Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Pitbull incident

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

Caro.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse Draak
Aantal honden: 1
Contacteer:

Re: Pitbull incident

Ongelezen bericht door Caro. »

Zoek stok! schreef:
Caro. schreef:En toch is mijn ervaring, dat het merendeel met agressieve honden, hier uit het drukke losloopgebied blijven en niet op het hondenveld staan te beppen zonder ernaar om te kijken. Wat veel eigenaren hier met supersociale honden wél doen.
Als mensen met hondagressieve honden op zo'n losloopveldje gaan staan, loopt het erg snel leeg of ze krijgen enorme ruzie :mrgreen: Zoveel eigenaren met supersociale honden doen dat trouwens ook niet hoor. Ik ken maar zeer weinig mensen die op zo'n 'bepveldje' gaan staan.
En ik ken er enorm veel :wink:

Ik was daar vroeger trouwens ook wel te vinden toen Kaya nog 'lekker luchtig' was en met sociale Moritz.
Picknicken, hondenverjaardagen..... je kan het zo gek niet bedenken, of het gebeurt daar. Hele volksstammen komen bij elkaar hier (en ja, dat weet ik omdat het vlakbij mijn huis is :F: )
Afbeelding
A good dog never dies...

Ben je op zoek naar een gezellig en creatief PSP forum klik hier
Caro.
Zeer actief
Contacteer:

Zoek stok! schreef:
chrico schreef:Klopt ook dat het geen groep verantwoordelijker maakt maar om te stellen dat er honden die voor de kill gaan gewoon in een losloopgebied lopen vind ik ook wat ver gaan als dit om een enkeling gaat.
Dat zou generaliseren zijn, net zoals het generaliseren is dat eigenaren met hondsociale honden allemaal zeggen dat hij alleen maar wil spelen en geen rekening houden met anderen. Dus nee, het is zeker niet zo dat alle mensen met hondagressieve mensen gewoon in losloopgebied lopen. Maar het is ook niet zo dat ze dat allemaal niet doen.

Bedenk je ook dat er eigenaren zijn die eerst een aantal incidenten nodig hebben voordat ze besluiten dat het niet meer kan. Hoe vaak lees je hier op het forum al dat een hond zo lief was met anderen honden en 'ineens' niet meer lief is. Daar moet je toch op een of andere manier achter komen voordat je hier de vraag post en dan ook nog besluit maatregelen te treffen.
Over het algemeen klopt dat wel, maar voor de één ligt de grens veel verder dan voor de ander.
Ik loop dus ook niet in de drukke gebieden met Kaya. Is er een ernstig incident geweest? nee dus.
Het allerergste wat ze gedaan heeft, is een hond die constant op haar af bleef stieren één heel klein hoektandgaatje bezorgd.

Bij mij was het meer haar houding, waaruit duidelijk bleek dat ze nog minder dan weinig besloot te pikken van andere honden. Haar ogen, haar blik, het zei mij genoeg. Ze wil er gewoon niks van weten, ik doe haar geen plezier ermee, mij niet en andere honden al helemaal niet.

Dus soms zijn er ook mensen die besluiten hun hond afzijdig te houden zonder dat er ernstige incidenten zijn geweest :wink:
Afbeelding
A good dog never dies...

Marion.

Ongelezen bericht door Marion. »

Caro. schreef:Het allerergste wat ze gedaan heeft, is een hond die constant op haar af bleef stieren één heel klein hoektandgaatje bezorgd.
Maar maakt dit het verschil in perceptie niet al heel duidelijk? Jij hebt het over één heel klein hoektandgaatje, en Marloes heeft het over een gat van een halve cm (dat is ongeveer een hoektand) vlakbij het oog, en voor hetzelfde geld had hij geen oog meer gehad.

Ik vind dat mijn buurkindjes verschrikkelijk gillen en krijsen en ik vind dat niet leuk. Mijn buren staan er lachend bij en horen het lachend aan, ze vinden het geweldig dat hun kindjes zo'n schik hebben :19:
Caro.
Zeer actief
Contacteer:

Marion. schreef:
Caro. schreef:Het allerergste wat ze gedaan heeft, is een hond die constant op haar af bleef stieren één heel klein hoektandgaatje bezorgd.
Maar maakt dit het verschil in perceptie niet al heel duidelijk? Jij hebt het over één heel klein hoektandgaatje, en Marloes heeft het over een gat van een halve cm (dat is ongeveer een hoektand) vlakbij het oog, en voor hetzelfde geld had hij geen oog meer gehad.

