Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Pitbull incident

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

Caro.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse Draak
Aantal honden: 1
Contacteer:

Re: Pitbull incident

Ongelezen bericht door Caro. »

S@ndr@ schreef:
marian* schreef:

Kijk eens naar Animal Planet :wink:
Nee dank je :roos: dat staat zo totaal buiten mijn wereld, dat ga ik er ook niet inlaten, ik heb heel graag een naïeve blik op dat gebied :mann:
Ik ben niet naïef wat dat betreft, ik weet dat het bestaat. Alleen ernaar kijken hoef ik echt niet :kotz:
Stelletje idioten :piew:

Ik overweeg soms serieus om als volgende hond een lab.teef aan te schaffen... al zal ik vast de enige lab.teef ter wereld treffen die ander honden 'niet mot' :ugh: :wink:
Afbeelding
A good dog never dies...

Ben je op zoek naar een gezellig en creatief PSP forum klik hier
S@ndr@
Zeer actief

Ongelezen bericht door S@ndr@ »

Caro. schreef:
S@ndr@ schreef:
marian* schreef:

Kijk eens naar Animal Planet :wink:
Nee dank je :roos: dat staat zo totaal buiten mijn wereld, dat ga ik er ook niet inlaten, ik heb heel graag een naïeve blik op dat gebied :mann:
Ik ben niet naïef wat dat betreft, ik weet dat het bestaat. Alleen ernaar kijken hoef ik echt niet :kotz:

Ik overweeg soms serieus om als volgende hond een lab.teef aan te schaffen... al zal ik vast de enige lab.teef ter wereld treffen die ander honden 'niet mot' :ugh: :wink:
:Q: als het zover is zal ik je eraan herinneren :smile:
maar ik heb die overweging ook gehad, een lab teef :scratch:
en natuurlijk weet ik wel dat er gestoorde klootzakken bestaan, maar dat mag ik toch af en toe graag gevoegelijk wegstoppen :Q:
Caro.
Zeer actief
Contacteer:

Moos schreef:
Caro. schreef:En toch is mijn ervaring, dat het merendeel met agressieve honden, hier uit het drukke losloopgebied blijven en niet op het hondenveld staan te beppen zonder ernaar om te kijken. Wat veel eigenaren hier met supersociale honden wél doen.
Nee, maar dat mag ik toch hopen, want als het zo is dat het merendeel van de bazen met hond-agressieve honden dat wel doet dan waren er nogal wat dode en kapotte andere honden geweest :N: :wink:
Ik denk ook niet dat veel mensen met een hond agressieve hond beppend op losloopveldjes rond gaan hangen. Maar er zijn er best wat die wel in losloopgebied gaan lopen en dan toch niet goed genoeg op (kunnen) letten waardoor hun hond toch in, zeg, 2 jaar tijd, een stuk of 4-5 honden te grazen kan nemen. En dat kan natuurlijk ook gewoon niet :wink:
Nu heb zélfs ik liever last van een supersociale hond dan van een hondagressieve hond die op mijn honden afkomt hoor :F: maar het eerste heb ik heel vaak meegemaakt en het laatste is op één hand te tellen.
Ja, maar dat zal dus ook zo zijn omdat die supersociale hond over het algemeen toch minder overlast veroorzaakt dan een hond die aan komt rennen en in jouw hond hangt. Ik heb het dan even over losloopgebied he :wink: Overigens kunnen we natuurlijk nog discussieren in hoeverre een hond die aan komt denderen van "speluh!", alle signaleren van jouw honden negerend, een supersociale hond is he? :mrgreen: :wink:

Ik vind dat citeren altijd een hoogstvermoeiende bezigheid hoor, dus even zo...

Jij schrijft: Ik geloof er dus niet zo in dat 99% van de mensen met hond-agressieve honden zo vreselijk hun best doen om andere honden te mijden. En dat het dan echt fout gaat bij groot/klein, ja zo gaat dat meestal natuurlijk.

en daar reageer ik op dat mijn ervaring over het algemeen anders is en daar ben je het dan mee eens.
Dus ik snap het nu even niet meer zo :wink:

Overigens valt het aan komen denderen, voor mij ook niet onder supersociaal hoor. Ik vind het knap asociaal.
Vanmorgen trouwens nog een staaltje..... een buurhond, teefje van 6 maanden, kwam vanmorgen op Puch afgedenderd. Hij kent de hond en met Puch is het bijna altijd goed met een teef. Maar de veel jongere hond, was nu blijkbaar toch té brutaal in zijn ogen om zo enthousiast op en over hem heen te denderen dat hij grommend (niet gevaarlijk, maar gewoon grommend) de teef tot kalmte maande en toen ze indimde kon er wél gezellig gespeeld worden.
Afbeelding
A good dog never dies...

