Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Wat voor kruising is dit?

Forum voor alle opmerkingen over hondenrassen, vragen of weetjes.

Moderator: moderatorteam

laeken
Zeer actief
Aantal honden: 0

Re: Wat voor kruising is dit?

Ongelezen bericht door laeken »

Agnes-en-Balou schreef:Het is gewoon dweilen met de kraan open, om honden te 'redden' uit Spanje (of Griekenland etc)
Leuke opmerking. Maar wat geeft dat? Staat er ergens dat het dweilen met de kraan dicht is? Ik ben het er overigens totaaaaal niet mee eens. Juist nu heel veel mensen Spaanse en Griekse honden hebben wordt bekend wat daar speelt en kan er druk uitgeoefend worden. Het is dus feitelijk klinkklare onzin dat het zinloos is. Ik weet niet of je weet hoeveel buitenlandse asielen er nu voorbeeld stellen met gelden uit bv NL gegeven door mensen met een hond uit dat land? Enig idee?

Dus niet zomaar roepen dat alles zinloos is. Al was het dat, voor mijn hond is het zeker niet zinloos om hier gehaald te zijn dus dat lijkt me al genoeg.

Mensen moeten eens niet zo lullen over zaken waar ze niks van weten. Kijk voor de lol eens op internet naar Kimba, een lokaal aftands asieltje in Zuid Spanje. tenminste, dat was het totdat Eline en wat andere mensen na ophalen van een hond werkelijk alles 180 graden hebben omgedraaid daar. Dus wat lul je? Weet je hoeveel honden er inmiddels profijt hebben van het ophalen van 1 lullig klein podenco'tje uit dat asiel?

Denk je dat Spanjaarden hun honden op straat mikken als niemand dat meer accepteert en er wel goede asielen zijn? Nu is het loslaten of in een dodingsstation.
Afbeelding
Agnes-en-Balou
Zeer actief

Ongelezen bericht door Agnes-en-Balou »

Gezellig hier zo zeg :roll:
Groetjes van Agnes en Balou & Nouska
fleurie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jack Russell, Duitse herder
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door fleurie »

Martijn schreef:Nou wordt 'ie verdomme helemaal mooi.
Wat nou "in stand gehouden"?
Alsof ze er in Spanje mee zitten om een paarhonderd extra honden te vergassen.

Nu hou ik weer wat in stand. Jezus.

Bemoei je toch gewoon lekker met je eigen husselbroodfokasielgevalletjes.
Nou ja zeg wat is dat nou toch voor agressieve reactie, op een forum mag ieder zijn/haar mening geven lijkt me, en wat hebben mijn "husselbroodfokasielgevalletjes" er mee te maken? Overigens komt mijn "broodfok teefje" bij een serieuze fokker vandaan en zijn de andere twee haar eigen kinderen, maar goed, het ging niet over mijn "hussels" zoals deze hondjes hier vaak neerbuigend worden genoemd. Ik geef alleen mijn persoonlijke mening, ik haal zelf liever een hond uit eigen land uit het asiel en vind dat er in de betreffende landen iets aan het probleem moet worden gedaan. Amen
Afbeelding
Agnes-en-Balou
Zeer actief

Martijn schreef:
Agnes-en-Balou schreef:Gezellig hier zo zeg :roll:
Tja, dat heb je als je mensen hun hond als op te dweilen morswater gaat benoemen.
Ben je bekend met Nederlandse uitdrukkingen? Morswater!
MJ
Zeer actief

Ongelezen bericht door MJ »

Agnes-en-Balou schreef:Gezellig hier zo zeg :roll:
Gek hè ? :roll:
fleurie
Zeer actief

assiejaja schreef: Wat nou amen. Je haalt niet eens een hond uit een nederlands asiel maar fokt met je eigen. En dan wel klaarstaan met je oordeel dat een ander het anders moet doen?
Dit keer niet, mijn eerste hond kwam uit het asiel, tweede was een herplaatser, beide helaas door ouderdom overleden inmiddels. Nestje met de jack was eenmalig omdat ik graag een pup van haar wilde, ze is inmiddels gesteriliseerd. Ik veroordeel niemand en vind het geweldig voor de hondjes die hier een goed leven krijgen, ik geef slechts mijn mening over het beleid in die landen, hoe ze daar met honden omgaan, daar ben ik het niet mee eens, en de honden die hierheen gehaald worden zijn slechts een druppel op een gloeiende plaat.
Afbeelding
Agnes-en-Balou
Zeer actief

Ja, ik vind het gek. Ik vind de reacties verschrikkelijk overdreven en aangevallen. Kan er hier geen normale discussie gevoerd worden zonder gevloek?

