Marion. schreef:Caro. schreef:Marion. schreef:Maar maakt dit het verschil in perceptie niet al heel duidelijk? Jij hebt het over één heel klein hoektandgaatje, en Marloes heeft het over een gat van een halve cm (dat is ongeveer een hoektand) vlakbij het oog, en voor hetzelfde geld had hij geen oog meer gehad.
Ik vind dat mijn buurkindjes verschrikkelijk gillen en krijsen en ik vind dat niet leuk. Mijn buren staan er lachend bij en horen het lachend aan, ze vinden het geweldig dat hun kindjes zo'n schik hebben

Wel ook even in context lezen

Er staat bij dat die hond op haar af bleef stieren.
Overigens zonder eigenaar erbij hoor, want die was doorgelopen onder het mom 'ze spelen zo leuk'.
Het was dus geen gevalletje 'agressieve hond dendert op klein hondje af en bijt die even flink' (het was zelfs een grote hond).
Desondanks ben ik mee geweest naar de dierenarts, krammetje deed het beestje meer zeer dan het hele wondje, en heb de rekening ook nog betaald én al een conclusie getrokken dat Kaya iets te hard corrigeerde al zou waarschijnlijk 99% van hondenbezittend NL gedacht hebben dat het een ongelukje was.
Nee, ik denk dat je me verkeerd begrijpt
(Hoe moet ik dit nu weer subtiel brengen????)
Ik denk dat jij prima gehandeld hebt. En ik denk dat jij het met je "alleen maar een gaatje van een hoektand" prima omschreven hebt. Ik denk dat de mensen die zeggen "elke hond moet mijn hond hebben, is een hond die voor de kill gaat, en die hond heeft al meer gaten op zijn geweten (gaten van 5 mm)" overdrijven en beren zien. Schermutselingen horen bij een hondenleven. Net zoals risico's die je baasje niet altijd voor je weg kan nemen.
Life is full of risks. Living is a risk.
Oké, verkeerd begrepen

Want ik vond het dus ook niet zo'n drama dat hoektandje

(al voelde ik me, ondanks de situatie, toch lullig).
Ik weet het niet Marion, ik geloof best dat er honden zijn die voor de kill gaan en dat je zeker met een kleinere hond, soms best bang kan zijn.
Zelf merk ik al het verschil of ik met Kaya loop of met Puch en Puch is best een flinke hond (63 cm). Toen Pieter met hem liep en een knots van een Rottweilerreu, die weegt 70 kg, op Puch afgedenderd kwam, was hij verrot blij dat Kaya erbij was en eerlijk gezegd weet ik niet hoe het afgelopen was zonder Kaya. Ik ken de hond en eigenaar, beide schatten..... hond weliswaar alleen voor mensen een schat, maar reuen die mot ie niet en hij is dan ook echt niet voor de poes. Even een moment van onoplettendheid, het kan gebeuren, maar eigenlijk mag het niet gebeuren met zo'n hond.
Wel ondervind ik zelf ook dat mensen enorm snel overdrijven en dat honden zo langzamerhand robots moeten zijn. Hele normale hondse lichaamstaal zoals borstelen of wat grommen, wordt al als agressief gezien en mensen raken daarbij al volledig in paniek.
Ik heb een vrouw meegemaakt waarvan haar hond ging vechten met een andere hond en die vrouw riep hysterisch naar haar hond 'waarom doe je me dit aan, waarom, waarom?'. Nou ja, voor mij ben je dan hartstikke getikt en snap je er werkelijk niets van
Over het algemeen vind ik ook dat mensen er veel te veel van maken en dat een hond bijna geen hond meer mag zijn.
Aan de andere kant, kan ik me soms ook wel de angst voorstellen, al helemaal als je zelf met een kwetsbare hond loopt. Soms is de angst overdreven, maar soms denk ik ook van niet.