te lopen, en al helemaal niet
waar het gewoon niet mag van de wet, klaar.
fleurie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jack Russell, Duitse herder
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door fleurie »

Enige wat die vrouw had kunnen doen, is haar hond aanlijnen als ze jou met twee honden aan de riem aan ziet komen lopen. Dat was wel netjes geweest, zeker in een aanlijngebied.[/quote]

Mee eens, wel zo netjes inderdaad, aangelijnde honden zijn dat vaak niet voor niets (agressie, loops)[/quote]

Of omdat het een aanlijngebied is en sommige mensen zich daar aan houden. :wink:[/quote]

Inderdaad, ook dat :ok:
Afbeelding
Gollum
Zeer actief
Mijn ras(sen): Roemeense schone

Ongelezen bericht door Gollum »

duitse herder schreef:Een ubersociale hond vangt wel signalen op dat de andere hond het niet leuk vind, dat doet een labje dus niet. Die stormen door, beuken door, ondanks dat de hond laat merken het niet willen. Ik maak het mee en ook met amerikaanse bullen. Jatten andermans balletje onder het mom "ze willen spelen". Labradors mogen dat ook altijd, net zo lang beuken en gallen tot de hond het zat wordt. Tja het is niet mijn taak om hun hond op te voeden :hmmm: Ik erger mij eerlijk gezegd meer aan zulke type honden dan pitjes, want die kom ik op straat nooit tegen. Alles loopt hier gelukkig aangelijnd op straat. Echter toen het in mei paar dagen mooi weer was, struikelde ik meteen ook over wippende, beukende niet luisterende honden :ugh:
Je scheert nu alle labjes over één kam. Er zijn ook opgevoede labjes hoor :pffff:
duitse herder
Zeer actief

Vaak zijn de teefjes minder koppig, of is het toeval geweest haha Natuurlijk zijn er zat die niet zo plaat voor de kop hebben, vaak de wat oudere labjes. Maar sommige labjes.... :ugh:
Perry en Noah

Afbeelding
Gollum
Zeer actief
Mijn ras(sen): Roemeense schone

Ongelezen bericht door Gollum »

duitse herder schreef:Vaak zijn de teefjes minder koppig, of is het toeval geweest haha Natuurlijk zijn er zat die niet zo plaat voor de kop hebben, vaak de wat oudere labjes. Maar sommige labjes.... :ugh:
Ik ken het fenomeen hoor, de mijne is ook pup geweest :mrgreen:
Maar je kan ze opvoeden hoor, kost wel een hoop tijd en werk en dat scheelt er bij een hoop mensen aan.
jacq1970
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door jacq1970 »

Ik ben echt heel verbaasd dat ik s'avonds rond 9 uur helemaal geen hond tegenkom op de dijk... is eindelijk de zon weg wordt het wat koeler kan je lekker een uur met je hond beetje rond sjokken..blijft iedereen binnen.
Nou ik vind het heerlijk relax hoor maar sta daar best van tekijken.. zie wel veel mensen rond een uur of 2 lopen in de gillende hitte... vind ik ook weer raar, ik loop dan maar 10 minuten ofzo maar hun lopen dan een half uur ... ik zou zeggen loop s'avonds lekker een uur...veel leuker en fijner ook.
Afbeelding
Madison
Zeer actief
Mijn ras(sen): West Highland White Terriër

Ongelezen bericht door Madison »

Ja, ik loop overdags met de hitte ook niet veel. En dan lekker 's avonds naar het strand, in de zee zwemmen en met de bal ravotten :ok: Heerlijk hoor.
samantha!
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador retriever
Aantal honden: 6

Ongelezen bericht door samantha! »