In Nederlandse en Belgische asiels alleen zitten al ruim 1000 honden. We hebben dus een eigen probleem wat betreft huisvesting van honden, eigen verantwoordelijkheid. Ik vind het moeilijk om me erin te verplaatsen, dat mensen dan naar het buitenland gaan en meer honden die een huis zoeken Nederland in brengen. Je ziet regelmatig dat die honden vervolgens weer in Nederlandse asiels terecht komen. Ik heb niks tegen problemen oplossen in het buitenland, maar ik vind wel dat we onze eigen verantwoordelijkheid voor die van een ander land moeten laten gaan.

Er zijn ongetwijfeld goede initiatieven die iets uithalen, en voor elk individueel dier dat op deze manier een huis vindt is het top! Daar hoor je mij niks over zeggen. Ook niet over morswater trouwens.
Het enige wat ik zeg, is dat het een eindeloos probleem is, omdat wij hier wel wat aan het probleem willen doen, maar het belangrijkste is dat zij daar iets aan het probleem gaan doen. Er blijven eindeloos nieuwe honden bij komen, omdat het niet leeft in Spanje om er wat aan te doen. Tuurlijk zijn er ook Spanjaarden met hart voor dieren en die wel verschil proberen te maken, maar het gros/de overheid moet de kern van het probleem aanpakken.
Ik denk niet dat het onmogelijk is, en ik vind het super goed dat er mensen voor knokken, lobbyen en de problemen aan het licht brengen. Dat kan ik alleen maar toejuichen! Maar ik denk niet dat het naar Nederland vliegen van die dieren een oplossing is voor het probleem. (En heel veel mensen die een hond uit een land als Spanje nemen denken dat wel.)
fleurie
Zeer actief

Agnes-en-Balou schreef:Ja, ik vind het gek. Ik vind de reacties verschrikkelijk overdreven en aangevallen. Kan er hier geen normale discussie gevoerd worden zonder gevloek?

In Nederlandse en Belgische asiels alleen zitten al ruim 1000 honden. We hebben dus een eigen probleem wat betreft huisvesting van honden, eigen verantwoordelijkheid. Ik vind het moeilijk om me erin te verplaatsen, dat mensen dan naar het buitenland gaan en meer honden die een huis zoeken Nederland in brengen. Je ziet regelmatig dat die honden vervolgens weer in Nederlandse asiels terecht komen. Ik heb niks tegen problemen oplossen in het buitenland, maar ik vind wel dat we onze eigen verantwoordelijkheid voor die van een ander land moeten laten gaan.

Er zijn ongetwijfeld goede initiatieven die iets uithalen, en voor elk individueel dier dat op deze manier een huis vindt is het top! Daar hoor je mij niks over zeggen. Ook niet over morswater trouwens.
Het enige wat ik zeg, is dat het een eindeloos probleem is, omdat wij hier wel wat aan het probleem willen doen, maar het belangrijkste is dat zij daar iets aan het probleem gaan doen. Er blijven eindeloos nieuwe honden bij komen, omdat het niet leeft in Spanje om er wat aan te doen. Tuurlijk zijn er ook Spanjaarden met hart voor dieren en die wel verschil proberen te maken, maar het gros/de overheid moet de kern van het probleem aanpakken.
Ik denk niet dat het onmogelijk is, en ik vind het super goed dat er mensen voor knokken, lobbyen en de problemen aan het licht brengen. Dat kan ik alleen maar toejuichen! Maar ik denk niet dat het naar Nederland vliegen van die dieren een oplossing is voor het probleem. (En heel veel mensen die een hond uit een land als Spanje nemen denken dat wel.)
Helemaal mee eens :ok:
Afbeelding
thom
Zeer actief
Mijn ras(sen): Portugees 'straatschoffie'.
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door thom »

Nou en, al zou het een druppel op een gloeiende plaat zijn.
Er zijn heel veel mensen gelukkig met hun druppel.....
Afbeelding
Agnes-en-Balou
Zeer actief

Martijn schreef:
Agnes-en-Balou schreef: In Nederlandse en Belgische asiels alleen zitten al ruim 1000 honden.
Wat doe jij eigenlijk voor die honden?
Niets he?