Ik vind dat mijn buurkindjes verschrikkelijk gillen en krijsen en ik vind dat niet leuk. Mijn buren staan er lachend bij en horen het lachend aan, ze vinden het geweldig dat hun kindjes zo'n schik hebben :19:
Wel ook even in context lezen :wink: Er staat bij dat die hond op haar af bleef stieren.
Overigens zonder eigenaar erbij hoor, want die was doorgelopen onder het mom 'ze spelen zo leuk'.
Het was dus geen gevalletje 'agressieve hond dendert op klein hondje af en bijt die even flink' (het was zelfs een grote hond).

Desondanks ben ik mee geweest naar de dierenarts, krammetje deed het beestje meer zeer dan het hele wondje, en heb de rekening ook nog betaald én al een conclusie getrokken dat Kaya iets te hard corrigeerde al zou waarschijnlijk 99% van hondenbezittend NL gedacht hebben dat het een ongelukje was.
Afbeelding
A good dog never dies...

Marion.

Ongelezen bericht door Marion. »

Caro. schreef:
Marion. schreef:Maar maakt dit het verschil in perceptie niet al heel duidelijk? Jij hebt het over één heel klein hoektandgaatje, en Marloes heeft het over een gat van een halve cm (dat is ongeveer een hoektand) vlakbij het oog, en voor hetzelfde geld had hij geen oog meer gehad.

Wel ook even in context lezen :wink: Er staat bij dat die hond op haar af bleef stieren.
Overigens zonder eigenaar erbij hoor, want die was doorgelopen onder het mom 'ze spelen zo leuk'.
Het was dus geen gevalletje 'agressieve hond dendert op klein hondje af en bijt die even flink' (het was zelfs een grote hond).

Desondanks ben ik mee geweest naar de dierenarts, krammetje deed het beestje meer zeer dan het hele wondje, en heb de rekening ook nog betaald én al een conclusie getrokken dat Kaya iets te hard corrigeerde al zou waarschijnlijk 99% van hondenbezittend NL gedacht hebben dat het een ongelukje was.
Nee, ik denk dat je me verkeerd begrijpt :wink:
(Hoe moet ik dit nu weer subtiel brengen????)

Ik denk dat jij prima gehandeld hebt. En ik denk dat jij het met je "alleen maar een gaatje van een hoektand" prima omschreven hebt. Ik denk dat de mensen die zeggen "elke hond moet mijn hond hebben, is een hond die voor de kill gaat, en die hond heeft al meer gaten op zijn geweten (gaten van 5 mm)" overdrijven en beren zien. Schermutselingen horen bij een hondenleven. Net zoals risico's die je baasje niet altijd voor je weg kan nemen.
Life is full of risks. Living is a risk.
Caro.
Zeer actief
Contacteer:

Marion. schreef:
Caro. schreef:
Marion. schreef:Maar maakt dit het verschil in perceptie niet al heel duidelijk? Jij hebt het over één heel klein hoektandgaatje, en Marloes heeft het over een gat van een halve cm (dat is ongeveer een hoektand) vlakbij het oog, en voor hetzelfde geld had hij geen oog meer gehad.

Nee, ik denk dat je me verkeerd begrijpt :wink:

Ik denk dat jij prima gehandeld hebt. En ik denk dat jij het met je "alleen maar een gaatje van een hoektand" prima omschreven hebt. Ik denk dat de mensen die zeggen "elke hond moet mijn hond hebben, is een hond die voor de kill gaat, en die hond heeft al meer gaten op zijn geweten (gaten van 5 mm)" overdrijven en beren zien. Schermutselingen horen bij een hondenleven. Net zoals risico's die je baasje niet altijd voor je weg kan nemen.
Oké, verkeerd begrepen :wink: Want ik vond het dus ook niet zo'n drama dat hoektandje :F: (al voelde ik me, ondanks de situatie, toch lullig).