Zoek stok!
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kooikerhondje en Australian Shepherd
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Zoek stok! »

chrico schreef: Ik denk dat het een stukje ervaring is die ikzelf heb opgedaan. Mensen die ik ken met een hondagressieve hond doen er alles aan om te voorkomen dat het fout gaat, honden lopen aangelijnd evt met muilkorf niet in losloopgebieden. Van daaruit reageer ik ook. Ook ken ik er 2 waar ik zware discussies mee zou kunnen voeren, de ene loopt met een gemuilkorfde losse hond rond en hoop ik nooit en te nimmer tegen te komen en de ander vind zijn hond een schatje maar ziet niet in wat zijn hond aan het doen is. Die laatste ontwijk ik zodra ik ook maar een schimp opvangt en hij weet ook dat mocht hij ons tegenkomen onverwachts dat hij moet zorgen dat hij zijn hond uit de buurt houd.
Daarintegen kom ik regelmatig mensen tegen in aanlijngebieden die hun grijnzende sluipende hond maar laat gaan.

Iedereen kan een bepaald ras aanschaffen, daar gaat het niet om. Het gaat erom of je bewust bent van het ras of je eigen hond, zo ja dan heb ik er geen probleem mee want die zorgen niet voor problemen bij anderen.
Maar als jij zelf nooit in losloopgebieden komt, weet je toch helemaal niet wat ik daar tegenkom? :wink: Jouw grens ligt sowieso heel erg anders, je hebt het over doodbijten. Ik vind een hond die aan komt rennen en er boven op duikt hondagressief. Daar hoeft hij geen hond voor dood te bijten. En ik kan me voorstellen dat als jij daar wel zou lopen je geen last hebt van deze categorie. Welke onvoorstelbare oen laat nou z'n hond die dit doet op jouw honden afrennen :wink: Een Kooikerreu is een heel ander verhaal.

Ik kan je ook zeggen dat mijn ervaring is dat mensen met niet-hondagressieve honden zich zeer verantwoordelijk gedragen en rekening houden met anderen. Dat geldt namelijk voor alle hondeneigenaren waar ik mee omga. Maar ik weet echt wel dat er net zo goed mensen zijn die hun hond maar overal op af laten hupsen onder het mom van 'hij wil alleen maar speeeeelen'. Maar ik heb daar nauwelijks last van omdat Bram en ik ons wel redden met een hond die weliswaar opdringerig en patserig is, maar er niet op duikt en bijt.
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
Caro.
Zeer actief
Contacteer:

S@ndr@ schreef:
Caro. schreef:
S@ndr@ schreef:

:Q: als het zover is zal ik je eraan herinneren :smile:
maar ik heb die overweging ook gehad, een lab teef :scratch:
en natuurlijk weet ik wel dat er gestoorde klootzakken bestaan, maar dat mag ik toch af en toe graag gevoegelijk wegstoppen :Q:

Wel een zwarte Lab.teef hoor, want een blonde gaat me dan nog weer een stapje te ver :smile: :smile:

Nee hoor, ik ben stapelgek op mijn honden. Zou ze voor niets of niemand willen inruilen.
Maar als ik er één ding aan mocht veranderen, dan wist ik wel wat dit was..... héérlijk om eens relaxed te wandelen!
Afbeelding
A good dog never dies...

Moos
Zeer actief

Ongelezen bericht door Moos »

Caro. schreef:

Jij schrijft: Ik geloof er dus niet zo in dat 99% van de mensen met hond-agressieve honden zo vreselijk hun best doen om andere honden te mijden. En dat het dan echt fout gaat bij groot/klein, ja zo gaat dat meestal natuurlijk.

en daar reageer ik op dat mijn ervaring over het algemeen anders is en daar ben je het dan mee eens.
Nee, ik ben het er alleen mee eens dat mensen over het algemeen niet met hun hond-agressieve hond op een druk uitlaatveldje gaat staan. Je hebt mijden en mijden natuurlijk, en het zoooo enorm opzoeken zie ik niet veel mensen doen nee. Maar ik denk dus dat een deel wel gewoon in losloopgebied gaat lopen en dan zodanig niet oplet dat het meerdere keren mis kan gaan. En dat is dus ook geen andere honden mijden, in losloopgebied gaan lopen, en je hond meerdere keren de kans geven bovenop een andere hond te duiken :wink:
Afbeelding
Frenk
Zeer actief
Mijn ras(sen): xLhasa-ShihTzu

Ongelezen bericht door Frenk »