Met welk recht denk je mij dan te moeten vertellen wat ik er mee moet?
Eeehm, ik heb zelf een herplaatser uit Nederland, en daarnaast assisteer ik regelmatig bij het steriliseren en castreren van zulke honden.

Ik zeg jou helemaal niet wat jij moet doen, ik zeg zelfs heel duidelijk dat het voor elke individuele hond die op deze manier een goed huis vindt top is. Ik zeg alleen dat ik het geen oplossing van het probleem vind.

EDIT:
Waarmee ik trouwens niet wil zeggen dat ik veel doe of daar trots op ben, ik gaf alleen even antwoord op de vraag wat ik concreet doe voor die honden.
Ik vind dat ik veel te weinig doe, maar ik moet eerst maar eens studeren en op mezelf wonen enzo voor ik meer KAN gaan doen.
Laatst gewijzigd door Agnes-en-Balou op 04 jul 2009 12:58, 1 keer totaal gewijzigd.
fleurie
Zeer actief

Martijn schreef:
fleurie schreef:de honden die hierheen gehaald worden zijn slechts een druppel op een gloeiende plaat.
Mijn hond is geen druppel. Dat is een hond. En ze heet Cleo.
Niet minder de moeite van het redden waard dan jouw honden.
Waarom voel jij je zo aangevallen? Er wordt toch niets negatiefs gezegd over jouw persoon of jouw hond?
Er wordt in zijn algemeenheid gesproken over de gang van zaken. Jij gaat meteen in de aanval, gaat vloeken en andermans honden beledigen, niet mijn idee van het voeren van een discussie.
Afbeelding
Agnes-en-Balou
Zeer actief

thom schreef:Nou en, al zou het een druppel op een gloeiende plaat zijn.
Er zijn heel veel mensen gelukkig met hun druppel.....
En dat vind ik ook een goede reden om zo'n hond te nemen: Omdat je er gelukkig mee bent, en die hond met jou. Maar ik vind het wel irritant als mensen doen alsof ze een held zijn omdat ze een hond uit het buitenland halen. Ik zeg niet dat dat HIER gebeurt, maar ik kom regelmatig mensen tegen die zichzelf een fantastisch wereldverbeteraar vinden om die reden.
Agnes-en-Balou
Zeer actief

Martijn schreef:
Agnes-en-Balou schreef: Eeehm, ik heb zelf een herplaatser uit Nederland

Uit het asiel?

Nee, niet uit het asiel. Als ik langer gewacht had, had hij wel in het asiel gezeten, maar de mensen in kwestie wilden liever eerst zelf een huis zoeken, omdat ze een hond geen verblijf in een asiel gunnen. Dat is namelijk heel naar.

Martijn schreef:
Ik zeg alleen dat ik het geen oplossing van het probleem vind.

Is jouw hond een oplossing voor een probleem dan?

Mijn hond is niet de oplossing van de kern van het probleem nee. Daarvoor heb ik mijn hond ook niet. Ik heb hem omdat hij mij gelukkig maakt en ik hem. Maar hij is wel deel van de oplossing van het probleem dat er veel honden in Nederlandse asiels zitten/geen huis hebben. Maar ik verkeer zelf niet in de waan dat ik daarmee een wereldverbeteraar ben.
Ik zou liever de kern van het probleem aanpakken, maar daarvoor is 'de tijd nog niet rijp'.
Mijn ras(sen): Hollandse herder, xPodenco, xHusky, xShi Tzu
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door wiek »

Mijn druppel heeft Zowie en komt ook uit een spaans asiel, het is een kruising Podenco die niet goed genoeg was om konijnen te vangen en nu maakt ze hier mij in Tilburg heel, heel erg gelukkig!

Dan heb ik nog een druppel uit het asiel in NL en een druppel van een broodfokker die niet verkocht werd.