Ik weet het niet Marion, ik geloof best dat er honden zijn die voor de kill gaan en dat je zeker met een kleinere hond, soms best bang kan zijn.
Zelf merk ik al het verschil of ik met Kaya loop of met Puch en Puch is best een flinke hond (63 cm). Toen Pieter met hem liep en een knots van een Rottweilerreu, die weegt 70 kg, op Puch afgedenderd kwam, was hij verrot blij dat Kaya erbij was en eerlijk gezegd weet ik niet hoe het afgelopen was zonder Kaya. Ik ken de hond en eigenaar, beide schatten..... hond weliswaar alleen voor mensen een schat, maar reuen die mot ie niet en hij is dan ook echt niet voor de poes. Even een moment van onoplettendheid, het kan gebeuren, maar eigenlijk mag het niet gebeuren met zo'n hond.

Wel ondervind ik zelf ook dat mensen enorm snel overdrijven en dat honden zo langzamerhand robots moeten zijn. Hele normale hondse lichaamstaal zoals borstelen of wat grommen, wordt al als agressief gezien en mensen raken daarbij al volledig in paniek.
Ik heb een vrouw meegemaakt waarvan haar hond ging vechten met een andere hond en die vrouw riep hysterisch naar haar hond 'waarom doe je me dit aan, waarom, waarom?'. Nou ja, voor mij ben je dan hartstikke getikt en snap je er werkelijk niets van :piew:

Over het algemeen vind ik ook dat mensen er veel te veel van maken en dat een hond bijna geen hond meer mag zijn.
Aan de andere kant, kan ik me soms ook wel de angst voorstellen, al helemaal als je zelf met een kwetsbare hond loopt. Soms is de angst overdreven, maar soms denk ik ook van niet.
Afbeelding
A good dog never dies...

rilana
Actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door rilana »

S@ndr@ schreef:hartstikke leuk, maar mijn hond gaat heel graag achter balletjes aan en daar trainen we ook mee,een bal ophalen is de beloning voor een correct uitgevoerde oefening, maar het apporteert zo beroerd als je dan tralies voor je neus hebt.

ik blijf altijd kijken en de meeste mensen die ik ken met lastige honden ook,
maar als je 's morgens vroeg loopt kun je ze tegen komen, vaak wel met verantwoordelijke eigenaren, die mocht er iets gebeuren gewoon gelijk hun hond er af plukken en klaar.

:roll: je zegt gewoon gewoon :N: :N: :N:

Maar geef mij de winter maar, dan loopt er geen sterveling om die tijd, met uitzondering van onder getekende :F:
i
rilana
Actief
Contacteer:

MARC_S schreef:Maar even tussendoor. Komen jullie wel eens loslopende honden tegen die aan je hond willen snuffelen? Zo ja dan weet je dat dus en dan neem je dus bewust het risico dat je hond een hondje pakt (als hij dat zou doen). Dat is iets dat dan dus zal gebeuren. Ik kies er dan dus voor dat nooit mee te willen maken. Schijnbaar denken anderen er anders over en gaat het er vooral om wie dan de schuld is. Mij maakt het dan niks meer uit wie er schuld was. Ik zou moeite hebben met mijn hond als ik hem minuten lang in had zien bijten op een gillend hondje dat los liep en die daarna verminkt of dood zou zijn zonder dat ik dat kon stoppen. Kan mij het schelen of dat de schuld van dat hondje of zijn baasje is. IK had mijn hond moeten kunnen mannen want ik loop ermee op de openbare weg. Zo zie ik dat. Dus als ik mijn hond niet kan stoppen als er een hond komt snuffelen (wat overal op de hele wereld wel eens voorkomt) dan neem ik dus mijn maatregelen.
precies en zelfs met maatregelen kan het mis gaan muilkorfen schieten los etc etc
ik ben het met je eens in meerdere post van jou om eerlijk te zijn :ok:
Frenk
Zeer actief
Mijn ras(sen): xLhasa-ShihTzu

Ongelezen bericht door Frenk »

Marion. schreef:Nee, ik denk dat je me verkeerd begrijpt :wink:

Dan had ik je ook verkeerd begrepen en ga ik toch even reageren :mrgreen:

De perceptie die je niet uit het oog mag verliezen is dat wat op een grote hond maar een klein gaatje is, voor een kleine hond een behoorlijk gat kan zijn. Dat referentiekader afdoen als "beren op de weg zien" is te kort door de bocht, naar mijn smaak :wink:
Een schermutseling is voor een hond van het formaat golden van een andere orde dan voor een hond van bijvoorbeeld Frenk's formaat. Kleine hondjes zijn kwetsbaarder. En reutjes zijn op hun beurt weer kwetsbaarder dan teefjes.