Moos schreef:Overigens kunnen we natuurlijk nog discussieren in hoeverre een hond die aan komt denderen van "speluh!", alle signaleren van jouw honden negerend, een supersociale hond is he? :mrgreen: :wink:
Daar heb je gelijk in, maar dan vervaagt het onderwerp weer, want niet sociaalvaardig zijn is weer iets anders dan agressief :mrgreen:
Afbeelding
Moos
Zeer actief

Frenk schreef:
Moos schreef:Overigens kunnen we natuurlijk nog discussieren in hoeverre een hond die aan komt denderen van "speluh!", alle signaleren van jouw honden negerend, een supersociale hond is he? :mrgreen: :wink:
Daar heb je gelijk in, maar dan vervaagt het onderwerp weer, want niet sociaalvaardig zijn is weer iets anders dan agressief :mrgreen:
Neeee, ik wil het daar ook verder niet over hebben nu hoor. Was even een 'tussendoortje' :N: :mrgreen:
Afbeelding
Caro.
Zeer actief
Contacteer:

Moos schreef:
Caro. schreef:

Nee, ik ben het er alleen mee eens dat mensen over het algemeen niet met hun hond-agressieve hond op een druk uitlaatveldje gaat staan. Je hebt mijden en mijden natuurlijk, en het zoooo enorm opzoeken zie ik niet veel mensen doen nee. Maar ik denk dus dat een deel wel gewoon in losloopgebied gaat lopen en dan zodanig niet oplet dat het meerdere keren mis kan gaan. En dat is dus ook geen andere honden mijden, in losloopgebied gaan lopen, en je hond meerdere keren de kans geven bovenop een andere hond te duiken :wink:
Nee, dat is geen mijden inderdaad.

Ik heb dat ook wel meegemaakt hoor, maar echt zelden.
De paar keer dat het gebeurde (eens met Moritz en een paar keer met Puch), was ik echt bijzonder blij met mijn Kaya ineens :oeps:
Want ook van Puch maken ze zo gehakt, hij is niks tegenover een Rottweilerreu of zelfs een Herderreu.

Hier in de buurt liep ook een idioot met een Flatcoat, die zeker twee dode honden op zijn geweten heeft (althans zijn baas dan) en meerdere zwaar gewonden honden. Ik heb hem weleens gezien, maar ik maakte direct dat ik wegkwam.

Maar de meesten van wie ik weet dat ze een agressieve hond hebben, die mijden absoluut de drukte hier en gaan er toch behoorlijk verantwoordelijk mee om. Gelukkig.
Dus over het algemeen is mijn ervaring dat de meesten er wel verantwoordelijk mee omgaan.
Helaas een enkeling niet, met vreselijke gevolgen vaak.
Afbeelding
A good dog never dies...

Zoek stok!
Zeer actief

Caro. schreef:En toch is mijn ervaring, dat het merendeel met agressieve honden, hier uit het drukke losloopgebied blijven en niet op het hondenveld staan te beppen zonder ernaar om te kijken. Wat veel eigenaren hier met supersociale honden wél doen.
Als mensen met hondagressieve honden op zo'n losloopveldje gaan staan, loopt het erg snel leeg of ze krijgen enorme ruzie :mrgreen: Zoveel eigenaren met supersociale honden doen dat trouwens ook niet hoor. Ik ken maar zeer weinig mensen die op zo'n 'bepveldje' gaan staan.
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
Moos
Zeer actief

Caro. schreef:
Maar de meesten van wie ik weet dat ze een agressieve hond hebben, die mijden absoluut de drukte hier en gaan er toch behoorlijk verantwoordelijk mee om. Gelukkig.
Dus over het algemeen is mijn ervaring dat de meesten er wel verantwoordelijk mee omgaan.
Ja, maar weet je...mijn ervaring is eigenlijk ook dat de meeste mensen met 'speel-honden' daar verantwoordelijk mee omgaan. Het is op een bepaalde manier natuurlijk ook wat voor iedereen persoonlijk, in combinatie met zijn/haar honden 'lastig' is :wink: Zo zou ik kunnen zeggen dat aan de hand van mijn ervaring een heel groot deel van de Herder-bazen heel onverantwoordelijk met hun hond omgaan. Dat is echter niet zo, niet meer dan van elk ander ras, alleen doordat Saar zich op laat jagen lijken dat er voor mij gevoelsmatig heel erg veel :wink:
Van die honden die aan komen stieren omdat ze, te wild, willen spelen, heb ik dan weer zelden last omdat mijn honden dat prima kunnen handelen, en Vera zelfs dan ook soms wel te overtuigen is om toch even een potje samen te rennen. Dus naar mijn idee veroorzaken dat soort bazen en honden zelden problemen. Ik weet dat dat wel zo is door o.a hier te lezen (en doordat ik me nog wel kan herinneren ook hoe dat was met Moos; die trok dat namelijk wel vrij slecht), maar mijn beleving ervan is anders.
Ik heb daarintegen wel heel erg snel een probleem met een hond die aanvalt omdat ik met honden loop die daar totaal niks mee kunnen, en zich meteen laten grijpen. Dus in mijn beleving lopen daar dan toch ook weer wat onverantwoordelijke bazen mee rond.