Het zijn mijn honden en ik hou er heel erg veel van en het enige wat ik wil bereiken is om honden een "tweede" kans te geven. Of die hond nu uit Spanje komt of Timboektoe maakt mij geen reet uit. Wel het principe om een hond alsnog een beter leven te kunnen geven. Dat is gewoon mijn ding en daar verwacht geen aplaus voor maar zeker ook geen kritiek.
Afbeelding
fleurie
Zeer actief

[quote="Martijn]
En dan denk je andere mensen op hun verantwoordelijkheden te wijzen? Bah! Hypocriet zeg.[/quote]

Nee hoor dat is absoluut niet mijn insteek, zoals ik al aangaf, het is niet persoonlijk bedoeld, ik denk er gewoon anders over dan jij, mag toch? Iedereen moet doen wat hij goed acht, alleen denk ik dat je het probleem niet oplost door honden uit het buitenland te halen, dat is het enige, maar petje af voor degene die een dergelijke hond een goed leven geven, daar zeg ik helemaal niets van, en op een forum mogen de meningen verschillen, maar graag wel beschaafd en niet andermans honden afkraken, net zoals jij het opneemt voor Cleo waardeer ik het ook niet als iemand "aan mijn honden komt" op een negatieve manier.
Afbeelding
S@ndr@
Zeer actief

Ongelezen bericht door S@ndr@ »

ja, maar een hond uit het buitenland halen , heeft toch helemaal niet als doel, om problemen op te lossen :19:
je valt voor een hond :hmmm: ofzo
fleurie
Zeer actief

S@ndr@ schreef:ja, maar een hond uit het buitenland halen , heeft toch helemaal niet als doel, om problemen op te lossen :19:
Natuurlijk dat begrijp ik heel goed, is ook alleen maar fijn voor zowel eigenaar als hond, maar het ging over het in stand houden van problemen in het buitenland. In eigen land zitten al zoveel honden in het asiel, ik begrijp best dat ieder individue even belangrijk is, of hij nou uit het buitenland komt of uit eigen land, je valt voor zo'n dier, niets mis mee, maar het lijkt me zinvol om de mentaliteit van de mensen aldaar aan te pakken, en niet alleen daar, ook in Nederland gaat er nog veel mis en slaat het soms zelfs de andere kant op (vermenselijken van dieren). Ik ben echt niet alwetend en dat wil ik ook helemaal niet zijn, gaf gewoon mijn mening, niets meer, niets minder.
Afbeelding
S@ndr@
Zeer actief

Ongelezen bericht door S@ndr@ »

fleurie schreef:
S@ndr@ schreef:ja, maar een hond uit het buitenland halen , heeft toch helemaal niet als doel, om problemen op te lossen :19:
Natuurlijk dat begrijp ik heel goed, is ook alleen maar fijn voor zowel eigenaar als hond, maar het ging over het in stand houden van problemen in het buitenland. In eigen land zitten al zoveel honden in het asiel, ik begrijp best dat ieder individue even belangrijk is, of hij nou uit het buitenland komt of uit eigen land, je valt voor zo'n dier, niets mis mee, maar het lijkt me zinvol om de mentaliteit van de mensen aldaar aan te pakken, en niet alleen daar, ook in Nederland gaat er nog veel mis en slaat het soms zelfs de andere kant op (vermenselijken van dieren). Ik ben echt niet alwetend en dat wil ik ook helemaal niet zijn, gaf gewoon mijn mening, niets meer, niets minder.
Misschien is het zinnig en handiger om in eigen land de mensen eens op te voeden, en te voorkomen dat er heel veel honden in een opwelling worden gekocht en gedumpt voor de vakantie :roll: we hebben wat dat betreft denk ik hier in Nederland Boter op ons hoofd.
maar dan nog, wij kunnen hier de problemen daar niet oplossen dat zullen ze zelf moeten doen :oeps:
misschien dat er wat druk zou mogen zijn van de landen die dierenwelzijn wat hoger in het vaandel hebben :S:
en we kunnen ons best doen om een aantal honden te reden, maar de boel veranderen kan alleen een regering van een land, en het opvoeden van de burgers aldaar.dat begint niet bij de honden maar bij het geweten van de mensen daar

trouwens hier worden af en toe ook nog honden uit de sloot gevist met een steen om de nek :devil:
maar omdat we wereld burgers zijn geworden zullen we dus ook daarvandaan honden kunnen adopteren, waarom niet
daarmee houdt je mijn inziens het probleem niet in stand, een match is een match :F:
twinkeltje
moderator
Mijn ras(sen): De liefste rassen die bestaan
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door twinkeltje »