Daarnaast vind ik deze zin "elke hond moet mijn hond hebben, is een hond die voor de kill gaat, en die hond heeft al meer gaten op zijn geweten (gaten van 5 mm)" geen juiste weergave van wat wie dan ook in dit topic gezegd zou hebben.
Dat jij dat wel zo opvat zegt meer over jouw insteek in dit onderwerp en over jouw irritatie(?) naar mensen met een andere houding in dit soort kwesties dan de jouwe.

De manier waarop jij omgaat met wat je in dit leven tegenkomt is niet "de maat der dingen" en geeft je niet het recht om mensen die dat anders doen (en misschien ook hele andere zaken hebben meegemaakt) af te schilderen als 'hysterische mutsen' (mijn interpretatie :wink:).
Afbeelding
pepim
Zeer actief

Ongelezen bericht door pepim »

Frenk schreef:
Marion. schreef:Nee, ik denk dat je me verkeerd begrijpt :wink:

Dan had ik je ook verkeerd begrepen en ga ik toch even reageren :mrgreen:

De perceptie die je niet uit het oog mag verliezen is dat wat op een grote hond maar een klein gaatje is, voor een kleine hond een behoorlijk gat kan zijn. Dat referentiekader afdoen als "beren op de weg zien" is te kort door de bocht, naar mijn smaak :wink:
Een schermutseling is voor een hond van het formaat golden van een andere orde dan voor een hond van bijvoorbeeld Frenk's formaat. Kleine hondjes zijn kwetsbaarder. En reutjes zijn op hun beurt weer kwetsbaarder dan teefjes.

Daarnaast vind ik deze zin "elke hond moet mijn hond hebben, is een hond die voor de kill gaat, en die hond heeft al meer gaten op zijn geweten (gaten van 5 mm)" geen juiste weergave van wat wie dan ook in dit topic gezegd zou hebben.
Dat jij dat wel zo opvat zegt meer over jouw insteek in dit onderwerp en over jouw irritatie(?) naar mensen met een andere houding in dit soort kwesties dan de jouwe.

De manier waarop jij omgaat met wat je in dit leven tegenkomt is niet "de maat der dingen" en geeft je niet het recht om mensen die dat anders doen (en misschien ook hele andere zaken hebben meegemaakt) af te schilderen als 'hysterische mutsen' (mijn interpretatie :wink:).
Daar ben ik het in principe wel mee eens. Ik denk gewoon even heel simpel; Marloes heeft een walgelijke ervaring indertijd opgedaan en haar hondje (> Moos) heeft het indertijd alleen maar gered omdat hij zich dood hield. Het zal je geliefde hondje maar zijn toch? Ik moet er persoonlijk niet aan denken!
S@ndr@
Zeer actief

Ongelezen bericht door S@ndr@ »

rilana schreef:
S@ndr@ schreef:hartstikke leuk, maar mijn hond gaat heel graag achter balletjes aan en daar trainen we ook mee,een bal ophalen is de beloning voor een correct uitgevoerde oefening, maar het apporteert zo beroerd als je dan tralies voor je neus hebt.

maar als je 's morgens vroeg loopt kun je ze tegen komen, vaak wel met verantwoordelijke eigenaren, die mocht er iets gebeuren gewoon gelijk hun hond er af plukken en klaar.

Maar geef mij de winter maar, dan loopt er geen sterveling om die tijd, met uitzondering van onder getekende :F:
i
Ja ik zeg gewoon, want mocht het gebeuren, dan is dat de koers van actie :mrgreen: - lijkt me heel erg logisch
de meeste honden richten niet de meeste schade aan in de eerste minuut, en de mijne zou er in 3 seconden afleggen en weggehaald zijn.
wat zou je voorstellen dan :U:
Zoek stok!
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kooikerhondje en Australian Shepherd
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Zoek stok! »