Ben ik nog te snappen? haha :denken: :mrgreen:
Laatst gewijzigd door Moos op 06 jul 2009 13:54, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding
S@ndr@
Zeer actief

Zoek stok! schreef:
Als mensen met hondagressieve honden op zo'n losloopveldje gaan staan, loopt het erg snel leeg of ze krijgen enorme ruzie :mrgreen: Zoveel eigenaren met supersociale honden doen dat trouwens ook niet hoor. Ik ken maar zeer weinig mensen die op zo'n 'bepveldje' gaan staan.
Ik weet niet waar je woont, maar lijkt me ideaal :lol1: , er worden hier hele vergaderingen gehouden, we hebben zelfs de ploeg van half tien enz :oeps: je wilt het niet weten denk ik :oeps:
Zoek stok!
Zeer actief

Caro. schreef:Dus over het algemeen is mijn ervaring dat de meesten er wel verantwoordelijk mee omgaan.
Nee het is geen enkeling. Daar raken we elkaar kwijt dus. Maar dat zal ook liggen aan de interpretatie van 'hondagressief'. Ik heb meerdere honden in de buurt die gewoon loslopen en op andere honden duiken. Ze bijten meestal niet, ze willen de andere hond er 'gewoon' even onderschoffelen. Er is een aantal die bijt, maar na drie incidenten gaan de honden meestal wel aan de lijn en weten de andere hondeneigenaren dat ze hard de andere kant op moeten rennen. Een hond die voor de kill gaat, hebben we ook gehad. Die heeft twee honden volledig opengebeten. Daarna is hij verhuisd.

Ik heb maar een hondagressieve hond in de buurt waar de eigenaar heel verantwoordelijk mee omgaat (een Mechelteef). De rest interesseert het weinig tot niets.
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
Zoek stok!
Zeer actief

Moos schreef:Zo zou ik kunnen zeggen dat aan de hand van mijn ervaring een heel groot deel van de Herder-bazen heel onverantwoordelijk met hun hond omgaan. Dat is echter niet zo, niet meer dan van elk ander ras, alleen doordat Saar zich op laat jagen lijken dat er voor mij gevoelsmatig heel erg veel :wink:
Klopt. Ik heb helemaal geen last van opjaagherders omdat Bram zich niet laat opjagen. Ik maak me dus totaal niet druk over herders en border collies die aanstalten tot opjagen maken. Wil niet zeggen dat het niet gebeurt :wink:
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
Moos
Zeer actief

Zoek stok! schreef:
Caro. schreef:Dus over het algemeen is mijn ervaring dat de meesten er wel verantwoordelijk mee omgaan.
Nee het is geen enkeling. Daar raken we elkaar kwijt dus. Maar dat zal ook liggen aan de interpretatie van 'hondagressief'. Ik heb meerdere honden in de buurt die gewoon loslopen en op andere honden duiken. Ze bijten meestal niet, ze willen de andere hond er 'gewoon' even onderschoffelen.

.
Dat is inderdaad wel zo, op mijn 'hoopje' onverantwoordelijke bazen van agressieve honden, gooi ik deze gevallen ook. Overigens is Saar al een keer mank geweest na een dergelijke actie, maar ach, er waren geen gaten he :19: :wink:

Edit: oh, en voor alle zekerheid; nee, die gooi ik niet in de categorie "muilkorven". Wel in de catagorie "hou ^%%@(&^ je hond bij je" :mrgreen:
Laatst gewijzigd door Moos op 06 jul 2009 14:06, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding
Zoek stok!
Zeer actief

S@ndr@ schreef:Ik weet niet waar je woont, maar lijkt me ideaal :lol1: , er worden hier hele vergaderingen gehouden, we hebben zelfs de ploeg van half tien enz :oeps: je wilt het niet weten denk ik :oeps:
Wat een gezelligheid, weet je precies wanneer je niet moet gaan wandelen :mrgreen: Ik weet wel dat er om half twee altijd een groepje is dat bij de sportvelden afspreekt. Maar dat is maar een fractie van het totaal aantal hondeneigenaren bij mij in de buurt.
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
S@ndr@
Zeer actief

