Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Sociaal naar medebazen of niet?

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

parelridder
Zeer actief
Contacteer:

Re: Sociaal naar medebazen of niet?

Ongelezen bericht door parelridder »

Honden die bij ons blijven buurten omdat we een balspel doen zien me de ballen opbergen (in mijn tas). Ik negeer hen verder straal en wandel heel rustig verder (stil staan maakt de kans dat ze vertrekken kleiner).
Meestal wordt Indra dan pissig, want die heeft de link gelegd "wij spelen niet meer, omdat jij hier bent" en geeft een kat aan de 'opdringerige spelbederver' :F: Blijven ze ondanks alles heel hardnekkig volgen, dan wacht ik op de baasjes.
Als die het allemaal wel best vinden (wat vaak zo is), geen enkele moeite doen hun hond te roepen of zo, dan zet ik de pas er in, in de hoop dat de hond de afstand tot de baasjes te groot vindt worden, zonodig stuur ik de hond streng weg.

Honden die ondanks dat ze geroepen worden bij ons blijven idem: ik maak contact met de baas, negeer de hond straal en als ik denk dat de hond wel zal gaan luitsteren omdat er wel enige reactie is op het geroep, loop ik door om de kans te vergroten. Als ik geen reactie zie op het geroep of het is een pup van pakweg 4-5 mnd. die dus gewoon nog niet kan luisteren, dan wacht ik op de baas.
Zelf onlangs mijn pupsel bijna kwijt geweest, met dank aan de baas van en jogger en diens Deense Dog. Maartje zag zo'n grote vriend wel zitten :roll: De Dog vond haar een druktemaker en speelde niet terug, dus meende madammeke harder haar best te moeten doen hem daartoe te verleiden :cheer: Ik riep de longen uit mijn lijf en ging intussen ook maar achter ze aan, maar de jogger wierp een paar keer een blik op eea en verkoos het belang in beweging te blijven...
Ik riep inmiddels "het is nog maar een puppy, ze luistert dus nog niet, wacht alstublieft dan kan ik haar pakken".
Tenslotte zou hij een redelijk drukke weg oversteken!! :O:
Toen pas leek hij te beseffen dat hij werkelijk met een Flatcoated-pup naar huis zou gaan, danwel een platte zou gaan zien op het asfalt, als hij niet even zou wachten.
Pfff :oeps:
En da's de reden dat ik hoe dan ook - vroeg of laat - ergens met een meeloper blijf wachten op diens baasjes, zelfs als ze zelf helemaal geen inspanning verrichten. Ik wil die hond geen verantwoordelijkheid hebben voor een eventueel ongeluk tgv het verder volgen van ons en ik wil 'm evenmin hebben :W:
groeten, Ludmilla
www.knightsofthepearls.nl Afbeelding
anica
Actief

Ongelezen bericht door anica »

ik stop en verwacht dat ook van een ander anders haal ik haar even bij me.
kom niet aan tosca's bal/stok dan heb je ruzie
EstherK
Zeer actief
Mijn ras(sen): Airedale Terrier, Zwarte Russische Terrier en Foxterrier
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door EstherK »

Ik heb dus wel eens meegemaakt dat iemand met haar loopse teef door een officieel losloopbos ging wandelen. Twee reuen (waaronder Benthor) gingen er achteraan. Ik rennen en roepen en dat mens liep gewoon door. :boos: Ik heb Benthor bij de parkeerplaats weer teruggevonden. :roll:
Hanneke2
Zeer actief
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Hanneke2 »

EstherK schreef:Ik heb dus wel eens meegemaakt dat iemand met haar loopse teef door een officieel losloopbos ging wandelen. Twee reuen (waaronder Benthor) gingen er achteraan. Ik rennen en roepen en dat mens liep gewoon door. :boos: Ik heb Benthor bij de parkeerplaats weer teruggevonden. :roll:
Oh daar kan ik me ook boos over maken. Jack is bij sommige loopse teven echt niet voor rede vatbaar, en die zou gewoon met teef plus baas mee naar huis lopen terwijl ik er puffend en vloekend achteraan loop te rennen. :roll: Wacht dan gewoon even, dan lijn ik hem aan en is er niks aan de hand.

Als er een hond met mij meeloopt loop ik meestal weer terug richting die baas, dat is de meest simpele oplossing. Tenzij ik bang ben voor mot terwijl die baas de andere kant oploopt 'want dan komt hij wel', dan krijgt de hond in kwestie een grote bek van dat hij naar zijn baas moet gaan en loop ik wel weg.

Ik vind dus dat het een beetje aan de hond, aan de baas en aan de situatie ligt. Een eigenwijs puppeding lever ik eerder netjes bij zijn baas af dan een opdringerige grote reu.
Hanneke, Toto, Tika en Pindapoes
marian*
Erelid
Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door marian* »

EstherK schreef:Ik heb dus wel eens meegemaakt dat iemand met haar loopse teef door een officieel losloopbos ging wandelen. Twee reuen (waaronder Benthor) gingen er achteraan. Ik rennen en roepen en dat mens liep gewoon door. :boos: Ik heb Benthor bij de parkeerplaats weer teruggevonden. :roll:
Dat valt voor mij onder de noemer "bijzonder a-sociaal".
Waar zit het verstand van zo'n figuur :denken:
Afbeelding
Uit het oog maar nooit uit het hart
Max 24/8/'94-11-4-'11,Bente 27/4/'99-23/11/'10
BobbyDinoAmber

Ongelezen bericht door BobbyDinoAmber »

We brengen meestal gewoon de hond terug naar het baasje als hij/zij niet luistert.
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”