pepim schreef:Daar ben ik het in principe wel mee eens. Ik denk gewoon even heel simpel; Marloes heeft een walgelijke ervaring indertijd opgedaan en haar hondje (> Moos) heeft het indertijd alleen maar gered omdat hij zich dood hield. Het zal je geliefde hondje maar zijn toch? Ik moet er persoonlijk niet aan denken!
Iedereen heeft zo z'n eigen angsten en dat is nogal afhankelijk van waar je mee loopt en wat je meegemaakt hebt. Ik ben bijvoorbeeld nu heel erg strikt met auto's en Izzie. Ze gaat heel ver voordat we een weg naderen aan de lijn, terwijl Bram langer los mag lopen. Dat zullen anderen als hysterisch afdoen, omdat Izzie heel erg goed luistert. Maar ik weet dat ze nog niet zo lang geleden auto's wilde drijven. Inmiddels negeert ze ze, maar ik vertrouw het nog steeds niet. Ik vind zelf dat het een reële angst is, terwijl een ander dat wellicht niet vindt.

Bij Bram ben ik een stuk minder bang voor auto's, maar heb ik wel m'n uitlaattijden en -plekken aangepast om grijpreuen uit de buurt te ontlopen. Ook ga ik niet op drukke tijden lopen omdat het me dan te onoverzichtelijk wordt en er te veel mensen lopen die niet op hun hond letten. Het is me iets te vaak gebeurd dat Bram gewoon ergens stond te snuffelen en het volgende moment gillend onder een hond lag die aan kwam rennen en beet. Dat kun je hysterisch noemen, maar ik vind dat ik gewoon zuinig ben op Bram :wink:
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
rilana
Actief
Contacteer:

S@ndr@ schreef:
rilana schreef:

i
Ja ik zeg gewoon, want mocht het gebeuren, dan is dat de koers van actie :mrgreen: - lijkt me heel erg logisch
de meeste honden richten niet de meeste schade aan in de eerste minuut, en de mijne zou er in 3 seconden afleggen en weggehaald zijn.
ik stel niks voor maar wat ik wel weet als jij zon instelling heb met mijn teef ik pluk die er wel ff normaal af en die maakt geen schade in de eerste min dan ben jij dus mooi derdes
en aangezien ik wel eens in die omstandigheden zoals jij het aangeeft sochtens vroeg en zo ook laat snachts in die situaties heb gezete kan ik je vertellen dat gaat niet GEWOON :neenee: dan heb jij dus gelukkig nog geen terrier echt grazy zien worde in de eerste 2 sec dat ie een hond te pakke heeft dan laat je het woordje normaal wel snel achterwegen igg

iedereen moet doen wat ie wilt ik vind alleen wanneer een hond zo agressief is op andere honden behoort ie niet los behoort ie gemuilkorft en heeft die hond geen enkel bevoegtheid dus geen balletjes stokjes niks want wanneer dat mis gaat dat gaat niet NORMAAL :wink:

rilana
S@ndr@
Zeer actief

ik stel niks voor maar wat ik wel weet als jij zon instelling heb met mijn teef ik pluk die er wel ff normaal af en die maakt geen schade in de eerste min dan ben jij dus mooi derdes
en aangezien ik wel eens in die omstandigheden zoals jij het aangeeft sochtens vroeg en zo ook laat snachts in die situaties heb gezete kan ik je vertellen dat gaat niet GEWOON :neenee: dan heb jij dus gelukkig nog geen terrier echt grazy zien worde in de eerste 2 sec dat ie een hond te pakke heeft dan laat je het woordje normaal wel snel achterwegen igg

iedereen moet doen wat ie wilt ik vind alleen wanneer een hond zo agressief is op andere honden behoort ie niet los behoort ie gemuilkorft en heeft die hond geen enkel bevoegtheid dus geen balletjes stokjes niks want wanneer dat mis gaat dat gaat niet NORMAAL :wink:
Weet je wat gewoon gelijk de roze spuit erin :oeps: klaar ermee, geen bevoegdheid :ugh: volgens mij heeft geen enkele hond bevoegdheid :neenee:

en nee een terrier zou niets voor mij zijn, ik hou het op molossers :F: die zijn gewoon heel erg lief en schattig :lol1:
rilana
Actief
Contacteer:

S@ndr@ schreef:

