Meestal wordt Indra dan pissig, want die heeft de link gelegd "wij spelen niet meer, omdat jij hier bent" en geeft een kat aan de 'opdringerige spelbederver'
Als die het allemaal wel best vinden (wat vaak zo is), geen enkele moeite doen hun hond te roepen of zo, dan zet ik de pas er in, in de hoop dat de hond de afstand tot de baasjes te groot vindt worden, zonodig stuur ik de hond streng weg.
Honden die ondanks dat ze geroepen worden bij ons blijven idem: ik maak contact met de baas, negeer de hond straal en als ik denk dat de hond wel zal gaan luitsteren omdat er wel enige reactie is op het geroep, loop ik door om de kans te vergroten. Als ik geen reactie zie op het geroep of het is een pup van pakweg 4-5 mnd. die dus gewoon nog niet kan luisteren, dan wacht ik op de baas.
Zelf onlangs mijn pupsel bijna kwijt geweest, met dank aan de baas van en jogger en diens Deense Dog. Maartje zag zo'n grote vriend wel zitten
Ik riep inmiddels "het is nog maar een puppy, ze luistert dus nog niet, wacht alstublieft dan kan ik haar pakken".
Tenslotte zou hij een redelijk drukke weg oversteken!!
Toen pas leek hij te beseffen dat hij werkelijk met een Flatcoated-pup naar huis zou gaan, danwel een platte zou gaan zien op het asfalt, als hij niet even zou wachten.
Pfff
En da's de reden dat ik hoe dan ook - vroeg of laat - ergens met een meeloper blijf wachten op diens baasjes, zelfs als ze zelf helemaal geen inspanning verrichten. Ik wil die hond geen verantwoordelijkheid hebben voor een eventueel ongeluk tgv het verder volgen van ons en ik wil 'm evenmin hebben