Zoek stok! schreef:
S@ndr@ schreef:Ik weet niet waar je woont, maar lijkt me ideaal :lol1: , er worden hier hele vergaderingen gehouden, we hebben zelfs de ploeg van half tien enz :oeps: je wilt het niet weten denk ik :oeps:
Wat een gezelligheid, weet je precies wanneer je niet moet gaan wandelen :mrgreen: Ik weet wel dat er om half twee altijd een groepje is dat bij de sportvelden afspreekt. Maar dat is maar een fractie van het totaal aantal hondeneigenaren bij mij in de buurt.
Ja erg :lol: :mann: gezellig, goed ook om te weten dat ik schadevrij de andere kant top kan dan
chrico
Zeer actief

Ongelezen bericht door chrico »

Zoek stok! schreef:
chrico schreef: Ik denk dat het een stukje ervaring is die ikzelf heb opgedaan. Mensen die ik ken met een hondagressieve hond doen er alles aan om te voorkomen dat het fout gaat, honden lopen aangelijnd evt met muilkorf niet in losloopgebieden. Van daaruit reageer ik ook. Ook ken ik er 2 waar ik zware discussies mee zou kunnen voeren, de ene loopt met een gemuilkorfde losse hond rond en hoop ik nooit en te nimmer tegen te komen en de ander vind zijn hond een schatje maar ziet niet in wat zijn hond aan het doen is. Die laatste ontwijk ik zodra ik ook maar een schimp opvangt en hij weet ook dat mocht hij ons tegenkomen onverwachts dat hij moet zorgen dat hij zijn hond uit de buurt houd.
Daarintegen kom ik regelmatig mensen tegen in aanlijngebieden die hun grijnzende sluipende hond maar laat gaan.

Iedereen kan een bepaald ras aanschaffen, daar gaat het niet om. Het gaat erom of je bewust bent van het ras of je eigen hond, zo ja dan heb ik er geen probleem mee want die zorgen niet voor problemen bij anderen.
Maar als jij zelf nooit in losloopgebieden komt, weet je toch helemaal niet wat ik daar tegenkom? :wink: Jouw grens ligt sowieso heel erg anders, je hebt het over doodbijten. Ik vind een hond die aan komt rennen en er boven op duikt hondagressief. Daar hoeft hij geen hond voor dood te bijten. En ik kan me voorstellen dat als jij daar wel zou lopen je geen last hebt van deze categorie. Welke onvoorstelbare oen laat nou z'n hond die dit doet op jouw honden afrennen :wink: Een Kooikerreu is een heel ander verhaal.

Ik kan je ook zeggen dat mijn ervaring is dat mensen met niet-hondagressieve honden zich zeer verantwoordelijk gedragen en rekening houden met anderen. Dat geldt namelijk voor alle hondeneigenaren waar ik mee omga. Maar ik weet echt wel dat er net zo goed mensen zijn die hun hond maar overal op af laten hupsen onder het mom van 'hij wil alleen maar speeeeelen'. Maar ik heb daar nauwelijks last van omdat Bram en ik ons wel redden met een hond die weliswaar opdringerig en patserig is, maar er niet op duikt en bijt.
Ik heb een gedoogzone voor de deur en aangezien ik aardig wat keer geroepen ben om naar een hond te kijken weet ik wat daar kan gebeuren :wink: Voorheen kwam ik daar ook met mijn aangelijnde honden maar ik was soms meer bezig met andermans honden en hun nog dommere baasjes dan met mijn eigen honden dus ik kom er niet meer.
Ik heb het over doodbijten omdat daar het topic over gaat, honden die voor de kill gaat en in een losloopgebied lopen. Ik vind een hond die ergens bovenop duikt ook agressief zowel van de sociale denderende honden als de wat minder sociale. De gebieden waar ik mijn honden uitlaat die openbaar zijn zijn gebieden waar ik eigenlijk alleen maar mensen tegenkom die op hun hond letten, dat is heel anders uitlaten maar wil niet zeggen dat ik mijn ogen dicht heb voor wat er om mij heen gebeurd :wink:
Ik weet wat mijn honden met hun houding op kunnen roepen bij andere honden en probeer dat mensen ook uit te leggen als zij niet begrijpen dat hun hond ineens van een 'poeslief' hondje veranderen in een vechtersbaas. Een beetje dominante hond die in een losloopgebied loopt hoeft zelden voor problemen te zorgen maar als zij mij tegen zouden komen gaat het mis door de houding van mijn hond. Wil niet zeggen dat de ander meteen agressief is maar dat het een wisselwerking tussen honden is.
Mijn buuv vind het bijv doodeng (nog steeds) als haar hond bij de mijne komt. Zij staat doodsangsten uit want de hond is een kleine kruising chi. Ik begrijp dat drommelsgoed want 1 stap op dat hondje en het hondje is plat. Wil niet zeggen dat mijn honden agressief zijn maar zij blijven een gevaar voor die hond, ook in een spel wat zij graag doen met een hoop herrie
Onderschrift verwijderd door moderator ivm foutmelding afbeelding
Dyna, Lulu, Kito, Nikan
M@scha
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labraque

Ongelezen bericht door M@scha »

Moos schreef:
Zoek stok! schreef:
Nee het is geen enkeling. Daar raken we elkaar kwijt dus. Maar dat zal ook liggen aan de interpretatie van 'hondagressief'. Ik heb meerdere honden in de buurt die gewoon loslopen en op andere honden duiken. Ze bijten meestal niet, ze willen de andere hond er 'gewoon' even onderschoffelen.