Weet je wat gewoon gelijk de roze spuit erin :oeps: klaar ermee, geen bevoegdheid :ugh: volgens mij heeft geen enkele hond bevoegdheid :neenee:

ga je nu op me hondje katte ?? vind ik niet zo netjes zeker niet aangezien ik prima me verandwoording draag en neem en weet wat voor vlees ik in de kuip heb :smile1:

en nee een terrier zou niets voor mij zijn, ik hou het op molossers :F: die zijn gewoon heel erg lief en schattig :lol1:

ik heb ook een molloser en ja die zijn indd heel erg leuk en lief maar dat vind ik dus van terriers net zo :E:
S@ndr@
Zeer actief

rilana schreef:
S@ndr@ schreef:

ga je nu op me hondje katte ?? vind ik niet zo netjes zeker niet aangezien ik prima me verandwoording draag en neem en weet wat voor vlees ik in de kuip heb :smile1:

ik heb ook een molloser en ja die zijn indd heel erg leuk en lief maar dat vind ik dus van terriers net zo :E:
Nee ik reageerde op je opmerking dat het helemaal niet verantwoord was om een hond dan met aporteren te trainen omdat hij tralies voor zijn giechel zou moeten, dan kan ik hem beter in laten slapen,
waarom zou ik hem alles af moeten pakken wat hij leuk vind, en wat mij van dienst is met zijn training,
ik heb hem vanmorgen op 4 meter afstand gehad van zijn grote vijand, met maar een kleine poging tot uitbraak en die hond te grijpen verder bleef hij naast me juist door training, met balletjes - want alleen daarvoor doet ie het.

Ik snap niet wat daar niet netjes aan is- of doel je op dat ik geen terriërs zou moeten, zo'n hond en ik worden doodongelukkig met elkaar :oeps: .
dus waar ben ik niet netjes :M:
rilana
Actief
Contacteer:

ik heb ook een molloser en ja die zijn indd heel erg leuk en lief maar dat vind ik dus van terriers net zo :E:[/quote]
Nee ik reageerde op je opmerking dat het helemaal niet verantwoord was om een hond dan met aporteren te trainen omdat hij tralies voor zijn giechel zou moeten, dan kan ik hem beter in laten slapen,
waarom zou ik hem alles af moeten pakken wat hij leuk vind, en wat mij van dienst is met zijn training,
ik heb hem vanmorgen op 4 meter afstand gehad van zijn grote vijand, met maar een kleine poging tot uitbraak en die hond te grijpen verder bleef hij naast me juist door training, met balletjes - want alleen daarvoor doet ie het.

Ik snap niet wat daar niet netjes aan is- of doel je op dat ik geen terriërs zou moeten, zo'n hond en ik worden doodongelukkig met elkaar :oeps: .
dus waar ben ik niet netjes :M:[/quote]

je snapt het echt niet he
sommige honden is dat niet mogenlijk of je het nu wilt accepteren of niet
en het is stom gelul als me hond geen balletjes meer kan ophalen een spuit erin maar nu breng je het al anders :ok:
S@ndr@
Zeer actief

rilana schreef:ik heb ook een molloser en ja die zijn indd heel erg leuk en lief maar dat vind ik dus van terriers net zo :E:

en het is stom gelul als me hond geen balletjes meer kan ophalen een spuit erin maar nu breng je het al anders :ok:
nee absoluut niet ik praat alleen vanuit ervaring met mijn eigen honden en jij vanuit de jouwe, en dat dat niet overeen komt is evident
het is net wat je tegenkomt in het dagelijks leven.
als ik DuCain zou moeten muilkorven dan ging inderdaad de roze spuit erin, ik ga een hond met angstagressie niet op zo`n manier de straat op laten gaan. maar zo sta ik er tegen over en wat jij doet dat zoek je dan zelf maar uit.
dit is mijn leven waar ik het over heb, en daar kun je het hartgrondig niet mee eens zijn dat moet jij weten.
mijn honden mijn oordeel . :U:
En ik heb het verder toch ook helemaal niet over jou honden en hoe jij het aanpakt. :U: dat moet jij voor jezelf beslissen en daar bemoei ik me ook helemaal niet mee, en heb ik ook geen oordeel over
mijn honden zijn er wel af te plukken die keren dat het me met Baco is over komen in het verleden zonder gaten trouwens
dus wat is nu je issue :klaar:
herejede
Zeer actief

Ongelezen bericht door herejede »

ik kom nooit in losloopgebieden, ook niet in aanlijngebieden, nergens waar veel mensen zijn met honden, mijn honden hebben genoeg aan mekaar, hoeven niet met andere te spelen
en zo ook geen problemen met andere honden, vind dat je zowiezo niet met 4 rottweilers in een losloopgebied moet lopen
rilana
Actief
Contacteer:

S@ndr@ schreef:
rilana schreef:ik heb ook een molloser en ja die zijn indd heel erg leuk en lief maar dat vind ik dus van terriers net zo :E:

nee absoluut niet ik praat alleen vanuit ervaring met mijn eigen honden en jij vanuit de jouwe, en dat dat niet overeen komt is evident
het is net wat je tegenkomt in het dagelijks leven.
als ik DuCain zou moeten muilkorven dan ging inderdaad de roze spuit erin, ik ga een hond met angstagressie niet op zo`n manier de straat op laten gaan. maar zo sta ik er tegen over en wat jij doet dat zoek je dan zelf maar uit.
dit is mijn leven waar ik het over heb, en daar kun je het hartgrondig niet mee eens zijn dat moet jij weten.
mijn honden mijn oordeel . :U:
En ik heb het verder toch ook helemaal niet over jou honden en hoe jij het aanpakt. :U: dat moet jij voor jezelf beslissen en daar bemoei ik me ook helemaal niet mee, en heb ik ook geen oordeel over
mijn honden zijn er wel af te plukken die keren dat het me met Baco is over komen in het verleden zonder gaten trouwens
dus wat is nu je issue :klaar:

je kortzichtigheid maar wees gerust dat is heel normaal in de hondenwereld :wink:
angstagressie?? ik laat het hier maar bij jij ziet dingen duidelijk in een heel ander en voor mij gevoel zeer verkeerde context ...
is niet erg meningen verschillen zo als je aangeeft :ok:

mijn hond is igg niet angstig die vind het gewoon leuk om te vechten niet meer en niet minder en waarom omdat het een vechthond is van orangine gelukkig worden die praktijken hedendaags niet meer toegelaten maar men mag nimmer dus de geschiedenis vergeten welk ras dan ook :wink:
rilana
Actief
Contacteer:

het is hetzelfde als met je uiterlijk....
wanneer je je zelf accepteert zoals je bent zul je je eigen veel beter voelen :D

wanneer je je hond accepteert zul je uiteindelijk meer behalen en begrijpen
just my 2 cents :D

en accepteer je dingen niet dan kun je daaruit halen dat bepaalde rassen dan indd niet geschikt zijn voor je meschien

ik bedoel dit in zijn algemeenheid
Moos
Zeer actief

Ongelezen bericht door Moos »

Zoek stok! schreef: Iedereen heeft zo z'n eigen angsten en dat is nogal afhankelijk van waar je mee loopt en wat je meegemaakt hebt.

Bij Bram ben ik een stuk minder bang voor auto's, maar heb ik wel m'n uitlaattijden en -plekken aangepast om grijpreuen uit de buurt te ontlopen. Ook ga ik niet op drukke tijden lopen omdat het me dan te onoverzichtelijk wordt en er te veel mensen lopen die niet op hun hond letten. Het is me iets te vaak gebeurd dat Bram gewoon ergens stond te snuffelen en het volgende moment gillend onder een hond lag die aan kwam rennen en beet. Dat kun je hysterisch noemen, maar ik vind dat ik gewoon zuinig ben op Bram :wink:
Precies. Als je hondje formaat kat eens aan zijn kop door een veel grotere hond in de bek is gepakt en van het pad af gesleurd, denk ik daarna toch niet "ach tja, ken gebeuren" :19: :wink:

Verder loop ik tegenwoordig overal en nergens met de combinatie die ik nu heb, want het is feitelijk ook gewoon zo dat ik minder risico loop op incidenten met Saar en Vera dan toen ik liep met Saar en Moos. En daarnaast, dingen als een snauw of een grauw doen me niet zoveel. Onderuit schoffelen en op de grond pinnen baal ik even enorm van, bel eens iemand op om stoom af te blazen :mrgreen: , en dan is dat ook weer klaar. Maar als mijn hondje voor dood in de bek van een andere hond heeft lopen bungelen heb ik daar toch net even wat meer problemen mee. En ja, dat zorgt zeker voor een bepaalde voorzichtigheid daarna.
Afbeelding
estelle