Gollum schreef:
duitse herder schreef:Vaak zijn de teefjes minder koppig, of is het toeval geweest haha Natuurlijk zijn er zat die niet zo plaat voor de kop hebben, vaak de wat oudere labjes. Maar sommige labjes.... :ugh:
Ik ken het fenomeen hoor, de mijne is ook pup geweest :mrgreen:
Maar je kan ze opvoeden hoor, kost wel een hoop tijd en werk en dat scheelt er bij een hoop mensen aan.
Precies dat opvoeden willen mensen nu juist niet, en dat is zo zonde :jank:
Ze willen allemaal een labje maar willen er niks voor doen want lief voor de kinderen zijn ze toch wel.
Als je er lekker actief mee bezig bent heb je er vaak een gouden hond aan die perfect luisterd.
Afbeelding
In liefdevolle herinnering: Max 09-04-2000/07-11-2011 en Babs 20-12-2005/18-10-2012
S@ndr@
Zeer actief

Ongelezen bericht door S@ndr@ »

het was vanmorgen om 7 uur helemaal druk, dus ik vermoed dat het vanmiddag eens stukje minder zou zijn met de drukte met honden :sst:
ik persoonlijk vind die drukte 's morgens vroeg dan weer niet zo fijn, gaat mijn relaxte wandeling :ugh:
Arline
Zeer actief

Ongelezen bericht door Arline »

Wat me wel altijd opvalt dat met mooi weer en op zondagen de honden weer 'van zolder' gehaald worden.
Vaak vervelen die honden zich de hele week en gaan dan ineens als doldrieste op alles en iedereen af. De baasjes roepen wel tot 1000x toe kom maaaar hieeeeer, maar daar wordt meestal niet op gereageerd. Nu eet mijn hond niet direct andere honden op, maar ik moet zeggen dat ik er ook niet erg vrolijk van word.
Afbeelding
I think the reason we are born with two hands is so we can pet two dogs at once
Emma
Zeer actief
Mijn ras(sen): 2 raslozen, namelijk:1 grote husky maal Am. Bulldog, en 1 kleine jack hussel. Nu geen honden meer.
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Emma »

ik heb er geen problemen mee.

sommige mensen hebben doordeweeks geen auto beschikbaar omdat de man of vrouw die b.v nodig heeft voor het werk. en willen dan in het weekend naar een leuk gebied toe. hoeft natuurlijk niet te zeggen dat die honden dan geen lange wandelingen krijgen doordeweeks.

als ik geen auto tot mij beschikking heb dan loop ik naar het park. maar kan dan b.v niet naar het meer.
en zondag mijd ik idd de drukke plekken. maar dat is ook meer omdat je dan vaak meer ``file``wandelt.

ikzelf wandel trouwens nooit in 1 gebied altijd. ik wissel dat vaak af met het bos (je) hier, de drie parken hier, en de twee recreatie gebieden en het heilooerbos.enzovoort.

dus mensen die ons tegenkomen waar we niet elke dag heengaan kunnen van ons ook wel denken dat we daar verder nooit komen. alleen lopen wij wel veel doordeweek. op zondag niet zo snel.

de meeste honden die wij tegenkomen die niet zo snel luisteren zijn vaak labjes. maar die vind mijn hond juist leuk om mee te spelen. dus vind ik het alleen maar leuk voor mijn hond.
maar soms is het ook wel lekker als je in je eendje bent ergens. soms heb ik ook wel eens geen zin in drukte. maar je weet het met dit weer, dat je niet de enige bent :mrgreen:
Arline
Zeer actief

Ongelezen bericht door Arline »

Tuurlijk gaat het niet op voor alle honden en zijn er zat honden die door de week ook beweging krijgen. Alleen mij stoort soms de honden die alle neigingen om enigszins naar de baas te luisteren of op de baas te letten weten te onderdrukken. En mijn ervaring is dat ik doordeweeks amper problemen heb met de mensen die ik tegenkom, maar veel vaker met de mensen op zon- en feestdagen.
Afbeelding
I think the reason we are born with two hands is so we can pet two dogs at once
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”