.
Dat is inderdaad wel zo, op mijn 'hoopje' onverantwoordelijke bazen van agressieve honden, gooi ik deze gevallen ook. Overigens is Saar al een keer mank geweest na een dergelijke actie, maar ach, er waren geen gaten he :19: :wink:

Edit: oh, en voor alle zekerheid; nee, die gooi ik niet in de categorie "muilkorven". Wel in de catagorie "hou ^%%@(&^ je hond bij je" :mrgreen:

dus is iedereen het gewoon weer lekker met elkaar eens. de duikers staan op hetzelfde lijstje als de bijters.

en de bijters staan op het zelfde lijstje als de kleintjes/onzekere honden omdat al die honden met goede bazen doodziek worden van duikers en bijters bij hun hond
:E:
Afbeelding
S@ndr@
Zeer actief

massam schreef:
Moos schreef:
Zoek stok! schreef:

.

dus is iedereen het gewoon weer lekker met elkaar eens. de duikers staan op hetzelfde lijstje als de bijters.

en de bijters staan op het zelfde lijstje als de kleintjes/onzekere honden omdat al die honden met goede bazen doodziek worden van duikers en bijters bij hun hond
:E:
Of terwijl, alles waar we last van hebben mot opzouten :F: ( ff kort dan he)
-Gaby-
Zeer actief
Mijn ras(sen): Louisiana Catahoula Leopard Dog, Tamaskan

Ongelezen bericht door -Gaby- »

S@ndr@ schreef:
Zoek stok! schreef:
Ik weet niet waar je woont, maar lijkt me ideaal :lol1: , er worden hier hele vergaderingen gehouden, we hebben zelfs de ploeg van half tien enz :oeps: je wilt het niet weten denk ik :oeps:

Hier in de buurt spreken er altijd een groep mensen af op het losloopveld met 2 Amerikaanse bulldoggen, 3 Amerikaanse bulldog x Staff kruisingen en een herderreu (de laatste is het vervelendste). Als ze een andere hond zien lijnen ze hun honden wel aan, maar soms lukt het niet op tijd en Rhodin is door die herder en één van die andere honden wel eens het hele veld over gejaagd toen hij nog een pupje was. Ze staan daar allemaal bier te zuipen en naar hun honden te brullen. Ik kom daar niet meer met Rhodin. Hij is doodsbang voor die honden en durft er ab-so-luut niet langs. In de tijd dat hij nog los liep op dat uitlaatveld maakte hij rechtsomkeerts. En oh, wat moesten ze dan lachen. :denken: Als die honden in een groepje zijn, dan blijven ze ook wel aardig bij elkaar, maar eerst lopen ze aangelijnd over het losloopveld heen, o wee voor het jolige pupje dat dan even komt buurten... Eén van die jongens staat met twee van die bullen aan de riem en kan ze bijna niet houden en dat loopt op een losloopveld. Ik kom daar al niet eens met Rhodin voor het geval ik word geconfronteerd met een loslopende dominante reu, terwijl Rhodin aangelijnd heel makkelijk mee te nemen is en ik geen gaten voorzie o.i.d. En zij lopen daar tijdens spitsuur. :N:
Afbeelding
Foto gemaakt door Judith & Olly
Zoek stok!
Zeer actief

chrico schreef: Voorheen kwam ik daar ook met mijn aangelijnde honden maar ik was soms meer bezig met andermans honden en hun nog dommere baasjes dan met mijn eigen honden dus ik kom er niet meer.
Waarschijnlijk zou ik helemaal geen last hebben van diezelfde mensen, omdat mijn honden geen enkel probleem hebben met honden die aan komen denderen om kennis te maken. Zo verschilt het perspectief nogal van mensen, afhankelijk van wat voor soort honden ze hebben :wink: Maakt nog steeds niet dat de ene groep eigenaren zich verantwoordelijker gedraagt dan de andere.
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
chrico
Zeer actief

Ongelezen bericht door chrico »