wat een gedoe weer
de ene heeft commentaar maar neemt zelf een eenmalig nestje om dat die graag een pup van eigen teefje wil
wat helaas heel veel mensen doen met zo domme rede
we zetten er 6 op de wereld omdat we er 1 willen waar belanden die andere 5 ja bij veel mensen toch in het asiel overtollig
ik ben gek op mijn honden maar geen haar op mijn hoofd om ze voor die rede te vermenigvuldigen er zijn als genoeg fokkers en honden in het asiel
en net of de kraan dicht gaat in Nederland of België als we de honden uit het asiel halen
welnee zolang ze nog niks aan de broodfok en verkoop in winkels doen blijft die kraan open staan
en een dier is geen water maar een levend wezen in het buitenland stop waarschijnlijk niet het aantal honden of het leed maar daar woorden ze in elk geval niet gefokt om er rijker van te woorden maar meer uit gemakkelijkheid van het niet steriliseren en zo
dus het is niet zo haal je daar een hond weg woord er een nieuwe gefokt
nee het is dat je er weer 1 minder de slachtbank op stuurt waardoor er weer een plek komt voor een ander elk diertje dat voor die kweling bespaart woord is er weer 1 meer
wat maakt het uit of je hond uit Rusland of Nederland of waar dan ook komt het klikt of klikt niet
als ik mijn waren in Polen tegen kom zeg ik ook niet in eigen land lopen nog zo veel vrij gezellen mannen die blijven weer over
geen vergelijk maar doe het lekker toch
ook doen veel stichtingen niet alleen de honden naar hier halen maar ook zorgen dat ze een beter leven hebben in het land van herkomst
zo ik heb getypt :pffff:
Afbeelding
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

fleurie schreef:
als ik hier zo eens op het lijstje asieldieren kijk en als ik kijk naar de keren dat ik er geweest ben dan valt dat hier in ieder geval reuze mee... zoveel zijn het er niet. Zeker niet als je dit vergelijkt met een land als Spanje bijv. Verder is het natuurlijk wel een verschilletje of je hier in een asiel komt of in een spaans asiel...
Daarnaast kan ik nu ook niet zeggen dat ik altijd erg vrolijk wordt van de manier waarop je wordt als je hier een vondeling naar het asiel wil brengen... de keer dat mij verteld is door een DA (die werkt voor het asiel) dat ik hem maar weer los moest laten omdat hij geen zin had om midden in de nacht te helpen staat me nog diep in mn geheugen gegrift. Naast de inmiddels 3 andere keren waarop ik met heel veel moeite een gevonden hond hier weg heb kunnen brengen... Nee asiels hier staan me zeker na deze ervaringen en ervaringen van anderen niet erg hoog aangeschreven. En als ik al een herplaatser zou nemen zou dat alleen al om deze reden misschien best een uit het buitenland kunnen zijn.
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
_Leonie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Golden Retriever
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door _Leonie »

twinkeltje schreef:wat een gedoe weer
de ene heeft commentaar maar neemt zelf een eenmalig nestje om dat die graag een pup van eigen teefje wil
wat helaas heel veel mensen doen met zo domme rede
we zetten er 6 op de wereld omdat we er 1 willen waar belanden die andere 5 ja bij veel mensen toch in het asiel overtollig
ik ben gek op mijn honden maar geen haar op mijn hoofd om ze voor die rede te vermenigvuldigen er zijn als genoeg fokkers en honden in het asiel
en net of de kraan dicht gaat in Nederland of België als we de honden uit het asiel halen
welnee zolang ze nog niks aan de broodfok en verkoop in winkels doen blijft die kraan open staan
en een dier is geen water maar een levend wezen in het buitenland stop waarschijnlijk niet het aantal honden of het leed maar daar woorden ze in elk geval niet gefokt om er rijker van te woorden maar meer uit gemakkelijkheid van het niet steriliseren en zo
dus het is niet zo haal je daar een hond weg woord er een nieuwe gefokt
nee het is dat je er weer 1 minder de slachtbank op stuurt waardoor er weer een plek komt voor een ander elk diertje dat voor die kweling bespaart woord is er weer 1 meer
wat maakt het uit of je hond uit Rusland of Nederland of waar dan ook komt het klikt of klikt niet
als ik mijn waren in Polen tegen kom zeg ik ook niet in eigen land lopen nog zo veel vrij gezellen mannen die blijven weer over
geen vergelijk maar doe het lekker toch
ook doen veel stichtingen niet alleen de honden naar hier halen maar ook zorgen dat ze een beter leven hebben in het land van herkomst
zo ik heb getypt :pffff:
Zo Twinkel. :pffff: Zo is het haha!
Plaats reactie

Terug naar “Hondenrassen en kruisingen”