Ongelezen bericht door estelle »

rilana schreef:iedereen moet doen wat ie wilt ik vind alleen wanneer een hond zo agressief is op andere honden behoort ie niet los behoort ie gemuilkorft en heeft die hond geen enkel bevoegtheid dus geen balletjes stokjes niks want wanneer dat mis gaat dat gaat niet NORMAAL :wink:

rilana
En als je het niet erg vindt krijgt mijn agressieve hond dus geen muilkorf om, mag ze heerlijk los rond rennen op overzichtelijke plekken en tot overmaat van ramp mag ze ook nog met dingen in dr bek sjouwen en apporteren.
S@ndr@
Zeer actief

mijn hond is igg niet angstig
daar heeft deze kortzichtige het dus niet over ik had het over mijn hond, :mep:
ik weet net zoveel van jou hond als jij over de mijne helemaal niks of over mij om het zomaar eens te zeggen
dus , hoe weet jij in godsnaam dat mijn hond geen angst agressie heeft, of dat ik kortzichtig ben

je neemt nogal even wat, aan
wat is het toch geweldig dat sommige mensen alles denken te weten :lol:

Jouw hond kan niet zonder muilkorf nou gefeliciteerd :E: heel erg fijn voor je
rilana
Actief
Contacteer:

estelle schreef:
rilana schreef:iedereen moet doen wat ie wilt ik vind alleen wanneer een hond zo agressief is op andere honden behoort ie niet los behoort ie gemuilkorft en heeft die hond geen enkel bevoegtheid dus geen balletjes stokjes niks want wanneer dat mis gaat dat gaat niet NORMAAL :wink:

rilana
En als je het niet erg vindt krijgt mijn agressieve hond dus geen muilkorf om, mag ze heerlijk los rond rennen op overzichtelijke plekken en tot overmaat van ramp mag ze ook nog met dingen in dr bek sjouwen en apporteren.

ja moet je zelf weten maar als je mij tegen komt en je hond pakt mij hond ben jij nog niet klaar met mij en je hond ook niet :mrgreen: en dat soort mensen heb je ook :E:
rilana
Actief
Contacteer:

S@ndr@ schreef:
ik weet net zoveel van jou hond als jij over de mijne helemaal niks of over mij om het zomaar eens te zeggen
dus , hoe weet jij in godsnaam dat mijn hond geen angst agressie heeft, of dat ik kortzichtig ben

mijn laaste levensles voor jou let op je word alleen maar wijzer :wink:
lees al je voorgaande berichten terug en dan zie je precies hoe kortzichtig je bent
zie je dat niet pech les voor niks maar dat zal me aan me leur zijn ieder moet doen en denken wat ie wilt :D :D
Valerie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Staffordshire bull terrier & Akita
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Valerie »

Wat ik hier vaak lees is dat mensen niet ontspannen kunnen lopen met hun hondagressieve hond en dat vind ik wat apart. Ik heb ook honden gehad van niet hondagressief tot zowat compleet gestoord naar andere honden toe. Toch loop ik daar gewoon rustig mee, omdat ik mijn honden onder controle heb en als er iets gebeurd ik gewoon in kan grijpen. Daarom loop ik ook zonder stress. In die jaren is er ook nooit wat gebeurd, en ja ik heb weleens wat gekke fratsen uit moeten halen of met open mond gestaan maar nooit een muilkorf nodig gehad (iig niet om het gedrag naar andere honden toe dan).
S@ndr@
Zeer actief

rilana schreef:
S@ndr@ schreef:

lees al je voorgaande berichten terug en dan zie je precies hoe kortzichtig je bent
zie je dat niet pech les voor niks maar dat zal me aan me leur zijn ieder moet doen en denken wat ie wilt :D :D
Kind ik hoeft geen levensles van iemand die zijn gelijk probeert af te dwingen dat is puber gedrag :U: ga lekker wandelen joh en voel de zon op je gezicht, het leven is zo mooi,
probeer te genieten in plaats van mensen te stangen.
tot zover mijn laatste wijze les aan jou :zwaai :smile: :smile: :smile: :smile: :smile:
Mojuan
Zeer actief

Ongelezen bericht door Mojuan »

Misschien komt het hier wel door?
" onclick="window.open(this.href);return false;
:zweep:
Caro.
Zeer actief
Contacteer:

rilana schreef:
S@ndr@ schreef:

:smile: :smile: :smile:
Afbeelding
A good dog never dies...

Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”