Zoek stok! schreef:
chrico schreef: Voorheen kwam ik daar ook met mijn aangelijnde honden maar ik was soms meer bezig met andermans honden en hun nog dommere baasjes dan met mijn eigen honden dus ik kom er niet meer.
Waarschijnlijk zou ik helemaal geen last hebben van diezelfde mensen, omdat mijn honden geen enkel probleem hebben met honden die aan komen denderen om kennis te maken. Zo verschilt het perspectief nogal van mensen, afhankelijk van wat voor soort honden ze hebben :wink: Maakt nog steeds niet dat de ene groep eigenaren zich verantwoordelijker gedraagt dan de andere.
Dat zou kunnen. Honden die op een normale manier kennis komen maken heb ik geen probleem mee. Door de houding van mijn honden komen er juist honden met praatjes op ons af die zoals jij zegt met Bram bijv geen problemen zouden geven maar wel met de mijne.
Klopt ook dat het geen groep verantwoordelijker maakt maar om te stellen dat er honden die voor de kill gaan gewoon in een losloopgebied lopen vind ik ook wat ver gaan als dit om een enkeling gaat.
Onderschrift verwijderd door moderator ivm foutmelding afbeelding
Dyna, Lulu, Kito, Nikan
Zoek stok!
Zeer actief

chrico schreef:Klopt ook dat het geen groep verantwoordelijker maakt maar om te stellen dat er honden die voor de kill gaan gewoon in een losloopgebied lopen vind ik ook wat ver gaan als dit om een enkeling gaat.
Dat zou generaliseren zijn, net zoals het generaliseren is dat eigenaren met hondsociale honden allemaal zeggen dat hij alleen maar wil spelen en geen rekening houden met anderen. Dus nee, het is zeker niet zo dat alle mensen met hondagressieve mensen gewoon in losloopgebied lopen. Maar het is ook niet zo dat ze dat allemaal niet doen.

Bedenk je ook dat er eigenaren zijn die eerst een aantal incidenten nodig hebben voordat ze besluiten dat het niet meer kan. Hoe vaak lees je hier op het forum al dat een hond zo lief was met anderen honden en 'ineens' niet meer lief is. Daar moet je toch op een of andere manier achter komen voordat je hier de vraag post en dan ook nog besluit maatregelen te treffen.
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
Gaia
Zeer actief
Mijn ras(sen): xPuli

Ongelezen bericht door Gaia »

Tja, ik heb dus zo'n k*t herder die jaagt op kleine honden, konijnen, schapen, koeien, paarden, zeg maar alles wat beweegt en wegschiet. Heel jammer, ja en daarom ga ik dat soort dingen ook uit de weg. Mochten ze nou toch langskomen, dan kan ík haar terug roepen. Met een bulder stem weliswaar (als ze al in de ren zit), die meestal nog beangstigender zijn dan een rennende herder, en soms moet ik nog twee keer roepen ook, maar terug komen zal ze. Lopen ze vanaf het begin af aan al mee, dan is er geen enkel probleem. Kom ik ze tegen, dan houdt ik haar los bij me (volgend) en zorg ik er voor dat de hond dus niet wordt opgejaagd.

Ze herdert ook op andere honden af. Dus lage houding, het typische herder sluipen. Dit doet ze als vanaf 3 maanden en ik krijg het er niet uit. Hoog laag, bij me, voor me achter me. Ze herdert, maar tijdens dat herderen heb ik meer appél op haar dan menig mens op zijn of haar hond. Wat ik ook deed, het herderen werd er alleen maar sterker van. Dus ben ik er mee gestopt, zij vergroot nu de "herder" afstand en stopt veel eerder. Het zit er nu eenmaal in en op grootte open stukken zoals het Lutkemeer, daar herdert ze nu eenmaal. In bijvoorbeeld het Groenendaalse wandelbos zal ze niet herderen. Want dan herdert ze alleen maar aangezien het daar altijd zo ongelofelijk druk is.

Toch zie ik haar niet als hondagressief. Als je er maar juist mee omgaat en dus niet op iedere hond als een soort wolf af laat sluipen en stormen. Sommige honden vinden dat juist weer uitermate amusant. Ze heeft in drie jaar pas 1 keer echt gevochten om iets wat de schuld van mijn vriendin was en Gaia was niet de aanstichter van het verhaal. Ook al is ze vrij dominant is ze toch heel voorzichtig met de honden die ze domineert en domineert ze niet constant.

Wat mij wel opvalt is dat het herderen naar honden er heel anders uit ziet dan herderen naar echt wild (vogels konijnen etc). Heeft iemand anders dat ook gemerkt?
Afbeelding
S@ndr@
Zeer actief

ik heb ook zo`n jager, het gekke is dat ik hem alles af kan leren van achter katten aangaan tot ganzen tot kraaien,fietsers hij wou alles wel pakken, en dat is over, maar met honden wil dat helemaal nog niet zo opschieten.
achter honden aan willen gaan is dus blijkbaar heel anders dan andere dieren :idea:
ik kweet alleen niet of dat nu van mij uitgaat of van mijn hond, het zal de combi wel zijn denk ik :denken:
Gaia
Zeer actief
Mijn ras(sen): xPuli

Ongelezen bericht door Gaia »

S@ndr@ schreef:ik heb ook zo`n jager, het gekke is dat ik hem alles af kan leren van achter katten aangaan tot ganzen tot kraaien,fietsers hij wou alles wel pakken, en dat is over, maar met honden wil dat helemaal nog niet zo opschieten.
achter honden aan willen gaan is dus blijkbaar heel anders dan andere dieren :idea:
ik kweet alleen niet of dat nu van mij uitgaat of van mijn hond, het zal de combi wel zijn denk ik :denken:

Nou ja, bij mij is dat dus net andersom. Als ze achter een konijn al in de ren zit, kan ik haar niet meer terug roepen. Bij een hond wel. :19:

Al hoewel ik gisteren bedacht had dat dit wel een goed veldje was in het Sloterpark. Mocht ze er vandoor gaan dan waren er geen wegen dichtbij. Toen bleef ze gewoon bij me en was er niets aan de hand. Omdat ik geen bal of zo bij me had ben ik maar met de riem gaan spelen. :denken:
Afbeelding
Caro.
Zeer actief
Contacteer:

Moos schreef:
Caro. schreef:
Ja, maar weet je...mijn ervaring is eigenlijk ook dat de meeste mensen met 'speel-honden' daar verantwoordelijk mee omgaan. Het is op een bepaalde manier natuurlijk ook wat voor iedereen persoonlijk, in combinatie met zijn/haar honden 'lastig' is :wink: Zo zou ik kunnen zeggen dat aan de hand van mijn ervaring een heel groot deel van de Herder-bazen heel onverantwoordelijk met hun hond omgaan. Dat is echter niet zo, niet meer dan van elk ander ras, alleen doordat Saar zich op laat jagen lijken dat er voor mij gevoelsmatig heel erg veel :wink:
Van die honden die aan komen stieren omdat ze, te wild, willen spelen, heb ik dan weer zelden last omdat mijn honden dat prima kunnen handelen, en Vera zelfs dan ook soms wel te overtuigen is om toch even een potje samen te rennen. Dus naar mijn idee veroorzaken dat soort bazen en honden zelden problemen. Ik weet dat dat wel zo is door o.a hier te lezen (en doordat ik me nog wel kan herinneren ook hoe dat was met Moos; die trok dat namelijk wel vrij slecht), maar mijn beleving ervan is anders.
Ik heb daarintegen wel heel erg snel een probleem met een hond die aanvalt omdat ik met honden loop die daar totaal niks mee kunnen, en zich meteen laten grijpen. Dus in mijn beleving lopen daar dan toch ook weer wat onverantwoordelijke bazen mee rond.

Ben ik nog te snappen? haha :denken: :mrgreen:
Ja, je bent prima te snappen en ik ben het ook nog eens helemaal met je eens :F: :ok:
Afbeelding
A good dog never dies...

Caro.
Zeer actief
Contacteer:

Zoek stok! schreef:
Nee het is geen enkeling. Daar raken we elkaar kwijt dus. Maar dat zal ook liggen aan de interpretatie van 'hondagressief'. Ik heb meerdere honden in de buurt die gewoon loslopen en op andere honden duiken. Ze bijten meestal niet, ze willen de andere hond er 'gewoon' even onderschoffelen. Er is een aantal die bijt, maar na drie incidenten gaan de honden meestal wel aan de lijn en weten de andere hondeneigenaren dat ze hard de andere kant op moeten rennen. Een hond die voor de kill gaat, hebben we ook gehad. Die heeft twee honden volledig opengebeten. Daarna is hij verhuisd.

Ik heb maar een hondagressieve hond in de buurt waar de eigenaar heel verantwoordelijk mee omgaat (een Mechelteef). De rest interesseert het weinig tot niets.
Het is wel een enkeling, want ik zet erbij 'over het algemeen is het MIJN ervaring' :wink:
Het ging eerder over ervaringen, al dan niet veel last hebben van (veel) agressieve honden. De één had er veel last van, de ander niet.

Ik heb er weinig last van, al moet ik bekennen dat sinds ik met een ongecastreerde reu loop, ik er wel meer last van heb.

Edit:typfoutje
Laatst gewijzigd door Caro. op 06 jul 2009 16:04, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding
A good dog never dies...

Moos
Zeer actief

Caro. schreef:
Ja, je bent prima te snappen en ik ben het ook nog eens helemaal met je eens :F: :ok:
:mrgreen: Dan zijn wij eruit :F: :ok:
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”